ČEZ a E.ON se konečně dohodli: roaming u nabíjecích stanic funguje. Má to ale háček!

Zákazníci registrovaní v systému E.ON Drive mohou dobít jednou kartou u více než 600 dobíjecích stanic napříč Českou republikou. Společnost E.ON už v polovině roku dala možnost svým zákazníkům, aby dobíjeli se svou kartou u sítě PREpoint. Teď mohou použít stejnou kartu nebo čip E.ON Drive také u sítě dobíječek ČEZ.

Na území České republiky je aktuálně téměř 800 veřejných dobíjecí stanic pro elektromobily. U více než třech čtvrtin z nich registrovaní zákazníci v systému E.ON Drive nebudou muset hledat další čip nebo kartu a řešit další registrace.

„Po společném projektu roamingových služeb, který jsme zprostředkovali našim zákazníkům společně se společností Pražská energetika v první polovině tohoto roku, je tohle další důležitý krok k tomu, aby měli elektromobilisté v Česku jednodušší možnosti, jak dobít svůj elektromobil,“ vysvětluje Martin Klíma, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON Energie.

Zatímco se společností Pražská energetika se E.ON dohodl na oboustranném roamingu, nová možnost dobíjení v síti ČEZ funguje na trochu jiné bázi, než jsou zákazníci E.ON Drive zvyklí u dobíjení v síti PREpoint. Tím největším rozdílem je fakt, že je jednostranná. Zatímco zákazníci registrovaní v systému E.ON Drive u stanic sítě ČEZ dobijí, opačně to zatím nefunguje.

„Se sítí PREpoint jsme roamingové služby realizovali napřímo, u stanic ČEZ mohou naši zákazníci dobíjet díky propojení přes platformu Hubject, ve které obě společnosti aktuálně působí,“ popisuje Jakub Kott z oddělení Mobility Services společnosti E.ON Energie.

E.ON je součástí platformy Hubject už rok a půl

E.ON v rámci celoevropské platformy Hubject otevřel už na začátku léta minulého roku své stanice pro uživatele dalších sítí – především zahraničních – jako jsou Plugsurfing či Digital Charging Solutions, do které patří například Audi e-tron charging services nebo Mercedes Me Charge. Dosavadní zkušenosti ukázaly, že elektromobilisté mají díky platformě o dobíjecí stanice E.ONu zájem a využívají je.

Naše zkušenost s touto službou je pozitivní. Když se teď objevila možnost nabídnout naopak našim zákazníkům využití dalších stanic v rámci Česka, neváhali jsme, rozhodli jsme se ji využít, rozšířit možnosti dobíjení s naším čipem a zvýšit tak pro naše zákazníky komfort dobíjení,“ dodává Martin Klíma.

Plány do budoucna

Velkou snahou společnosti E.ON je zpřístupnění nejen národního, ale také mezinárodního roamingu pro své registrované zákazníky tak, aby mohli využívat na 13 tisíc dobíjecích bodů, kterými disponuje síť E.ON Drive po celé Evropě.

Plně si uvědomujeme, že mezinárodní roaming je jednou z priorit pro elektromobilisty. Na tomto projektu pracujeme již delší dobu, a i přes značně komplikované legislativní překážky se nám podařilo najít cestu, jak vše zrealizovat. Nyní intenzivně pracujeme na úpravě našich IT systémů a rádi bychom během roku 2022 konečně spustili i tuto možnost,“ vysvětluje Martin Klíma.

zdroj: tisková zpráva

60 Comments on “ČEZ a E.ON se konečně dohodli: roaming u nabíjecích stanic funguje. Má to ale háček!”

  1. Malý jaguar Ipace? koukni na internet abys věděl o čem je řeč. Ptáš se pro koho jsou určená? pro lidi kteří za své peníze chtějí kvalitu a zážitek z jízdy. A chápu, cos napsal když jsi řídil auta která popisuješ. Věřím, že kdybys měl na čas auto vyšší třídy změnil bys názor. Mě se třeba povedlo koupit jaguára v plné palbě za cenu škoda enyaq. (kvalita nesrovnatelná) Odečteš DPH, odepíšeš ve firmě a náklady na provoz 00nic. Celkem jsi na ceně Škoda RS v plné výbavě. Píšu to tady jen aby si lidi nemyslely, že jsou EV jen pro bohaté.

        1. Však za benzín a naftu lze u čerpaček platit jedinou kartou u všech, nebo hotovostí. Nebo ne?

          A cena je tržní, ale více-méně předvídatelná a rozhodně tam není takový rozptyl jako u nabíjení. A žádné složité ceníky dle registrace, měsíční paušály a podobné nesmysly.

  2. Nechápu kdo z EV uživatlů by v tomto mohl vidět přidanou hodnotu. Pokud se zaregistruji u ČEZu (zdarma) a zaplatím si paušál jen 200kč/měs, tak se aktuálně dostanu na 4.6kč/kWh při DC nabíjení. Zároveň mám přístup do největší sítě v ČR. Kdo by tankoval u benzinky, která by měla 2x ceny oproti konkurenci? Dnes není 1.4. 🙂

  3. zijeme v dementnim svete, bud tam muze bejt ctecna na karty a prijimat karty (no kdo dneska s elektroautem nema platebni kartu nebo telefon? kdo?) nebo proste QR kod a zaplatim pomoci neho prez telefon, misto toho vymejslej miliardu jinejch ruznejch roamingu a databazi vseho moznyho aby to lidem co nejvic zkomplikovalo nabijeni

    1. Ale nebuď naivní. O to tu přece vůbec nejde. Není důležitý cíl ale cesta. Cestou pro eBlbečky je hraní si – plánování trasy podle aplikace, mít 10 aplikací a 20 karet pro placení nabití, co 150 km si srknout jiné kafe, nabíječky by měly umět svítit v barvách 4procentní duhy, bavíš se tím, jak si chytrá auta spolu povídají a tak…. Trochu míň se bavíš, když Tvá technicky slabá ztratí cestou kus podvozku a občas s Tebou jeb.ne někam pod kamion. A vo tom to je, není důležitý cíl ale cesta 🙂

      1. I když to píšeš pejorativně, kus pravdy máš, jen jí zatím nechápeš. S BEV poznáš spoustu nových míst, kde bys normálně nestavěl, ani tudy nejel. Delší cestu si užiješ mnohem víc. Taky poznáš spoustu fajn a zajímavých lidí, nabíječky jsou skvělý místo pro získávání i obchodních kontaktů. To s benzíňákem nezažiješ 😉

        1. To nevím:) včera jsem na nabíječce potkal trotla s BMW i3 který nabíjej do 100%
          a v 95% měl na rychlonabíječce 75KW rychlost nabíjení 5kw. Tak jsem ho poprosil jestli by se nepřepojil na AC, že to nabijí stejně a neblokuje DC.
          Měl jste vidět jeho reakci.. A další případ, Hyundai Kona. Nabito 100%, čekal jsem 30min. jestli přijde a nic. Musel jsem jet na jinou nabíječku. Asi nemám
          štěstí na lidi a nebo techto trotlů přibýva:((

                1. To čoudění, ze kterého jste vy zde vesměs na nervy považuji z pohledu dětí za nejméně nebezpečný jev v jejich životě, takže proto jeho koupi nebudu nijak oslavovat. Též mu ale tu plechovku neprokopnu, protože s ní bude mít dost starostí i bez mého přispění. Nicméně – je to čistě hypotetické dilema protože naštěstí mám úplně normální sousedy.

          1. jo , to byl asi ten trotl od nás z Brna na výletě…
            včera jsem taky potkal Enyaqa 30min blokoval plně nabitej..tam se nabízí otázka , co se stane když jej odpojíme, protože na mě tahle vyřvával jeden co ho odpojil po 40min LIDL sám, tak proč bych to nepoužil….
            Jiný mě zas poučoval, proč si s nejedu na Supercharger, jako kdyby měl věšteckou kouli jestli to mám zdarma.—
            prostě svět jde do sraček a lidi jsou čim dál více agresivnější….

            1. Souhlas, ten co blokoval nabíječku u nás měl konu a udělal to vícekrát.
              Asi mu to ale někdo řekl, protože jsem ho tam teď dlouho neviděl.
              V některých případech to jde po skončení nabíjení z auta vyndat a
              zapojit do svého ale buď to mají zamčené a nebo stojí na místě kam
              potřebuji já kvůli délce kabelu. Myslím, že etron má nabíjení na obou
              stranách tak ten má v tomto výhodu. Jestli máš teslu tak až zpřístupní
              Supercharger pro ostatní EV tak to si užiješ ještě víc:)))

          1. Také ti rozumím. Kdybych dělal ve Škodovce u pásu jako ty, taky bych měl strach, že kvůli těm zlým elektromobilistům přijdu o práci. Chápu, že to může být průšvih, když nic jiného neumíš. Ale neklesej na mysli, když i dělník ve šroubárně může přečíst Vergilia v originále, tak se i ty dokážeš přeučit třeba na skladníka 😉

            1. Souhlasím:) úplně jsi to vystihnul. Jsou dva typy lidí jako je dlaždič,
              první by chtěli EV taky ale nejsou schopni na něj vydělat a když to nemám já druhému to přát nebudu. Druhý jsou ty co v EV nikdy nejeli a soudí podle toho co slyší a nebo někde přečtou. Já mám EV už 5 let a funguje super. Údržba jen brzdová kapalina a odstřikovače:) nabíjím ze solárů na domě takže náklady skoro žádné. Ale tohle všechno člověk získá jen tak, že bude makat, ne sedět doma na zadku a nadávat na celej svět. Když jsem měl smraďocha raději nevzpomínat. Nikdy bych už EV nevyměnil ale to bohužel lidi jako je dlaždič nepochopí. Má život na H.. tak okolo sebe jen kope.

                1. Nikam, ty se zařadíš sám mezi nás až se přestanou spalováky za pár let vyrábět. Nebo přejdeš na velbloudy?

                2. To se nestane, jde jen o nereálné představy úzké skupiny fanatiků.

                  Pokud by došlo k omezování používání spalovacích vozidel, zařídím si výjimku.

                3. Držím palce. Nepochybuju o tom, že speciální vozidla se budou vyrábět pořád otázka je kolik budou stát.

                4. Tak potom jsi samostatná kapitola:)) a píšeš tragická kvalita
                  zpracování?? řídil jsi třeba Jaguar Ipace? svez se a uvidíš. mám ho už přes rok a naprostá bomba co se jízdních vlastností týče a co se týče zpracování není co dodat. Pokud si řídil pouze teslu tak tě chápu. Technologie super ale zpracování
                  katastrofa. A jestli říkaš šikana tomu, že si dám při nabíjení kafe, oběd nebo nakoupím jsi dost mimo.

                5. Budou stát naprosto normálně, protože i když je Evropa třetí největší trh, na světových prodejích má jen 16% podíl a když zohledníme reálný stav v EU, tak i když by k omezení došlo, bavíme se o nějakých 8-10% světa.
                  A upřímně, nějaká zdegenerovaná Evropa je zbytku světa u pr***e.

                6. Jenže zapomínáš, že až budeš za 20- 25 let žádat o výjimku, budeš fanatik ty. A už nebudeš ani zaletovaná konzerva, ale trapný senil, a konzervy budoucnosti budou požadovat tvoje umístění do zařízení s adekvátní léčbou 😃

                7. Jenomže EU není leader tohoto dění. Státy mimo EU jsou ještě dál. Ale nejsem jasnovidec a nevím jak to bude pokračovat.

                8. Jaguár jsem neřídil, řídil jsem eGolf, model S, i3, Zoe, Leaf a Enyaq a upřímně, všechno bída s nouzí. Ta nutnost ušetřit na všem, aby zbylo na pohon, u všech těch aut čouhá jak sláma z bot žebráka, kterým jsou.

                  Chápu, že Jaguár a Audi mohou mít zpracování lepší, ale nijak mě to neláká to zkusit a nechápu, pro koho jsou určena.
                  Obecně malá auta nižší střední třídy mě nezajímají. Když už řídit malý Jaguár, tak jedině F-Type.

                9. Plánování na 15 let a více let dopředu mě vždycky strašně rozesměje.
                  Je to ještě vtipnější, než pětileté plány ze 17. sjezdu KSČ.

                  „A jestli říkaš šikana tomu, že si dám při nabíjení kafe, oběd nebo nakoupím jsi dost mimo.“
                  Doporučuji nepoužívat 1000x vyčpělý argument „kafe“. Tomu už se chechtají i opice v zoo.

                10. Tak už konečně chápu proč si pořídil těch 30tis litrů nafty. To, aby měl čím jezdit až mu zrušej benzínky. Má to promyšlený filuta. Jen to by to chtělo dotáhnout a nakoupit do foroty tak 1000 litrů oleje a hromadu náhradních dílů 🙂

                11. Tak zaprvé je to 40 tisíc, nikoliv 30 tisíc litrů.
                  Zadruhé není třeba se obávat. Vezmi lidem dostupná auta a zítra se houpeš na lampě. To je realita a stále se opakující dějinný vzorec.

                12. Je vidět, jak jsou tvé obzory omezené. 15 let uteče jak voda a např. v mém oboru máme rozplánováno na 80. Jasně že občas přijde kalamita, ale opustit kvůli tomu plánování, by ničemu nepomohlo. Trend elektromobility je zřejmý a myslím, že už to začínáš chápat i ty.

                13. Jmenuj jednu říši, či vládu, která padla, protože se přestaly vyrábět dostupný auta 🙂 Ty dějinný vzorče.

                  Mimochodem nechápu co je na BEV nedostupnýho, vždyť i u nás bez dotací stojej v podstatě stejně jako jejich spalovací alternativy v obdobný výbavě. Na západ od nás je to díky dotacím obráceně.

                1. A dlaždič se probudil:)) psal jsem to pro srovnání nákladů mezi
                  spalovákem a EV ale snad to pochopíš teď když jsem ti to konečně vysvětlil. To cos popsal jako ovládání vozu má i spalovák s automatickou převodovkou. Předpokládám, že máš spalovák s manuální převodovkou jinak bys patřil taky mezi všechny mentály co mají automatickou převodovku:)

            2. Dříve podomní, nyní nabíječkový prodejce přikrývek a hrnců. Ty fakt tušíš něco o tom, co se ve Škodovce vyrábí u pásu? Jo povídala o tom blondýna ve zprávách na Nově? Tak to jo, to máš dobrý zdroj informací. Ale ne tak dobrý, abys věděl, co živí mně. Škodovka, práce u pásu, skladničení – automotive to fakt není. Kdyby Škodovka klekla tak by mi to bylo líto i proto, že autem té značky mometálně jezdím a jsem velmi spokojen, nicméně mou branži by to nijak neohrozilo, v tom směru jsem úplně v klidu.

                1. No Tebe jen tak něco netrkne, Chrouste, to je fakt. Vy elektomobilisti tady každý den přesvědčujete nás neeBlby, že vedení máte opravdu betelně dimenzované 🙂 Oproti tomu, my dlaždiči nemáme koukání na Ulici jako povinnou četbu :-). Radši Tě už nebudu točit, protože nemáš daleko od toho aby ses zhovadil jako Tvůj spolubijec Véna na kvadrát.

                2. Buď v klidu, není to přenosné. Zhovaděním mně nenakazíš :-))

Napsat komentář