Carsharing majitelům vydělá i 360 tisíc korun za rok

HoppyGo jsou auta od lidí pro lidi. Pomocí aplikace spojujeme majitele aut se zájemci o pronájem vozu. Nepřidává do provozu další auta, využívá ta, která by jinak stála na parkovišti. foto: HoppyGo
HoppyGo jsou auta od lidí pro lidi. Pomocí aplikace spojujeme majitele aut se zájemci o pronájem vozu. Nepřidává do provozu další auta, využívá ta, která by jinak stála na parkovišti. foto: HoppyGo

Komunitní půjčování aut se stává novým investičním trendem, který může Čechům vydělat nejen na provoz, ale i koupi vozu. Řada majitelů si již nabídkou vlastních aut prostřednictvím carsharingu vydělala nemalé částky překračující statisíce korun ročně. 

Majitelům vozů jsme v minulém roce vyplatili 22 milionů korun. Letos máme ty nejlepší předpoklady dotknout se rekordní hranice přes 30 milionů korun. Atraktivní výdělky se přitom netýkají pouze nových modelů. Peníze vydělávají auta všech značek, typů i stáří. Poptávka po krátkodobém pronájmu i přes výkyvy cen paliv mezi roky 2020 a 2021 stoupla o 81 % a téměř neexistuje auto, o které by na platformě nebyl zájem. Příkladem je Ford Transit z roku 2011, jehož majitel si za pronájem vozu od června 2021 vydělal již přes 224 tisíc korun a náklady na pořízení automobilu se mu zaplatily už skoro třikrát,” komentuje růst zájmu řidičů Robin Švaříček, CEO carsharingové služby HoppyGo spadající do portfolia mobilitních služeb ŠKODA AUTO DigiLab.

Mezi další úspěšné vozy se řadí například dvouleté SUV Škoda Kodiaq, pětiletá Škoda Octavia Combi nebo přes deset let starý kompaktní vůz Opel Astra.  “Vůz dokáže vydělat dost peněz i když ho souběžně používáte pro vlastní potřeby, v průměru si aktivní majitel přijde na 60 tisíc korun ročně,” dodává. 

Zájem o komunitní sdílení aut v Česku nastartoval nejen nedostatek vozů na trhu, ale i rychlý růst inflace a covidová pandemie.Pro stále více lidí už není sdílení aut pouze službou pro ty, co vlastní auto nemají. Naopak se spíše stává doplňkem, který usnadňuje krátkodobou zápůjčku užitkových vozů, kabrioletů nebo elektromobilů. I ti, kteří byli dříve zarytými příznivci pohodlí vlastního vozu, navíc čím dál tím více vidí carsharing v podobě jaké ho HoppyGo provozuje – jako možnost, jak si sdílením vlastního automobilu zlepšit svou finanční situaci,” přibližuje změnu uživatelského chování Švaříček. To dokazuje i silný zájem v letních měsících. Jen za toto období si majitelé v letošním roce rozdělí výdělky ve výši 7 4441 935 milionů korun. 

Velkou pozornost si pak na platformě získaly také elektromobily, u kterých vzrostla meziroční poptávka o 413 %.U těchto modelů se už pohybujeme v oblasti velice lákavých finančních výdělků, které se mohou přehoupnout i přes 360 000 korun za rok. Zájemce láká reálná zkušenost s elektromobilem, pro řadu z nich však již nepředstavuje jakousi nestandardní novinku, ale běžnou alternativu ke spalovacím motorům,” popisuje Švaříček.

Jen za první polovinu roku 2022 HoppyGo registruje více než 318 nových majitelů vozů. Majitelé za nabídku vozu k pronájmu nic neplatí a peníze za pronájem obdrží na svůj bankovní účet zpravidla do tří pracovních dnů. Padesátka uživatelů už dosáhla výdělku přes 100 tisíc korun ročně a další přibývají. Vůz se tak může celý zaplatit během několika málo let.

zdroj: tisková zpráva

20 komentářů u “Carsharing majitelům vydělá i 360 tisíc korun za rok”

  1. carsharing je vesmesjina forma autopujcoven, jen s tim rozdilem ze v autopujcovne starsi auta vetsinou nemaj pokud se nespecializuji i na urcite popularni starsi vozy

    takze je to vesmes podobna budoucnost jakou maj ruzne sluzby typu airbnb a podobne, u auta se vetsinou lidi jen bojej ze jim to ti najemci znicej, a ta obava bejva dost casto spravna, takze pokud bych chtel zsilet auto bylo by to nejake ktere poridim jen pro carsharing, takze treba stavim barak a potrebuju stehovak na par mesicu, tak poridim starsi dodavku, a proste ji rovnou nasdilim v carsharingu, na stavbu se pouzije treba 2-5x do mesice a zbytek doby klidne at trajda nekomu jinemu kdo za to zaplati

  2. Carsharing je určitě budoucnost, ale bude potřeba se trochu posunout i v chování ke svěřené věci. Mnohokrát už jsem viděl prokluzující pneu na křižovatce. A co že to bylo za auto? No samosebou sdílené. :(((( Já osobně bych zatím auto, i po zkušenostech popsaných níže, nesdílel !!!

    1. Stalo se to, že Rusko si předplatilo tranzit ropy tím, že poslalo peníze na účet ukrajincům. Ti ale peníze zpět vrátili Rusku, protože platba prý odporuje sankcím.
      A co se týče maďarského MOLu a slovenského Slovnaftu, tak ti nyní Ukrajině navrhují, že poplatky za Rusko zaplatí. Uvidíme jak na to bude Ukrajina reagovat.

  3. Ale není vše růžové, jak to na první pohled vypadá. Před nějakým rokem jsem zde půjčoval svůj Touareg. To se firma jmenovala ještě SmileCar. Asi po měsíci mi zde bylo auto odcizeno a byla to asi má největší peripetie v životě. Zloději stihli ještě před dopadením auto prodat s falešnými doklady a následně jsem se o vůz soudil s „novým“ majitelem asi dva a půl roku. Po tu dobu mi soud odmítl auto vydat až do pravomocného rozsudku. To se stát může, říkáte si, ale nejvíce mě štvalo, že zmíněná společnost už o řádění zlodějů věděla a své zákazníky nijak předem nevarovala. Vše zde řečené mohu doložit. Dejte si pozor komu své auto svěříte!!! Doufám, že tento koment nebude smazán. Děkuji.

            1. Z odkazu je sporne zda se jedna o eSIM nebo o fyzickou SIM kartu. I kdyby to byla normalni SIM karta, tak uz vidim jak se zlodej hrabe v MCU a pak mu auto ani nepojede, protoze to pokazil, nebo auto bez SIM treba ani nejede. Malokdo vi jak Tesla funguje a zrovna zlodeji aut to budou znat. To by si vydelali vic penez opravou elektroniky.
              No a kdyz budou prodavat Teslu bez telematiky, bez internetoveho spojeni a aktualizaci, tak si to urcite kazdy koupi. Maximalne na dily, ale na dalsi provoz to nebude.

              1. Me prislo, ze ve veskere dokumentaci, co jsem videl, se mluvi o fyzickem slotu. Ale hadat se nebudu.

                Proto jsem psal „trochu teoreticky pripraveny“. Tupoun nejspis amputuje 12V baterku sekyrou, aby nerval alarm a bude po zizalkach taky.

                Vsechno zalezi na cene, verim, ze par „stanu“, ktere Tesla oficialne nepodporuje se porad jeste najde. A i pokud to bude na dily, pro me jako majitele to znamena to same – budu mit ho*no a v oplikaci bod pred vlastnim barakem.

                1. Prispevek byl ale o tom, ze auto ukradli a prodali k dalsimu provozu. Samozrejme ze absolutni ochrana neexistuje. Ani pro nejake letecke zakladny kdesi na vychode Evropy.

      1. Samosebou se mi tu nechce přesně popisovat celou anabázi. Zloději nahlásili ztrátu velkého TP a na falešnou plnou moc (auto bylo firemní), dostali nový originál, se kterým auto obratem prodali. Srandovní je výsledek soudu. Po dohodě o vině a trestu (soud nemusí nic obžalovaným prokazovat) dostali všichni podmínku až na šéfa bandy, kterého odsoudili nepodmíněně. Celková škoda byla asi 9mil.

        1. V Cezku je mozne uplne vsechno. Me se stalo zase presne obracene. Ukradli mi 2 dny stareho Golfa a jeste nebyl pojisteny proti kradezi. Uz jsem ho oplakal a po par dnech chytli zlodeje na polskych hranicich a Golfa me vratili. Sice byl poskozeny, ale to byl pakatel vzhledem k cene auta. Ale to bylo vic nez pred 20ti lety.

Napsat komentář