BYD Tang EV600 – další pecka z Číny s 82,8kWh baterií

Po modelu BYD Yuan EV500 představila čínská automobilka BYD na autosalonu v Kantonu další pecku. Je jí elektromobil BYD Tang EV600.

Elektromobil BYD Tang EV600 by mohl být v Číně k dispozici už příští rok.
foto: BYD

Čtrnáctimilionový čínský Kanton patří mezi pět měst tzv. „první úrovně“. Jde o největší a nejvyspělejší tamní města. I proto můžeme řadit kantonský autosalon mezi ty významnější události.

Automobilka BYD si ho zvolila k představení nových modelů elektromobilů. BYD Tang byl původně k dispozici pouze ve verzi fosilní a plug-in hybridní. Plně elektrická verze BYD Tang EV600 bude vybavena 82,8kWh baterií.

Díky tomu by měl elektromobil nabídnout oficiálně dojezd až kolem 600 km na jedno nabití. Reálně to bude samozřejmě méně, nejspíš zhruba kolem 500 km. Auto je dále vybaveno dvěma elektromotory o celkovém výkonu 360 kW.

Zrychlení 0-100 km/h díky tomu BYD Tang EV600 zvládne za 4,4 sekundy. Auto bude k dispozici v pětimístné a sedmímístné verzi. Očekávaná cena v Číně je v přepočtu ($37 400 až $51 800, tedy 860 000 Kč až 1,2 mil. Kč před dotacemi).

44 Comments on “BYD Tang EV600 – další pecka z Číny s 82,8kWh baterií”

    1. Přijde mi vtipné je jak na Tesle se velmi často nenechá
      Přijde mi vtipné je jak na Tesle se velmi často nenechá nit suchá ohledně kvality zpracování a BYD by jako z ničeho nic měl být jednička? Seděl jste v tom vůbec někdo?

      Jinak co se týče technologie baterie, tak nebýt docela dlouhého období státem řízené palby do vlastních řád v podobě výhradní podpory produkce LFP technologie článků, tak už mohli být na těchto hodnotách dávno.

        1. Tak ono BMW stoji taky klidne 5-10x tolik nez podobne velka
          Tak ono BMW stoji taky klidne 5-10x tolik nez podobne velka dacie, a koupil byste si tu dacii s podobnym dojezdem a velikost za cenu pulky BMW? Ono objektivne neni duvod pro by auto z ciny melo byt pri podobnych parametrech a kvalite levnejsi nez auto z EU (nijak citelne, nejake procento se tam vykouzlit asi da)….

      1. Já v BYDu jel, sice jako spolujezdec a ne v tom co je v
        Já v BYDu jel, sice jako spolujezdec a ne v tom co je v článku.
        Ale pocity z něj nemám dobré, řekl bych asi tak jako Dácie po ujetí několika desítek tisíc kilometrů.
        Ty auta vypadají pěkně na obrázku ale jezdit by jste v tom opravdu nechtěli, to mi věřte.

        1. I tak si to cílovou skupinu kupců najde.
          A tak je to podle

          I tak si to cílovou skupinu kupců najde.
          A tak je to podle mě správně, jinak bysme měli Dacii taky zakázat…

          Kdesi jsem viděl seznam aut a jejich „návratnost“ do servisu.
          U Dacie byly hodnoty kolem 30% :-D, zatímco ostatní kolem 12 a ti lepší 7 a nejlepší kolem 3.

          Dokud tomu nebudou v zatáčce upadávat kolečka a valit se na mě v protisměru tak ať se v tom omotá kolem stromu kdo chce a jak chce…

              1. Nw, jedna nebo dvě hvězdičky znamená, že si to nikdo
                Nw, jedna nebo dvě hvězdičky znamená, že si to nikdo příčetný v Evropě nekoupí, když všichni ostatní u nově uváděných aut na EU trh mají 4-5 hvězdiček.

                Nebo proč myslíte, že se k nám ta různá čínská auta už dávno nevozí, když jsou tak levná? Určitě by si zákazníky našla.

                1. Netuším, mohu se jen domnívat že případný dovozce má
                  Netuším, mohu se jen domnívat že případný dovozce má dost odbytu ve svém regionu a pro EU by navíc musel všechno nechat homologovat a to je pro něj zatím příliš velké riziko/náklad?

                  Jsem si jistý že EV za poloviční cenu by se tu prodávala nezávisle na počtu *.

                2. A co vas vede k domnence, ze by tu BYD byl schopny prodava EV
                  A co vas vede k domnence, ze by tu BYD byl schopny prodava EV za polovicni cenu? Polovicni orpoti cemu?

                3. Nic, pouze předpoklad že když šmejd z číny tak za
                  Nic, pouze předpoklad že když šmejd z číny tak za polovic.
                  Jinak by se to přeci neprodávalo 😉

                4. Ano, dle mého je hlavní překážkou dovozu do EU nutnost
                  Ano, dle mého je hlavní překážkou dovozu do EU nutnost evropské homologace a nedostatečná ‚z pohledu Evropy) bezpečnost. Ale jak píšete, na odbyt to jde dobře, takže není důvod to tahat do EU 🙂

                5. Tahání do EU je zbožné přání pro zrychlení nástupu
                  Tahání do EU je zbožné přání pro zrychlení nástupu elektromobility a nepochybně i touhy dát našim automobilkám lekci.

                  Až to bude reálné (myslím tím – v číně nebude dost odbytu, bude homologace, cena bude více než konkurenční, cla spíše žádná, doprava zdarma…), pak bych asi bylo na místě obávat se o budoucnost EU automobilek. Ale zatím je to taková Schrodingerova budoucnost.

                6. …protože emisní limity. Nebude trvat dlouho a budou sem
                  …protože emisní limity. Nebude trvat dlouho a budou sem sázet EV ve velkém. Začínají zatím zlehka (viz třeba sdílená elektroprdítka od re.Volt s bezpečností tak půl hvězdičky).

                1. Fair enough.
                  A co pojišťovny ?

                  Fair enough.

                  A co pojišťovny ?

                2. Ti se budou kroutit jako had tak jako tak… Me pred lety
                  Ti se budou kroutit jako had tak jako tak… Me pred lety tvrdili, ze nemam pripojisteni celniho skla i kdyz jsem jim poslal oskenovanou smlouvu (podepsanou a orazitkovanou), kde to bylo explicitne napsane.

                  Takze predpokladam boj nervu.

          1. No ty statistiky jsem viděl taky.
            Ale už tam není

            No ty statistiky jsem viděl taky.

            Ale už tam není zohledněn běžný fakt, že lidé pořizující si Dacii mnohem častěji zanedbávají běžnou údržbu v porovnání například s majiteli BMW. U BMW každý majitel jde jednou ročně na servisní prohlídku, kde mu zkontrolují a vymění problémové díly (a ano nechá tam 20000)
            U Dacie to majitelé neprovedou – takže se škody kumulují až se dostanou do fáze nepojízdné auto – servis.

    1. A jste si jistý, že za tu čínskou cenu by se to prodávalo
      A jste si jistý, že za tu čínskou cenu by se to prodávalo i tady v EU? To znamená auto, které by splňovalo všechny evropské předpisy? Nebo je to tak (relativně) levné právě proto, že by to na EU trh ani náhodou neprošlo?

      1. Nepisu nic o kvalite cinskych aut. Pouze pripominam, ze Cinane
        Nepisu nic o kvalite cinskych aut. Pouze pripominam, ze Cinane prodavaji v Cine cele auto za cenu, za kterou by se v Evrope dala poridit (mozna) pouze baterka. Predpokladam ze baterky budou v Cine i Evrope stejne, tak se ptam, proc jsou v Evrope tak drahe. Leda ze by Cinane davali k baterce cele auto zdarma, protoze jsou lidumilove.

Napsat komentář