ČEZ zavádí jednorázové platby na nabíjecích stanicích, nová je v Ostravě

Veřejné nabíječky ČEZ postupně získávají možnost jednorázového dobíjení. Zákazníci už tak nemusí složitě zařizovat paušál.

Jednorázové platby zavádí ČEZ díky spolupráci se společností Polyfazer, která už dříve po Praze vybudovala svou vlastní síť nabíjecích stanic.
foto: ČEZ

Nabít elektromobil, zaplatit a jet – uživatelé a zájemci o služby sítě nabíjecích stanic ČEZ pro elektromobily mají možnost alternativní úhrady poplatku za odebranou energii. Síť tak vychází vstříc uživatelům, pro které z různých důvodů není výhodné stát se trvalým zákazníkem.

Pomocí mobilní aplikace řidič zaplatí úhradu ihned při každém dobíjení. Stručný a názorný manuál k přímým platbám najdou řidiči elektromobilů v aplikaci Polyfazer Direct a v návodu umístěném na každé dobíjecí stanici.

Stálí klienti, kteří platí za službu dobíjení časové paušály, se i nadále budou k odběru energie přihlašovat unikátní RFID čipovou klíčenkou. Přímé platby zatím nejsou možné u všech stanic, toho by chtěl ČEZ dosáhnout snad do konce října.

Nejnovější novou stanicí sítě ČEZ je rychlonabíječka v Ostravě. Řidičům elektromobilů je k dispozici v areálu Autolaros Speed na Krmelínské ulici. Právě tam zatím například jednorázové platby kupodivu možné nejsou.

tisková zpráva

342 Comments on “ČEZ zavádí jednorázové platby na nabíjecích stanicích, nová je v Ostravě”

  1. Bavil jsem se tuhle s kámošem elektromobilistou ohledně
    Bavil jsem se tuhle s kámošem elektromobilistou ohledně jednorázových plateb a říkám mu: „To bude řev jak špatně píchlá sviňa, až to ČEZ zavede.“ A to jsem neměl ani tušení, co a jak bude. A došlo na moje slova. Jako ne že bych z toho měl radost, ale ruku na srdce – přece jste nikdo nebyl tak naivní, že byste si mysleli, že to ČEZ bude donekonečna provozovat jako charitu. Nebo snad ano???

    Tak jak tu spousta lidí řvala po zdražení paušálů, jak je to pro ně drahé, že se jim to nevyplatí, že vrátí čip a taky ho vrátili… tak bylo jasné, že po zavedení jednorázových plateb bude opět řev, jak se to komu nevyplatí, jak je to drahé apod.

    Historie se opakuje. Napřed jste nadávali EVmapě, jací jsou zloději a vydřiduši, pak EONu, pak ČEZu, že nic nedělají, pak zase že něco dělají. Každý by to dělal líp, kdyby to uměl… Je to jako v panoptiku. Jediná všeobecně přijatelná varianta by byla doživotní nabíjení zdarma. Ovšem to jste si měli zavčas koupit TMS nebo TMX.

    Prostě chtěli jste jednorázové platby, tak je máte.

    1. Neviděl bych to takto. Spíše jen to, že si monopol s
      Neviděl bych to takto. Spíše jen to, že si monopol s cenami opět dělá, co chce. Jako vždy. A že monopol mají, bohužel nyní i díky nastavení korupční dotační politiky na stavbu páteřních sítí, je jasné jako facka (podmínky mohl splnit v ČR jen triopol ČEZ, EON a PRE, s tím se vládní byrokrati nijak netajili, zahalili to do keců o ochraně dotací, aby je nedostala garážová firma, co zkrachuje, plus aby se nevyzobávaly jen třešničky na dortu a nebylo 10 rychlonabíječek v nejlukrativnější místech a kolem nic). Tak z toho prostě jenom těží. Jde pouze o pokračování korupční politiky. Třeba jen fakt, že platební systém v – zřejmě – výběrovém řízení vyhraje pražský Polyfazer s minimálním pokrytím oproti brněnské Evmapě s prakticky celostátně fungujícím systémem, taky o lecčems svědčí. Nic ve prospěch zákazníka to ovšem nebude.

      1. To jsem chtěl kdysi po EONu po spuštění Vystrkova taky.
        To jsem chtěl kdysi po EONu po spuštění Vystrkova taky. Bylo mi řečeno, že podle stanoviska ERÚ účtování Kč/kWh u firmy jako je EON nelze, kdežto Kč/min lze. Klidně bych se s nimi mohl hádat, třeba i soudit, ovšem jak by to asi dopadlo? Na jedné straně stanovisko provozovatele podpořené stanoviskem ERÚ, na druhé straně mé zbožné přání, podpořené jen tím, že podle mého názoru je účtování Kč/kWh správnější a logičtější. Nakonec i sami technici EONu uznávali, že účtování Kč/kWh by bylo správnější a logičtější, ovšem rozbor jejich firemního právního oddělení byl jiný a přes to jak se říká „nejede vlak“.

        Není to o tom, že by někdo, ať už EON nebo ČEZ, chtěl nebo nechtěl. Je to o platné legislativě a jejich výkladu ze strany ERÚ. Copak vás proboha nikoho nenapadlo, že kdyby to EON nebo ČEZ chtěl dělat jen proto, aby vás oškubal, tak si prostě nasadí vysokou cenu v Kč/kWh a není co řešit???

        1. Po změnách zákonů (původně zakazující prodávat
          Po změnách zákonů (původně zakazující prodávat elektřinu subjektům bez licence) Evmapa účtuje za kWh (plus poplatek proti blokování místa).

          Tři právníci zastávají 4 právní názory, je potřeba vyhodit ty nesprávné právníky.

          A v nejhorším případě se to dá obejít tou slevou podle odebraného výkonu jak to měla EVmapa předtím.

          Pro mne jsou to všechno jen banda neschopáků.

    2. EVMapu bych do toho netahal, ta je vice o sdruzeni majitelu
      EVMapu bych do toho netahal, ta je vice o sdruzeni majitelu dobijecek, ti si uctuji ceny sami, nekteri davaji i zadarmo, byla to prvni sit, ktera umoznila alespon nejaky EV pojezd po republice.. Musime doufat, ze EON ted zvednou tu pomislnou ČEZ rukavici v ringu.

      1. S ohledem na vývoj na trhu s nabíjením je toto ideál,
        S ohledem na vývoj na trhu s nabíjením je toto ideál, Svatý Grál mezi hybridy a elektromobily.

        Ukecat je o 100 tis a dalo by se o tom uvažovat, ale pozor narozdíl od Nira neumí tažné.

        Z vlastní zkušenosti s NIREM PHEV spotřeba za září najeto 1200 Km cca 17 litrů benzínu, kolega co má Jeepa Cherokee 4 l v LPG mi říkal, že tolik benzínu má jen na ranní starty než se ohřeje auto a přepne na plyn. Takže já ce těm cenám za nabíjení jen směju i když bych se rád v cílové stanici klidně na 2 hodky do AC připojil, ovšem max cena je 5 Kč/Kw jinak to nemá smysl a raději jedu v hybridním módu za 4l na sto.

    1. EON asi bude pod Newmotionem, kde již je v mapách
      EON asi bude pod Newmotionem, kde již je v mapách připraveno „cena za kWh“ (cena zatím neznámá). Počítám, že to bude podobné jako v Praze (0,46euro/kWh). Jsou tam i další, ale ČEZ bohužel ne, ten vsadil na Polyfazer_Direkt a nabíjení v minutách…

                1. ano,ano za kolik budou max prodávat 🙂
                  ano,ano za kolik budou max prodávat 🙂

                2. Tak to už se těším:-D
                  Koupím trojče za 100, nebo Leafa

                  Tak to už se těším:-D
                  Koupím trojče za 100, nebo Leafa za 150.000,- 😀

                3. Radovan je spokojený. Kroky ČEZu jsou dobrou pobídkou pro
                  Radovan je spokojený. Kroky ČEZu jsou dobrou pobídkou pro oprášení letitého nápadu se sítí nabíjení u nemovitostí majitelů BEV. Podobnou té lidí s červenými pětikolíky. Díky technickému pokroku s rychlonabíječkami a klesajícím cenám technologie se začne vyplácet mít na baráku 10 nebo 20 kW rychlonabíječku za příjemnější cenu kWh pro svou komunitu. K tomu FVE a baterku, prostě jen tak dále…..
                  P.S. A je to další pobídka pro nákup skutečně nezávislých elektromobilů s rychlými palubními nabíječkami. Ne s těmi závislými na sítích rychlonabíjecích stanic.

                4. Jenže né každé auto těch 10-20 Kw umí pobrat, pakticky
                  Jenže né každé auto těch 10-20 Kw umí pobrat, pakticky jen Tesly a Zoe a ty mají zase tak velkou baterii , že většinu cest zvádají. A asi bych nechtěl u někoho doma nabíjet malé EV s Kw nabíječkou několik hodin.

                  I když jako záchranná služba by to nebylo špatné, osobně bych byl také pro tu sít a neměl bych problém když by si občas v nouzi mohl u mě nabít.

                5. nezapominejte na Smarta a jeho 22kW AC nabijecku 🙂
                  nezapominejte na Smarta a jeho 22kW AC nabijecku 🙂

                6. Jenze asi nikdo z nas nema barak u hlavniho tahu s
                  Jenze asi nikdo z nas nema barak u hlavniho tahu s restauraci.. a asi malokdo obetuje sve soukromi a klid. Kdo ma vetsi FVE nebo firmu s parkovistem, takovy jedinci jako Benes&Lat nebo RAMI si to muzou dovolit a moc jim dekujeme, ze ty nabijecky provozuji. Staci par dalsich podobnych podnikatelu, kteri si na firemni parkoviste pridaji rychlonabijecku (uplne staci ta od LukySystem.cz 22kW s CHAdeMO + CCS)) zapoji to do EVMapy a pokud to zpoplatnit 5-10 kacek za kWh, tak to by uplne stacilo.

                7. Tak kdo vidí dále, kdo bude mít pravdu? Radovan nebo Vasek?
                  Tak kdo vidí dále, kdo bude mít pravdu? Radovan nebo Vasek?

        1. na ebay koupíš Leafa kolem 5.000 Liber tj 150.000 Kč.

          na ebay koupíš Leafa kolem 5.000 Liber tj 150.000 Kč.
          Já už o tom delší dobu uvažuji, jednak z důvodu baterie k FVE, ale to se nakonec vyřešilo příslibem Nissau, že mi prodají novou baterii jako ND k autu. Baterii 24 kWh za cca140 tis. Kč, levněji takovou kapacitu pořídit nejde.
          Za druhé uvažuji o Leafovi na rozebrání a přestavbu člunu na elektriku. Můj člun má motor V8 5,6 Lt a denní spotřeba i 100Lt což je neůnosné. Wallbox mám v přístavu zadarmo…

          1. A ako chcete prepojit baterku s fotovoltaikou ? Snazil som sa
            A ako chcete prepojit baterku s fotovoltaikou ? Snazil som sa najst nejake riesenie alebo niekoho, kto predava na to zariadenie V2G, ale nic som nenasiel, ci uz na trojicky alebo aj stareho Leafa. Existuje na to uz nejaka vy,yslena elektronika riadenia nabijania a vybijania a tiez konvezie s napojenim na menic fotovoltaiky ? Lebo cena baterky je len jedna polozka, druhanje k nej toto.

            1. No já mám v plánu baterii z auta vymontovat a napevno ji
              No já mám v plánu baterii z auta vymontovat a napevno ji instalovat k FVE. Hybridní měniče Victron mají v sobě Battery management- kontrolují hladinu napětí baterie a mají předprogramováno mnoho typů baterií. V2G není moc reálné, ale hlavně drahé.

                1. s VSB-TUO není řeč. p. Horák na tom sedí jak žába na
                  s VSB-TUO není řeč. p. Horák na tom sedí jak žába na prameni :))
                  čínský Setec to V2G prodává, ale má to slabý parametry.
                  Uvažoval jsem vyzkoušet přivést na piny CHAdeMo patřičné signály a vyzkoušet jestli by šli sepnout stykače v Leafu a začít vysávat energii ze silových pinů, jen nevím jestli to pojede když bude chybět CAN komunikace…
                  Ale než zku_vit auto, lepší to propojit sólo s tím měničem a do auta si bak přelívat energii z Home battery.

            1. V Nissanech a jejich značkových servisech jsou kokonuti
              V Nissanech a jejich značkových servisech jsou kokonuti non+ultra, EV nerozumí a bojí se jich i když nemaj proč.
              Lituji, že jsem nestihl vyfotit fotku velké žluté cedule, kterou šéf servisu speciálně kvůli mému autu nechal vyrobit.
              Dali ji na přední sedadla a stálo na ní POZOR AUTO PO POŽÁRU ELEKTRO. POZOR VYSOKÉ NAPĚTÍ. NIKDO NIČEHO NEDOTÝKAT-HROZÍ SMRT. POZOR ELEKTŘINA.
              Kyž jsem to viděl došlo mi jak se museli indiáni bát ohnivýho oře 🙂
              Jinak články v nissanu je nějaká polotekutá směs v igelitových pytlíkách, po 4 je to uzavřený v plechové krabici takže by ,,nemělo,, dojít k poškození. Zkrat na svorkovnici článku ale jistě vede k požáru…..
              Na Youtube kuchají baterky bez obav…

    1. Teoreticky 9×60/50 = 10,80 Kč/kWh x spotřeba (nejmenší má
      Teoreticky 9×60/50 = 10,80 Kč/kWh x spotřeba (nejmenší má IONIQ 11,50) = 1,24 Kč/km.
      Prakticky v létě 9×60/45×10% = 14,40 x 11,50 = 1,66 Kč/km.
      Prakticky v zimě 9×60/15(v zimě ABB jedou i jen 15kW)x10% = 39,60 x 11,50 = 4,55 Kč/km (+topení, takže více)
      Pro některé EV stačí vynásobit (třeba Tesla Michelin má spotřebu 28,5) Pak by jezdil u ČEZu za 4,12 až 11,28 Kč/km…

          1. proc cekat na vic SC? V CR jsou 3 a jsou na dobrych mistech
            proc cekat na vic SC? V CR jsou 3 a jsou na dobrych mistech takze at uz jedu kamkoli vzdy mam po ceste aspon jeden, obvykle 2 – tolik teda moje zkusenost.
            Navic, mezi SC nikdy neni vic jak 200-250km, takze nemusim nabijet do plna a tudiz nabijim stale plnou (nebo skoro plnou) rychlosti 100kW+

                1. Chápu to dobře, ale když vyjedete auto a vrátíte se
                  Chápu to dobře, ale když vyjedete auto a vrátíte se pozdě v noci a doma nemáte šanci stihnout nabít, jelikož brzo ráno zase jedete, tak musím na nějaké DC zajet a SC je pro mě stále tabu. To bych musel jet tím směrem kde jsou.

                2. tak to teda smekam…
                  Jeste se mi nestalo abych jeden den

                  tak to teda smekam…
                  Jeste se mi nestalo abych jeden den najel vic jak 500km a druhy den hned rano zase potreboval dalsich 500km a v noci nemel dost casu na nabjeni.

                3. My s trojčaty najedeme max. 150 km papírově (Láďa_IMiev).
                  My s trojčaty najedeme max. 150 km papírově (Láďa_IMiev). Ale máte pravdu, že přes noc to nabít musíme, když na 230V 16A běžné domácí zásuvce s kabelem 16A to trvá jen 4,5 hodiny, na slabším jističi s kabelem 10A pak 7,5.

                4. to znamena, ze pan Lada zrejme spi mene nez 4,5h vcetne
                  to znamena, ze pan Lada zrejme spi mene nez 4,5h vcetne vecere, snidane a nejake zakladni hygieny 😀

                  ne vazne, pokud se bavime o Teslackych SuperChargerech, tak taky musime pracovat s teslackym dojezdem. I kdybych uvazil Model 3 SR verzi tak misto 500km budu pocitat s 300-350km misto 500km, ale stejne… stejne smekam, pan lada ma zrejme slusny rocni najezd…

                5. Pan Láďa se přes týden poflakuje doma a jezdí si s EV pro
                  Pan Láďa se přes týden poflakuje doma a jezdí si s EV pro radost, ale PÁ-SO-NE (min. PÁ-SO) jezdí jako pískat ligu a tam jsou to větší vzdálenosti. Třeba jeď v pátek jedu do Č.Budějovic, kde se hraje od 19:00 a vracím se domů tedy po půlnoci a druhý den ráno po sedmé jedu pískat do Plzně a v neděli mám další. Takže musím minimálně jednou na DC nabít, jelikož bych to přes tu krátkou noc s 10A nenabil. Ano 32A IONIQ umí při 28,5A nabít asi za 4,5 hod., ale já doma mohu max. 16A.

                6. Tak to Vám v ČB přeji příjemné nabíjení. Tady, kde nic
                  Tak to Vám v ČB přeji příjemné nabíjení. Tady, kde nic neroste, si nemůžeme stěžovat ani na debilní politiku ČEZu. 🙂 Ale zato už jsme tu Polyfazer měli docela dlouhou dobu – v Termsu v Plané. Ani si nevzpomínám, že bych tam někdy viděl jiné auto, než pana majitele firmy. Za tu cenu raději poprosím nějakou babču ve vesnici a dám jí tři stovky – ona královsky vydělá a já ještě oproti Polyfazeru ušetřím.

                  A tak mě napadá, že jestli to s nabíjením půjde takhle dál, ČEZ nedostane rozum, EON dostane ještě nějaký blbější nápad než ČEZ, tak si asi uděláme něco jako „národ sobě“, vybudujeme si síť nabíječek sami a pokud u někoho nabiju já, buď mu kWh zaplatím, nebo si je zase on vyzvedne u mně. Ostatně chcete – li u ČB nabít, mohu nabídnout Type1 16A…

                7. Děkuji za pomoc, ale to by šlo kdyby to bylo od Vás do haly
                  Děkuji za pomoc, ale to by šlo kdyby to bylo od Vás do haly kousek pěšky. Snažím se dojet na jeden zátah, případně nabít někde na DC.

                8. Chtějí sudího? Chtějí. Tak ať půjčí parkovací místo
                  Chtějí sudího? Chtějí. Tak ať půjčí parkovací místo a zásuvku. Ostatně třeba v Ostravě-Porubě jsou ty zásuvky s možností parkovat hned vedle (klasické rozvodnice 400V 32A, 400V 16A a 3x 230V 16A) celkem 3. Veřejně je dát do evmapy nechtějí, ale když se člověk zeptá a je ochoten dát kačku, není problém. Zvláště pak, když spí u nich v hotelu, co je součást sportovního areálu. Ale stejně mne to mrzí, že to nechtějí dát veřejně.

                9. Jestli by už nestálo za úvahu si pořídit silnější
                  Jestli by už nestálo za úvahu si pořídit silnější jistič?

                10. Jistič nepomůže, stará chalupa, staré rozvody (hoří
                  Jistič nepomůže, stará chalupa, staré rozvody (hoří izolace i u běžných zásuvek, které nebyly stavěny na dnešní spotřebiče).
                  Jedině celé nové rozvody…

                11. Stačí přeci nový kabel jen pro Wallbox, ostatní ať jsou
                  Stačí přeci nový kabel jen pro Wallbox, ostatní ať jsou jištěny jako doposud.

                12. Bavili jsme se v mém případě teotericky o Tesle, která
                  Bavili jsme se v mém případě teotericky o Tesle, která předokládám ujede tak 300km na jedno nabití (viz Michelin Tesla X 100 – spotřeba 28,5) i kdyby 400k. Máte asi eSko a najedete více.
                  Jak píše Radovan, jezdil jsem MiEVem a to i dálky 900km…
                  Nyní jezdím IONIQem a když jezdím opravdu delší trasy několik kolem 300 a třeba tři dny za sebou, tak to prostě doma nenabiju… trvá to 14 hodin přes originál přenosnou nabíječku od Hyundaje (10A).

                13. dik za vysvetleni, ted uz to zacinam chapat. 14h je opravdu
                  dik za vysvetleni, ted uz to zacinam chapat. 14h je opravdu dost, nechcete si poridit nejaky slusnejsi nabijeci kabel? 🙂

                14. Nejde o nabíjecí kabel, pracujeme na Wallboxu s plynulou
                  Nejde o nabíjecí kabel, pracujeme na Wallboxu s plynulou regulací 3-32A, regulace dle FVE, WiFi, měření atd., ale problém bude stejně doma v rozvodech, které jsou hliníkové a hoří izolace…
                  Nabíjet přes den, když svítí slunce zvládnu i 7kWh z FVE, ale v noci musím pomalu. Vyřešil by to Accelev (slučuje více fází do jedné), ale stojí 26-tis..

                15. Jó hliníček je prevít. To takhle píchnu u tchána na
                  Jó hliníček je prevít. To takhle píchnu u tchána na chalupě do zásuvky kabel k Ionu 230V 16A, když tam má 16A jistič na pračku a nabíjím. Když to chci vypnout, tak jsem se spálil, ale rychle jsem ucuknul. No a trochu to tam smrdělo po spálené gumě :-).
                  Takže od té doby – pokud je to opravdu potřeba a tehdy jsme přijeli z dlouhé štreky – pěkně piánko na 6A, stejně tam pobýváme celý den.

  2. Tak snad každý umí počítat a s takovou palubní
    Tak snad každý umí počítat a s takovou palubní nabíječkou nebude platit jednorázově. Buď pojede jinam nebo si pořídí čip, protože se mu to už vyplatí. Já osobně jsem ještě nenabijel u ČEZu na AC. Proč taky, stojany jsou tam rozmístěné, že tam tři hodiny není co dělat a tak buď nabiju rychle nebo pomalu tam kde to dává smysl, takže doma. Nechápu co tu ty lidi brečí, každý kdo má EV už má možnosti nabíjení na svých trasách vyřešené. Zpoplatnit se to muselo a pokud je to jednorázové, je celkem jedno jestli 5 nebo 7 korun za minutu. Vždyť tu spousta lidí psala, že u nich v dojezdu žádný stojan ČEZu není, tak se jim čip nevyplatí. Dokonce požadovali jednorázovou platbu, tak tady je. 650 měsíčně je čtvrt nádrže benzínu, tak si to sakra kupte.

          1. Jestli najezdíš 900km měsíčně, tedy kolem 10.000km
            Jestli najezdíš 900km měsíčně, tedy kolem 10.000km ročně, tak nechápu, proč se vůbec zapojuješ do diskuze pro elektromobilech, pro tebe s tvým nájezdem rozhodně nemají absolutně žádný smysl. Mimochodem pro tebe s tímto nájezdem nemá smysl ani ten diesel, to jsou vyloženě vyhozené peníze.

            Neber to osobně, třeba to není zrovna tvůj případ, ale vždycky úplně rostu, když vidím nějakého tydýta, jak jednou týdně vyrazí do Kauflandu nebo do Penny se svým věčně studeným DCi nebo TDi, jinak sedí doma na zadku a drndá na kolenou vnoučata nebo chodí na procházky do lesa nebo kolem rybníka… a pak se diví, kolik že mu stojí údržba jeho traktoru, protože ten motor svým způsobem de facto zlikvidoval. Ale automechanici si samozřejmě mnou ruce, to jo. 😉

            1. A proč by nemohl právě na ten nájezd 10 tis. Km ročně s
              A proč by nemohl právě na ten nájezd 10 tis. Km ročně s věčně studeným motorem používat elektrické auto?

              Neberte to osobně, ale podle toho co máte v podpisu najet s městkou károu s dojezdem 150 Km za pár let 191 tis. Km je zase druhý extrém.

              Jinak když si nechá nové auto 10 let. tak 100 tis. za 10 let je tak okorát na výměnu auta za lepší.

    1. Jako souhlas, pokud vydrží paušál na stejné ceně , tak
      Jako souhlas, pokud vydrží paušál na stejné ceně , tak je to OK a každý si koupí raději paušál, ovšem pak bude u nabíječek narváno, protože si ten paušál bude každej chtít „užít“.

      Jinak mě chybí AC mennekesy v cílové destinaci tak by se to užilo na P+R parkovištích.

      DC je naprd , že se od toho nedá odejít.

            1. To je pěkná blbost, takže jako když řidič odejde od vozu
              To je pěkná blbost, takže jako když řidič odejde od vozu na dvě hodiny a někdo jiný přijede po něm s tím že potřebuje připojit na pět- deset minut, tak ten jako bude čekat, než si kolega nabije na 500 Km tj. třeba na celý další týden.

              Tak takhle podle mě přesně nemá DC nabíjení sloužit právě od toho jsou AC 22Kw sloupky na „noční dobíjení“ jen by nesměli být za 1,5 Kč za minutu.

                1. Půjdu k jinému stojanu? Nebo zajedu na jinou
                  Půjdu k jinému stojanu? Nebo zajedu na jinou benzinku?

                  Ovšem že to je o tom , že na naše elektrické mazlíčky není dostačná infrasturtura.

                  Já ovšem v rámci slušnosti od auta na DC neodcházím a u AC nechám číslo za sklem.

                  Jsem byl v týdnu v Letnanech na výstavě s protože tak stojí parkovné 150 Kč nechal jsem Mieva 2 hodiny na sloupku PRE na AC což je od výstaviště 500 metrů i když jsem opravdu ty dvě hodiny nabíjel, tak jsem z toho neměl blbej pocit, ale je to AC je to na určené, když by zrovna 5 minut po mě přijel má smůlu v Letnanech by nenabil.

                2. ANO, pojedete k jiné nabíječce, nebo počkáte.
                  Jak jsem

                  ANO, pojedete k jiné nabíječce, nebo počkáte.

                  Jak jsem psal, MiEVa máte nabitého na DC za 10 minut…

            1. Shrnuto stanice má sice na sobě 50 kW výkonu, ale nedává
              Shrnuto stanice má sice na sobě 50 kW výkonu, ale nedává ho ani náhodou, přestože dojedete s prázdným autem. Od 50% nabití baterky potom výkon postupně elektronika kvůli ochraně baterek snižuje, až kolem 80% obvykle vypne zcela. To už ale nabíjí třeba jen 10 kW. Takže dojet se 40 kW baterkou úplně prázdnou a chtít nabíjet je teoreticky na 50 kW stanici do 50 minut hotov, ale prakticky to trvá hóóóódně dlouho. A v tom je ten průser minutových plateb, že stanice nedává deklarovaných 50 kW.

              1. Radovane, jinde než v ČR stanice většinou jedou plným
                Radovane, jinde než v ČR stanice většinou jedou plným výkonem (i v zimě).
                Pouze v ČR se to omezuje… jo chtěli jste nabíjet, jo můžete… (připadá mi to, že na oko se něco pro elektromobilitu dělá, ale ve skutečnosti se ti nahoře snaží, aby to co nejvíce oddálili a znepříjemnili všem, kteří do toho jdou už nyní).

                Jinak ani v cizině uvedená EV s baterkou min. 60kW nabijí teoreticky za necelé 2 hodiny.

                1. Domnívám se, že se mýlíte. Kolik teče proudu do baterky
                  Domnívám se, že se mýlíte. Kolik teče proudu do baterky určuje pouze BMS (samozřejmě s limitem čezácké nabíjecí stanice, ale ty mají limit nastavený celoročně na 50 kW, pokud je změněn, tak pouze z technických důvodů a ne kvůli tomu, že je zima)
                  Sám mám vyzkoušeno, že když přijedu se zmrzlou baterkou, tak nabíjím pomalu a když auto nechám předehřát, včetně baterky, tak nabíjení je rychlé.
                  Opravdu se domníváte, že s klesající teplotou někde operátor na dálku mění stanicím maximální limit nabíjení? Co by z toho měli?

                2. Proč by měnil na dálku? Myslím, že s rostoucím odběrem
                  Proč by měnil na dálku? Myslím, že s rostoucím odběrem v okolních domech se automaticky sníží výkon nabíječky, aby nedošlo k přetížení.
                  Zkoušeli jsme to několikrát i s kolegou a nabíjení u EONu Nýřany jelo plným výkonem a ČEZ Plzeň jen třetinovým. Odzkoušeno na více EV, více značek.
                  Nicméně teď když se blíží zima a bude se nabíjet za minuty, tak se to bude mnohem více sledovat a hodnotit.
                  Dnes na Hybridu psal „Spetak“, že nabil na ČEZ Žebrák za 20 minut pouze 9 kW, tedy přepočteno to dávalo jen 27kWh… Ale nebyl jsem u toho a nevím od kolika do kolika % nabíjel.

                3. Bylo to ráno a zhruba z 45% na cca 85%. Vím, že v tomhle
                  Bylo to ráno a zhruba z 45% na cca 85%. Vím, že v tomhle rozsahu to jde pomaleji, ale moje zkušenost je že to i takhle chodí mnohem rychleji, něco kolem 35 kWh. Těch 27 je faaakt málo. Takhle jsem nabíjel jen jednou, po ujetí 600km v kuse (šesté nabíjení za den)
                  Nabíjel jsem tam i dnes odpoledne ( 17 hod) z 25% na cca 65% a za 15 minut mi dala 11,3 kWh, takže příjemných 45/hod. A moje zkušenost je 40 tkou takřka vždy za normálních podmínek (1.+2. nabíjení, baterie v normálu.)

                4. Máte Soula, nebo se pletu?
                  Máte Soula, nebo se pletu?

                5. Postupně jsme zjistili, že Chademo u ČEZu možná nabíjí
                  Postupně jsme zjistili, že Chademo u ČEZu možná nabíjí pomaleji oproti CCS…
                  Pokud by jste potkal třeba na Žebráku kolegu s CCS, zkuste prosím navzájem porovnat rychlosti nabíjení. Možná to budou zajímavé informace.

                6. Pokud jste z Plzně (dedukuji ze zmínek o EONu v Nýřanech a
                  Pokud jste z Plzně (dedukuji ze zmínek o EONu v Nýřanech a Guldenerově ul. v Plzni), tak se můžem sejít v Plzni, střídavě nabíjet a porovnávat. 😉

                7. Opravdu se domníváte, že přípojka nabíječky není
                  Opravdu se domníváte, že přípojka nabíječky není dimenzována na obyčejných 50 kW a že ČEZ kvůli tomu musí regulovat stanici? A jak to dělá v oblastech, kde není ČEZ distributorem a nedostane se tak k aktuálním odběrům na „cizím“ území? Opravdu se domníváte, že distribuční síť nezvládne 50 kW v oblasti, kde jsou celkové odběry v MW?
                  V létě nejsou odběry v okolních domech? Nepoužívají se třeba klimatizace?
                  Jak třeba vysvětlíte moje zkušenosti? V zimě, když zahřeju baterku rychlou jízdou po plzeňském obchvatu, tak nabíjím u ČEZu rychleji než když přijedu z domova rovnou k nabíječce? Jak vysvětlíte moji zkušenost na svém domácím wallboxu, který je plně pod moji kontrolou, že ve velké zimě nenabíjím palubní nabíječkou obvyklých 3x16A, ale třeba jen 3x12A nebo dokonce 3x8A?

                8. Přípojka je jistě dimenzována na 50kW, možná i více do
                  Přípojka je jistě dimenzována na 50kW, možná i více do budoucna, vždyť to většinu roku jede téměř 50kWh.
                  Psal jsem o zkušenostech v zimě. Když to teď při minutovém účtování pojede stále naplno, jen dobře.
                  Asi jsme tu o té Plzni moc diskutovali, že zmizele z mapy Polyfazeru (aktualizace 8.10.2018 – ze 107 ubyla Plzeň, takže dnes 106 stanic).

                9. Jak jsem psal, řízení toku energie si řídí BMS v autě.
                  Jak jsem psal, řízení toku energie si řídí BMS v autě. Tam bych hledal příčinu než vymýšlel konspiraci, že ČEZ s příchodem chladného počasí omezí výkon nabíječek. Není důvod to dělat.

                10. Jak jsem psal, ČEZ prostě nepouští plný výkon,
                  Jak jsem psal, ČEZ prostě nepouští plný výkon, tečka.
                  BMS nemá nic společného s tím, že když vytáhnete kabel ze stanice ČEZu kde to jede 1/3 výkonu a dáte ho do stanice EONu, kde to jede naplno a pak zase k ČEZu, kde to jede stále pomalu. Leda, že by stanice ČEZu „lépe naslouchaly“ BMS a stanice EONu méně.

                11. Kde najdu nabíječku EONu a ČEZu vedle sebe, aby až pojedu
                  Kde najdu nabíječku EONu a ČEZu vedle sebe, aby až pojedu okolo, abych to mohl otestovat za stejných podmínek?

                12. S kolegou jsme zkoušeli EON Nýřany a ČEZ Plzeň (tam a tam
                  S kolegou jsme zkoušeli EON Nýřany a ČEZ Plzeň (tam a tam a zase tam).
                  Není to hned vedle sebe (asi 15 km), a auto rozhodně nebylo studené (do Plzně to mám 60 km). Výsledek po přejetí tam-sem-tam byl ten co jsem uváděl. A nebylo to jednou. Zkušenosti máme z více nabíjení a zhoršuje se to právě přes zimu…
                  Takže tak.

                13. Tak to nejsou zrovna moc shodné podmínky, protože než
                  Tak to nejsou zrovna moc shodné podmínky, protože než dojedu od jedné nabíječky k druhé, tak to je 15 km a ještě po dálnici. To se leccos cestou změní na baterce.
                  Nicméně jsem plzeňák a na obou zrovna nabíjím vždy na maximum (0,13-0,14 kWh/10s), pokud baterka má min. 10 stupňů. Já mezi EONem (Nýřany) a ČEZem (Guldenerova) nevidím rozdíl.

                14. tak jestlize na jedne (CEZ) to nenabiji, prejede k druhe (EON)
                  tak jestlize na jedne (CEZ) to nenabiji, prejede k druhe (EON) tam to nabiji a pak prejede zase k te prvni (CEZ) a zase to nenabiji tak i pokud se cestou neco zmenilo na BMS, tak by ten druhy pokus na prvni (CEZ) stanici mel uz nabijet ne?

                  Jako osobne mam s ABB stanicema taky dost blbou zkusenost, ale nemam to jak porovnat podle operatora CEZ vs EON…

                15. Nečetl jsem, že by po druhém nabíjení se vrátil zpátky
                  Nečetl jsem, že by po druhém nabíjení se vrátil zpátky na původní nabíječku…

                  A jak jinak tedy vysvětlíte moji zkušenost? Že by ČEZ měl v lásce BMW a mě dobíjel plnou rychlostí?

                16. psal „tam a tam a zase tam“ a „tam-sem-tam“
                  z toho jsem

                  psal „tam a tam a zase tam“ a „tam-sem-tam“

                  z toho jsem vychazel.

                  Ano, stanice se chova ruzne pro ruzne auta. Napriklad na Tesle to vypadava do doby nez se stanice zahreje. Napriklad pokud na stanici nabijel nekdo predemnou tak to nevypadne, pokud jsem ale prvni v poradi a stanice je studena, tak to prvnich treba 10 minut vypadne i 5x a pak uz drzi…

                  Rekl bych ze maji problemy hlavne na CHAdeMO konektoru, CCS se zda byt spolehlivejsi.

                17. Samozřejmě CHAdeMO nevyhodnotím, neboť ho nemám.
                  Samozřejmě CHAdeMO nevyhodnotím, neboť ho nemám. 🙂

                  Pokud to zlobí podle značek (což se samozřejmě vyloučit nedá, každý výrobce má svoji implementaci HomePlug GreenPHY protokolu), tak jsem rád za BMW, se kterým jsem ještě nenašel rychlonabíječku, kde bych měl sebemenší problém. 🙂

                18. Tak hurá,aspoň nejsem sám komu to na BMW frčí pořád
                  Tak hurá,aspoň nejsem sám komu to na BMW frčí pořád :-):-)

                19. 5* mi vypadla nabíječka u Hotelu na Vysočanech (sobota cca
                  5* mi vypadla nabíječka u Hotelu na Vysočanech (sobota cca 13:00), druhý den (cca 16:00) jela hned.
                  To byla jediná co mi to udělala (kromě jedné v německu která nenaskočila ani na po dvacáté).

                20. ČEZ šetří naše baterie a speciálně vaše ničí
                  ČEZ šetří naše baterie a speciálně vaše ničí vyššími rychlostmi 😀

                21. Z tohoto pohledu jsem to ještě vlastně nezkoumal. 🙂
                  Z tohoto pohledu jsem to ještě vlastně nezkoumal. 🙂 Výborná dedukce! :-)))

                22. Děkuji Jolinearovi, že mne zastoupil ve vysvětlování. Už
                  Děkuji Jolinearovi, že mne zastoupil ve vysvětlování. Už mě to unavovalo to stále dokola vysvětlovat. Je to přesně jak říkáte s přejezdy, abychom tomu přišli na kloub. Možná je problém opravdu jen v tom ChaDeMu. Od dubna mám CCS a zatím bez problému, tak uvidíme v zimě. A pokud se mi to stane, tak přejedu porovnat na EON a pak zase na ČEZ a bude-li to nabíjet pomalu, tak ihned volám na ČEZ a podám reklamaci.

                23. V Ostrovačicích.
                  Cca 500 m od sebe.

                  V Ostrovačicích.
                  Cca 500 m od sebe.

                24. Tak to je z Plzně pro i3 moc daleko. Vyzkouším až
                  Tak to je z Plzně pro i3 moc daleko. Vyzkouším až příští rok s e-tronem, to už tam v klidu dojedu. Díky za tip!

              2. A neni to nahodou tak, ze auto (lepe receno baterka) samo si
                A neni to nahodou tak, ze auto (lepe receno baterka) samo si rekne, kolik si vezme z nabijecky? Kdyz prijedete se studenyma baterkama k 50kW nabijecce, tak baterka onech dostupnych 50kW si do sebe nenecha pustit ani nahodou. Co Leaf2 a jeho pomale nabijeni na DC? Baterka taky do sebe nepusti plny vykon nabijecky i kdyz se budete stavet na hlavu. A nepiste, ze to je vyjimka. To je realita toho auta. Takze ne za vsechno muze nabijecka.

                1. Víte, mám BEV 5.rok a jezdil a nabíjel jsem už prakticky
                  Víte, mám BEV 5.rok a jezdil a nabíjel jsem už prakticky se všemi elektrikami, co jsou na trhu k dispozici. V ČR, Rakousku, na Slovensku. Takže mohu objektivně posoudit, co je autem (malá baterie, přehřátí, zmrzlá baterka atp.) a co je stojanem.

                2. Je fajn, ze mate zkusenosti. Ja si zase trvam na svem, ze
                  Je fajn, ze mate zkusenosti. Ja si zase trvam na svem, ze baterka je ta rozhodujici, kolik do sebe pusti z dostupneho vykonu nabijecky. Pokud chcete rozporovat, ze nabijecka nedava 50kW, ale napr. jen 30kW, mate na to svate pravo, ale musite merit vystup z nabijecky. Nemuzete odecitat hodnoty z displeje – tam vidite skutecny stav nabijeni (nebo-li: jak se domluvila baterka s nabijeckou), ale zase nemate cisla z BMS. Takze ono to nebude zase tak cernobile a nebude vsechno na CEZu spatne (PS: nepracuji pro CEZ …)

                3. Petře, není. Máme to odzkoušeno… 🙂
                  V tom co říkáš

                  Petře, není. Máme to odzkoušeno… 🙂
                  V tom co říkáš máš pravdu, ale nabíječky, hlavně ty ČEZácké nedávají stabilně 50kWh, ale někdy jen 15kWh…

                4. OK, muze byt. Jeste jsem se s tim nikdy nesetkal. Ja nabijel
                  OK, muze byt. Jeste jsem se s tim nikdy nesetkal. Ja nabijel vzdy kolem 7,5kWh za 10 min (do te doby, nez to baterka omezila po 82% nabite kapacity na nizsi rychlost). Uvidim v zime, ale tam bych spise „vinil“ baterku.

            1. Tak to moderní vozy už asi pomalu vymírají. 🙂
              Naopak, s

              Tak to moderní vozy už asi pomalu vymírají. 🙂

              Naopak, s novými moderními elektovozy se doba nabití z 0 na 80% prodlužuje, neboť stoupá kapacita baterky a výkon stojanů je furt stejný – 50 kW. Výkonnější nabíječky budeme v ČR v dalších 10 letech vídat pramálo (v poměru k celkovému počtu DC nabíječek), protože budou stát raketu.

              Těch vašich 80% za 30 minut odpovídá při teoretickém plném výkonu (což není prakticky nikdy, průměr je něco kolem 40 kW, když to jede na plný výkon, má to pomalejší start) baterce o kapacitě cca 31 kWh. Dneska už je standardem víc…

        1. Podle mě mají mít nové vozy tak výkonně DC dobíjení,
          Podle mě mají mít nové vozy tak výkonně DC dobíjení, že se udává ve specifikacích čas nabití 15-30 minut do 80%.

          V řádově hodinách je přeci blbost, byla tady diskuze, že moderním EV jako je Ioniq,NIRO, nebo LEAF cesta do Chorvatska na 2 až 3 zastávky na kávu a toaletu. No pokud to budou řádově hodinové zastávky, tak to snad ani ne…

          1. Ioniq má malou baterku… to je špatný příklad. Ten
            Ioniq má malou baterku… to je špatný příklad. Ten nabiji téměř stejně rychle jako MiEVa 🙂
            Ale ano, jak uvádíte, musíte počítat se zastávkami min. 30 minut. Při větších baterkách alespoň hodinu. Stačí se podívat na Bjornova videa.

          2. 15-30 minut plati pokud mate po ceste dostatecne vykonne
            15-30 minut plati pokud mate po ceste dostatecne vykonne stanice (marketingove znacene jako 175kW nebo 350kW). CEZ a ostatni v CR zatim stavi jen 50kW stanice takze pokud u ni chcete nabit Teslu se 100kWh baterii, proste si ty 2 hodiny pockate.

      1. To je velmi individuální. Kdybyste ujel všech 20 tis. km na
        To je velmi individuální. Kdybyste ujel všech 20 tis. km na nabíjení čipem, tak to je při optimistickém průměru 12 kWh/100 km 2.400 kWh, při běžné občanské ceně 5,- Kč/1 kWh jde o 12.000,- Kč, při nočním proudu o 6 tisíc. Takže cena za čip odpovídá ročnímu nabíjení Vašeho auta nočním proudem.

          1. Nechci být za šťourala, ale není to podobné jako s těmi
            Nechci být za šťourala, ale není to podobné jako s těmi 20 minutami nabíjení u BMW i3, když do 80% nabíjíte ze 40 a ne z nuly?
            My si totiž jednoduše vydělíme zaplacené peníze na roční faktuře námi odebranými kWh a máme z toho ony ceny za 1 kWh. Pokud se díváte na cenu 1 kWh silové elektřiny, tak to je jen jedna z několika položek a ještě bez DPH.

              1. Mýlíte se, podívejte se do faktury pořádně.. Pokud od
                Mýlíte se, podívejte se do faktury pořádně.. Pokud od té 1,50 Kč/kWh odečtu příspěvek POZE (cca 60 haléřů/kWh), tak jste na 0,90 Kč/kWh a nikdo vám neprodá elektřinu za 0,90 Kč/kWh, aby se do této ceny vešla DPH, obchodní, distribuční cena elektřiny, systémové služby. atd.

                1. Takze to lzete jste mazat nemusel, proc ja na ty fora vlastne
                  Takze to lzete jste mazat nemusel, proc ja na ty fora vlastne chodim kdyz je to vsude stejny .
                  Ano spatne jsem se podival a je to cena silove elektriny a celkem vcetne vsech poplatku 2,3 ale jelikoz stalou platbu za jistic bych platil stejne v novem baraku jelikoz mam podlahove vytapeni tak dle meho je to 1.78 vc. dph.
                  Staci si otevrit cenik.
                  Spokojenej?!!!
                  Takze je to o 10 haleru na 100 km vic to je teda masakr.

                2. Ano, s tím „lžete“ jsem se unáhlil a za to se omlouvám.
                  Ano, s tím „lžete“ jsem se unáhlil a za to se omlouvám. Už jsem x krát lidem počítal skutečnou cenu elektřiny a už jsem tentokrát u toho „vytekl“, protože už jste x+1 případ, kdy tvrdíte číslo, které není vůbec reálné.

                  Tady máte třeba k dispozici moji fakturu:
                  http://bit.ly/2E5XXb5

                  Když to spočítáte všechno, včetně započítání paušálů, tak NT mám 2,19 Kč/kWh a VT za za 2,42 Kč/kWh a to i přes to, že obchodní složku mám jen za 0,75 Kč/kWh.

                  Málokdo si umí spočítat skutečnou cenu za kWh dle faktury. Klidně sem také hoďte fakturu a poznáte skutečnou cenu elektřiny. Rozhodně ji ale nemáte za 1,5 Kč/kWh a troufnu si na 99% tvrdit, že ani za 1,78.

                3. Zadnou fakturu nemam, mam nove postaveny dum a tarif D57D na 3
                  Zadnou fakturu nemam, mam nove postaveny dum a tarif D57D na 3 roky fix.
                  Bylo me receno a ukazuje to i cenik ze to je 2.3 ale i splatbou za jistic ktery bych platil i tak kdybych auto nemel proto jsem ho nepouzival do vypoctu cenu za kilometr.
                  Kazdopadne i kdyz ho tam necham tak je to 34 haleru za kilometr.

                4. Ale přece nepočítáme cenu za km, ale kWh. Proto do
                  Ale přece nepočítáme cenu za km, ale kWh. Proto do výpočtu se musí zahrnout i paušály. Ale je jasné, že pokud máte nový barák, tak ještě neznáte celkovou spotřebu a těžko rozprostřete paušály do množství odebrané elektřiny.
                  Vzhledem k tomu, že u D57d máte poměrně vysoké paušály (podobně jako já u D56d), tak celkovou cenu za 1 odebranou kWh to ovlivňuje poměrně významně.
                  Já mám třeba NT se započtenými paušály za 2,42 Kč/kWh, ale kdybych do toho nezapočítal paušály, tak jsem na 1,73 Kč/kWh. Takže vidíte, že rozdíl je to pořádný a i když mám vysoký odběr 12 MWh ročně, tak ty vysoké paušály s jednotkovou cenou za kWh pořádně zahýbají…

          2. Hoď sem z výpisu z účtu celkovou zaplacenou sumu (základ
            Hoď sem z výpisu z účtu celkovou zaplacenou sumu (základ pro výpočet DPH) a stav elektroměru na začátku účetního období a potom na jeho konci. zbytek si už spočítáme sami. To co nám píšeš je k smíchu až se v pase lámu.

  3. Nikde jsem nenašel vysvětlení, když se na 50kW ABB stanici
    Nikde jsem nenašel vysvětlení, když se na 50kW ABB stanici ČEZ bude nabíjet na mennekesu 22kW, jestli bude také platit sazba za 50kW nebo za 22kW? Pokud mají v místě adekvátní příkon, tak použitím 22kW nijak neomezím uživatele 50kW DC.

    Oficiální odpověď nečekám dřív jak na jaře, protože když se podívám na to jak je zpracován oficiální ceník plateb, tak mi je jasné, že při přípravě jednorázových plateb se nepovedlo vůbec nic, tedy vlastně dnešní průmyslový standard.

    Osobně za to neviním ČEZ, protože ten si předpokládám v dobré víře objednal, či dokonce vysoutěžil dodavatele a řádně mu zaplatil. To že dnes na trhu existuje velká banda ničemů, která naslibuje hory doly pak nesplní i naprosto triviální úkoly je věc druhá. Samozřejmě že na takové firmě si pak není co vzít.

      1. Bude mít problémy s jednorázově nabíjejícími, kteří
        Bude mít problémy s jednorázově nabíjejícími, kteří si na něj budou stěžovat u ERÚ, České obchodní inspekce nebo se rovnou dožadovat vrácení neoprávněného majetkového prospěchu u soudu. Případně to řešit trestně-právně jako podvod. Protože si všude přečtou 50 kW CHAdeMO/Combo CCS a 22 kW Mennekes. Zaplatí od minuty a budou předpokládat, že tam poteče tento výkon. A ono je to přijde na třeba na trojnásobek……..

        1. No, otazka je, proc ty babijecky pojedou pomalu. Kvuli
          No, otazka je, proc ty babijecky pojedou pomalu. Kvuli nabijecce a nebo kvuli autu, protoze nezvladne termalni management baterky?
          Hlavne je ale potreba vyhrozovat COI.
          COI se tady na foru kdekdo ohanel kdyz jednorazove platb nebyly. Ted jsou a zase je to spatne…

          1. Víte, Vy Anonymové, Vy máte zásadní problém s
            Víte, Vy Anonymové, Vy máte zásadní problém s pochopením psaného textu a legislativy vůbec.
            Jestliže něco požaduje zákon, a já jako obří korporace to nedělám, pak si mohu být jistý, že si na mne někdo smlsne. Jednak mám více zákazníků, takže statisticky je to pravděpodobnější, druhák mne spousta lidí nerado, což je taky dobrá motivace mne napráskat.

            Jestliže udělám minutové platby a deklaruji 50 kW výkonu, pak ho musím vždy dodat. Protože 30 kW výkonu znamená, že platíte 50 jablíček, ale dodám Vám jen 30. Pokud budu chtít platbu od kWh a místo 50 dodám 30, v podstatě se nic neděje, okradl jsem kupujícího jen na čase. Samozřejmě i tady se může ozvat, ale pak se bude hledat i chyba na jeho straně. A to je ten podstatný rozdíl.

            1. Vy zas nechcete chapat me. Pokud stanice nepojede na 50 kW,
              Vy zas nechcete chapat me. Pokud stanice nepojede na 50 kW, mate pravdu. Pokud bude dobijet pomalu, viz napriklad problemy s Leafem, o kterych jste myslim psal i Vy, tak je to tezko problem provozovatele stojanu a tezko s tim COI neco vyresi, leda byste ji poslal na Nissan.

          2. Odpověď je jednoduchá – ČEZ do nabíječky pouští málo.
            Odpověď je jednoduchá – ČEZ do nabíječky pouští málo. S palubní nabíječkou to v tomto případě nesouvisí. Konkrétně v Plzni, to v zimě dává i 15-17kWh (asi si v okolí většina v zimě topí včetně přilehlého ČEZu)… Uvidíme co letošní zima, ale máte pravdu, že ČEZ to pak může svádět na palubní nabíječky. Nicméně nedávno nakoupili další EV a tak to zjistí i jejich řidiči.

                1. Asi jsem měl dopsat že ne samozřejmě z 0 ale většinou
                  Asi jsem měl dopsat že ne samozřejmě z 0 ale většinou 40% baterie – max v Liberci jsem nabíjel z 30km dojezdu.Do nuly snad nikdo nejezdí nebo se pletu?

                2. Mám baterku 31kW a nabito z 0 skoro do plna za 20 min…
                  Mám baterku 31kW a nabito z 0 skoro do plna za 20 min… :))
                  …v ČR za 30 min.

                3. Ono zas není tak složité ty podvody s deklarovanými 50 kW
                  Ono zas není tak složité ty podvody s deklarovanými 50 kW odhalit a zdokumentovat z toho, co píše stojan na displeji. prostě tam jen stojíte a průběžně fotíte.
                  Dorazím autem s 3 dílky 16 kWh baterky z 16, tedy +-3 kWh zbývajícími v baterii a stojan mi ukáže nabíjení do 80% za 26 minut. Pak začne nabíjet závratnou rychlostí 1 kWh za 2 minuty, tedy výkon 60:2=30 kW. Teoreticky tedy dodá 30 kWh za hodinu nabíjení. Prakticky nabije do 13 dílků, tedy dodá 10 kWh za oněch 26 minut. Auto ve spolupráci se stojanem nabíjení po polovině, tedy 8 dílcích v baterii zpomalí, takže výsledná rychlost je pak 23 kW z 50 deklarovaných.
                  U větších baterií to je o něco rychlejší, třeba u Leafu2 (40 kwh baterie) mi to začalo u prázdné baterky výkonem 44 kW a pak už jen klesalo a klesalo a klesalo. A to nebyla baterka přehřátá.

                4. V úvodu máte pravdu, pouze bych si dovolil Vás zkušeného
                  V úvodu máte pravdu, pouze bych si dovolil Vás zkušeného řidiče trojčat poopravit – Měřením přes OBDII a CaniOn mám zdištěno, že trojčata do 50% nabíjí kolem 45kWh (43-48). Potom skokově sníží na 35kWh a kolem 75% je to kolem 25kWh. Pokud pokračujete 80-90-100%, tak to klesá jak uvádíte z 10 na 6 a pak až k 1kWh a pokud je třeba, tak to i několik minut v tomto rozmezí nenabíjí.
                  Třeba IONIQ nabíjí naplno (kolik pustí nabíječka – na 50kW je to 48-49kWh) až do 82-83% a pak sám pokračuje dále 22kWh až do 94% kdy vypne a ani po znovuspuštění na DC nabíjet díle nejde.
                  Když jsem sledoval KONU a NIRO s 64kW baterií, tak jedou méně (kolem 44kWh) a nejedou až do 80 jako IONIQ, ale snižují dříve, podobně jako trojčeta.

                5. To jsem se Radovanovi snazil vysvetlit v jine reakci- ze
                  To jsem se Radovanovi snazil vysvetlit v jine reakci- ze zalezi na baterce, kolik do sebe pusti, ale bohuzel jsem se setkal s nepochopenim. Ono jen nadavat na CEZ a jejich nabijecky je dost divne. To je jako bych nadaval, ze mam blbej telefon, protoze TAM z nej nemuzu volat, ale v TOM miste by nebyl mobilni signal. Taky by to nebyl problem telefonu.

                6. Takže teď ještě rozhovor s ČEZEM-odborníkem a
                  Takže teď ještě rozhovor s ČEZEM-odborníkem a nabíječky prý jedou stále naplno- rozdíl je v autech jak to poberou(i3 prý bere pořád maximum do 80%) a co se týče účtování tak prý museli na minuty kvůli odběratelům jelikož jsou na nabíječkách možné ztráty a byl by problém to zpětně odúčtovat a blbla.

                7. Podivuji, že se s vámi tak odborně bavili. Asi nešlo o
                  Podivuji, že se s vámi tak odborně bavili. Asi nešlo o infolinku…
                  Oni ale budou pořád tvrdit, že nabíječky jedou naplno, že si nabíjení řídí auto. Auto si to řídí, ale nabíječky naplno stále nejedou. Nezastávám se zde Radovana, ale jde fakt, který jsme naměřili.
                  Před chvilkou nabíjel na ČEZ Žebrák „spetak“ a zde na Hybridu uvedl, že nabil za 20 minut pouze 9kW, takže to vychází 27kWh… 🙁

                8. Já to nezpochybnuji že nabjíjel tak málo,jaké má auto?
                  Já to nezpochybnuji že nabjíjel tak málo,jaké má auto?

                9. Myslím, že KIA Soul EV, což by mělo nabíjet podobně
                  Myslím, že KIA Soul EV, což by mělo nabíjet podobně Ioniqu.

                10. Objel jsem se starým Leafem už pár nabíječek a moje
                  Objel jsem se starým Leafem už pár nabíječek a moje zkušenost je asi takováto při nabíjení cca 30-80%
                  – Penny, Lidl Barrandov, ČEZ Žebrák, Innogy Limuzská, Letiště : vždy pod 25kW
                  – hotel Vyškov, Globus Čakovice: 45+kW
                  – ČEZ Holešovice… jsem bohužel nesledoval, ale přišlo mi že mi tam těch 80-100 skočilo nějak moc rychle.
                  Vždy počkám prvních 30 vteřin a všechny „pomalé“ jednotně dají jen 0,2kW. Rychlé 0,4kW.

                  Nikdy jsem nezaznamenal nějaký problém se změnou rychlosti dle teploty baterie (vše informace přes toto léto-podzim).
                  Baterie ani při třetím nabíjení ten samý den nepřeleze 60% teploty.

                11. Já se tedy s Leafem jen zřídkakdy dostanu pod 40kWh/hod. A
                  Já se tedy s Leafem jen zřídkakdy dostanu pod 40kWh/hod. A to kdekoliv. Dnes na Žebráku to byla výjimka (27kWh/hod).

                12. Kolika elektromobily jste jezdil a na kolika typech
                  Kolika elektromobily jste jezdil a na kolika typech rychlonabíječek je vyzkoušel? ČEZ má s výkony rychlonabíječek problémy dlouhodobé a jak Vám potvrdí další spousta elektromobilistů, napříč ČR. A tom to je. Ne o teoriích.

                13. Mam se vam zpovidat z toho, kolika auty jsem jezdil a na
                  Mam se vam zpovidat z toho, kolika auty jsem jezdil a na kolika nabijeckach jsem nabijel? Klidne: pocet typu aut – 6, pocet nabijecek – to fakt nedam, nebot to si nezaznamenavam a nepamatuji. Ja vam pisu svoji vypozorovanou praxi. Muzu vam vsak potvrdit, ze nabijecky CEZu nabiji baterku stejne rychle, jako nabijecky v zahranici. Takze – stejne auto, velice podobne rychlosti nabijeni na RUZNYCH nabijeckach. CEZem to vami popisovane zpomalovani spise neni.

                14. Podívejte se. Dojmologie je jedna věc, letité nabíjení s
                  Podívejte se. Dojmologie je jedna věc, letité nabíjení s různými vozidly za neustálého focení a počítání věc druhá. Na to mám třeba já celý archiv. To jsou fakta. Že rychlonabíječka nedává deklarovaných 50 kW, ale občas 44, spíše 37-40, často jen 25-27 nebo dokonce 15, je taky fakt. Čím to je, to je otázka na provozovatele. Já mohu z letitých zkušeností usuzovat jen na malý příkon rychlonabíječky, když ve stejné situaci u stejného auta jednou dělá to a podruhé něco jiného, nikdy však nejede naplno. A ano, ČEZem to zpomalování nebude, má to pod sebou ČEZ Esco nebo ČEZ Energetické služby 🙂

                15. Archiv je neco, kde je historie. Zacnete merit rychlost
                  Archiv je neco, kde je historie. Zacnete merit rychlost nabijeni ted (nove CEZi stanice) – a merte pouze tu cast nabijeni, dokud baterka neomezi rychlost. Vas iOn omezuje docela brzo, jak vam psal Lada, tak pozor. A uz budte, proboha, ferovy. Vase poznamka ohledne CEZ Esco nebo CEZ Energeticke sluzby – to uz je fakt klickovani a chytani za slovicka (a delate to zbytecne). Vite, ja jsem s rychlosti nabijeni na vsech nabijeckach, nezavisle na provozovateli, spokojeny.

                16. Nabíječka vám dá tolik, kolik si řekne auto. Nevím,
                  Nabíječka vám dá tolik, kolik si řekne auto. Nevím, proč se domníváte, že BMS vašeho auta si vždy řekne o maximum možného. To by tam žádné BMS ani být nemuselo, kdyby nabíjení řídilo něco zvenčí.
                  Takže otázka „čím to je“ je spíš na výrobce vašeho auta.
                  Nevidím jediný technický důvod, proč by měl ČEZ omezovat výkon svých nabíječek. Elektřiny je dost a hlavně regulace pár desítek 50 kW odběrů je kapka v moři v celkové spotřebě. Nehledě na to, že ČEZ je distributorem pouze části území ČR, takže nemá kontrolu nad distribucí u všech svých nabíječek. Nehledě na to, že blbých 50 kW nepodléhá žádné možné regulaci, je to příliš malý odběr. Na baráku máme 3x100A a žádná regulace v případě krize jako u větších odběratelů tu není.
                  Jinak naposledy jsem nabíjel třeba s eGolfem. On celou dobu do těch cca. 80% nabíjel rychlostí 0,10 kWh / 10 s (tj. 36 kW), pak jsem připojil svoji i3 a okamžitě mi naběhl výkon 0,13-0,14 kWh / 10 s (tj. 47-50 kW). Domníváte se, že ČEZ sabotuje VW? 🙂

                17. Přes Canion jsem to nikdy neměřil. Vždy jen z údajů z
                  Přes Canion jsem to nikdy neměřil. Vždy jen z údajů z displeje rychlonabíječek DBT, ABB a Efacec. Průměrné rychlosti pak vychází z minut tam strávených a kWh za tu dobu nabitých.
                  Ioniq umí přijmout 100 kW výkonu, je připraven na silnější rychlonabíječky, takže nabíjení s ním byla radost, jenom to tam lítalo. U Kony a Niro nevím, ale zřejmě neumí 100 kW.

                18. Ale jak to, co vidim na displeji, DOKAZUJE, jestli to omezuje
                  Ale jak to, co vidim na displeji, DOKAZUJE, jestli to omezuje auto nebo stojan? Chapu, ze na zaklade zkusenosti udjinud se to da predpokladat, ale dukaz to neni. To by bylo jedine zachytavani komunikace mezi autem a stojanem,

                19. Promiňte, ale podle této zvrácené logiky pak nevěřím
                  Promiňte, ale podle této zvrácené logiky pak nevěřím údaji na pokladně, váze, stojanu na pumpě atd. a budu si to všechno přepočítávat sám, vážit sám a odměřovat sám? Protože to nic NEDOKAZUJE? Já platím za kWh, proto nabíjím. Ne za dobu strávenou parkováním před stojanem, tedy za minuty. To je celé.

                20. Tak tohle je s odpustenim tak blbe prirovnani, ze to snad ani
                  Tak tohle je s odpustenim tak blbe prirovnani, ze to snad ani nema cenu komentovat…
                  Muzu snad jakkoliv ovlivnovat cisla, co ukazuje pokladna?

              1. Sám jste si odpověděl – jezdíte 14 dnů.
                V Německu se mi

                Sám jste si odpověděl – jezdíte 14 dnů.
                V Německu se mi to také nestalo. U ČEZu, ano. Počkejte, až lidi začnou více topit…
                Před chvilkou nabíjel „spetak“ (viz. jeho příspěvek zde na hybridu) na ČEZ Žebrák rychlostí 27kWh…

                1. Jojo uvidíme-zatím si vystačím s nabíjením doma a
                  Jojo uvidíme-zatím si vystačím s nabíjením doma a dobíjení na DC bylo spíš o vyzkoušení. Až pojedu někam dál , vyzkouším platbu kartou a uvidíme co se vyplatí víc jestli čip nebo jednorázovka.

                2. Jojo já utratil zatím 200,- za kredit EVmapy a za víc než
                  Jojo já utratil zatím 200,- za kredit EVmapy a za víc než rok ho ještě nevyčerpal a 0,90 euro za jednu zkoušku karty Newmotion…
                  Jinak jezdím již s druhým EV zdarma… spíše naopak – ještě mi platí že doma nabíjím 🙂

                3. ale 200 projel na muj Kredit…
                  ale 200 projel na muj Kredit…

                4. Protože jsi také šetřil a kredit jsi také nevyčerpal a
                  Protože jsi také šetřil a kredit jsi také nevyčerpal a teď když máš Niro, tak už nenabíjíš, tak jsi ho chtěl utratit… vždy jsi to vlastně směnil za pizzu a pivko :))

    1. Kdyz nabijite AC, tak platite 1,50Kc/min. Uplne jedno, zda
      Kdyz nabijite AC, tak platite 1,50Kc/min. Uplne jedno, zda stanice je pouze AC nebo kombinovana AC a DC. Instalujte si Polyfazer Direkt a vyberte si nejakou stanici, ktera je ABB. Pod bodem „nabijet“ vidite jednotlive pripojky a prislusnou cenu.

  4. Nejlepší bude aby se čipaři domluvili a každý kdo má
    Nejlepší bude aby se čipaři domluvili a každý kdo má čip nechal ho na šňůrce u nabíječky. Tím bude mít každá nabíječka vlastní čip. Založí se konsorcium a tam se budou elektromobilisté podílet na platbě celého balíku všech čipů. Myslím že to každého vyjde na max 10kč měsíčně.

        1. Aaah, magicke zaklinadlo sdilene ekonomiky na cizi ucet.
          Tak

          Aaah, magicke zaklinadlo sdilene ekonomiky na cizi ucet.

          Tak si dejme trochu matematiky. Necht v nasem sdilenem systemu je jeden cip na stojan. Pokud budeme chtit ten stojan (za milion) odepsat za 8 let (100 mesicu, at se to dobre pocita), tak bude muset byt mesicni cena sdileneho cipu deset tisic. Plus par tisicovek za misto, par tisicovek za spotrebovanou elektrinu, neco za cloveka, co dela dohled, servis, …. Porad je to schdne za 10Kc na zakaznika a mesic, aniz by to zaplatil nekdo jiny?

          Ale me to muze byt vcelku jedno. Trpet budou (az se zneuzivany pausal zrusi) ti, kdo horko tezko naskudlili na malobaterkac, pro ktery je hustota site a cena nabijeni mimo domov kriticka.

          1. To jste nepochopil, on myslel čip nechat někde schovaný u
            To jste nepochopil, on myslel čip nechat někde schovaný u stojanu (nebo k zapůjčení vedle v obchodě nebo v mrtvé schránce otevírané kódem po registraci do systému atp.). Takže počet čipů rovná se počet rychlonabíječek a počet členů sdíleného systému musí být v násobcích vyšší, než je počet rychlonabíječek, aby to mělo smysl. Na každém území jeden ze sdílečů plní funkci servisáka a nepravidelně čipy mezi rychlonabíečkami prohazuje. V případě sofistikované verze i mezi územími. Vypadá to složitě, ale není. By jste se divil, co lidi udělají pro korunu.

            1. Lidi udelaji pro korunu ledacos, ale musi to mit elementarni
              Lidi udelaji pro korunu ledacos, ale musi to mit elementarni logiku.
              To, co pisete neni sdilena ekonomika ale socialismus.
              Sdileni cipu je pro toho kdo sdili samozrejme lakave ve chvili kdy je na nem pausal, coz je pro tento koncept nevyhidny system (to snad pochopi i male dite) a sdileni je totez co parazitovani.
              Samozrejme to vyresi az se bude za cip platit v kWh, to pak sdilejte do aleluja.
              Za sociku se kdysy v panelaku voda rozpocitavala podle m2 plochy bytu. Podobne nesmyslna uvaha – stejne platil ten kdo tam byl sam a samozrejme na tom tzv. vydelal ten komu tam bydlelo deset pribuznych. Vyresily to vodomery…
              Nebo jako kdybyste mel zahradku s jahodama a nechal si platit za hodinu sberu a bylo by jedno jestli by sbiral jeden clivek nebo rozvetvena familie. Taky by vam to prislo jako sdilena ekonomika? Ti lidi by sdileli oravo sbirat jahody jako sdileji cip. Co by neudelali pro korunu!
              Je zajimavy jak v elektromobilite porad tak nejak nechcete chapat, ze tam je nejaka ekonomika…

              1. Tak nejdříve to nazvete socialismem, pak to vlastně
                Tak nejdříve to nazvete socialismem, pak to vlastně pochválíte a nakonec minutový tarif shodíte těmi příměry na závěr, jelikož je zjevně nesmyslný. A pak tvrdíte, že nechceme chápat, že v elektromobilitě je nějaká ekonomika. Tak si konečně vyberte, co vlastně chcete říct.

                1. Chci rict ze Vase uvaha o sdilenem cipu je blbost a cekal bych
                  Chci rict ze Vase uvaha o sdilenem cipu je blbost a cekal bych ze to chapete a ne ze to tady zcela zjevne budete rozvijet jako smysluplnou uvahu. Jako zpusob jak vyzrat na system dobry, ale to je asi tak vse. Cekal bych od Vas o neco dumyslnejsi zamysleni…

                2. No vidíte jak to jde napsat jednoduše. Vy si myslíte toto,
                  No vidíte jak to jde napsat jednoduše. Vy si myslíte toto, já něco jiného. Geniální věci jsou jednoduché, třeba účtovat jen to, co prodám, tedy kWh. Ne dobu zákazníkem strávenou u mně v obchodě. Není třeba nic důmyslnějšího.

    1. Tak to zkus a uvidíš, co se bude dít za věci. Pokud
      Tak to zkus a uvidíš, co se bude dít za věci. Pokud provozovatel identifikuje, že např. některý z čipů pořád na jednom místě jede třeba 5-10x každý den, tak není problém ho zablokovat. Přečti si OPSE, bod 2.10. a 2.5. A v případě, že by to takhle bylo na všech čipech případného konsorcia, tak se provozovatel samozřejmě bude bránit, třeba i změnou OPSE, na což má právo. Je to jen o tom, co lidi vykoledují. Znáš zákon akce a reakce, ne? 😉

  5. Vidím to tak, že na elektromobilitu už prostě nezbylo.
    Vidím to tak, že na elektromobilitu už prostě nezbylo. Museli se podplatit před volbami důchodci a státní zaměstnanci, naslibovalo se všechno možné, že už to vyšlo 50mld do mínusu. Ale těch 2000 EVčkářů není asi tak zajímavá množina.

    Ten cenník ČEZu je fakt úlet, a to je potřeba si uvědomit, že v tom není spotřební daň.

    Jediné positivum, které z toho plyne, je prostor pro konkurenci a tím zahuštění infrastruktury.

    1. ta cena je v EU obvyklá, rakouský Smatrics chce na DC
      ta cena je v EU obvyklá, rakouský Smatrics chce na DC €0.45/min, což je ještě dražší…kačku dvě z toho spolkne Polyfazer a 21% stát, takže na ČEZ toho moc nezbyde
      navíc většina lidí bude mít čip a jednorázové nabíjení bude spíše nouzovky nebo pro lidi co přes CZ jenom projíždí

    2. Nebóóój, Škodovka a továrny na elektrokomponenty určitě
      Nebóóój, Škodovka a továrny na elektrokomponenty určitě nějaké investiční podpory dostanou.
      V Česku ještě prostě nejsou tak zajeté nemorální konzumní dotace pro bohatce jako na prohnilém Západě.

      Skutečně nevidím jediný důvod, proč by čeští důchodci měli dostat po 40ti letech tvrdé práce a masivních státu celou dobu odváděných daní jen žebračenku, když ve většině EU dávají i nově příchozím lenochům z Afriky běžně vyšší částky za nic.

      Prostoru pro konkurenci jsou kvanta, jenom při placení nemyslících zákazníků jako do dluhů schválně uvrhnutém Západě se v Česku i dnes nedostává. Většina lidí bude nabíjet doma jediným skutečně dlouhodobě udržitelně levnějším nočním proudem.

      1. Tušil jsem, že to nenechá Babišovy příznivce v klidu
        Tušil jsem, že to nenechá Babišovy příznivce v klidu 😉

        Já to důchodcům a hlavně učitelům upřímně přeju, ale bavíme se 10kách až 100kách mld. z rozpočtu navíc. Jen ty slevy na jízdném jsou za 5mld. A zrovna to klaplo na září, měsíc před volbama -to je náhodička…

        I kdyby to nabíjení nechal ČEZ zadara, tak ho to při současném počtu EV v ČR nestojí určitě víc jak pár mil za rok, což v zisku 20mld je jen kapička.

        Nečekal jsem, že zrovna EVčkáře bude chtít ČEZ s dotovanými nabíječkami sedřít z kůže. Naopak jsem předpokládal, že bude mít na rychlém rozšíření elektromobilů (jeho potenciálních zákazníků) větší zájem. Osobně jsem očekával nějakou nákladovou cenu 4-5Kč za kWh, ale ne trojnásobek. Ano, bylo to naivní.

        1. Také jsem to nečekal, spíše platbu za kWh a něco kolem
          Také jsem to nečekal, spíše platbu za kWh a něco kolem 7,- Kč s DPH / 1 kWh. Nicméně je to stále v souladu s jejich prvotní filozofií, kdy tam u nich nikdo nepředpokládá rozvoj elektromobility a pokud ano, tak je zatím počet elektrospotřebičů pod jejich rozlišovací schopností. Může se to změnit s fleetovými prodeji, ale zatím nemění.
          Ta filozofie je jednoduchá – všichni musí nabíjet a elektřinu vyrábíme skoro monopolně my. Musí ji tedy od nás koupit. Majitelé BEV i ti, co jim budou stavět a provozovat nabíječky. Tak proč bychom je stavěli my, když je odbyt námi vyrobené elektřiny zajištěn tak jako tak?

  6. jen nechápu proč čez nezavede časovou platbu za odebranou
    jen nechápu proč čez nezavede časovou platbu za odebranou elektřinu i u normálních odběratelů, nejdříve např domácností,lednici bych hodil na záložní baterii a domácnost zapínal hlavním jističem jen na pár hodin denně když se vrátím z práce domů, určitě by to vyšlo levněji než teď, když je platba za odebranou kWh

    1. Úřady mu to zatrhli, z obvyklého důvodu příjmově
      Úřady mu to zatrhli, z obvyklého důvodu příjmově chudých českých vesničanů, majitelů chat a garáží.
      Jinak by poklesla cena elektřiny a pořádně se napálilo to skutečně drahé, celoročně zajištěné dodávky po celém území republiky přez násobně dražší paušály na jističe.

        1. Klidně to řekni naplno…
          Pamatuji si slova jednoho

          Klidně to řekni naplno…
          Pamatuji si slova jednoho náměstka, že prodej naftových vozů klesá a bohužel nic s tím nedokážeme udělat…
          Je jasné, že stát (ČEZ) a další na oko musí podporovat elektromobilitu, rádi se vyfotí u nových nabíječek a dají to slavnostně ve známost, ale za tím vším je – CO NEJVÍCE TO ODDÁLIT !!!
          Co bude následovat – PŘIDAJÍ SE DALŠÍ (E-ON, PRE, EV-mapa, …) CENY SE TÉMĚŘ SROVNAJÍ.
          Prostě veřejné nabíjení bude tak drahé, aby to fosilem vyšlo levněji.
          Nabíjení ZDARMA u LIDL, Kufland, … nebude moc použitelné (budou fronty, nebo to časově omezí).
          Časem může dojít i k tomu, že i za nabíjení doma se bude platit jinou sazbou (to už jsme tu ale diskutovali a proto si myslím, že jsou schopni udělat nějakou daň).
          A teď si představte, jak by to asi vypadalo za totality. Naštěstí musíme „kopírovat“ okolní státy. Bohužel Němci mají v domácnosti elektřinu v přepočtu za 7 Kč/kWh a u nás polovinu (máme tedy co dorovnávat).

          1. EVMapa se urcite neprida k CEZ a EON drahym tarifum, EVMapa je
            EVMapa se urcite neprida k CEZ a EON drahym tarifum, EVMapa je soubor mnoha mistnich nadsencu, jsou tam zapojeni ruzni majitele firem, motelu, hotelu, solarnici a podobni, kterym jde o to, aby si navzajem pomohli, dojeli lacino z A do B nebo aby nalakali zakaznika na hotel ci restauraci.

                1. Jemu zase chybí DC nabíjení, takže to je z nouze ctnost.
                  Jemu zase chybí DC nabíjení, takže to je z nouze ctnost. Obzvlášť, když většina veřejných nabíječek jedou max. 22 kW v AC. :-/

                2. Ve starší verzi Zoe s 22 kWh baterkou to palubní nabíjení
                  Ve starší verzi Zoe s 22 kWh baterkou to palubní nabíjení 22 kW znamenalo prakticky rychlonabíjení. S baterkou 40 kWh už je potřeba hledat Mennekesy s oněmi 43 kW na rychlonabíjecích stojanech s jejich kabelem a mít i palubní nabíječku 43, ne 22 kW. Pak je to opět totéž, co rychlonabíjení u ostatních.

                3. Nové Zoe už má jen 22 kW AC nabíječku. Nasazením
                  Nové Zoe už má jen 22 kW AC nabíječku. Nasazením možnosti DC nabíjení ořízli palubní nabíječku na 22 kW.

                4. Nejsem detailní znalec Zoe, testoval jsem jen starší verzi
                  Nejsem detailní znalec Zoe, testoval jsem jen starší verzi 22 kWh baterka a zajímal se o novější na Slovensku 41 kWh baterka, ale DC nabíjení určitě nemá. Třeba tady jsou údaje z prospektu renault.sk:
                  Čas nabíjania trakčného akumulátora:
                  Výkon nabíjačky R90 Z.E. 40 /R110 Z.E. 40
                  Prúd 1-fázový
                  3,7 kW (16 A) 15 h
                  7,4 kW (32 A) 7 h 25
                  Prúd 3-fázový
                  11 kW (16 A) 4 h 30
                  22 kW (32 A) 2 h 40
                  43 kW (63 A) rýchlonabíjačka 1 h 40 (Až 80 % trakčného akumulátora).
                  Jinými slovy nabíjení je stále AC, jen na některých rychlonabíječkách najdete místo zásuvky Mennekes 22 kW výkon (ČEZ např.) kabel s koncovkou Mennekes 43 kW výkon (Lidl např.). To je pak možné považovat pro ZOE za rychlonabíjení, protože s 22 kWh baterkou dojede nabíjet s palubní nabíječkou 43 kW, která těch 22 nabije na 80% za +- půl hodiny. Ovšem u větší baterky už je to na delší čekání, jak píše výrobce.

          2. no já platím za elektřinu už teď cca 5Kč/kWh , stejně
            no já platím za elektřinu už teď cca 5Kč/kWh , stejně jako drtivá většina populace bydlící v panelových domech, upozorňuji že je to skutečná reálná cena za 1kWh a ne cena za 1kWh uvedená v ceníku čez na kterou je pak nabaleno dalších milion poplatků

            rok cena za 1kWh spotřeba za rok

            2005 3,82 1544
            2006 3,99 2091
            2007 4,25 2224
            2008 4,55 2137
            2009 4,58 1750
            2010 5,00 1644
            2011 5,37 1520
            2012 5,58 1537
            2013 5,60 1624
            2014 5,02 1662
            2015 5,04 1621
            2016 5,04 1610
            2017 4,97 1714

  7. NAŠE ENERGIE VÁS POSOUVÁ VPŘED?
    Síť tak vychází

    NAŠE ENERGIE VÁS POSOUVÁ VPŘED?

    Síť tak vychází vstříc uživatelům, pro které z různých důvodů není výhodné stát se trvalým zákazníkem. Kterým?

    Hledal jsem dlouho důvod, proč odejít s domácností od ČEZu k jiné společnosti. Dnes už ho mám.

    1. To opravdu nemůže být překvapeni , dělají to od roku
      To opravdu nemůže být překvapeni , dělají to od roku 2011. Také je potřeba si uvědomit , ze až opravdu budou chtít , což u nich po těch letech lhaní nebude lehké poznat, tak stejně chytí zpoždění rok nebo i mnohem více. Když má problémy taková štika jako je Tesla , tak co potom u molochu jako je VW, kde se vše řeší třikrát pomaleji. Vykutat spalovak ,dat do nej baterie , ale jinak v podstatě využít to co už mám a dělat par kousku denně , je jedna věc. Postavit úplně nové elektrické auto a k němu zvládnout masovou výrobu neustále se vyvijejicich a zlevnujicich baterii , je věc druhá . Nehledě na to , ze budoucnost takovéhoto auta musí být postavena s ohledem na svět , ve kterém vše směřuje k plne autonomnimu řízení. To bude pro VW asi největší problém , protože jak řekl šéf BMW , my na to ty inženýry v Německu proste nemáme.

  8. Cenik Cezu z jejich stranek:
    Ceník plateb za jednorázové

    Cenik Cezu z jejich stranek:
    Ceník plateb za jednorázové dobíjení?
    -​Při stanovení ceny vycházíme z výkonu stanice, tj.:
    o​7,5 Kč/min u 50 kW stanice (9 Kč/min s DPH)
    o​3 Kč / min u 22 kW stanice (3,60 Kč/min s DPH)
    o​1,5 Kč / min u 11 kW stanice (1,8 Kč/min s DPH)
    V určité formě zaváděcího provozu počítáme do konce letošního roku s poskytováním 30% slevy. Klienti využívající na našich stanicích přímých plateb tak zaplatí:
    o​6 Kč/min u 50 kW stanice (7,20 Kč/min s DPH)
    o​2,50 / min u 22 kW stanice (3 Kč/min s DPH)
    o​1,25 / min u 11 kW stanice (1,5 Kč/min s DPH)

    1. Vypada to na funus elektromobility..
      U nejrozsirenejsiho

      Vypada to na funus elektromobility..

      U nejrozsirenejsiho elektromobilu v CR Nissanu Leaf s 3kW AC interni nabijeckou clovek zaplati v nejlevnejsim tarifu 60min*1.5kc/3 = 90/3 => 30kc za kWh.

      Je to o bolestivejsi, ze jsme se CEZu na ty nabijecky vsichni slozili (EU dotace).

      1. Odhledneme-li od ruzovych snu nekterych lidi tady, vazne nekdo
        Odhledneme-li od ruzovych snu nekterych lidi tady, vazne nekdo cekal, ze cena bude vyrazne jina nez „evropska sazba“ 1EUR/kWh? Za sebe to beru jako vychodisko z nouze, jednou za x mesicu si tech par kWh klidne zaplatim, lepsi nez nevyuzity pausal.

        Prostrednictvim EU (ci jinych) dotaci jsme se slozili leckomu na ledacos…

        1. Alespoň se tím otevřeli dveře pro konkurenci, majitelé
          Alespoň se tím otevřeli dveře pro konkurenci, majitelé benzínek, motelu, STK, servisu, restaurací.. ti teď mohou snadno nasadit levnejsi ceny a ideálně se zapojit do zavedeného systému EVMapa, který léta výborně funguje a s placením to má vyřešené stejně nejlíp.

            1. Obojí už neplatí. Přípojka se měnit nemusí, stačí 22
              Obojí už neplatí. Přípojka se měnit nemusí, stačí 22 kW červený pětikolík. A hardware rychlonabíječek výkonů 10-20 kW lze cenově dolů neustále. Pomalu, ale jistě.
              A to zcela pominu možnost těchto poskytovatelů sáhnout si na Destination Charger od Tesly zdarma pro své zákazníky. Tedy ten kombinovaný červený Tesla a šedý ostatní. A být tím v ještě prestižnější mapě s online aktualizací v každém autě. S příchodem Modelu 3 zákazníků výrazně přibude. Ano, nejsou to rychlonabíječky, ale pokud máte na palubě nabíjení 11 a více kW, je to příjemné nabít si za hodinku na 100 a více km. Na Slovensku i u nás se to teď rozjelo https://www.ahrs.sk/aktuality/pre-clenov/953-ziskajte-tesla-nabijacky-pre-vase-zariadenie-zdarma

    1. Nikdo tady nezmínil vtipný paradox. Nejprve byl ČEZ levný.
      Nikdo tady nezmínil vtipný paradox. Nejprve byl ČEZ levný. Pak nepochopitelně zdražil. Pak přišla Evmapa, hlavně v exponovaných dopravních uzlech, s drahým nabíjením. ČEZ se začal části lidí vyplácet. Ostatní využívali EVmapu. Pak ČEZ dal rychlonabíjení zcela zdarma, nastal přesun k němu. Nyní opět brutálně zdražil i na poměry některých proklínaných stanic Evmapy. Tak se opět lidé jen přesunou. Nevím, proč se nedá dělat cenová politika hlavou a normálně, proč musí být ode zdi ke zdi? Proč PRE (byť na omezeném území) může už roky držet ceny za kWh na slušné výši, dávat čip za bagatelní poplatek a současně nabízet férovou platbu za stání na místě pro nabíjení? Proč PRE nepředvádí tyto kotrmelce a chová se normálně a jiní to zjevně neumějí? EON nezmiňuji, ten žádnou politiku nemá.

      1. To jsou paradoxy, viďte? V ČEZu jsou úplní debilové, tak
        To jsou paradoxy, viďte? V ČEZu jsou úplní debilové, tak hezky jim rostlo to dobíjení, když bylo zdarma, není mi jasné proč u toho nezůstali, měli by spoustu nových zákazníků! Oh, wait…
        Nechápu o jakém brutálním zdražování to píšete?
        Staly se dvě věci:
        ČEZ zavedl systém jednorázových plateb, po kterém jste volali a vyhrožovali ČOIkou. Jo aha, Vám se nelíbí, jaké nasadili ceny… asi si měli udělat u elektromobilistů průzkum a podle toho to nacenit.
        ČEZ se současně vrátil k tomu, že lidi budou zase platit paušál za cenu jako byla předtím (teď to bylo 4 měsíce úplně zadarmo).
        Ale je to brutální zdražení, šmejdi jedni…

        A propos, když už tady operujete s pětikolíkama a jinejma systémama dobíjení, tak předpokládám víte, že veřejně přístupné stanice je třeba provozovat v souladu se zákonem, což jsou například povinné standardy, ceník, evidence stanic atd. Jsou za to nepříjemné sankce.
        Jen kdyby třeba ta ČOI, kterou tak rádi na někoho posíláte, třeba zazvonila i u Vás nebo těch, kterým radíte jak mají energetikám natrhnout zadek…

        Ale to jen pro odlehčení jinak tradičně povznášející diskuse…

  9. Vnímám to tak, že se dál budu ČEZu vyhýbat, ale v
    Vnímám to tak, že se dál budu ČEZu vyhýbat, ale v krajní nouzi prostě tu možnost nouzového nabití mám a prostě zaplatím stanovenou cenu. Těžko říci co tím ČEZ sleduje, ale patrně chce dát prostor konkurenci, a to je jistě ohleduplné… 🙂 Pro mě samotného se zdá být nyní reálnější vybudovat vlastní stanici a takto může uvažovat víc soukromých subjektů.

    1. Přesně tak. Třeba soukromé pumpy malých poskytovatelů
      Přesně tak. Třeba soukromé pumpy malých poskytovatelů mohou 20 kW rychlonabíječky montovat ihned. Restaurace a obchody a sportoviště se mohou rozhodovat mezi nimi a Destination chargery od Tesly. A začíná to dávat i smysl třeba pro dopravní podniky s tramvajemi a trolejbusy.

      1. No, ten kdo má pomalou palubní nabíječku, toho to opravdu
        No, ten kdo má pomalou palubní nabíječku, toho to opravdu vyjde draho (za minutu mu tam nateče málo kWh). Kdo má rychlou, tak pro toho to tak drahý není.
        Tipuji, že tam může být snaha bránit tomu, aby lidi pomalým dobíjením obsazovali rychlodobíječky dlouhodobě a zabírali tam místo (často je vidět, že někdo, kdo má možnost dobít DC tam raději píchne kabel a na půl dne od auta zmizí a to tam stojí a blokuje parkovací stání).
        Vyřeší to ale jen jednorázové platby. Ti s čipem se nemusí vzrušovat.
        Ale naznačuje to směr, kterým se asi ČEZ bude ubírat.

        1. Nebuď naivní, pokud by jim šlo o to, aby se neblolkovaly
          Nebuď naivní, pokud by jim šlo o to, aby se neblolkovaly stanice, nebyl by přeci problém nastavit na nich automatické vypnutí, třeba po čtyřiceti minutách. A potom ev poplatek za blokování. Jde jim jde jen a jen o prachy, bohužel.

        1. V Rakousku to same – vetsina dodavatelu energie ucituje po
          V Rakousku to same – vetsina dodavatelu energie ucituje po minutach. To, ze nektere nabijecky jsou zadarmo je spatne … je snad benzin taky nekde zadarmo? Neni. Ferove uctovani je za kWh, to je nepopiratelny fakt.
          Stahnete si aplikaci Plugshare a tam vidite ceny a metodu uctovani (min/kWh).

    1. Jedno nabití teď vyjde asi jako celý ten měsíční
      Jedno nabití teď vyjde asi jako celý ten měsíční paušál. Já tušil, že to tak dopadne a proto jsem paušál nikdy nekritizoval. Ten je za lidovou cenu, podobě jako internet na doma a jiné výdaje.
      Samozřejmě i ten paušál může ČEZ zdražit, ale auto něco stojí a dokud je to výrazně levnější než benzín, tak to budu platit.
      Když to bude příliš drahé, mohu znovu zvážit, zda vůbec mít auto.

Napsat komentář