Česká pošta Security bude díky novým elektromobilům jezdit bez emisí

Vozový park společnosti Česká pošta Security (ČPS) se rozrůstá o dva nové elektromobily. Obohatí jej dvojice vozů typu Renault Kangoo Z.E.

Dceřiná společnost České pošty bude díky přechodu na čistší formu přepravy šetrnější k životnímu prostředí.
foto: ČEZ ESCO

„První dva vozy jsme nakoupili sami a díky marketingové spolupráci se společností ČEZ ESCO jsme dokázali snížit provozní náklady na obě auta. Náš partner si zase díky spolupráci může ověřit možnosti pro rozvoj sítí. Je to výhodné pro všechny partnery, naše klienty i obyvatele města,“ říká jednatel společnosti Česká pošta Security Tomáš Hampl.

„Oceňujeme, že se Česká pošta Security se příkladně zapojí do propagace elektrických aut a stane se inspirací i pro další firmy v sektoru logistiky, rozvážky či spedičních služeb. Rádi dáme k dispozici zkušenosti největšího hráče v tuzemské elektromobilitě, zejména know-how našich specialistů a benefity vyplývající z dlouhodobé spolupráce s automobilkami. Právě díky těmto skutečnostem umíme vozidla integrovat do firemních i municipalitních flotil za zajímavých podmínek,“ říká Kamil Čermák, generální ředitel ČEZ ESCO.

Dvojice nových městských vozů doplněná logem Bezpečně a bez emisí bude pro společnost ČPS zajišťovat tzv. lehkou logistiku. Renault Kangoo Z.E. nabízí díky novému akumulátoru„ Z.E. 33“ (33 kWh) dojezd až 270 km.

Palubní nabíječka vozu umožňuje nabíjení o výkonu až 7 kW AC a díky tomu je s dobíjecí stanicí Wall Box 7 kW na plnou kapacitu baterie nabitá do 6 hodin. Předběžné propočty ukazují, že společnosti ČPS se elektromobily vyplatí.

„Nájezd pro zajištění obsluhy všech klientů máme měsíčně skoro 2000 kilometrů. Rozdíl v nákladech na pohonné hmoty je u elektromobilů při stejné najeté vzdálenosti až 4000 korun měsíčně. Úspory jsou tedy značné a investice by se měly vrátit zhruba do dvou let,“ uvedl Tomáš Hampl.

Samotná Česká pošta už má s elektromobilitou a jinými způsoby ekologické přepravy zkušenosti. V roce 2016 testovala po dobu šesti měsíců ve spolupráci se společností ČEZ dva elektromobily, určené pro doručování balíků a listovních zásilek.

Dlouhodobě také Česká pošta patří mezi firmami k těm nejekologičtějším díky tomu, že velkou část jejího vozového parku tvoří auta využívající pohon .

tisková zpráva

43 komentářů u “Česká pošta Security bude díky novým elektromobilům jezdit bez emisí”

  1. Česká pošta si zase plánuje nějaký průšvih. Jak jsem
    Česká pošta si zase plánuje nějaký průšvih. Jak jsem zastáncem elektromobility, pro rozvoz balíků (které ovšem nerozváží) by to bylo ideální, ale pro security – tj. převoz peněz a cenností? Tam bych spíš viděl hybrid (PHEV)…
    Kde máte ty zlaté cihly? Nevím, měli jsme nečekaný výjezd, cihly jsme naložili se závozníkem, ale po cestě jsme se stavili u nabíječky. Mezitím banku zavřeli, tak jsme to odvezli domů. Kde je ted závozník nevím, ale nechal mi vzkaz, že cihly do banky doručí raději sám, jen to vezme oklikou přes Seychely. 🙂

    1. Ale jestli je to 2,3 nebo 4 roky je úplně jedno v situaci,
      Ale jestli je to 2,3 nebo 4 roky je úplně jedno v situaci, kdy je to zároveň omezeno nájezdem 80000 km a vy máte velký nájezd. Protože když to najedu za rok a půl, tak mám po záruce. O toto mi šlo a tomu jsem se podivoval, jestli to vůbec takto lze.

      Diskuse je k tomu, aby se diskutovalo a člověk se něco dověděl. A snad nevadí, že Teslu nemám, nebo jo? Kdysi jsem uvažoval o ojeté, ale přešlo mě to právě když jsem si přečetl ty zkušenosti.

  2. Měsíčně 2000 km. Fungují jen v pracovní dny, takže
    Měsíčně 2000 km. Fungují jen v pracovní dny, takže necelých 100 km denně při 21 pracovních dnech. Jinak by to bylo ještě méně Může mi někdo vysvětlit, co chtějí testovat? Vždyť tohle zvládlo už Berlingo/Partner před 5 lety nebo eNV200 s 24 kWh baterkou. Zrušit a zprivatizovat.

    1. Spíš jsem přemýšlel, jak spočítali tu návratnost na 2
      Spíš jsem přemýšlel, jak spočítali tu návratnost na 2 roky. Když úspora za měsíc je 4000, za dva roky to bude necelých 100.000 KČ. Za ty dva roky to ujede necelých 50.000 km, servis nebude stát moc ani na spalovací verzi ani na elektro nebo řekněme, že na spalováka bude servis za tu dobu cca. 10-20 tisíc? To jako rozdíl v pořizovací ceně je tak nízký, že se to za dva roky a 50.000 km rentuje???

    1. Obecně to určitě platí, že EV je méně náročný na
      Obecně to určitě platí, že EV je méně náročný na údržbu. Ale je to tak dva týdny, co se tady objevil Michelin, na Tesle X má teď najeto 160.000 km a ten mi napsal, že co se týče nákladů na servis, tak je to srovnatelné se stejně velkým a výkonným spalovacím autem. A to byl i důvod (jede z) proč jsem opustil myšlenku koupit ojetou Teslu S nebo X.

          1. Ty ceny ale musí odpovídat ceně auta, to tak prostě je.
            Ty ceny ale musí odpovídat ceně auta, to tak prostě je. Pokud si někdo koupí TMX 6 let starou za 1 mil, tak pojistka bude drahá a každej díl bude stát majlant. Když nabourá tak oprava bude běžně ve statisících, pokud to nebude nic velkého.

            Tady je cena běžné opravy na 200 tis. km, která bývá v USA 500 USD, tak u Tesla je to 2500 USD

            https://www.youtube.com/watch?v=JwU1GmmftVk

            Lehce odřený vůz o zábradlí, autorizovaný servis chce 9600 USD

            https://forums.tesla.com/forum/forums/insane-cost-repair-teslas-achilles-heel

            Jak vypadá poškození za skoro 7000 USD

            https://cleantechnica.com/2018/05/20/heres-what-7000-of-damage-looks-like-on-a-tesla-model-3/

            Cena opravy 36000 USD

            https://www.tflcar.com/2019/06/tesla-model-3-repair-story/

            Těch příkladů je spousta, jak se říká kdo chce opičku, musí mít na banány.

              1. A to tady nikdo z majitelů nemluví o havarijních
                A to tady nikdo z majitelů nemluví o havarijních pojistkách. V USA jsou pojistky klidně kolem 2500 USD na rok u levnějších modelů, tady s tím nemají zkušenosti, takže bláhově nabízí třeba 25-30 tisíc Kč na TM3. Na Slovensku už procitnuli a pojistka na TM3 je klidně až 1800 EUR. To se to ježdění trochu prodraží.

                https://teslaclub.sk/forum/tesla-motors-forum/model-3/32717-poistenie

                Pokud si dobře pamatuju, Michelin platil velmi výhodné pojištění (pro firmy s autoparkem) cca 45 tis. ročně.

                1. Mel jsem taky zachvevy na Teslu ale nejlevnejsi TM3 Standard
                  Mel jsem taky zachvevy na Teslu ale nejlevnejsi TM3 Standard Plus prijde v Japonsku na 5.2 mil jenu. Bez FSD (priplatek asi 720 000 jenu). Servis 40 km daleko (a to jsem na to velmi dobre), ty ceny a servisni lhuty. Jetej Prius PHV stal 1.2 mil jenu a servis na kazdym rohu. Ale to je udel kazdy zacinajici technologie, jiste se to bude stale zlepsovat. Ten pokrok zaplati ti co na to maji a my ostatni budeme jeste nejakej patek slintat :-). Ja uz castecne na elektriku jezdim, takze si ani nemuzu moc stezovat.

                2. Já jsem si kdysi dal strop 1 mil Kč na auto i když bych
                  Já jsem si kdysi dal strop 1 mil Kč na auto i když bych mohl mít dražší, ale proč vyhazovat peníze za věc, která tak rychle klesá na ceně. Když už bych měl dát více, musel by to být jednoznačně nějaký zásadní důvod, ale ten tam nevidím. V zásadě mi na Tesle vadí, že to je drahé na opravy, drahé pojištění, 1 servis široko daleko, nehezké uvnitř vzhledem k ceně a technologie mě neohromuje, stejně dobře mi sedí technologie Kia a už vůbec nepotřebuju 350 k výkonu, možná by mě to před 30 lety ohromovalo. Nejsem, jak se zde často ozývá, teslahater, Musk má obdivuhodné nápady i když jeho satelitní projekt je to nejhorší co kdy kdo vymyslel a ještě se po něm chtějí opičit. Takže jeho ostatnímu businessu fandím (SpaceX je technologická jednička) a uznávám jeho vize a odhodlání. Obecně bych si TM3 nekoupil ani lehce jetou za 800 tis., protože nepotřebuju polykat denně stovky kilometrů, dojezd 300 km je pro mě až dost, asi bych stačilo i 250 km v chladném počasí. Každý to máme samozřejmě jinak a ten chtíč většinou zastíní rozum 🙂

                3. Tu poslední větu tesat do kamene.
                  Tu poslední větu tesat do kamene.

                4. Jo, jo, svatá pravda. Indové říkají iččhá. Janán
                  Jo, jo, svatá pravda. Indové říkají iččhá. Janán iččhá, tahán rastá. Kde je touha, tam je cesta. Celkem dobře přeložitelná slovní hříčka. A tak jsme pořád všichni na cestě… 🙂

                5. Zdravim
                  Havarijni pojistku nam nacenila Kooperativa puvodne na

                  Zdravim

                  Havarijni pojistku nam nacenila Kooperativa puvodne na 145tis./rok, postupne jsme je stahli asi na 100tis. a nakonec jsme se dostali u Ceske na 80tis./rok. Je treba si, ale uvedomit, ze to pocitali z tehdejsi porizovaci ceny 4,1mil.Kc bez DPH…

                  Co se tyka zaruky mel jsem 4roky nebo 80tis.km podle toho co nastane drive. Nejake drobne nezarucni opravy jsem platil jeste v te dvoulete lhute, drazsi pozarucni opravu vymenu poloos pri najezdu 120tis.km, jsem platil uz po vice nez dvou letech.

                  Jinak krome prvniho neceleho roku kdy jsem si uzival dynamiku auta a obcas testoval na nemecke dalnici jestli je to opravdu rychlejsi nez nejaky sportak jsem se k nemu choval myslim dost citlive.
                  Co se tyka tahani aut, tak to je citlivejsi a vyrazne pomalejsi jizda nez kdybych jel bez privesu (Pavel K muze potvrdit) a nemit zrcatka ani bych nevedel, ze za sebou neco tahnu.
                  Mozna jsem mel fakt smulu. Muj kolega s Skem, ktery jej myslim setri mene nez ja (jezdi napriklad jen v ludicrouse modu) resil tech oprav mene. Ma sice najeto jen 100tis. oproti mym 160tis.km, ale ja toho uz v poslednim roce moc neresil. Kazdopadne treba poloosy ma po vymene i on v 80tis. jeste na zaruku. Me je vymenili v zaruce zdarma dvakrat, na ty posledni placene mam pry zase dva roky zaruku, navic jsou to uz pry ty novejsi, ktere by meli vice vydrzet a je pravda, ze ty prvni tri vymeny probehli vzdy presne po 40tis.km, s temi poslednimi uz mam najeto presne 40tis. (vcera) a zatim se neozyvaji.
                  Nicmene jestli Heros neresil vubec zadne opravy mel asi zase on spise stesti.

                  Jinak presne je to s tou opici a banany, coz plati pro Teslu stejne jako pro kazde jine takhle velke a vykonne auto. Jsem napriklad zvedav jakou zivotnost budou mit poloosy u takto silnych ev ostatni automobilek a jak se budou stavet k zaruce na ne…

      1. Michelin autu šlape dost na krk ( viz. např. odvoz auta
        Michelin autu šlape dost na krk ( viz. např. odvoz auta kolegy na přívěsu z BRD, a zřejmě ma i smůlu, co se častých poruch týče ).Já jsem za údržbu své Tesly X ve srovnání s ním neplatil nic, téměř žádné poruchy a když ano, vše zdarma, neb v záruce. 95 % svých 105 000 km jsem odjezdil zdarma, neb vĕtšina po Evropě, i v ČR, SuC. To jen pro relativizaci provozu Tesly X.

        1. Jasně, ma jednom příkladu nelze zobecňovat, ani na jednu
          Jasně, ma jednom příkladu nelze zobecňovat, ani na jednu stranu 🙂

          Jo a o provozu, jsem nic nepsal, psal jsem o nákladech na servis. Na provozu se, samozřejmě, ve srovnání se stejně velkým a výkonným autem, ušetří hodně.

            1. Jo, rozumím a věřím vám. Stejně tak věřím
              Jo, rozumím a věřím vám. Stejně tak věřím Michelinovi, že ho servis stál majlant. On má taky vyskoký nájezd, takže se za rok a půl nebo kolik to bylo, dostal už mimo záruku. Což je divné, protože co jsem zjišťoval u jiných automobilek, tak žádná neomezuje záruku na kratší dobu než zákonem dané dva roky, nehledě na nájezd.

              1. Ano. Co se tyka poslední vety – každý kupujici Tesly vedel
                Ano. Co se tyka poslední vety – každý kupujici Tesly vedel do ceho jde. Takze pro nej podmínky záruky divne nebyly a tudíž je akceptoval. Kdo Teslu nevlastni, muze mit samozrejme 1000 negativnich argumentu, proc ji nekupovat. Ja nelituji ani vteriny sve koupe. Ale každý jsme jiny a mame ruzne zivotni preference. A tak je to spravne a bezpecne, jak rikal nas podplukovnik na vojenskem cviceni.

                1. Ale samozřejmě, že kupující věděl, do čeho jde a
                  Ale samozřejmě, že kupující věděl, do čeho jde a akceptoval to, to já nijak nezpochybňuji. Jenom mě to udivilo, že lze zákonnou záruku 2 roky zkrátit, to je vše. Věřím, že svého rozhodnutí nelitujete, to je dobře, užívejte. Každý máme jiné priority, někdo má 1000 důvodů koupit a jiný zase nekoupit. To nic nevypovídá o autě, ale o možnostech a potřebách uživatele.

                2. Zaruka u Tesly je 3 roky, mate spatne info. Amen.
                  Zaruka u Tesly je 3 roky, mate spatne info. Amen.

                3. Ne, momentálně je záruka 4 roky a 80.000 km, změnilo se
                  Ne, momentálně je záruka 4 roky a 80.000 km, změnilo se to. Michelin tady psal, že on měl záruku klasickou 2 roky a 80.000 km, nemám důvod mu nevěřit.

                  https://www.tesla.com/cs_CZ/support/vehicle-warranty

                  Ale to je úplně jedno, to neřeší ten problém, že když někdo najede těch 80.000 km za rok a půl, že pak už nemá záruku, o to mi přeci šlo 🙂

                4. Co vím, tak i spalováky mají záruku omezenou nájezdem…
                  Co vím, tak i spalováky mají záruku omezenou nájezdem…

                5. Ale ne v prvních 2 letech, to je zákonem daná záruka.
                  Ale ne v prvních 2 letech, to je zákonem daná záruka. Pamatuji, když jsme se o tom bavili tak půl roku-rok zpátky, tak jsem si to zjišťoval u prodejců aut.

                  Třeba ale Hyundai má záruku 5 let a bez omezení km po celou dobu. Ostatní to mají tam, že první dva roky není záruka omezená km a pak delší záruka je už nějak omezena nájezdem, třeba 150 nebo 200 tisíc, jak kde.

                6. Zákonná záruka platí pro nepodnikatele, určitě to
                  Zákonná záruka platí pro nepodnikatele, určitě to kupoval na firmu a tam je záruka smluvní.

                7. Tak to nevím, v těch podmínkách, co jsem dával odkaz to
                  Tak to nevím, v těch podmínkách, co jsem dával odkaz to uvedeno není. Je tam uvedeno 4 roky nebo 80000 km, co přijde dřív. Já to pochopil tak, že se to vztahuje na každé prodané auto bez rozdílu, kdo to kupuje. Takže i kdybych to kupoval jako soukromá osoba, I tak bych měl to omezení nájezdu.

                  Ale možná se pletu…

              2. zakonna zaruka pokryva skryte vady vyroby, materialu a
                zakonna zaruka pokryva skryte vady vyroby, materialu a funkcnost vyrobku ci jeho dielov za podmienok pouzivania zakupeneho tovaru ocakavanym sposobom.
                Inymi slovami, dva roky zaruka je standardne casove ohranicenie, ale nepokryva nadmerne opotrebenie vyrobku kvoli pouzivaniu sposobom neumernym. Takze ak auto „ujazdite k smrti“ za rok a pol, neznamena to, ze mate narok na bezplatnu opravu, vratenie penazi ci vymenu za novy. Preto to obmedzenie v km.
                U biznis vlastnikov je to este obmedzenejsie, tam aj statistiky a logika hovori, ze to auto sa opotrebuvava rychlejsie, nez u sukromneho vlastnika. A nielen kilometrami.
                Podobne je to s bateriami. Litiove akumulatory (napr. do notebookov) maju obmedzenu zivotnost cca 500 cyklov 100% DoD. Ked bateriu budete vybijat a nabijat 2x za den, do neceleho roka vam umrie. Mate narok na novu ak je zaruka dva roky? Nie.
                A tak by som mohol pokracovat dlho, napr. topanky.

                1. No jo, ale ostatní automobilky to tak neomezují. V prvních
                  No jo, ale ostatní automobilky to tak neomezují. V prvních dvou letech je u všech záruka bez omezení najetých km. Jenom Tesla to omezuje na 80.000. Baterka je něco jiného, na tu je zvláštní záruka 8 let a 160 nebo 200 tisíc km na to, že neklesne pod určitou hranici.

                2. Jak psal omezení na 2 leté záruce není, takže napsal to
                  Jak psal omezení na 2 leté záruce není, takže napsal to správě a tvoje tabulka to jen dokládá.

                3. Asi sa nerozumieme a miesaju sa pojmy „zakonna zodpovednost za
                  Asi sa nerozumieme a miesaju sa pojmy „zakonna zodpovednost za vady“ vs. zaruka.
                  Uplatnit pravo z vadneho plnenia na zaklade zodpovednosti za vady sa da obecne do siestich mesiacov od kupy. U spotrebneho tovaru je potom reklamacna lehota predlzena na 24 mesiacov. Podnikatel naopak moze reklamovat iba sest mesiacov od zakupenia tovaru.
                  Od zakonnej zodpovednosti za vady sa lisi zaruka, co si ludia casto pletu tieto dva pojmy. Zarukou sa predajca zaruci, ze tovar bude po urcitu dobu po kupe sposobile pre pouzitie k dohodnutemu ucelu a ze si udrzi stanovene vlastnosti. Zaruka nevznika priamo zo zakona, ale na zaklade dohody zmluvnych stran. To je presne ta tabulka. Bud napr. 3 roky, alebo 100 tis. km, podla toho co nastane skor. Stale ale plati, ze zakonna zodpovednost za vady sa nevztahuje na nadmerne opotrebenie. Aj ked je tato zodpovednost zakonom dana ze si ju mozete uplatnovat az do 24 mesiacov od kupy, nie je mozne tak ucinit na opotrebenie. Ked za pol roka zoderiete spojku, prevodovku alebo tlmice zjavne nadmernym alebo neumernym pouzivanim mimo ramec ucelu tovaru, ziaden predajca ani vyrobca taku reklamaciu neuzna. Nejedna sa totiz o vadu materialu ci tovaru, ale o nadmerne opotrebenie.
                  Ja dufam, ze to dava logiku a sudny clovek niecomu takemu rozumie.

                4. Nechci studovat Občanský zákoník, ale máme oba státy v
                  Nechci studovat Občanský zákoník, ale máme oba státy v tomto ohledu stejné zákony?

                5. pisal som o situacii v CR, nie na Slovensku. Ale predpokladam,
                  pisal som o situacii v CR, nie na Slovensku. Ale predpokladam, ze velky rozdiel tu aj tak nebude.

                6. Samozřejmě na nadměrné opotřebení (což je tedy taky
                  Samozřejmě na nadměrné opotřebení (což je tedy taky hrozný pojem, kdo to určí, když každý má jinu představu co to je), tak když odejde spojka na 50 tis. km, tak to servis vymění a neřeší nadměrné opotřebení i když ten nájezd je neobvyklý. Nebo mi odejde motor na 80 tis. km a servis řekne, že jsem s tím moc jezdil? Nesmysl. V ČR je ZÁKONNÁ záruka 2 roky v případě fyz. osob, nikoliv smluvní.

Napsat komentář