Po modelu BYD Yuan EV500 představila čínská automobilka BYD na autosalonu v Kantonu další pecku. Je jí elektromobil BYD Tang EV600.
foto: BYD
Čtrnáctimilionový čínský Kanton patří mezi pět měst tzv. „první úrovně“. Jde o největší a nejvyspělejší tamní města. I proto můžeme řadit kantonský autosalon mezi ty významnější události.
Automobilka BYD si ho zvolila k představení nových modelů elektromobilů. BYD Tang byl původně k dispozici pouze ve verzi fosilní a plug-in hybridní. Plně elektrická verze BYD Tang EV600 bude vybavena 82,8kWh baterií.
Díky tomu by měl elektromobil nabídnout oficiálně dojezd až kolem 600 km na jedno nabití. Reálně to bude samozřejmě méně, nejspíš zhruba kolem 500 km. Auto je dále vybaveno dvěma elektromotory o celkovém výkonu 360 kW.
Zrychlení 0-100 km/h díky tomu BYD Tang EV600 zvládne za 4,4 sekundy. Auto bude k dispozici v pětimístné a sedmímístné verzi. Očekávaná cena v Číně je v přepočtu ($37 400 až $51 800, tedy 860 000 Kč až 1,2 mil. Kč před dotacemi).
off
Animace toho jak se znečištění z uhelek válí po
off
Animace toho jak se znečištění z uhelek válí po Evropě a co všechno přitom zasáhne… >:-((
https://sandbag.org.uk/project/lastgasp/
twitter.com/twitter/statuses/1064764230749036549
twitter.com/twitter/statuses/1064764230749036549
youtube.com/watch?v=dZB0KuGdvjg
youtube.com/watch?v=dZB0KuGdvjg
off
Nástup elektromobilů v Česku zasáhne hlavně výrobce
off
Nástup elektromobilů v Česku zasáhne hlavně výrobce autodílů, ohrozí až čtvrtinu tržeb. Zlomem má být rok 2020
https://archiv.ihned.cz/c1-66359270-nastup-elektromobilu-v-cesku-zasahne-hlavne-vyrobce-autodilu-ohrozi-az-ctvrtinu-trzeb-zlomem-ma-byt-rok-2020
POZOR VLAK / THE TRAIN – 70. [FULL
POZOR VLAK / THE TRAIN – 70. [FULL HD]
https://www.youtube.com/watch?v=yCn_5ZHVr_U
Díky, zajímavý odkaz.
Díky, zajímavý odkaz.
off
Další zázrak…
Nové tekuté palivo dokáže
off
Další zázrak…
Nové tekuté palivo dokáže uchovávat sluneční energii až 18 let Více na: https://vtm.zive.cz/clanky/nove-tekute-palivo-dokaze-uchovavat-slunecni-energii-az-18-let/sc-870-a-195801/default.aspx
Tohle se mi zdá výrazně reálnější
Tohle se mi zdá výrazně reálnější nápad:
http://oenergetice.cz/akumulace-energie/zpusobi-jarabova-uloziste-elektricke-energie-revoluci-trhu-akumulaci-energie/
No na 6 hodin možná, na 6 měsiců ne.
No na 6 hodin možná, na 6 měsiců ne.
„další pecka z Číny“ a ještě v tom nikdo neseděl…
To
„další pecka z Číny“ a ještě v tom nikdo neseděl…
To je zase hype.
Například NIO SUV vypadá fajn, má roztomilou palubní
Například NIO SUV vypadá fajn, má roztomilou palubní asistentku, ale baterka prej stojí za prd a s grafikou budíků a displeje by nemohli na americkej trh ani páchnout. Časem to dotáhnou. Snad.
Ak sa čínske elektromobily dostanú na európsky trh, tak
Ak sa čínske elektromobily dostanú na európsky trh, tak európske automobilky to môžu zabaliť. Toto nedoženú.
Přijde mi vtipné je jak na Tesle se velmi často nenechá
Přijde mi vtipné je jak na Tesle se velmi často nenechá nit suchá ohledně kvality zpracování a BYD by jako z ničeho nic měl být jednička? Seděl jste v tom vůbec někdo?
Jinak co se týče technologie baterie, tak nebýt docela dlouhého období státem řízené palby do vlastních řád v podobě výhradní podpory produkce LFP technologie článků, tak už mohli být na těchto hodnotách dávno.
Tesla ovšem stojí třikrát tolik za auto se stejnou
Tesla ovšem stojí třikrát tolik za auto se stejnou kapacitou baterií.
Mě to oproti LR verzi TM3, resp. spíše očekávanému TMY
Mě to oproti LR verzi TM3, resp. spíše očekávanému TMY zas o tolik levnější nepřijde.
Tak ono BMW stoji taky klidne 5-10x tolik nez podobne velka
Tak ono BMW stoji taky klidne 5-10x tolik nez podobne velka dacie, a koupil byste si tu dacii s podobnym dojezdem a velikost za cenu pulky BMW? Ono objektivne neni duvod pro by auto z ciny melo byt pri podobnych parametrech a kvalite levnejsi nez auto z EU (nijak citelne, nejake procento se tam vykouzlit asi da)….
O Tesle som nehovoril nič. Pokial viem, tak nie je európska,
O Tesle som nehovoril nič. Pokial viem, tak nie je európska, nebo se pletu 🙂
Já v BYDu jel, sice jako spolujezdec a ne v tom co je v
Já v BYDu jel, sice jako spolujezdec a ne v tom co je v článku.
Ale pocity z něj nemám dobré, řekl bych asi tak jako Dácie po ujetí několika desítek tisíc kilometrů.
Ty auta vypadají pěkně na obrázku ale jezdit by jste v tom opravdu nechtěli, to mi věřte.
Chtěl bych vidět tu jednu nebo možnááá dvě hvězdičky
Chtěl bych vidět tu jednu nebo možnááá dvě hvězdičky v reálných crash testech…. Na tomhle se v Číně tvrdě šetří. Vždyť lidí je tam jako sra …
Někteří zaměstnávají renomované specialisty
Kvalita /
Někteří zaměstnávají renomované specialisty
Kvalita / Bezpečnost se zvyšuje
Jeremy Clarkson Na otázku Máme se bát invaze automobilů s Činy Bez zavahání odpověděl ANO
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/zlom-cinske-auto-vyhralo-test-bezpecnosti-v-evrope/r~65cb249879e011e3b164002590604f2e/?redirected=1543273451
Jo … tyhle čínská auta Qoros se prodávala chvíli na
Jo … tyhle čínská auta Qoros se prodávala chvíli na Slovensku. Pak to krachlo….
Roční produkce 2016 cca 24000 ks
Od 2017 už ani nejsou data, jenom občas v Šanghaji vystaví nějký koncept…
Škoda. Vypadali nadějně
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/379599-qoros-a-je-to-tu-cinsko-izraelsky-projekt-pada-ku-dnu/
***
I tak si to cílovou skupinu kupců najde.
A tak je to podle
I tak si to cílovou skupinu kupců najde.
A tak je to podle mě správně, jinak bysme měli Dacii taky zakázat…
Kdesi jsem viděl seznam aut a jejich „návratnost“ do servisu.
U Dacie byly hodnoty kolem 30% :-D, zatímco ostatní kolem 12 a ti lepší 7 a nejlepší kolem 3.
Dokud tomu nebudou v zatáčce upadávat kolečka a valit se na mě v protisměru tak ať se v tom omotá kolem stromu kdo chce a jak chce…
Jenomže ta Dacia splňuje evropské bezpečnostní standardy.
Jenomže ta Dacia splňuje evropské bezpečnostní standardy. Nevím jak tento BYD, ale dost o tom pochybuji. Takže ano, zákazníky si to najde, ale jenom v Číně, v Evropě a USA zatím ne.
A jedna nebo dvě hvězdičky znamená nesplnění
A jedna nebo dvě hvězdičky znamená nesplnění standardů?
Kdyžtak mě poučte, v tomto jsem pole neorané.
Nw, jedna nebo dvě hvězdičky znamená, že si to nikdo
Nw, jedna nebo dvě hvězdičky znamená, že si to nikdo příčetný v Evropě nekoupí, když všichni ostatní u nově uváděných aut na EU trh mají 4-5 hvězdiček.
Nebo proč myslíte, že se k nám ta různá čínská auta už dávno nevozí, když jsou tak levná? Určitě by si zákazníky našla.
Netuším, mohu se jen domnívat že případný dovozce má
Netuším, mohu se jen domnívat že případný dovozce má dost odbytu ve svém regionu a pro EU by navíc musel všechno nechat homologovat a to je pro něj zatím příliš velké riziko/náklad?
Jsem si jistý že EV za poloviční cenu by se tu prodávala nezávisle na počtu *.
A co vas vede k domnence, ze by tu BYD byl schopny prodava EV
A co vas vede k domnence, ze by tu BYD byl schopny prodava EV za polovicni cenu? Polovicni orpoti cemu?
Nic, pouze předpoklad že když šmejd z číny tak za
Nic, pouze předpoklad že když šmejd z číny tak za polovic.
Jinak by se to přeci neprodávalo 😉
Ano, dle mého je hlavní překážkou dovozu do EU nutnost
Ano, dle mého je hlavní překážkou dovozu do EU nutnost evropské homologace a nedostatečná ‚z pohledu Evropy) bezpečnost. Ale jak píšete, na odbyt to jde dobře, takže není důvod to tahat do EU 🙂
Tahání do EU je zbožné přání pro zrychlení nástupu
Tahání do EU je zbožné přání pro zrychlení nástupu elektromobility a nepochybně i touhy dát našim automobilkám lekci.
Až to bude reálné (myslím tím – v číně nebude dost odbytu, bude homologace, cena bude více než konkurenční, cla spíše žádná, doprava zdarma…), pak bych asi bylo na místě obávat se o budoucnost EU automobilek. Ale zatím je to taková Schrodingerova budoucnost.
…protože emisní limity. Nebude trvat dlouho a budou sem
…protože emisní limity. Nebude trvat dlouho a budou sem sázet EV ve velkém. Začínají zatím zlehka (viz třeba sdílená elektroprdítka od re.Volt s bezpečností tak půl hvězdičky).
To jsou kecy. Jezdím 5 let v benzínovém Dusteru a nijak ho
To jsou kecy. Jezdím 5 let v benzínovém Dusteru a nijak ho nešetřím a do servisu se dostanu jen na roční prohlídky páč mám celoroční pneu.
To také může znamenat že váš vůz je z těch
To také může znamenat že váš vůz je z těch 70%.
Žádný empirický důkaz ani na jedné straně, zbytečné emoce ;-p
p.s. nejsou celoroční v ČR „nepovolené“ ?
Pokud nejezdi po dalnicich a silnicich se znackou „zimni
Pokud nejezdi po dalnicich a silnicich se znackou „zimni vybava“, tak by to nemelo nicemu vadit.
Fair enough.
A co pojišťovny ?
Fair enough.
A co pojišťovny ?
Ti se budou kroutit jako had tak jako tak… Me pred lety
Ti se budou kroutit jako had tak jako tak… Me pred lety tvrdili, ze nemam pripojisteni celniho skla i kdyz jsem jim poslal oskenovanou smlouvu (podepsanou a orazitkovanou), kde to bylo explicitne napsane.
Takze predpokladam boj nervu.
No ty statistiky jsem viděl taky.
Ale už tam není
No ty statistiky jsem viděl taky.
Ale už tam není zohledněn běžný fakt, že lidé pořizující si Dacii mnohem častěji zanedbávají běžnou údržbu v porovnání například s majiteli BMW. U BMW každý majitel jde jednou ročně na servisní prohlídku, kde mu zkontrolují a vymění problémové díly (a ano nechá tam 20000)
U Dacie to majitelé neprovedou – takže se škody kumulují až se dostanou do fáze nepojízdné auto – servis.
O dražší auto se člověk holt stará a kdo to má jako
O dražší auto se člověk holt stará a kdo to má jako plečku…
Bylo to jen pár fotek, proto jsem se také distancoval od empirických důkazů 😉
No Folcvágen, měli jsme tě rádi, ale víš, přišel
No Folcvágen, měli jsme tě rádi, ale víš, přišel mladší, a ten se nezakecá 😀
Cla 🙂
Cla 🙂
Evropske automobilky by uctovali vic uz jen za baterku. Vsak
Evropske automobilky by uctovali vic uz jen za baterku. Vsak budou seredne litovat jak zaspaly. No spis jak udelaly harakiri.
A jste si jistý, že za tu čínskou cenu by se to prodávalo
A jste si jistý, že za tu čínskou cenu by se to prodávalo i tady v EU? To znamená auto, které by splňovalo všechny evropské předpisy? Nebo je to tak (relativně) levné právě proto, že by to na EU trh ani náhodou neprošlo?
Nepisu nic o kvalite cinskych aut. Pouze pripominam, ze Cinane
Nepisu nic o kvalite cinskych aut. Pouze pripominam, ze Cinane prodavaji v Cine cele auto za cenu, za kterou by se v Evrope dala poridit (mozna) pouze baterka. Predpokladam ze baterky budou v Cine i Evrope stejne, tak se ptam, proc jsou v Evrope tak drahe. Leda ze by Cinane davali k baterce cele auto zdarma, protoze jsou lidumilove.
Radši sem ty auta z Číny ani nedávejte. Člověk se
Radši sem ty auta z Číny ani nedávejte. Člověk se akorát nas…štve.