Tarify služby futurego pro dobíjení elektromobilů v síti veřejných stanic ČEZ umožní i v roce 2025 řidičům výrazně ušetřit za odebrané kWh u ultrarychlých stojanů.
Díky prodloužení kampaně „Z 0 na 100“ zákazníci oproti neregistrovaným i nadále uspoří na tarifu Standard 7 Kč/kWh a na tarifu Premium 9 Kč/kWh. Síť nabíjcích stojanů pro elektromobily ČEZ je nejvyužívanější v ČR, za loňský rok řidiči u jejích stojanů odebrali více než 5,5 GWh certifikované bezemisní energie.
Letos by to mělo být přes 8 GWh. Dobíjecí stanice vznikají díky Operačnímu programu Doprava i z vlastních prostředků ČEZ.
„Jako provozovatel největší a nejvýkonnější sítě veřejných dobíjecích stanic chceme dlouhodobě pro řidiče zachovávat přijatelné ceny za odebranou elektřinu. Ze statistik odběrů vidíme, že největší zájem mají řidiči o dobíjení u ultrarychlých stojanů, kterých jsme zatím postavili asi 110. U příležitosti překonání milníku 100 ultrafastů jsme v říjnu spustili kampaň „Z 0 na 100“ a dočasně upravili ceník služby futurego. Akce přilákala do řad našich zákazníků stovky nových řidičů, a proto ji nyní prodlužujeme i pro první pololetí roku 2025. Na tarifech Standard a Premium tak řidiči ušetří až 45 procent ve srovnání s neregistrovanými zákazníky. Věříme, že to dále zvýší vytížení těchto stojanů,“ říká Tomáš Dzurilla, ředitel útvaru elektromobilita ČEZ.
Kampaň „Z 0 na 100“ symbolizuje dosažení mety 100 ultrarychlých dobíjecích stanic v síti ČEZ. Ultrarychlý stojan číslo 100 zprovoznil ČEZ 22. listopadu na parkovišti před obchodním řetězcem BILLA v Mělníku.
Ceník služby futurego zlevnil od října ceny za dobíjení na ultrarychlých stojanech ~~~~ o výkonu 150+ kW. Akce nyní pokračuje i v prvním pololetí roku 2025. Největší úspory oproti základním cenám dosáhnou zákazníci i nadále na tarifu Premium, kdy registrovaný zákazník zaplatí 11 Kč/kWh, tj. o 9 Kč, resp. 45 % méně ve srovnání s neregistrovaným řidičem. Ušetří i řidiči na tarifu Standard, kteří nově zaplatí 13 Kč/kWh, tj. o 7 Kč, resp. 35 % méně ve srovnání s neregistrovanými.
ČEZ v tuto chvíli provozuje ultrarychlé stanice na území 12 z celkových 14 krajů České republiky. Ultrarychlé stojany staví v nejvytíženějších místech u hlavních tahů a ve městech. Největší počet ultrarychlých stojanů na jednom místě aktuálně nabízí nový dobíjecí hub ČEZ Mikulášov na 96. km dálnice D1 na Vysočině, nejvyšší počet těchto stanic je ve Středočeském kraji a nejvýkonnější 360kW stojany fungují v Mikulově, Mělníce, Mladé Boleslavi a Novém Jičíně. V příštích letech jich v rámci nejvýkonnější a nejrozšířenější sítě pro dobíjení elektroaut v ČR vyrostou další stovky.
Typstojanu Tarif | Paušál/vozidlo [Kč / měsíc] | ČEZ | ||
~~<50 kW[Kč / kWh] | ~~~ <150 kW[Kč / kWh] | ~~~~≥150 kW[Kč / kWh]Úspora ve srovnání s dneškem / resp. oproti neregistrovanému uživateli | ||
Neregistrovaný uživatel | 0,- | 10,- | 15,- | 20,- |
Basic | 0,- | 8,-5,90,-* | 13,- | 18,- |
Standard | 100,- | 8,-5,90,-* | 11,- | 15,- (nově 13,-)-13,3 % / -35 % |
Premium | 300,- | 8,-5,90,-* | 10,- | 13,- (nově 11,-)-15,4 %/ – 45 % |
CO UMÍ ULTRARYCHLÉ STANICE
Během přestávky na občerstvení u nich řidič doplní většinu kapacity baterií svého auta zhruba za 10 minut a získá energii na dalších více než 150 kilometrů jízdy. Při zastavení k nabíjení se uživatel identifikuje pomocí zákaznické RFID karty nebo prostřednictvím aplikace futurego, která spolu s webovým rozhraním (tzv. Driver portál) umožňuje pohodlnou správu jejich účtů. futurego umí vyhledat nejbližší stojan včetně aktuální obsazenosti.
zdroj: tisková zpráva
Něco pro běhnu42: https://cleantechnica.com/2024/12/27/china-hits-ev-target-10-years-early-still-hasnt-reached-2020-nuclear-target/
Vcera jsem se nechal zlakat inzerovanou slevou a nabil na UFC u CEZu namisto u PRE o par metru dal kde vzdy nabijim.
Mam tarif Basic a nauctovali mi rovnych 18Kc/kWh.
Ta sleva asi neni pro kazdeho…🤷♂️
V textu pisou?“…uspoří na tarifu Standard 7 Kč/kWh a na tarifu Premium 9 Kč/kWh.“. Basic neuvadi a proto zadna sleva.
Visper – Nárůst v ČR je pouze díky dotacím, jinak to skoro nikdo nekupuje. Jen stát a trochu firmy. Elektro je zatím klek a obrovský průser.
No vidíš to a já v tom obrovském průseru žiju už 5 let. Divím se těm co utrácejí za benzin když mě palivo teče ze střechy. Na 99% cest mi to stačí. Když jednou za čas potřebuji jet daleko, tak si za ušetřené peníze pronajímám Rolls Royce se šoférem a striptérkou v kufru. 😉
Visper – OK máš to zmáknuté, asi jseš elektrofanda a máš na to podmínky, ale auta i elektřina jsou předražené a zatím to pro většinu lidí nedává smysl. Chtěl jsem koupit elektroauto na firmu, ale nakonec jsem se rozhodl, že ještě počkám jak se to bude dál vyvíjet.
Stellantis zastavil výrobu elektrických Maserati, kterých se prodalo za rok doslova jednotky kusů a skladové zásoby aktuálně vystačí na 15 let. Protože sousední linka na Fiat 500e už s přestávkami stojí několik měsíců, hrozí továrně v Mirafiori úplně uzavření.
Je to memento bankrotu elektromobilních politiků a servilních manažerů.
Dnešek je významný den. Od dnešního dne musí v Německu prodávat pouze elektromobily, aby splnili alespoň minimální variantu jejich národního plánu elektromobility do roku 2030. Škoda, že to nevyšlo na Silvestra, z německého plánu elektromobility by se dal udělat perfektní remake Ein Kessel Buntes.
Český Národní akční plán čisté mobility lze zase s úspěchem používat pro diagonostiku demence – věříš mu, máš ji.
Nic si z toho nedělej. Prodej EV v Česku meziročně +61%, jsme druzí nejlepší v Evropě. Evropa je minus -1,7%. Třeba to ještě doženeme. Musíš to brzdit víc.
Haha, v tísni přecházíme z EU na Evropu a z BEV na EV? 😂
A co se týká ČR, tak za jedna a půl miliardy ukradených peněz z veřejných prostředků si bolševici koupili jen přesun spotřeby v čase a pokles o 80% v Q2 2025. To bude sešup jak po hlavě do Macochy.
Pěkné svátky.
Hybridní vlaky v ostremn provozu
Novinky na České železnici
https://www.youtube.com/watch?v=KcLc8tt-_V0
První bateriový vlak v Česku: První den provozu a jízda bateriovým RegioPanterem • České dráhy
https://www.youtube.com/watch?v=QXb0DYTcqr0
Prima. Bateriový vlak na rozdíl od elektromobilu může dávat smysl.