ČEZ už má v nabíjecí síti 100 ultrarychlých stojanů

ČEZ za letošní rok postavil 55 ultrarychlých stojanů, a jejich počet tak zdvojnásobil. Stou ultrarychlou stanici zprovoznil dnes na parkovišti před obchodním řetězcem BILLA v Mělníku.

Už sto vysokovýkonných veřejných dobíjecích stanic nabízí ČEZ řidičům elektromobilů. Jubilejní stojan dnes za účasti zástupců ministerstva dopravy a společností ČEZ a BILLA Česká republika začal fungovat na parkovišti před obchodním řetězcem BILLA v Mělníku.

Ultrarychlé stojany vznikají v nejvíce frekventovaných lokalitách, aby zákazníci vždy a bez zdržení našli volný dobíjecí konektor a během několika minut doplnili bezemisní energii. ČEZ aktuálně provozuje ultrarychlé stojany po celé ČR a v příštích letech jich postaví další stovky. Dobíjecí místa vznikají díky Operačnímu programu Doprava a z vlastních prostředků ČEZ.

„Rozvoj elektromobility v České republice potřebuje především impuls v podobě vyšších přírůstků nově registrovaných elektromobilů. ČEZ jako provozovatel největší sítě veřejného dobíjení bude i nadále zkvalitňovat infrastrukturní zázemí. Aktuálně jsme dosáhli první stovky ultrarychlých stanic a celkově můžou řidiči využívat více než 800 našich stojanů. V oblasti elektromobility se nám tak v předstihu podařilo splnit cíl naší vize Čistá Energie Zítřka, který mezi lety 2021-25 předpokládal také zčtyřnásobení výkonu sítě. Hlavním úkolem zůstává zkracování doby dobíjení a čekání na něj. Proto v příštím roce postavíme dalších více než sto nových ultrarychlých stojanů, u kterých je možné za 10 minut načerpat energii na dalších 150 kilometrů jízdy,“ uvedl Pavel Cyrani, místopředseda představenstva ČEZ.

foto: ČEZ

„Vláda v rámci probíhající transformace energetiky a dopravy podporuje rozvoj různých forem alternativních pohonů. Zároveň usilujeme o udržení konkurenceschopnosti evropského automobilového průmyslu, zachování pracovních míst a dostupnou dopravu pro široké vrstvy obyvatelstva. Elektromobilita je jedním z řešení, ale jednou z podmínek jejího rozvoje je udržení tempa výstavby dobíjecí infrastruktury. Ministerstvo dopravy dosud podpořilo výstavbu více než 3 tisíc dobíjecích bodů a v příštích letech znásobíme investice do nabíjecí infrastruktury u dálnic a ve městech až do výše 6 miliard korun. Díky cíleným dotačním programům vzniká v ČR páteřní i navazující infrastruktura. Dobíjecí hub v Mělníku s šesti ultrarychlým stojany je příkladem místa, která se postupně stávají dobíjecím standardem,“ řekl Luděk Sosna, ředitel odbory strategie dopravy Ministerstva dopravy ČR.

ČEZ v tuto chvíli provozuje ultrarychlé stanice na území 12 z celkových 14 krajů České republiky. Ultrarychlé stojany staví v nejvytíženějších místech u hlavních tahů a ve městech. Největší počet ultrarychlých stojanů na jednom místě aktuálně nabízí nový dobíjecí hub ČEZ Mikulášov na 96. km dálnice D1 na Vysočině, nejvyšší počet těchto stanic je ve Středočeském kraji a nejvýkonnější 360kW stojany fungují v Mikulově, Mělníce, Mladé Boleslavi a Novém Jičíně. 

Aktuálně je dobíjení na ultrarychlých stojanech ČEZ pro zákazníky s tarifem Premium s cenou 11 Kč za načerpanou kWh nejlevnější na trhu ve srovnání 3 největších dodavatelů. Díky kampani „Z 0 na 100“ symbolizující dosažení hranice 100 ultrarychlých stanic v síti ČEZ tak zákazníci jezdící ve všech značkách e-aut oproti neregistrovaným řidičům uspoří např. na tarifu Standard 7 korun na kWh a na tarifu Premium 9 korun na každé odebrané kWh.

Ultrarychlé dobíjecí stojany ČEZ v krajích ČR

KrajPočet stojanůLokality (počty stojanů)Výkony stojanů [kW]
Středočeský32Jinočany (6), Kladno (6), Mělník (6), Průhonice (4), Loket (5), Ml. Boleslav (3), Dobřejovice (1), Čestlice (1)2×360, 6×350, 1×320, 1×300, 1×240, 17×180, 1×160, 3×150
Vysočina18Mikulášov (14), Jihlava (3), Kostelec u Jihlavy (1)6×320, 8×180, 4×160
Pardubický10Svitavy (6), Rokytno (3), Polička (1)10×180
Liberecký10Mnichovo Hradiště (8), Harrachov (1), Příchovice (1)8×320, 1×165, 1×150
Jihomoravský8Ivančice (4), Ivanovice na Hané (2), Ostrovačice (1), Mikulov (1)1×360, 6×180, 1×150
Olomoucký7Olomouc (5), Přerov (1), Unčovice (1)1×300, 4×180, 2×150
Praha51×300, 2×180, 1×175, 1×150
Moravskoslezský5Nový Jičín (4), Ostrava (1)1×360, 3×180
Královéhradecký4Hradec Králové (3), Pec pod Sněžkou (1)1×300, 2×240, 1×180, 1×165
Plzeňský4Plzeň (3), Šlovice (1)2×300, 2×180
Jihočeský1Lišov (1)1×150
Zlínský1Zlín (1)1×180

zdroj: tisková zpráva

18 Comments on “ČEZ už má v nabíjecí síti 100 ultrarychlých stojanů”

      1. Před pár dny už jsem nevydržel lži atomových luciferů a vlezl do diskuse pod videem o energetice ve Španělsku…
        Ty podvodníci oblbujou mlaďáky, že by se muselo pokrýt FV panely snad půl Španělska a že bez atomu se vrátí středověk a blablabla. Bohužel jim ty lži děcka dost žerou….
        Vzal jsem pro srovnání jednu z velkých FVE tuším v Andalusii, dobře se to počítalo, protože má rozlohu necelých 10km²….
        Výsledek 2x ověřený je: FVE v obdélníku 50km x 40km by pokryla dokonce s mírnou rezervou KOMPLETNÍ španělskou spotřebu elektřiny…. Když by se tahle rozloha porovnala s plochou střech (a parkovišť), byla by to hodně podobná čísla…
        A to je jen o fotovoltaice!!

  1. Klienti si stěžují že některé ty tzv. “rychlo nabíječky” nabíjí pouze poloviční rychlostí než je na nich napsáno a teprve po telefonickém dotazu zjistí, že stojany mají pomalé kabely co dovolí jen poloviční rychlost. Docela vopruz pokud očekáváte rychlé nabití a místo toho musíte čekat o dost dýl.

    1. Před časem jsem zažil to samé. Přijel jsem k pumpě, normální velký řetězec, a výdejní čerpadlo jelo poloviční rychlosti. Ta naprosto zbytečně promr*aná minuta navíc byla ta nejdelší, jakou jsem tenhle rok zažil.
      Podle mého názoru elektromobilisté, kterým nevadí ztrácet čas u veřejných nabíječek, by se měli nechat vyšetřit na psychiatrii.

      1. No vidíš to. Já bych se zase osypal kdybych musel ztrácet čas ježděním k nějaké benzince a tam blbnout v dešti s hadicí a potom někam běžet zaplatit.
        Večer v garáži zasunu konektor a ráno je nádrž plná. Veřejnou nabíječku jsem letos použil jen jednou když jsem chtěl vyzkoušet nový čip PRE.

        1. Marně přemýšlím, kdy a kde jsem naposledy viděl nezastřešenou čerpací stanici, u které by bylo lze blbnout v dešti s hadicí. Můžeš uvést, o které konkrétně píšeš? Každopádně to bude hodně velká výjimka. Asi jako zastřešená dobíjecí stanice 🤔 Možná sis to popletl. Ti co moknou jsou šulíni s kabelem.

      2. Jednou jsem nacerpal do nadrze vzduch. Nejdrive tekla nafta a pak vzduch a pocitadlo naskakalo behem par vterin asi na 100 litru. Tak jsem to reklamoval a byla hadka kolik musim zaplatit. Tezko rict kolik nafty proteklo, mozna 5-10 l. A oni chteli snad 20 l zaplatit. Tak jsem nadhodil, ze zavolam COI. A hned pry ze teda nemusim nic platit a ze mam nacerpat u jineho stojanu. Ty smradlave benzinky jsou vse mozne, jen ne prijemne. Smrdi to jak rafinerie, ale ridici spalovaku to uz ani neciti. Fuj, jdu blejt velebnosti. Vypary z benzinu zpusobuji neplodnost a impotenci. Tak bacha.

Napsat komentář