ČEZ snížil za rok 2019 nejškodlivější emise téměř o pětinu

Ačkoliv Skupina ČEZ loni dodala více energie než v předchozím roce, vyráběla ji úsporněji a šetrněji k životnímu prostředí. Vyplývá to z nově zveřejněné zprávy o udržitelném rozvoji.

Vodní přečerpávací elektrárna Dalešice doplňuje jadernou elektrárnu Dukovany.
foto: ČEZ

Souhrnná zpráva mapuje podrobně přes sto deset ukazatelů podle mezinárodní metodiky GRI. Ty kromě čistě energetických parametrů sledují například i zaměstnanecká a sociální témata, protikorupční opatření, vztahy s dodavateli, péči o zákazníky, nebo ekologické dopady.

Podrobné údaje umožňují nejen srovnávat firmy z oboru mezi sebou, ale také sledovat, jak se jim daří v čase parametry zlepšovat.

Jednou z nejsledovanějších oblastí v rámci udržitelného rozvoje jsou emise. V roce 2019 Skupina ČEZ snížila svou emisní intenzitu CO2 na vyrobenou elektřinu o 6,7 %, celkové přímé emise CO2 klesly meziročně o téměř 440 000 tun.

K významnému snížení došlo také u emisí SO2 (o 18,2 %) a NOx (7,3 %). U všech těchto znečišťujících látek došlo i ke snížení emisí na vyrobenou elektřinu o 20,1 % u SO2, o 9,5 % u NOx a 3,6 % u TZL. Dařilo se i snižovat vlastní spotřebu energie či pitné vody.

Průměrné měrné emise CO2 z vyrobené elektřiny ve zdrojích Skupiny ČEZ klesly za 3 roky o 20%. Hodnota 361 g CO2/kWh, dosažená v roce 2019, je téměř na úrovni nových paroplynových zdrojů.

tisková zpráva

90 Comments on “ČEZ snížil za rok 2019 nejškodlivější emise téměř o pětinu”

    1. Ta vase Toyota dopadla spatne. Nevim jake zavady mely Tesly,
      Ta vase Toyota dopadla spatne. Nevim jake zavady mely Tesly, ale moje TM3 bude za nedlouho 1 rok stara a vse maka jak ma. I kdyz jedna vec me napada. Vcera jsem chtel omyt okna steracem a koukam, zadna voda. To je teda skandal ze si ji nenaplni sama.

      1. Jo o ty Toyotě jsem četl. Nedávno svolavacka a teď
        Jo o ty Toyotě jsem četl. Nedávno svolavacka a teď kvalitou za Korejcema. Zklamala. Ale zrovna jako vaše Tesla tak i mě zatím funguje dobře. Kdybych Toyotu adoroval tak to nepostnu protože taky moc dobře nedopadla. Někdy si říkám že problém možná není až tak Tesla sama ale že je made in USA. Možná z Giga Berlín budou kvalitnější.

        1. Zajimave je, ze treba ja mel po porizeni pulrocni obdobi kdy
          Zajimave je, ze treba ja mel po porizeni pulrocni obdobi kdy se vychytavali ruzne mouchy z vyroby. Pak byl asi rok klid (az na vymeny poloos v pravidelnych intervalech kazdych 40tis.km), pak prisla vlna dalsich drobnych zavad v rychlem sledu az me to docela otravilo, no a ted tuk tuk tuk jsem uz rok a pul nebyl v servisu s nicim krome pravidelnych prohlidek, pri kterych se menili jen veci podlehajici beznemu opotrebeni jako predni brzdy po 140tis.km a na predni naprave nejake cepy ci co po 160tis.km. A to byli veci, ktere jsem nijak nepocitoval, jen mi byli po prohlidce doporuceny k vymene.
          Aktualne mam najeto asi 168tis.km (v corona krizi jsem tener nejezdil) a neeviduju vubec zadny problem.

          1. Jak sam pisete auto moc nesetrite coz se asi projevilo na tech
            Jak sam pisete auto moc nesetrite coz se asi projevilo na tech poloosach. Preci jen kdyz tesli elektromotor zabere, to je jina trida nez mejch 37kW 🙂
            Navic 168000 km neni uplne malo.

            Jen takova zajimavost. V sobotu jsem jel asi 147 km po okreskach, jednou kopec 1000mnm pak asi 800mnm. Sama zatacka, cili prumerna rychlost asi 31km/h. Vyrazel jsem s plnou baterii ktera se odporoucela asi po 22km, pak jako klasickej hybrid ovsem s vyhodou velke rekuperace (zhruba az 20km). Pri tom jednom sjezdu jsem nabil 15km. Nikde po ceste jsem uz nenabijel. Presto spotreba jen 2,4l/100km. Prekvapuje me to neustale. Kdyby mel i tenhle muj „smesnej“ Prius PHV kazdej druhej jak by to muselo bejt znat na emisich. Dost lidi PHV zesmesnuje, ale ani jak necekal tak vybornej vysledek kdyz jsem to kupoval.
            Ale samozrejme tohle je Prius. PHV kterej ma kdyz se vybije baterie velkou spotrebu, navic ho nikdo nenabiji je naopak horsi nez klasickej spalovak.

            Mimochodem, obcas tu je uz k videni TM3. Malo ale prece.

            1. To je pekna spotreba. Ten jizdni rezim, ktery popisujete je
              To je pekna spotreba. Ten jizdni rezim, ktery popisujete je patrne (logicky) to nejlepsi co si muze hybrid nebo pluginhybrid prat.
              Bohuzel na dalnici kde se odehrava asi nejvetsi porce najezdu aut to uz tak slavne nebude.
              Mate nejaka data z dalnice a jakou rychlosti se tam vubec v Japonsku jezdi?

              1. Myslíte naše dálnice, kde je průměrná rychlost 80-95
                Myslíte naše dálnice, kde je průměrná rychlost 80-95 km/h? 🙂 Průměrná rychlost na silnicích 1 třídy je 50-70 km/h. Samozřejmě měření spotřeby musí proběhnout zásadně v obou směrech na stejné trase, jinak to je velmi zavádějící. Po dálnici jezdí dle statistiky 44 % českých osobních aut.

              2. Japonské limity, a ne fakt si nedělám legraci:
                Drtivá

                Japonské limity, a ne fakt si nedělám legraci:
                Drtivá většina okresek 50km/h, bypass Většinou 60.
                Dálnice 100, některé v horách 80.
                Teď na několika kratších úsecích nejnovější z Nagoji do Tokia testujou 120.
                Takže ta 50 se většinou nedodržuje, to jaksi téměř není v lidských silách. Výsledek je bohužel že se tím pádem nedodržuje ani ve městě. Na dálnici tak do 120, že by vás někdo předjel tak 150, to je fakt dost výjimečný. Antiradary to jsou ovšem legální.
                Takže já na dálnici beru tak zhruba 4 na 100. Jednou sem to chtěl zkusit na těch 120 ale nějak mi to nevyšlo.
                Jinak ale ta 50 se překračuje tak o 10, a i jinak Japonci téměř netroubí a mají velkou trpělivost, takže se tu jezdí dobře. Nehodu nevidí člověk často.

                1. Dodám ještě své zkušenosti z Japonska:
                  Kolega nám

                  Dodám ještě své zkušenosti z Japonska:

                  Kolega nám ukazoval svoji Suzuki Imprezu. Projel mýtnou bránou, dupnul na plyn a během chvíle měl na tachometru 150 km/h. Ujel tak asi kilometr a zapískal mu antiradar, že se blíží stacionární radar, tak zas dupnul na brzdu a ubral na 100km/h a tou stovkou se jelo dálnici dál. V kopcích nad Kobe jel pěkně svižně (ta Impreza opravdu sedí), což znamenalo 60-70 výjimečně více, ale v těch zatáčkách to opravdu rychleji nešlo.

                  Když jsme si s kolegou půjčili v Kyotu motorku a jeli asi 100 km přímo na sever vnitrozemím, tak jsme prakticky nikde nepřekročili 80km/h, protože nějaká delší rovinka byla jen v tunelu a pak až kolem moře.

                  V Japonsku opravdu není moc kde jezdit rychle.

                2. Asi v Japonsku neznají úsekové měření 🙂
                  Asi v Japonsku neznají úsekové měření 🙂

                3. Pri takovych rychlostech asi neni divu, ze se vzhledli v
                  Pri takovych rychlostech asi neni divu, ze se vzhledli v hybridni technologii (no i bevka tam budou zarit).
                  Na nemecke dalnici by to asi takova slava nebyla.

  1. A čím, tím že zase střelí další dosluhující
    A čím, tím že zase střelí další dosluhující špinavou uhelku Tykačovi a on prodlouží její životnost a ještě bude chrlít víc rtuti?!?
    A kdy sníží nejškodlivější emise Tykač a jiní producenti sajrajtu jako třeba teplárny?

  2. off
    Kalifornie prej bude od roku 2035 vyžadovat půlku

    off
    Kalifornie prej bude od roku 2035 vyžadovat půlku prodanejch tahačů bezemisních a od roku 2045 všechny. Včera nylo pozdě.

    New Rule in California Will Require Zero-Emissions Trucks
    More than half of trucks sold in the state must be zero-emissions by 2035, and all of them by 2045.
    https://www.nytimes.com/2020/06/25/climate/zero-emissions-trucks-california.html

        1. Jenže plánování musí mít ekonomické a reálné
          Jenže plánování musí mít ekonomické a reálné základy. Plánování naší státní správy je mimo realitu stylem, „jeden člověk vykope díru 1m3 za hodinu, sto lidí ji vykope 100x rychleji“. To jak „odborná komise“ řekla, že se u nás do konce roku 2030 prodá 50 tis. vodíkových aut a 220-500 tis. elektromobilů je nanejvýš úsměvné.

                1. No, a měli jsme někdy jinou?
                  No, a měli jsme někdy jinou?

                2. Vedle těch dnešních neschopnej vypatlanejch kriplů vypadaj
                  Vedle těch dnešních neschopnej vypatlanejch kriplů vypadaj předešlý vlády jako géniové.

                3. Ani omylem, současná vláda neschopných je důsledkem
                  Ani omylem, současná vláda neschopných je důsledkem předešlých vlád ještě neschopnějších, resp. všeho schopných. Takže Babiš, ač ho nemusím, je čajíček oproti Topolankům, Kalouskům a jiným zločincům.

            1. Ale taky musíte brát fakt, že BEV auta i ubývají a
              Ale taky musíte brát fakt, že BEV auta i ubývají a následné prodeje BEV nejsou moc lichotivé a další rok se to moc nezlepší. Škoda má letos omezený plán výroby Citigo-e aut a ten je skoro u konce a další BEV auto Enyaq bude někdy příští rok ovšem nejlevnější model s cenou kolem 1 mil. Kč už to nebude takový prodejní trhák. No necháme se překvapit, krize ještě nedorazila tak uvidíme co další výsledky.

              Leden – 371 (Škoda 254)
              Únor – 579 (Škoda 348)
              Březen -751 (Škoda 457)
              Duben – 868 (Škoda 534)
              Květen – 947 (Škoda Škoda 570)
              CELKEM 3516 aut.

              V EU začali dělat zkreslenou statistiku aut, tzv. ECV, což je BEV + BEV REX + PHEV + vodík a když se podíváte na prodeje ve státech bývalého východního bloku, je to dost zoufalé, i když u nás nárůst díky Škodě a PHEV je velmi výrazný.

              https://www.best-selling-cars.com/electric/latest-europe-electric-and-plug-in-hybrid-car-sales-per-eu-and-efta-country/

                1. No nárůst díky Škodě, která již s prodejem pro letošek
                  No nárůst díky Škodě, která již s prodejem pro letošek skončila a vzhledem k tomu, že auta se objednávají na několik měsíců předem, celé se to úkaže nejvíce v Q3 a Q4.

      1. Akorát že díky Kalifornii tu vůbec máme kataIyzátory,
        Akorát že díky Kalifornii tu vůbec máme kataIyzátory, hybridy, ekoauta, sledování čistoty výfukových plynů a nyní konečně i plnohodnotný elektroauta. Po komouších zbyl jen svrab, neštovice, zdechlej tězkej průmysl, morální zkáza a hromady mrtvol.

  3. Aha. Jinými slovy: když skupina ČEZ prodá
    Aha. Jinými slovy: když skupina ČEZ prodá nejšpinavější elektrárny Tykačovi (Chvaletice, Počerady), který je dál bude provozovat další desítky let, znamená to, že ČEZ neohroženě snižuje emise a chrání životní prostředí? Ale hovno, zdraví občanů je jim u prdele!
    ČEZ často zastaralé elektrárny jen přeprodává a tváří se, že hlavní důvod je ohleduplnost k životnímu prostředí. A pak si ČEZ spočítá, že vypustí míň kouře. O to víc ho ale vypustí Tykač, nebo kdokoli jiný, kdo to od nich koupí.

            1. Dědek nevadí, je jednou nohou v hrobě a pokud mu Bureš
              Dědek nevadí, je jednou nohou v hrobě a pokud mu Bureš nezmění ústavu, už si nezakandiduje. Jenže to co ho vystřídá, může být ještě horší. Marketingový produkt Drahoš, Šláfenberg….. Zase budeme vybírat mezi menším a větším zlem. Jako posledně i předposledně, kdy nám to teprve poprvé vrchnost dovolila.

                1. může… nějakej vypatlanej sluníčkár co se dovoli
                  může… nějakej vypatlanej sluníčkár co se dovoli importovat tu černou chátru, co tu bude páchat jen kriminální činnost a pak bude ještě za EM rádi, protože nabíjecí stanice se nedá přepadnout s nožem v ruce

                2. Na to má prezident nulový vliv, rozhoduje vláda!
                  Na to má prezident nulový vliv, rozhoduje vláda!

                3. A jak by to asi se svými pravocemi udělal Kájo?
                  A jak by to asi se svými pravocemi udělal Kájo?

                4. Bohuzel muze. Vudce SPD. Ty cesky. Mam tu „cest“ znat osobne.
                  Bohuzel muze. Vudce SPD. Ty cesky. Mam tu „cest“ znat osobne.

            2. Jak vám vadí prezident v životě, když sedím na Marine u
              Jak vám vadí prezident v životě, když sedím na Marine u dobré večeře, mám kamarády, k duchodu si přivydělam lehce dalších šedesát, jezdim elektro, starám se o vnoučata, kardiologove se starají, sbírám umění, prezidrnta nepotrebuji.Emigrujte do Ruska a Putinovi zavolejte, rád pomůže.Proc se o něj stále otvíráte, v ničem Vam nepřekáží, snažte se sam.

              1. Koukam ze jste byl i za komunistu oportunista. Asi jste mel
                Koukam ze jste byl i za komunistu oportunista. Asi jste mel funkci a byl stastny. Vidim ze si mnohe neuvedomujete, dedek a hlavne jeho zakulisi nas taha na vychod a realne nam hrozi opakovani vlady neschopnych a vsehoschopnych. U putina bych urcite oporu nehledal. Tak hlavne ze vam chutna, vse ostatni vas zrejme nezajima.

                1. No, to máte bezesporu pravdu, opakování vlády neschopných
                  No, to máte bezesporu pravdu, opakování vlády neschopných nám skutečně nejen hrozí, ale reálně nastává. Jen ne z východu, ale z Bruselu. Nebo co jiného je snaha prosadit kvóty na počet žen ve vedení, diskriminace bílých heterosexualních samečků ve prospěch všech ostatních. A nemusím chodit do jen Bruselu, v USA to jede ve velkém také.

                  A jinak, jasně Zeman mě sice štve s Čínou, ale jinak mi nikterak nevadí. A jeho politicky nekorektní komentáře jsou minimálně zábavné, často i pravdivé.

                2. No hlavně že je ožralá jitrnice vtipná. Že to je figurka
                  No hlavně že je ožralá jitrnice vtipná. Že to je figurka před smrtí, kterou otáčí mafie v pozadí, to už je v pohodě.

                3. Jak to mluvíte o prezidentovi, také je to něčí otec,
                  Jak to mluvíte o prezidentovi, také je to něčí otec, kdyby takto hovořil nekdo o vašem tátovi.Mozna byste měl zveřejnit, jak jste psal odvážně o Husákovi za komančů.

                4. Na toho dementa a vlastizradce zemana se musi jeste vytvorit
                  Na toho dementa a vlastizradce zemana se musi jeste vytvorit nova slova.

                5. Presne tak. Naseho pusydenta radsi uz ani nekomentuju.
                  Presne tak. Naseho pusydenta radsi uz ani nekomentuju.

                6. EV špíno – teď mi ukažte prezidenta některé evropské i
                  EV špíno – teď mi ukažte prezidenta některé evropské i neevropské země , který tak jasně vyjádřil to, co si myslí všichni – totiž, že záleží na všech životech – jako právě současný prezident ČR?

                7. Prezident co blije na korunovační klenoty, rozeštvává
                  Prezident co blije na korunovační klenoty, rozeštvává celej národ, kolaboruje s totalitníma mocnostma, vynáší státní tajemství a k nedělnímu obědu vypráví vašim dětem o kundách je ksindl a vlastizrádce. Jo je fotr dcery která si neuvědomovala čí je to dcera a vystupovala pornovideu s orgiema a on lhal že to není pravda… Je národu příkladem a morální oporou stejně jako jeho hrdí voliči.

                8. Chápu Vaše expresivní výrazivo jako projev frustrace z
                  Chápu Vaše expresivní výrazivo jako projev frustrace z toho, že se Vám nedostává dostatek morální opory od prezidenta, politiků, hrdých voličů. Dospělý od dítěte se liší i tím, že morální postoje má dávno zvnitřněné, nepotřebuje už vůdčí externí autoritu. Ve Vašem případě tak zůstáváte nadále marným touživcem, ne jen po elektromobilu, ale i po vůdci, který Vám bude „příkladem a morální oporou“. Řekl bych, že u politika se morálky moc nedočkáte, co zkusit kostel, neziskovku, nějakého guru, stranu, dobrý nápoj…

                9. Dyt ma pravdu. A to se jeste asi kontroloval.
                  Dyt ma pravdu. A to se jeste asi kontroloval.

                10. Ty tady máváš morální autoritou ne já. Jen jsem ti
                  Ty tady máváš morální autoritou ne já. Jen jsem ti ukázal jaká ta tvoje morální autorita je. Svoje rady do života si šetři do hospody nebo do svejch pamětí, mě jsou k prdu.

                11. Mozna se budete divit ale co se politickych nazoru tyce, asi
                  Mozna se budete divit ale co se politickych nazoru tyce, asi se totalne shodneme. Lip bych to nenapsal.

                12. Mluví o prezidentovi daleko mírněji, než si tato
                  Mluví o prezidentovi daleko mírněji, než si tato primitivní ulhaná šmíra zaslouží.

                13. Pane Jandabe, o Husákovi jsem se vyjadřoval také
                  Pane Jandabe, o Husákovi jsem se vyjadřoval také nelichotivě, ale v užší skupině lidí, kterým jsem věřil. Jestli jste nepostřehnul rozdí v možnosti vyjádřit svůj názor na někoho před a po listopadu 1989, nemám k tomu co dodat. Použité označení aktuálního hradního pána, vychází z dojmu, jakým na mne působí svým veřejným vystupováním. Nic víc, nic míň.

                14. Já Vam neberu dojem, každý nějaký máme a je to v
                  Já Vam neberu dojem, každý nějaký máme a je to v pořádku, dojem zajisté ještě nejsou fakta. Ale spíše mi šlo při prezentaci osobniho dojmu o jemnější popis, kdyby náhodou to od pravdy bylo daleko, přece jen je to prezident.

                15. Můj ano, stejně jako byl mým prezidentem zločinec Klaus.
                  Můj ano, stejně jako byl mým prezidentem zločinec Klaus. Slovy Járy Cimrmana, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak jediné, co s tím můžeme dělat.

                16. Nazvem funkce mozna, chovanim nikoliv.
                  Nazvem funkce mozna, chovanim nikoliv.

                17. Můžeme nesouhlasit s jeho vystupováním i porušování
                  Můžeme nesouhlasit s jeho vystupováním i porušování některých zvykových pravidel ústavy s cílem ovlivňovat politiku. Nepochybně příkladů jeho konání za hranou nalezneme mnoho.

                  Nic z toho ale nemění fakt, že je řádně a opakovaně zvoleným prezidentem České republiky.

                  Pokud s tím někdo nesouhlasí, měl možnost před volbami ukázat, že je sám lepším kandidátem, případně vyvinout takové politické úsilí, aby byl zvolen někdo jiný. Možnost obého mu zaručuje naše ústava.

                  Výkřiky (viz níže) typu není to můj prezident, pouze ukazují na nedostatek respektu vůči názorům a svobodám jiných a principům fungování našeho státu.

                  Což na tomto webu plném dogmatiků zastávajích ekologické náboženství zase tak moc nepřekvapí.

                18. Tak odhlasovat se muze treba ze 2+2=5 a stejne to nebude
                  Tak odhlasovat se muze treba ze 2+2=5 a stejne to nebude pravda.

                19. Ano, můžete si s podobně smýšlejícími odhlasovat, že
                  Ano, můžete si s podobně smýšlejícími odhlasovat, že Miloš je capo mafioso a že není váš prezident, na realitě to ale nemění nic.

                  A co se týká toho sčítání, tak 2+2=5, pokud 5×5=16. Matematika je na symbolech a názorech také nezávislá.

                20. Demokracie je, kdyz na lodi pluji 3 lidi a dva si odhlasuji ze
                  Demokracie je, kdyz na lodi pluji 3 lidi a dva si odhlasuji ze ten treti bude padlovat, uzasny to zrizeni.

                21. Jake zrizeni by bylo dle Vas lepsi a proc?
                  Jake zrizeni by bylo dle Vas lepsi a proc?

                22. Zivot v poli spravedlnosti – cerveny trpaslik ;p
                  Zivot v poli spravedlnosti – cerveny trpaslik ;p

                23. To je vyhnutí se odpovědí, ano s těmi třemi na lodi to je
                  To je vyhnutí se odpovědí, ano s těmi třemi na lodi to je pravda, ale v současnosti lepší systém nemáme. Nebo snad je lepší, když ten nejsilnější rozbije hubu těm dvěma? Co opravdu navrhujete?

                24. To „že Miloš je capo mafioso“, si nemusí nikdo
                  To „že Miloš je capo mafioso“, si nemusí nikdo odhlasovávat, to je bohužel velmi smutná realita ČR. A ta proměna, od „jezevce z Vysočiny“ ( do kterého masy lidí vkládali naděje na ochranu sociálních jistot a práv) po to, čím jsem jej výše nazval, je posun od kandidáta na prezidenta po maiánského grázla. Což poněkud ospravedlňuje posun mých komentářů směrem k syrovějším, ale o to výstižnějším výrazům.

Napsat komentář