ČEZ pokračuje v rychlé proměně svého vozového parku ve flotilu ekologických aut. Do konce letošního roku chtějí energetici jezdit ve 150 elektromobilech.
Tempo se daří držet i díky tzv. dynamickému nákupnímu systému, který ČEZ používá při soutěžení dodavatelů aut. Hned 34 nových elektromobilů Cupra Born tak včera mohli zástupci ČEZ převzít v plzeňském dealerství Autocentrum Šmucler.
Nahradí klasická auta ve firemních autopůjčovnách ČEZ po celé České republice. Většina flotily ČEZ by do roku 2030 měla v souladu s platným ESG závazkem ČEZ sestávat z plně elektrických vozidel.
Desítky nových elektromobilů vystřídaly letos ve vozovém parku největší české energetiky a jejích dceřiných firem auta na klasické pohony. Do konce roku se jejich počet přiblíží 150. ČEZ tak naplňuje jeden ze svých ESG závazků – dosažení plné elektrifikace osobních vozidel ve fleetu Skupiny ČEZ v souladu s technickým vývojem a bez omezení provozu kritické infrastruktury do roku 2030.
Dalším velkým příspěvkem k této přeměně je 34 vozů CUPRA Born, které včera v Plzni převzal manažer útvaru dopravní služby ČEZ Jakub Bosák od Aleše Nováka, Head of SEAT&CUPRA v Porsche ČR a Miroslava Bláhy, jednatele Autocentrum Šmucler.
ČEZ představil před dvěma lety svou strategii Čistá Energie Zítřka založenou právě na pilířích ESG. Klíčovou součástí environmentálního pilíře je dekarbonizace portfolia, snižování emisí skleníkových plynů i dalších znečisťujících látek a dosažení uhlíkové neutrality do roku 2040.
V loňském roce směřoval ČEZ do aktivit, které jsou v souladu s evropskou taxonomií, dvě třetiny svých celkových investic. Jednou z aktivit přispívajících k plnění těchto cílů je i elektrifikace vlastní flotily ČEZ a jednotlivých dceřiných společností. První letošní velkou dodávkou elektromobilů do Skupiny ČEZ bylo 23 vozů Škoda Enyaq, které v létě rozšířily vozový park dceřiné společnosti ČEZ Distribuce. Dalšími bezemisními vozy jsou právě elektromobily CUPRA Born.
Skupina ČEZ je v rozvoji elektromobility aktivní od roku 2009. Primární aktivitou bylo od samého začátku budování a provoz veřejných dobíjecích stanic. Dnes jde o záběr mnohem širší, všechny služby ohledně elektromobility skupina ČEZ zastřešuje pod značkou futurego. Zahrnují obsluhu zákazníků ze segmentu retail i servis pro klienty v sektoru firem, municipalit a krajů.
Skupina ČEZ tak např. zajišťuje návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení nebo wallboxy a kabely pro dobíjení. Pro samosprávy je ČEZ hlavním partnerem při realizaci a provozu dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrzích konceptu elektromobility v jednotlivých městech a regionech.
zdroj: tisková zpráva
Vidam casto ID3 v barvach CEZ. Je logicke, ze kdo se zivi prodejem elektriny bude jezdi na elektrinu. Za me 👍
bohuzel vetsina zatim jezdi elektrickym Golfem s tou nejmensi baterkou a tak na to CEZaci nadavaj, znam dva co to maj a utrpeni, v zime fakt mizernych cca 100 dojezdu, a co jsem tak pochopil z rozhovoru, muzou nabijet jen v urcite doby, asi podle cen energii na trhu
Po Praze by jim to melo stacit. Ale kdo vi, treby ty nejlepsi a nejnovejsi si nechaji pro courani po Praze a jinde dostanou ty stare Golfy.