Nově mohou od června řidiči při svých cestách elektromobilem využít nejrychlejší dobíjecí stanici v jihomoravském Mikulově. Stačí krátká pauza na občerstvení a dva elektromobily tu doplní bezemisní energii na další stovky kilometrů jízdy.
Díky stojanu ABB Terra 360 je to realita v Mikulově, kde si řidiči mohou nabít na další stovky kilometrů cesty do vnitrozemí nebo dál přes hranice na jih. Dobíjecí hub tvořený celkově pěti stanicemi může v jednu chvíli obsloužit až 10 elektroaut. Nové stojany vznikly díky grantu z Operačního programu Doprava.
Nový dobíjecí hub je vybudován na hlavním tahu z Moravy na Vídeň na čerpací stanici v areálu Levandulového hotelu Marcinčák v Mikulově. Řidiči mají k dispozici celkem 5 dobíjecích stojanů ČEZ, u kterých může současně dobíjet energii až 10 elektromobilů včetně ultra rychlého o výkonu 360 kW.
Za zhruba 10 minut tak mohou dva současně dobíjející se elektromobily odjíždět s energií potřebou ke zdolání dalších 200 km. Stejně rychlý stojan je v Česku už jen ve středočeské Mladé Boleslavi. Zbývající čtyři mikulovské stanice mají výkon 50 kW, ale ještě letos čeká na dvě z nich výměna za ultrarychlé.
„Zdá se, že elektromobily jsou jedním ze způsobů dopravy budoucnosti, které už dnes používá stále více našich zákazníků. Jsme rádi, že jim i ostatním řidičům a návštěvníkům Mikulova a jižní Moravy můžeme nabídnout skutečně rychlé dobití vozů a také odpovídající zázemí. Věříme, že spokojení řidiči se u nás příště znovu rádi zastaví,“ řekl Petr Marcinčák, provozovatel Levandulového Hotelu Marcinčák.
ČEZ si v rámci vize Čistá Energie Zítřka vytyčil do roku 2025 dosažení hranice 800 provozovaných stojanů a znásobení jejich výkonu. Poptávku po zkrácení časů dobíjení chce uspokojovat právě výstavbou stanic pro ultrarychlé dobíjení i rozšiřováním počtu stojanů v tzv. hubech ve vytížených lokalitách u hlavních tahů a ve městech.
„Elektrická auta se už dávno stala součástí naší reality, ale aby přibývala ve větších počtech, musíme stále pracovat na rozvoji míst, kde si je lidé dobijí rychle a bez čekání. Jedině tak elektromobilita srovná krok s klasickými auty. ČEZ proto chce pokračovat ve výstavbě ultra rychlých stojanů, letos jich chceme vybudovat čtyřicet. Dobíjecí stanice o výkonu 360 kW v Mikulově je unikátní, protože zvládne souběžně dobít většinu kapacity baterií dvou e-aut za 10 minut. Jako na všech ostatních místech v naší síti tu řidičům garantujeme odběr skutečně bezemisní elektřiny, a to díky certifikaci jejího původu z obnovitelných zdrojů,“ řekl Tomáš Dzurilla, ředitel útvaru elektromobilita ČEZ.
Nejvýkonnější ultrafast dobíjecí stojany v síti ČEZ
Lokalita | Dálnice | Výkon |
Mladá Boleslav, Olympia | D10, 44. km | 360 kW |
Mikulov | I/52 | 360 kW |
Loket, Bageterie Boulevard | D1, 66 km | 2 x 320 kW, 1 x 180 kW |
Plzeň, Olympia | D5, 76. km | 300 kW |
Loket, McDonald´s | D1, 66. km | 300 kW |
Šlovice, Benzina | D5, 83. km, směr Rozvadov | 225 kW |
Unčovice, McDonald´s | D35, 253. km | 225 kW |
zdroj: tisková zpráva
Jako znám sedací polštáře Fat Boy, ale proč nemůže ABB zaměstnat jiného dizajnéra? Ty jejich nabíječky jsou i po 10 letech pořád stejný hnus. třeba ve srovnání s Ionity, Alpitronic….
Dizajn budiž, ale pokud ta osoba (on|ona|ono|oni) má 3m, tak je to důvod teho, proč jsou konektory u jeho kolen a displej má u pupku; velmi praktické.
V zavode F1 shorelo zavodni auto a nikde neni fotka. Kdyby to bylo zavodni EV, tak jsou vsude jen fotky horiciho auta a zbytek by nebyl zajimavy. Neni nad objektivni zurnalistiku…
Výsledky měření pražského ovzduší, aneb NE elektromobilním zlodějům veřejných prostředků.
hxxps://www.novinky.cz/clanek/domaci-projeli-jsme-prahu-s-mobilnim-detektorem-kvality-vzduchu-nebezpeci-cihalo-az-doma-40437164
Verim, ze doma mate x-nasobek smradu nez primo ve vyfuku a proto vam emise spalovaku voni libezne. Navic to mereni probehlo o prazdninach kdyz mnoho lidi odjelo na dovolenou a za idealnich podminek. Skoda ze clanek nezminil mereni z Londyna. To bylo asi trochu nepriznive, tak to radeji nenapisou. Hlavne ze pitomci muzou zase byt na sve spalovaky hrdi jak jsou ciste. Clanek splnil ucel a zadavatel byla asi nejaka rafinerie..
Byl jsem téměř před rokem v centrální části Londýna, možná 1/2 osob se tam dopravovala na kole a několik % provozu tvoří EV, nemám žádné statistiky, na první pohled jsou rozlošitelné Tesly… Šel jsem ulicí v noci mezi bytovými domy a občas byla na lampě nabíječka, ale obsazená byla jen jedna, přestože v řadě v okolí stály zaparkované EV. Zřejmě tam v ulici nebydleli obchodní cestující, kteří potřebují ujet každý den stovky kilometrů…
//youtu.be/RLxXjQv81jY?t=1247
Jsou tam taky k vidění značky zákaz stání s nastartovanými motory pod pokutou 150 liber.
//www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/za-nastartovany-motor-zaplatite-v-londyne-3-500-korun.A110315_172907_automoto_hig
Je znát tam podstatně menší hluk a smrad, než u nás, přestože se někdo snaží dokazovat, že dopravní smrad je v pohodě, protože doma je někdy horší vzduch když se griluje…
Samozřejmě starých dieselových autobusů tam už moc není, jsou hybridní, elektrické, několik i vodíkových.
V Londyne jsem byl pred nekolika dekadami. Diky za aktualni info o doprave. Vypada to, ze Cezko je zapadakov kde lidi brani ropny business jako by to byl hlavni zdroj obzivy a svet je pritom o svetelne roky dal. Ten smradek pod perinou si nekteri hodne hlidaji.
Někdo by řekl jo na západě, tam na tom mají, ale co tady my chudáci (stále ještě z nejbohatší části světa)… Jenomže v roce 2017 jsem byl na Srílance (s 3x menším HDP na hlavu) a zhruba každé druhé novější auto bylo hybridní a ve velkých městech jako jsou Kolombo, Negombo byly každou chvíli vidět Leafy, méně často i iMiev, dále už jich bylo k vidění méně, ale pořád mnohem více než u nás. Ptal jsem se jednoho proč si pořídil Lefa a říkal, že se mu líbí jak to jezdí ale že je škoda, že se to tam oficiálně neprodává a že se vozí ojetiny jen z Japonska… Ptal jsem se kolik ho to stálo a v přepočtu to bylo nějakých 800 000kč, což bylo více, než u nás tehdy nové. Samozřejmě neznám úplně tamní poměry, ale vygooglil jsem, že auta jsou luxusní zboží na které je 100% daň. Čím méně to auto ale smrdí, tím je ale daň menší. To je dobrá podpora čistší dopravy a ohleduplnost na lidi. Většina stejně na auto mít nikdy nebude, takže proč by ti co na to mají zbytečně otravovali ostatní… (razantní pročištění vzduchu zmiňoval i nějaký cestovatel v rádiu, který v Kolombu cítil dříve smrad špatně spáleného benzínu, ale když tam byl posledně, tak už tam byly menší smrady než tady)…
Tady jsme zamrzli v ropné bublině, ale svět jede jinde rychleji než si myslíme…
„V důsledku pandemie se lidé více než kdy předtím zaměřují na bezpečnost a udržitelnost. V příštích 5 letech bude uvedeno na trh 600 nových modelů elektrických vozidel, které uspokojí tento posun v chování spotřebitelů.“
//www.facebook.com/McKinseySriLanka/posts/as-a-result-of-the-pandemic-people-are-more-focused-on-safety-and-sustainability/182138566993903/
Ideal Motors odhaluje první domácí elektromobil na Srí Lance
//ceylontoday.lk/2022/07/29/ideal-motors-unveils-sri-lankas-first-home-grown-electric-car/
Už nás překonávají mnohé země tzv. třetího světa:
//youtu.be/gCf7tqY-Ny0?t=1287
//youtu.be/vU0gGoGQ0Yc?t=449
//youtu.be/YIGnRTDoRZo?t=1704
Říkal jsem si tehdy, že mě nepřekvapí, když na Srílance budou ty staré autobusy měnit rovnou za EV. Současný vývoj naznačuje, že je to stále více pravděpodobné.
//youtu.be/TQ0U3eDoyIU?t=1212
👏👍
je taká kniha, Moc faktov, Hans Rosling,
obsahuje ukážky ako sa mýlime, ako nevieme, nevidíme zmeny, ako ôoužívame stereotypy ktoré neplatili ani keď vznikli.
a k tomu či sú bohatí, alebo chudobní tá kniha (obsahuije veľa odkazov na šzatistiky) je dollar street.
Tak si najdete odstavec ktery se zminuje o vas. Jste dobry priklad ktery patri do vasi knihy.
iba somát (osel pre lea) bez faktov bude zasierat diskusiu svojimi aktivistickými hlúposťami.
a v tej knihe je skutočne časť týkajúca sa takých fasistov ako je leo a jemu podobnéí. vlast íci jedinej pravdy.
napríklad teraz je tu použitie kazetovej munície. v čsr bola vyvíjaná, ale je extrémne nestabilná. a ak biden to schválil, leo musí poslúchnunť. bude nielen rádioaktivita z ochudobnenej munníécie, ale aj plno granátov plnených sekaným pružinovým drôtom. spôsobujú tržné rany.
rusaci zahrabali miliony min, pouzivaji kazetovou munici proti civilnimu obyvatelstvu a rusacky kolaborant ma starosti jak to bude s pozustatky americke munice, kterou bude ukrajinska armada kartografovat kde bude pouzita. rusacka onuce je proste jen onuce a nic vic. A rusaci vsech barev patri do pekla. Ted se ukazalo, ze 80% rusaku podporuje s nadsenim barbarskou valku a proto je nutne uvalit na cele rusacko kolektivni trest.
Co to povídáš, že TEPRVE TEĎ se to ukázalo??…. Pokud se nepletu, tak chvíli po začátku invaze (Velikonoce?) Papež nechal nést kříž dvě ženský – jednu Ukrajinku a jednu Rusku… Asi jako symbol touhy po usmíření…Pomatuješ co bylo potom??… Fašouni z Kijeva mohli puknout vzteky a protestovali proti nevhodnému a nepřijatelnému papežskému gestu…Vrazi.
A těch případů kolektivní viny se od té doby může vážit na kila – v kultuře, ve sportu, …
Řekl bych, že jsi přišel s křížkem po…po loňských Velikonocích 😅
Kolektivní trest? V tom případě se hlas se svými německými soukmenovci k nástupu do Treblinky.
A co jako čobole? At tam hodi treba atomovku tem kurvam ruskejm… tahni do ruska i s tou cobolstinou… co sem kurva lezes, chteli jste mit svuj nacistat tak bez do hajzlu.. za Hitlera jste tahli s nemcema a ted? S russakama… smejde…
pro krůgr…Ty máš ale svalnatou tlamu 🤡😃
tvoji starí rodičia boli radi, že za protektorátu doistali montérky, bagančata a rekreáciu.
slováci sme bili boľševika.
gúgl náíjde koľkí padli v rusku.
ty sedíš pri klávesnici a máš pripečenú hlavu (nepíšem mozog, ten nemáš).
Jo Srí Lanka, souhlas, to sedí bezvadně. Nejdříve socialistický ráj, pak elektromobily pro žebráky a nakonec bankrot kvůli růstu cen energie.
Chtelo by to mokrej hadr na hlavu. Aby to nebezpeci zchladlo. A pak zapojit elektroauto a poprat Hezky ENERGICKY den!!!! 🙂
teraz čítam, že
Hrozí totiž, že by uhelné elektrárny mohly do tří let skončit. Tři největší výrobci, a to včetně společnosti ČEZ, by totiž mohly vyrábět elektřinu se ztrátou. „Vše pak zmizí jak pára nad hrncem, elektrárny se vypnou, protože je nebudou provozovat bez zisku
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/rozstrel-jan-vondras-energetik-nouze-blackout-jadro-uhli.A230710_124151_ekonomika_vov
Asi neznate trzni pravidla. Trh zajisti vzdy rovnovahu mezi nabidkou a poptavkou. Kdyby chteli prestat dodavat kvuli nizke cene, tak by to vytvorilo velkou poptavku a cena by stoupla do takove vyse, ze by se jim to vyplatilo. Kdo pise takove poplasne zpravy, ten ma zacileno na jednodussi obcany. Zrejme jste jeho cilova skupina. Stat nemusi zasahovat, o zvyseni ceny se postara trh. U snizovani to muze byt horsi, protoze vyrobci se muzou domluvit na udrzeni vysokych cen s umelym omezenim dodavek. Ty OZE jim berou podil a to se jim nelibi, proto takove poplasne zpravy aby lid odmital OZE a miloval uhelky. Bolsevik zna neustale zvysovani planu tezby uhli a ted toto. To se neslucuje s bolsevickou tradici. No ne?
aktivista leo nesleduje trendy – je tu požiadavka na nové/zvýšené poplatky za spaľovanie fosílií.
jednoduchí aktivisti si koledujú občuianske nepokoje.
ono totiž sorošove nápady výmeny obyvateľstva sú v reále pomalé, takžen tí čo majú poškodenú DNA (slovenskí občania) zametú s eko terorom.
Poplatky z emisnich povolenek si nikdo nestrka do struzoku, ale stat vybrane penize vraci do ekonomiky. Je to uplne stejny princip jako u kazdeho jineho poplatku. Nekomu vadi i poplatky za psy, nebo za radio a TV. Emisni povolenka zpoplatnuje vypousteni odpadu do atmosfery, stejne jako stocne pro fekalie. Nekdo by je klidne vypoustel do potoka, jen kdyby neco usetril.
Navic ten pan lze jako lavrov. Nemecko melo za uplynulych 12 mesicu nizsi emise CO2 na vyrobenou i spotrebovanou kWh nez CR.
Navic prumer CO2/kWh behem poslednich 6 let byl 486g a behem poslednich 12 mesicu 393g.
a v CR 6 let ku 12 mesicu. 522g ku 416g. Jasne je videt pozitivni vliv OZE.
Nejen ČEZ se snaží, PRE má pět stojanů 200+, většinou se jedná o 300kW.