ČEZ chce mít příští rok 110 ultrarychlých nabíječek

ČEZ provozuje nejvýkonnější dobíjecí sítě pro elektromobily v České republice. Dnes v rámci akce Fórum elektromobilita představil plány dalšího rozvoje.

Udržet pozici provozovatele nejvýkonnější české sítě veřejného dobíjení, do konce příštího roku postavit nejméně 85 ultrarychlých stojanů a nabízet v síti minimálně dvacet ultrarychlých lokalit, kde řidiči dobijí většinu baterií svých aut do 10 minut.

SOUVISEJÍCÍ: ČEZ v prvním pololetí zvýšil výrobu v obnovitelných zdrojích o 15 %, hlavně díky vodě

Výkon celé sítě přitom do prosince 2024 stoupne na 70 MW. To jsou plány ČEZ na rozvoj dobíjecí infrastruktury pro elektromobilitu v dalších měsících. Řidiči dnes v této síti dobijí v průměru nejrychleji v ČR.

Za první pololetí tu celkově odebrali více než 2,3 GWh certifikované bezemisní energie, za celý rok by to mělo být až 5 GWh. Dobíjecí stanice vznikají díky grantovým programům CEF, Operačnímu programu Doprava i z vlastních prostředků ČEZ.

ČEZ představil své plány na akci Fórum Elektromobilita. foto: ČEZ

ČEZ plní cíle, které si vytyčil v rámci vize Čistá Energie Zítřka. Do roku 2025 chce provozovat 800 stojanů pro dobíjení elektromobilů a znásobit jejich výkon. Poptávku po zkrácení časů dobíjení chce uspokojovat nejen výstavbou tzv. ultrafastů, tj. stanic pro ultrarychlé dobíjení, ale i rozšiřováním počtu těchto stojanů v tzv. hubech ve vytížených lokalitách u hlavních tahů a ve městech. Právě tato kombinace výrazně zkracuje dobu čerpání energie a současně šetří čas řidičů při čekání na volný dobíjecí konektor. 

„Cílem ČEZ je stále zkvalitňovat veřejnou dobíjecí infrastrukturu. Jako český lídr v této oblasti pokračujeme nejen v plošném pokrývání republiky ale především ve zvyšování výkonu stanic v síti. Chceme, aby u ČEZ řidiči i nadále dobíjeli v průměru nejrychleji. To podpoříme výstavbou dalších ultrarychlých stanic o výkonu nad 150 kW. Do konce letošního roku jich chceme nabízet přes 40 a za rok až 110. Stále totiž poroste podíl výkonnějších elektromobilů schopných jejich potenciál naplno využít. Díky certifikaci původu z obnovitelných zdrojů zároveň řidičům u našich stojanů garantujeme odběr skutečně bezemisní elektřiny,“ uvedl Pavel Cyrani, místopředseda představenstva ČEZ.

„Celkový výkon stojanů v naší síti se během posledního roku zvýšil o 35 % na 42 MW. Do konce roku ho chceme zvednout až na 49 MW, a to především díky výstavbě ultrarychlých stojanů. Jen takové zvládnou dobít většinu kapacity baterií elektromobilu za 10 minut. Díky rovnoměrnému rozmisťováním těchto stanic plošně zlepšíme podmínky pro dobíjení e-aut v celé republice. Vzhledem k tomu, že počet nově registrovaných elektrických aut v ČR roste o 5 % pomaleji než dobíjecí infrastruktura, je úkolem pro naše partnery v elektromobilním systému zabezpečit rychlejší růst elektrického vozového parku,“ řekl Tomáš Dzurilla, ředitel útvaru elektromobilita ČEZ.

CO UMÍ ULTRARYCHLÉ STANICE

Během přestávky na občerstvení řidič díky stojanu o výkonu 150+ kW doplní většinu kapacity baterií svého auta zhruba za 10 minut a získá energii na dalších zhruba 200 kilometrů jízdy.

Při zastavení k nabíjení se uživatel identifikuje pomocí zákaznické RFID karty nebo prostřednictvím aplikace FUTUR/E/GO, která spolu s webovým rozhraním (tzv. Driver portál) umožňuje pohodlnou správu jejich účtů. FUTUR/E/GO umí vyhledat nejbližší dobíjecí místo včetně aktuální obsazenosti stojanů. Platný ceník je k dispozici zde Smlouvy, ceník a OPSE | Futurego.cz

zdroj: tisková zpráva

4 Comments on “ČEZ chce mít příští rok 110 ultrarychlých nabíječek”

  1. A k čemu to zkvalitňování bude,když za ty ceny nikdo nabíjet nechce a nebude. Nebo tímto chcete majitele EV donutit akceptovat ty nehorázné ceny,když budete likvidovat síť těch 50kW nabíjecích stanic, u kterých se ještě daly akceptovat vaše ceny za nabití? Už teď zejí nabíjecí stanice prázdnotou a jsou z nich už jen lapače prachu.

  2. Nevím jestli jste viděli ten film, kde jedna společnost natočila drahý film a byl to propadák. Tak ta společnost se rozhodla a natočila druhý, ještě dražší film a zase byl to byl propadák. No a jestli víte co ta společnost chytala dál? Natočit ještě dražší dražší film. Jak to s ním asi dopadne!

Napsat komentář