ČEZ za letošní rok postavil 55 ultrarychlých stojanů, a jejich počet tak zdvojnásobil. Stou ultrarychlou stanici zprovoznil dnes na parkovišti před obchodním řetězcem BILLA v Mělníku.
Už sto vysokovýkonných veřejných dobíjecích stanic nabízí ČEZ řidičům elektromobilů. Jubilejní stojan dnes za účasti zástupců ministerstva dopravy a společností ČEZ a BILLA Česká republika začal fungovat na parkovišti před obchodním řetězcem BILLA v Mělníku.
Ultrarychlé stojany vznikají v nejvíce frekventovaných lokalitách, aby zákazníci vždy a bez zdržení našli volný dobíjecí konektor a během několika minut doplnili bezemisní energii. ČEZ aktuálně provozuje ultrarychlé stojany po celé ČR a v příštích letech jich postaví další stovky. Dobíjecí místa vznikají díky Operačnímu programu Doprava a z vlastních prostředků ČEZ.
„Rozvoj elektromobility v České republice potřebuje především impuls v podobě vyšších přírůstků nově registrovaných elektromobilů. ČEZ jako provozovatel největší sítě veřejného dobíjení bude i nadále zkvalitňovat infrastrukturní zázemí. Aktuálně jsme dosáhli první stovky ultrarychlých stanic a celkově můžou řidiči využívat více než 800 našich stojanů. V oblasti elektromobility se nám tak v předstihu podařilo splnit cíl naší vize Čistá Energie Zítřka, který mezi lety 2021-25 předpokládal také zčtyřnásobení výkonu sítě. Hlavním úkolem zůstává zkracování doby dobíjení a čekání na něj. Proto v příštím roce postavíme dalších více než sto nových ultrarychlých stojanů, u kterých je možné za 10 minut načerpat energii na dalších 150 kilometrů jízdy,“ uvedl Pavel Cyrani, místopředseda představenstva ČEZ.
„Vláda v rámci probíhající transformace energetiky a dopravy podporuje rozvoj různých forem alternativních pohonů. Zároveň usilujeme o udržení konkurenceschopnosti evropského automobilového průmyslu, zachování pracovních míst a dostupnou dopravu pro široké vrstvy obyvatelstva. Elektromobilita je jedním z řešení, ale jednou z podmínek jejího rozvoje je udržení tempa výstavby dobíjecí infrastruktury. Ministerstvo dopravy dosud podpořilo výstavbu více než 3 tisíc dobíjecích bodů a v příštích letech znásobíme investice do nabíjecí infrastruktury u dálnic a ve městech až do výše 6 miliard korun. Díky cíleným dotačním programům vzniká v ČR páteřní i navazující infrastruktura. Dobíjecí hub v Mělníku s šesti ultrarychlým stojany je příkladem místa, která se postupně stávají dobíjecím standardem,“ řekl Luděk Sosna, ředitel odbory strategie dopravy Ministerstva dopravy ČR.
ČEZ v tuto chvíli provozuje ultrarychlé stanice na území 12 z celkových 14 krajů České republiky. Ultrarychlé stojany staví v nejvytíženějších místech u hlavních tahů a ve městech. Největší počet ultrarychlých stojanů na jednom místě aktuálně nabízí nový dobíjecí hub ČEZ Mikulášov na 96. km dálnice D1 na Vysočině, nejvyšší počet těchto stanic je ve Středočeském kraji a nejvýkonnější 360kW stojany fungují v Mikulově, Mělníce, Mladé Boleslavi a Novém Jičíně.
Aktuálně je dobíjení na ultrarychlých stojanech ČEZ pro zákazníky s tarifem Premium s cenou 11 Kč za načerpanou kWh nejlevnější na trhu ve srovnání 3 největších dodavatelů. Díky kampani „Z 0 na 100“ symbolizující dosažení hranice 100 ultrarychlých stanic v síti ČEZ tak zákazníci jezdící ve všech značkách e-aut oproti neregistrovaným řidičům uspoří např. na tarifu Standard 7 korun na kWh a na tarifu Premium 9 korun na každé odebrané kWh.
Ultrarychlé dobíjecí stojany ČEZ v krajích ČR
Kraj | Počet stojanů | Lokality (počty stojanů) | Výkony stojanů [kW] |
Středočeský | 32 | Jinočany (6), Kladno (6), Mělník (6), Průhonice (4), Loket (5), Ml. Boleslav (3), Dobřejovice (1), Čestlice (1) | 2×360, 6×350, 1×320, 1×300, 1×240, 17×180, 1×160, 3×150 |
Vysočina | 18 | Mikulášov (14), Jihlava (3), Kostelec u Jihlavy (1) | 6×320, 8×180, 4×160 |
Pardubický | 10 | Svitavy (6), Rokytno (3), Polička (1) | 10×180 |
Liberecký | 10 | Mnichovo Hradiště (8), Harrachov (1), Příchovice (1) | 8×320, 1×165, 1×150 |
Jihomoravský | 8 | Ivančice (4), Ivanovice na Hané (2), Ostrovačice (1), Mikulov (1) | 1×360, 6×180, 1×150 |
Olomoucký | 7 | Olomouc (5), Přerov (1), Unčovice (1) | 1×300, 4×180, 2×150 |
Praha | 5 | 1×300, 2×180, 1×175, 1×150 | |
Moravskoslezský | 5 | Nový Jičín (4), Ostrava (1) | 1×360, 3×180 |
Královéhradecký | 4 | Hradec Králové (3), Pec pod Sněžkou (1) | 1×300, 2×240, 1×180, 1×165 |
Plzeňský | 4 | Plzeň (3), Šlovice (1) | 2×300, 2×180 |
Jihočeský | 1 | Lišov (1) | 1×150 |
Zlínský | 1 | Zlín (1) | 1×180 |
zdroj: tisková zpráva
Tak naschvály, už nejsou jen výsadou elektromobilistů.
https://autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/pokuta-10-tisic-korun-za-pouhe-projeti-cerpaci-stanice-tresta-ridice-kteri-u-ni-nenatankuji?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Normální turecké hospodářství. Zvláštní by mi to přišlo v Maďarsku.
Gratulace Německu za historicky nejvyšší emise CO2 na každou minulý týden vyrobenou kwh elektřiny. Rudí noci jeli v podstatě jen na uhlí a plyn, a k dokonalosti chybělo jen přikládat pneumatiky a PETky do kotlů.
To to teda ti zm*di pod heslem „zachráníme svět“ dopracovali.
Jenom jeden týden? Toho si planeta ani nevšimne. My hulíme 52 týdnů přesto, že máme atom. Teď mají Němci 39 GW z větru a 2 GW nám posílají abychom tolik nehulili.
Před pár dny už jsem nevydržel lži atomových luciferů a vlezl do diskuse pod videem o energetice ve Španělsku…
Ty podvodníci oblbujou mlaďáky, že by se muselo pokrýt FV panely snad půl Španělska a že bez atomu se vrátí středověk a blablabla. Bohužel jim ty lži děcka dost žerou….
Vzal jsem pro srovnání jednu z velkých FVE tuším v Andalusii, dobře se to počítalo, protože má rozlohu necelých 10km²….
Výsledek 2x ověřený je: FVE v obdélníku 50km x 40km by pokryla dokonce s mírnou rezervou KOMPLETNÍ španělskou spotřebu elektřiny…. Když by se tahle rozloha porovnala s plochou střech (a parkovišť), byla by to hodně podobná čísla…
A to je jen o fotovoltaice!!
Klienti si stěžují že některé ty tzv. “rychlo nabíječky” nabíjí pouze poloviční rychlostí než je na nich napsáno a teprve po telefonickém dotazu zjistí, že stojany mají pomalé kabely co dovolí jen poloviční rychlost. Docela vopruz pokud očekáváte rychlé nabití a místo toho musíte čekat o dost dýl.
To je vskutku doslova desive. Dekujeme za vysvetleni.
Před časem jsem zažil to samé. Přijel jsem k pumpě, normální velký řetězec, a výdejní čerpadlo jelo poloviční rychlosti. Ta naprosto zbytečně promr*aná minuta navíc byla ta nejdelší, jakou jsem tenhle rok zažil.
Podle mého názoru elektromobilisté, kterým nevadí ztrácet čas u veřejných nabíječek, by se měli nechat vyšetřit na psychiatrii.
No vidíš to. Já bych se zase osypal kdybych musel ztrácet čas ježděním k nějaké benzince a tam blbnout v dešti s hadicí a potom někam běžet zaplatit.
Večer v garáži zasunu konektor a ráno je nádrž plná. Veřejnou nabíječku jsem letos použil jen jednou když jsem chtěl vyzkoušet nový čip PRE.
Marně přemýšlím, kdy a kde jsem naposledy viděl nezastřešenou čerpací stanici, u které by bylo lze blbnout v dešti s hadicí. Můžeš uvést, o které konkrétně píšeš? Každopádně to bude hodně velká výjimka. Asi jako zastřešená dobíjecí stanice 🤔 Možná sis to popletl. Ti co moknou jsou šulíni s kabelem.
Pro Runnču… Spíš přemýšlej kde budeš čerpat, až vás f.f. (fosil fanatik) bude jako šafránu. Střecha nad hlavou bude tvůj poslední problém 😃
No, je pravda, že už jsem u benzinky 5 let nebyl a možná se to vylepšilo. Tak dobře, opravuji. Ne v dešti ale v mrazu. Nebo už je máte kryté a vytápěné?
Jednou jsem nacerpal do nadrze vzduch. Nejdrive tekla nafta a pak vzduch a pocitadlo naskakalo behem par vterin asi na 100 litru. Tak jsem to reklamoval a byla hadka kolik musim zaplatit. Tezko rict kolik nafty proteklo, mozna 5-10 l. A oni chteli snad 20 l zaplatit. Tak jsem nadhodil, ze zavolam COI. A hned pry ze teda nemusim nic platit a ze mam nacerpat u jineho stojanu. Ty smradlave benzinky jsou vse mozne, jen ne prijemne. Smrdi to jak rafinerie, ale ridici spalovaku to uz ani neciti. Fuj, jdu blejt velebnosti. Vypary z benzinu zpusobuji neplodnost a impotenci. Tak bacha.
Je zajímavé, že většině lidí benzín voní.
Většině lidem voní i toluen, ale ne každý je k němu přifetlý🤧🤪
Výfukové plyny obsahují taky oxyd dusný N2O (rajský plyn). Ten taky příjemně voní a způsobuje stav veselosti. Při trvalém působení ale způsobí nevratné zblbnutí. Pozorujete to taky všude kolem sebe?
Myslel jsem tekutý benzin, ne jeho spaliny, ty teda nevoní. Já se jim vyhýbám, autem jezdím málo, hlavně na elektrokole nebo pěšky a to tam kde nejezdí auta. Nerad čichám výfukové plyny. Není to jaksi zdraví prospěšné.
Nekomu voni i kour z cigaret. Existuje hodne divnych choutek, ale ta choutka snupat vyfukove plyny muze byt lehce uspokojena. Garaz, spalovak, zavrit vrata, nastartovat a uz jen uzivat. To dobro pro lidstvo se dostavi docela brzo.
Neni to mireno proti vam, ale proti fanouskum vyfuku.