ČEZ spouští nové rychlonabíječky v Břeclavi, Domažlicích, Hlinsku a Siřejovicích

Unipetrol a ČEZ dále rozšiřují nabídku sítě Benzina o elektrickou energii. Benzina nyní nabízí již patnáct rychlodobíječek ve dvanácti lokalitách. Nově v Břeclavi, Domažlicích, Hlinsku a Siřejovicích.

Rychlonabíjecí stanice ČEZ na čerpací stanici Benzina v Siřejovicích
foto: ČEZ

Unipetrol pokračuje v rozšiřování počtu lokalit sítě čerpacích stanic Benzina, které vedle klasických pohonných hmot nabízejí řidičům také elektrickou energii z rychlodobíjecích stanic.

Další čerpací stanice s rychlodobíjecími stojany od ČEZ se nacházejí v Břeclavi u dálnice D2, u Siřejovic na dálnici D8, v Domažlicích a Hlinsku. Na dvanácti lokalitách Benziny po celé České republice je nyní v provozu celkem 15 rychlodobíjecích stanic ČEZ.

Největší řetězec čerpacích stanic Benzina, který patří do rafinérské a petrochemické skupiny Unipetrol, pokračuje v rychlém rozšiřování své nabídky o možnost rychlého dobití elektromobilů. Ve spolupráci s Elektromobilitou Skupiny ČEZ průběžně vybavuje své čerpací stanice rychlodobíjecími stojany.

Nové stanice rychlého dobití vyrostly v posledních dnech v areálech sítě Benzina po celé republice. Vždy jeden stojan funguje v Břeclavi u dálnice D2, v Siřejovicích u dálnice D8 a v Hlinsku, dvojice stojanů je k dispozici v Domažlicích.

„Na čerpacích stanicích Benzina chceme nabízet co nejširší portfolio produktů a služeb. Vedle tradičních paliv poskytujeme alternativní paliva a a postupně svou nabídku rozšiřujeme také o elektrickou energii. Ve spolupráci s ČEZ plánujeme postupnou instalaci dobíjecích stanic na desítkách lokalit čerpacích stanic sítě Benzina ležících na exponovaných místech – ve městech, na dálnicích a na silnicích první třídy,“ řekl Tomasz Wiatrak, předseda představenstva skupiny Unipetrol.

ČEZ vybrané lokality plánuje vybavit rychlonabíjecími stojany v horizontu dvou let. „Rychlý rozvoj elektromobility v České republice si v příštích letech vyžádá instalaci stovek dobíjecích bodů a ČEZ má ambici být v této oblasti i nadále lídrem trhu. Cílem pro letošní rok je překročení hranice celkových 200 veřejných dobíjecích stanic v naší síti, z čehož dvě třetiny umožní rychlé doplnění akumulátorů elektrických aut. Úspěšná spolupráce s Benzinou nám pomáhá výrazně urychlit výstavbu naší sítě rychlodobíjecích stanic umístěných především u hlavních tahů napříč Českou republikou,“ uvedl Pavel Cyrani, ředitel divize obchod a strategie ČEZ.

Rychlodobíjecí stojany ABB jsou vybaveny DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS disponující výkonem až 50 kW. Součástí nabídky dobíjecí stanice je také AC nabíjení se standardním konektorem Mennekes, který umožňuje nabíjení s výkonem až do 22 kW.

Na dvanácti lokalitách Benzina po celé ČR je nyní v provozu celkem patnáct rychlodobíjecích stanic ČEZ. Unipetrol a ČEZ loni společně instalovaly první dvojici rychlodobíjecích stojanů na čerpací stanici Benzina v Rousínově u Vyškova, u dálnice D1.

Následovalo osazení areálů v Ostravě-Zábřehu (poblíž sjezdu z D1), v Plzni-Borských polích (u D5), v Hradci nad Svitavou (cca v půli cesty mezi Hradcem Králové a Olomoucí, poblíž budoucí dálnice D35), v Českých Budějovicích, Bochově u mezinárodní silnice I/6 a v Kladrubech (D5).

Počátek vzájemné spolupráce společností Unipetrol a ČEZ se datuje do roku 2014, kdy ČEZ instaloval rychlodobíjecí stojan na čerpací stanici Benzina ve Vrchlabí v rámci tzv. Smart regionu Vrchlabí.

Výstavba sítě dobíjecích stanic ČEZ je z části financovaná z dvojice grantů evropského programu CEF, pro oblast Doprava, v jehož výzvách ČEZ loni a předloni uspěl. Evropská komise touto cestou podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.

ČEZ jednotně osazuje nové lokality rychlodobíjecími stanicemi ABB, k jejichž standardní výbavě patří zejména DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS umožňující nabíjet s výkonem až 50 kW. Stanice jsou připojeny k platformě fungující na principu cloudu, která umožňuje monitorovat zařízení v reálném čase a provádět vzdálenou diagnostiku.

tisková zpráva

63 Comments on “ČEZ spouští nové rychlonabíječky v Břeclavi, Domažlicích, Hlinsku a Siřejovicích”

  1. Domažlice super – první vlaštovka v dobíječkové poušti
    Domažlice super – první vlaštovka v dobíječkové poušti ohraničené státní hranicí, Hartmanicemi, Kubovou Hutí, Strakonicemi, Příbramí, Plzní a Kladruby.
    Tak ještě Klatovy, Železná Ruda, Kvilda, Nýrsko a už půjde dojet elektricky i na Šumavu…

    1. Domažlice už fungují několik týdnů…, psal jsem zde o
      Domažlice už fungují několik týdnů…, psal jsem zde o tom. Můžete tedy přijet na „Chodské slavnosti“ 🙂
      Na Šumavě jsem byl v pohodě i s MiEVem 🙂 a nabíječy i DC v Železné Rudě také jsou 🙂
      Dále také v Kašperkách, Prášilech, atd.
      Nebo v Německu. Tam bylo asi před 2-3 léty hned za hranicemi cca 250 nabíječek a dnes již přes tisíc a u eWALDu nabijete kWh za 0,01EUR a to se vyplatí 🙂
      V Klatovech to nějak nevypadá… ČEZ staví co 50 km…

              1. Poněkud medvědí služba elektromobilitě ne? Stanic k
                Poněkud medvědí služba elektromobilitě ne? Stanic k dobíjení jak šafránu a aby to člověk obsluhoval padesáti aplikacema? To pak fakt není životaschopný koncept pro mainstream, ale je to jen pro fandy…něco jako svého času hledat ještě benzínku, kde prodávali Speciál mix, než všichni začali do trabantů a motorek vozit flašku s olejem…
                Nicméně je tu psáno dalších x nabíjecích stanic a evmapa o nich neví…nebo taky nechce vědět?

                1. Tak ony CEZ stanice stejne pres evmapu nikdy spustit nesly,
                  Tak ony CEZ stanice stejne pres evmapu nikdy spustit nesly, pokud vim. Jen tam byly zobrazene.

                2. evmapa.cz podle mě jednou skončí. Nejlepší mapa, kterou
                  evmapa.cz podle mě jednou skončí. Nejlepší mapa, kterou můžete sami aktualizovat s dokonalým plánovačem cest, který ukazuje spotřebu aut, možno plánovat dojezdovou kapacitu, automatický plán cesty přes nabíjecí stanice apod. je tato

                  https://abetterrouteplanner.com/

                3. Aplikace Plugshare zna vsechno. Casto i to co jeste nebylo ani
                  Aplikace Plugshare zna vsechno. Casto i to co jeste nebylo ani spusteno.

                4. Já mám raději Charge map https://chargemap.com/ pro ten
                  Já mám raději Charge map https://chargemap.com/ pro ten jejich pilotní pokus o ujednocenou registrační kartu. Ale když používáte Plugshare, nevíte náhodou zda nechystají taky nějakou „klubovou“ kartu, co by fungovala u většiny poskytovatelů?

                5. O nicem takovem jsem neslysel.
                  O nicem takovem jsem neslysel.

                6. Jinak aplikaci Chargemap mam samozrejme taky nainstalovanou a
                  Jinak aplikaci Chargemap mam samozrejme taky nainstalovanou a tak me ted napadlo kouknout co vidi kolem me (Italske Loano) za nabijecky a vidim, ze vidi prd. Zatimco Plugshare vidi v me blizkosti dve AC nabijecky…
                  Kousek opodal mi pro znenu Chargemap ukazuje ACcko, ale uplne ignoruje fakt, ze hned vedle toho stojanu stoji 50kW nabijecka, coz Plugshare zobrazuje spravne.

                  Tedy z me zkusennosti stran informace co se kde nachazi jednoznacne Plugshare. Jak to aktivuji je az druhy krok a to se na Plugshare vetsinou take doctu ci aplikaci si mam nainstalovat.

                  Vsechny tyhle snahy o sjednoceni stejne vetsinou vedou pouze ke zvyseni ceny nabijeni.
                  Viz. Plugsurfing nebo Newmotion pres, ktere vzdy nabijete draz nez primo pres provozovatele te nabijecky.

                7. Podle mého názoru je jediný způsob akceptovatelný všemi
                  Podle mého názoru je jediný způsob akceptovatelný všemi elektromotoristy v budoucnu (ne fandy) platba bankovní kartou, jako je to u benzinky. Samozřejmě, paralelně k tomu mohou existovat speciální karty poskytovatelů, na které dostanete slevu, jako třeba dnes má Shell svou kartu, sbíráte body, atd.

                  Ale kdy a jestli vůbec k tomu dojde, je otázka.

                8. To jo, ale pak nesmí stát platba kartou 3x více než platba
                  To jo, ale pak nesmí stát platba kartou 3x více než platba registrovaného se spec. kartou.

                9. Samozřejmě, něco podobného jako teď na benzinkách. Se
                  Samozřejmě, něco podobného jako teď na benzinkách. Se zákaznickou kartou výhody, body, sleva 0,50 KČ/litr a podobně.

                10. Bohužel třeba u Eon je platba přes mobil (kartu) 3x
                  Bohužel třeba u Eon je platba přes mobil (kartu) 3x dražší než přes registrovanou kartu, takže rozdíl je úplně jinde než malá sleva na benzín.

                11. No právě, bohužel. proto jsem psal, že pro masové
                  No právě, bohužel. proto jsem psal, že pro masové rozšíření EV je potřeba dotáhnout to nabíjení do rozumného stavu.

                12. Oni vědí jaký bude rozumný stav, vypnou slevové karty a
                  Oni vědí jaký bude rozumný stav, vypnou slevové karty a cena bude 9 Kč/kWh 🙂

                13. EON jednorázově stojí 11 Kč/kWh (DC) a 9 Kč/kWh (AC) a i
                  EON jednorázově stojí 11 Kč/kWh (DC) a 9 Kč/kWh (AC) a i tak je levnější než ČEZ se stále akční slevou 30% přes Polyfazer. Ano pro registrované v EON_Drive je to zatím pouze 3 Kč/kWh, ale to je cena na které EON dle jejich slov prodělává a je to cena do budoucna neudržitelná. Cílem akce je získat „kmen“ uživatelů EV a pak dojde k přiměřenému zdražení. Osobně očekávám, že až ČEZ zruší stávající paušál a vyjde se svými kredity za tržní ceny, tak se začne cena veřejného nabíjení srovnávat a EON a PRE také půjdou nahoru. Myslím, že pro registrované klienty bude cena někde kolem cen na SC, tedy kolem 6-9 Kč/kWh. Nedávno tu psal Radovan, že i nabíječky u OC (Globus) nemají zůstat zdarma…

                14. EVmapa má všechny nabíječky jak od ČEZu tak i od EOnu,
                  EVmapa má všechny nabíječky jak od ČEZu tak i od EOnu, jen je tam nestíhá dávat tak rychle ale až po ohlášení, že jsou funkční.

                15. Michelin správně zmínil Plugshare, která je fakt super,
                  Michelin správně zmínil Plugshare, která je fakt super, ale osobně ještě raději používám https://chargemap.com/ z jednoho prostého důvodu. Jsou první, kde jsem zaznamenal snahu i o jednu unifikovanou registrační kartu.
                  Snaží se o smluvní navázání na jednotlivé provozovatele a poskytovatele nabíjecích stanic, a následně vytvářejí jednu univerzální registrační kartu. Zatím tomu říkají „Chargemap PASS“.

                16. NewMotion má přes 100.000 nabíječek a s jejich kartou
                  NewMotion má přes 100.000 nabíječek a s jejich kartou nabijete téměř všude.

    2. Já teď o víkendu někde u Klatov viděl dvě nové
      Já teď o víkendu někde u Klatov viděl dvě nové nabíječky. Určitě byla jedna v Přešticích na výjezdu směrem na Plzeň (buď u benzínky, nebo u Billy). Ale jsem přesvědčen, že dvě byly přímo v Klatovech na parkovišti Kauflandu. Jen byly omotané čenou folii – tedy ještě nezpuštěné.

      1. Přeštice mají nabíječku od konce minulého roku.
        Přeštice mají nabíječku od konce minulého roku. Momentálně od 27.6. mimo provoz (již po několikáté, píše to slabý příkon). Je po pravé straně na Plzeň v areálu myčky a stříká na ni často i voda… (na lepší místo třeba o pár metrů k Benzině ji dát asi nemohli).

        V Klatovech žádná nabíječka nestojí, natož dvě. Do Kauflandu jezdíme nakupovat a jeli jsme tam v pondělí. Víte kde je vůbec v Klatovech Kaufland? Klidně teď sednu do auta a zajedu tam udělat fotku…
        Za fotka nabíječky omotané černou páskou byla z Rokycan a je to EON.

        1. Byl jsem v Kauflandu na ulici 5. Května. Ale neměl jsem to
          Byl jsem v Kauflandu na ulici 5. Května. Ale neměl jsem to psát, protože si vůbec nejsem jistej, že jsem je viděl tam. Někde jsem je ten den viděl určitě dvě ČEZácké omotané folií, a muselo to být někde mezi Klatovami a dálnicí D5, protože pak jsem pokračoval na Prahu a u dálnice to nebylo. Celý den se snažím si vzpomenout kde to bylo, ale je možný, že s Kauflandem jsem si to spojil jen na základě článku.

          1. Včera jsem jel uváděnou trasu… Tak když si nevzpomenete
            Včera jsem jel uváděnou trasu… Tak když si nevzpomenete na přesné místo, tak mi sem alespoň napište podrobněji trasu přes které obce jste jel a já to zítra s kolegou projedu. Stejně máme v plánu dělat test kapacity baterie.

                1. A když už tudy tedy pojedete, tak prosím o konkretizaci
                  A když už tudy tedy pojedete, tak prosím o konkretizaci toho, co stojí na výjezdu z Přeštic (směr Plzeň) u benzínky ECCO (vedle Billy).

                2. Tak jste si vzpomněl 😉
                  Ano tam je i ta zmiňovaná BILA a je

                  Tak jste si vzpomněl 😉
                  Ano tam je i ta zmiňovaná BILA a je tam i Penny. Ta benzinka ECCO je až na konci u cedule obce Přeštice. Stavěl se za ní nějaký areál, ale nevěnoval jsem tomu pozornost.
                  Prozkoumáme to a zeptáme se a dám vědět.

                3. Tak ČEZ Přeštice po dnešním zásahu technika na místě
                  Tak ČEZ Přeštice po dnešním zásahu technika na místě jsou funkční.

                  U benzínky ECCO Přeštice (vedle Billy) jsou dva stojany tvatově podobné DC nabíječkám s kabely a u nich dvě parkovací místa, což při jízdě po silnici na Plzeň působí dojmem, že jde o nabíječky (elektromobilista vidí nabíječku všude :)), ale po bližším ohledání, je bohužel jeden stojan vysavač a druhý kompresor na vzduch…

                  EON Rokycany (u Benziny po staré silnici na Prahu) je stále obalen černou fólií. Dle informace na Hotline EonDrive měla být stanice funkční od 8.7, ale bohužel stále není.

                  Zajeli jsme se podívat i do Dobřan, kde v aplikaci EON_Drive jsou vidět 2x dvě nabíječky a skutečně jsme na parkovišti v areálu firmy Comtes našli dva betonové podstavce s husí krky s kabely pro dvě nabíječky, což nám místní potvrdili. Snad budou i pro veřejnost…

  2. Pro mne bohužel, dokud bude mít ČEZ k dispozici pro
    Pro mne bohužel, dokud bude mít ČEZ k dispozici pro nabíjení na cestách po ČR jen možnost nabít přes paušální poplatek, tak se mi nevyplatí jejich nabíječky podporovat.
    Tak třeba se letos dočkám ještě i jiného účtování než jen paušál, nebo šíleně přepálený Polyfazer.

    1. Za mě asi také. Beru to jen jako zálohu, než platit
      Za mě asi také. Beru to jen jako zálohu, než platit odtahovku.
      Ještě by měli udělat Turnov ,aby se dalo přisosnout než se jede k nám do kopců. Trasa Mladá Boleslav – Liberec se s menší baterkou dá udělat,ale člověk musí mít na 75% v MB nabito.

      1. Mnohem lépe to není. Navíc když to budete chtít oddělit,
        Mnohem lépe to není. Navíc když to budete chtít oddělit, nebo vrátit původní, tak na tom budete ještě hůře, zvláště, když jste měl starou sazbu, která již není v prodeji. Jsem zvědav jak dopadnete, když ČEZ uvedl, že nejpozději do konce roku čipy zruší? Máte smlouvu alespoň na 3 roky, aby se to vyplatilo?

    1. Když někomu řeknu, že se v Prunéřově dýchá líp než
      Když někomu řeknu, že se v Prunéřově dýchá líp než v Praze, nikdo mi nevěří. Nejlíp se dýchá v nějaké prdelce u hranic, kam nejezdí žádní turisté a není tam ani průmysl. Jezdím po republice a našel jsem pár takových míst. Jedním místem je Plesná u Chebu a druhým místem jsou třeba Kryštofovy Hamry. Plesná je podle mého top. Znáte Plesnou??? Asi ne. Proč taky, vždyť tam nic není. 🙂 Škoda, že neexistuje statistika nejčistších míst. Paradoxně lidé platí v Praze příplatek v ceně nemovitosti za špatný vzduch. Nízká kvalita života za vysokou cenu.

            1. To nemohu tvrdit. Jen vím, že když se zeptáte malých
              To nemohu tvrdit. Jen vím, že když se zeptáte malých dětí na otázku, zda vědí co je to uhlí, kde se bere a k čemu se používá, tak budou hodně dlouho přemýšlet. Mnoho z nich uhlí nikdy ani nevidělo. Já osobně mám ve sklepě přes 15let uschované brikety, jako retro založit. 🙂 Sokolov s uhlím pomalu končí a to co se vytěží se vozí někam na sever do elektrárny. Na zbytek trhu se toho už moc nedodává. Ta doba, kdy se skládalo u každého baráku uhlí je dle mého nenávratně pryč.

                1. Není. I v plně plynofikované Ostravě-Plesné máme pár
                  Není. I v plně plynofikované Ostravě-Plesné máme pár blbů, co tím klidně zatopí. A bydlí samozřejmě v tom nejhorším místě pro tohle dementní chování. Dole v údolí kolem potoka a bývalých rybníků. Plesná jsou 3 kopce s dírou uprostřed a my z kopce se divíme, jak to, že se v údolí v zimě tak dlouho válí mlha. Mlha to ale není, je to lidská blbost.

          1. U nás v Plesné (městský obvod Ostravy) se dýchá
            U nás v Plesné (městský obvod Ostravy) se dýchá dobře.Dokud sousedi nezačnou šetřit plyn a plně plynofikovanou obec a nezatopí v kamnech, které neměli povinnost odpojit a vyhodit. Ještě nám tu vzduch otravuje stále silněji vytíženější silnice Ostrava-Poruba – Hlučín, směr Opava. I hlukem, ale na to jsou opět experti místní občani, poslední dobou jim dospěly děti, zakládají rodiny a každý si musí pořídit místo děcka nějakou čubku z útulku, co je nevychovaná a nevychovatelná a řve na celé kolo ve dne v noci když se šustne něco o 3 parcely dále. Nebo jen talk solidárně s jinou čubkou z opačné stran vesnice. A úplně nejlepší kombinace je bydlet s rodiči a pořídit čubku k jejich do té doby vychovanému psovi. Příklady neskutečně táhnou a začne to dělat taky. To že tyhle bestie štěkají jak o duši i na nejbližší sousedy a vrhají se při tom na plot meze parcelami je už jen smutná třešnička na dortu. Kam se hrabou staré chrochtající dýzly, které si všichni taky pořizují, páč MHD je taková, jaká je.

              1. Čekal jsem, kdy se na to ozve první trouba a ejhle, našel
                Čekal jsem, kdy se na to ozve první trouba a ejhle, našel se. Příznačně Lojza.
                Bydlel jsem předtím v jiné vesnici, kde si lidi pořizovali hlídací psy. Ne hračku na okrasu zahrady, ne k ukojení svého sociálna a důkazu „dobroty“.
                Ti psi Vás doprovázeli podle plotu a spustili až v okamžiku, kdy jste na plot sáhli. A to ještě jen to temné výstražné zavrčení. Štěkot, jako když vraždíte psa, jen v okamžiku, kdy jste byli uvnitř a zaútočili. Ale to se dělo minimálně, dovnitř nikdo soudný nevlezl.
                Většinu psů jsme jako děti zvládali, oni k tomu byli vycvičeni, neublížit dítěti. Jeden z mála (z pár desítek v okolí) byl sestřenice Toran, to byl fakt zlý černý vlčák od pohraničníků, zavřený ve velkém kotci s ocelovými pruty místo mříží. Předtím totiž párkrát překousal pletivo nebo se podhrabal nebo přeskočil. Takže pak měl kotec i betonovou podlahu a střechu. Poslouchal jedině strejdu, byl schopen jít mu u nohy bez vodítka, kolem běhaly kočky a on nic. A měl bestiální skus. To, jak drtil hovězí kosti, byl zážitek vidět.
                Osobně nemám se psy problém, se psy, ne s parodiemi. Naši měli třeba rotvajlera. Mazlík 65 kg 🙂

                1. vy jste klasicky zeleny komunista co vam vse vadi, bydlite na
                  vy jste klasicky zeleny komunista co vam vse vadi, bydlite na vesnici a divite se stekaji psi a vsem by narizoval aby se chovali stejne,jako vy. Uvedomte si, ze nektere rasy nejdou cvicit stejne, jako vlcaci apod rasy.Kdyz ma nekdo jineho psa, ktery steka je to obrovsky problem. Odstehujte se na samotu nebo do mest, kde jsou psi zakazany a budete mit pokoj.Take mam psa co ma 65kg japonskou dogu a nemusim tady psat takove slinty, jako vy-).Chtelo by to vice tolerance,nekdo ma rad velke psy nekdo male at uz z jakehokoliv duvodu.Nas pes steka jen kdyz je nekdo u plotu pro upresneni nebo kdyz letaji a hrmi blesky.

                2. Čest i Vám soudruhu a Vaší bohulibé práci. Nečiň
                  Čest i Vám soudruhu a Vaší bohulibé práci. Nečiň jiným co nechceš, aby činili oni Tobě, je oblíbené přísloví. Předpokládám, že když postavím přehrávač s reprákem naproti baráku majitele s takto nevychovanou bestií a pustím mu tam štěkot, že si za chvíli bude stěžovat taky. To opravdu není o tom žít na vesnici. To je o tom žít vedle ohleduplných a neohleduplných lidí. A hodně se mýlíte s těmi městy, tam se řeší problémy s majiteli psů ještě více, než na vesnici. Protože neohleduplnost je tam maximální a řvoucí smeták po celou dobu páníčkovy nepřítomnosti je tam vcelku běžný jev. I když i tam si lidé pořizují do bytu 2+1 dogu a další velká plemena. Takže důchodci, lidi po noční a maminky s malými dětmi si to užívají dnes a denně. V kombinaci s onou kvalitou odhlučnění činžáků a paneláků mezi byty navzájem. To není o toleranci.

                3. Plne souhlasim, ze hodne lidi vyzaduje toleranci, ale nejsou
                  Plne souhlasim, ze hodne lidi vyzaduje toleranci, ale nejsou schopni ohleduplnosti. Jsou ochotni omezovat, pripadne setrit do te doby, nez se jich to (i jen na prvni pohled) negativne nedotkne.

Napsat komentář