Burton Electric – stylový roadster jezdí na elektřinu

auto Burton Electric elektrický roadster

Společnost Burton Car Company je jednou z mála automobilek v Nizozemsku. Vyrábí stylová sportovní auta postavená na vozech Citroën 2CV. Nejnovějším produktem je elektrický roadster Burton Electric.

Elektrický roadster Burton Electric z Nizozemska
foto: Burton Car Company

Začátky Burtonu lze vystopovat do roku 1998, kdy bratři Iwan a Dimitri Goebel začali stavět vůz inspirovaný těmi největšími legendami typu Bugatti, Jaguar, Talbot-Lago, Delahaye a Alfa Romeo. Od roku 2002 je jejich vůz dostupný v celé Evropě.

auto Burton Electric elektrický roadster

foto: Burton Car Company

Základem pro vozy nizozemské značky Burton je slavná „Kachna“ (Citroën 2CV). Kdyby nám to neřekli, nevěřili bychom tomu. Miniaturní vozidlo má pro bratry Goebelovy, zdá se, unikátní přitažlivost.

auto Burton Electric elektrický roadster

foto: Burton Car Company

Už v roce 2011 představili elektrickou verzi svého otevřeného sportovního roadsteru. Elektrický roadster Burton Electric váží pouhých 740 kg. Max. rychlost je omezena 120 km/h, nostnost 180 kg a dojezd 140 km.

BONUS: JAK SE JEZDÍ V ČESKÉM ELEKTRICKÉM ROADSTERU EHR10

Auto je vybaveno 25kW AC elektromotorem s toč. momentem 120 Nm a 16kWh li-ion baterií. Spotřebuje 130 Wh/km. Nadšenci z Burton Car Company si svůj elektrický roadster cení na €38 000 (v přepočtu kolem milionu korun).

Video nizozemské televize o elektromobilu Burton

Burton, za tip díky D. Mrázkovi

14 komentářů u “Burton Electric – stylový roadster jezdí na elektřinu”

  1. Pánové, na Vánoce jste si
    Pánové, na Vánoce jste si dali trošku oraz – utekly vám podstatné novinky o významnému růstu prodaných elektromobilů v Evropě (více u Vašcih zpravodajských kolegů zde) – tohle by stálo za zprávu, která by na webu jako je Hybrid měla být první…

    Je to velice pozitivní zpráva co se týka elketromobility, tak snad si tady přečteme poctivou analýzu, jakmile opadne vánoční atmosféra 🙂

      1. To asi nikdo nezpochybňuje
        To asi nikdo nezpochybňuje – Důležitý je výsledek, že počet EV stoupá a to je pozitivní…Vyšší prodeje pomůžou EV automobilkám se dále rozvíjet, aby mohly lépe konkurovat běžným automobilům a v dalších letech už EV nemusely být dotovány…

          1. Mě to nedá abych si
            Mě to nedá abych si nerýpl… Dlouhodobě sleduji, že u nás jsou všichni technologičtí experti, kteří se jednomyslně shodují na tom jak jsou a budou baterie problematické a zcela nepoužitelné. Přitom ale jedním dechem dodávají, že budoucnost jsou jedině hybridy a především vodíkové vozy.

            Věci neznalý člověk si z toho pak odnese, že technologie hybridů a vodíkových vozů podle těchto expertů asi vůbec žádné technologické problémy nemají, když se o nich – na rozdíl od baterii – nezmiňují.

          2. Pak asi budete taky tvrdit,
            Pak asi budete taky tvrdit, že Nissan Leaf první generace a Nissan Leaf páté generace vyrobený v roce 2015 jedno jsou. ale pravdu mít nebudete. Jak z hlediska dojezdu, tak topení a klimatizace, tak zejména managementu baterií.
            Taky si pamatuji kufříkové provedení mobilních telefonů a jak jsme se těm blbům s nimi smáli. Dnes víte sám, jak to vypadá. Ostatně mýlit se mohou i lidé z branže. Však víme, kdo prohlásil, že počítače v domácnostech jsou nesmysl. A dnes?

            1. do tehle kategorie me prosim
              do tehle kategorie me prosim neradte. a srovnani take nesedi. mobilni telefony nikdo nedotoval v nadeji, ze jednou budou male a bude je mit kazdy. technologie proste dospela. to same potrebuje elektromobilita. nerikam, ze tady nebudeme za par let jezdit na baterky. treba jo. ja jen tvrdim, ze dotace nas z toho nevytrhnou. do vyvoje baterii jde dost penez z elektrotechnickeho prumyslu. a take tvrdim, ze soucasna technologie baterii to take nebude. ale take tvrdim, ze nikde neni napsano, ze to nebude prave ten vodik. nebo neco uplne jineho.

                1. 😀
                  Já se také pokusím

                  😀

                  Já se také pokusím vyjádřit současný stav poznání co nejjasněji.

                  Z toho co o moderních úložištích energie víme jsou lithiové baterie tím naprosto nejméně problematickým a s nejslibnějším výhledem na signifikantní zlepšení jejich parametrů v blízké budoucnosti než cokoliv jiného co je zatím rozpracováno.

                  Jediné odvětví, kde se vodík+palivový článek jeví v příštích letech jako ekonomicky konkurenceschopný je stacionární úložiště energie v řádech od desítek MWh, spolupracující s OZE v jeho bezprostřední blízkosti.

                  p.s. a to píšu právě s vědomím toho v jak „neutěšeném“ stavu se vlastnosti moderních lithiových baterií nacházejí.

Napsat komentář