Britové nemají díky Brexitu benzín, googlí proto elektromobily

nabíjecí stanice pro elektromobily Británie
Nedostate řidičů kamionů vede v Británi k nevídanému nárůstu zájmu o elektroauta. foto: geralt, licence Pixabay

Pandemie a Brexit způsobily, že Velká Británie nemá na čerpacích stanicích dostatek pohonných hmot. Zájem o elektrická auta proto v online vyhledávání stoupol 16násobně.

Prodej elektromobilů a aut do zásuvky obecně v Británii letos významně roste, jako na všech západních trzích. V červnu se jich tam meziročně prodsalo o 131 % víc, skoro 30 000. To znamená 17,2 % trhu s novými auty.

Británii chybí řidiči

Čistých elektromobilů se v červnu 2021 ve Velké Británii prodalo 19 842 kusů (meziročně +123 %), plug-in hybridy si připsaly 12 139 kusů (+146 %). Od ledna do června 2021 je to celkem už 132 000 aut do zásuvky, což znamená 14,5% podíl. Nejprodávanějším autem vůbec je tam Tesla Model 3.

Aktuální nedostatek pohonných hmot na benzinkách, způsobený nedostatkem řidičů, kteří by byli schopni je cisternami rozvážet, zájem o elektroauta dál významně zvýšil. Jen dne 24.9. se podle webu Carguide.co.uk zvýšil objem vyhledávání sousloví „electric car“ šestnáctinásobně.

Velká Británie plánuje ukončit prodej spalovacích aut v zemi do roku 2030. A stejně tak ukončí provoz uhelných elektráren, už v roce 2024. Současné problémy ale možná povedou k mnohem rapidnějšímu zvýšení zájmu o elektroauta, než kdy kdo předpokládal.

Británii podle New York Times chybí 100 000 řidičů kamionů. Zhruba 20 % z nich zemi opustila kvůli tomu, že Velká Británie vystoupila z EU.

zdroj: electrek.co

20 komentářů u “Britové nemají díky Brexitu benzín, googlí proto elektromobily”

  1. V Nórsku v tohtoročnom rebríčku predajnosti patrí najlepšie predávanému spaľováku až 38. priečka. Na základe doterajšieho vývoja predajnej krivky Nórsko čisto teoreticky smeruje k tomu, že už budúci rok nebude v krajine žiadny záujem o spaľovacie autá. (Údaje podľa portálu teslamagazin.sk) Teraz sa pridáva aj Veľká Británia. Zdá sa, že spaľováky sa v tých najvyspelejších krajinách prestanú predávať oveľa rýchlejšie, ako určujú zákony, možno už do r. 2025.

        1. Jednou o Dlaždičovy a jeho odboji natočí film. V závěrečné scéně ( rok cca 2050) v poslední den před uzavřením poslední benzínky načepuje plnou a nacpe auto až ke stropu kanystrama. Potom za šíleného smíchu s motorem vytočeným na 6000 o/min vrazí do šourůmu Tesly…

          1. Ale scénář k tomu filmu nebudeš psát, Ty, že? Nedáš totiž ani půl věty, aniž bys ji nezprasil. Takže pamatuj! „O Dlaždičovi a jeho odboji“, zatímco níže přesně opačně „Dlaždičovy sprosťárny“. Tak a tihle nedouci 3. třídy ZŠ budou určovat energetické koncepce států a otáčet kormidly dějin 🙂 🙂 🙂

                1. Jen technická: měl jsem tě profesně za byrokrata- hrdinu papírových válek, ale ta ,,hrubice“…Ty snad vážně budeš gymnaziální profesor (Dub)😃

                1. Tou fantasmagorií myslíš r.2050 ?…To byl z mé strany spíše ,,opatrnismus“. Sám bych vsadil na ukončení kamenného prodeje benzinu okolo 2045…Potom už jen přes éšop za snobské ceny…🔥😁

                2. Drvoštěp: ne tím myslím, celý tvůj výplod. Že benzín bude stát 50 Kč/l očekávám někde v horizontu 5 až deseti let a příčiny budou dvě: 1) inflace 2) zvýšená cena komodit, pokud se do toho budou hrabat eko pošuci, tak to bude rychlejš a víc…ostatně pošahanost celého systému je vidět už i tím, WHO chce zakazovat krby na dřevo…. po spalovacích motorech další nepřítel číslo jedna…ale že 3/4 krmiva pro dobytek v EU se vozí z jižní ameriky, to je zjevně ok… tenhle týden zajímavý rozhovor na radiožurnálu.
                  Nicméně zpět k tématu – benzín se prodávat nepřestane, sám jsi pochopil, že to bude jen o ceně, kterou ne každý bude ohoten zaplatit. A závislost lidstva na ropě určitě neskončí tím, že se omezí spalovací auta…prča bude vidět ty protáhlé xichty až ta auta nebudou a zjistí se, že se ušetřily v EU vyšší jednotka procent – možná i lehce přes deset procent a celosvětově nižší jednotky procent..které mezitím klidně dožene ptákovina ala bitcoin, neuváženě použitý vodík a další trendy ptákoviny takže emise Drvoštěp co? Nevíš viď? Narostou Drvoštěp narostou…
                  Ono totiž ta auta jsou strašně levné zelené emisní politické body (každej to vidí a dobře se na to ukazuje), ale tnout do živého a udělat skutečné změny, na to už politici a zejména aktivisté nemaj koule…pač by se to dotklo těch, co tahají za nitky, auta si tyhle nitkotahači koupí za drobné u vesty elektrická, to je nebolí…

                3. S tím na mně nechoď. Nikdy jsem netrpěl představou, že mocipanstvo je nějak eko, humanist., antirasist., nebo snad dokonce ,,do leva“. Zdá se, že u tebe taky přihořívá. Akorát vidím klasickou chybu- vylévání vaničky i s dítětem…Ty krby na dřevo budu sledovat, zatím mi to přijde jako nepochopení nebo možná i fáma…

        2. A pro krindáčka, zase jedna dívenka z nedělní školy pro slečny z lepších rodin…. A já na ni takhle fujky, fujky, masívně dokonce, snad to na ní nezanechá následky do budoucna?
          „Vyspelé krajiny“ jsou Horní Uhry a Anglie? Tak to potom jo, si počkám na rok 2025. Jenže abych nemusel čekat jako kdysi dávno, když jsem čítával „Až tobě bude pionýre 20, 30 let….“ A pak hov.no, hov.no, skutek utek…..Takže čekání rád přenechám globálním mírotvůrcům a globálním pionýrům z vyspelých Horních Uher.

    1. Napsal jsem příspěvek pod tvoji reakci na Dlaždičovi sprosťárny a teď koukám, že jsme byli všichni ,,zmizelí“. Tak ti to napíšu ještě jednou.
      O Dlaždičovi a jeho odboji natočí jednou film. V závěrečné scéně (rok cca 2050) v poslední den před uzavřením poslední benzínky načepuje plnou nádrž a nacpe auto až po střechu kanystry benzínu. Potom za šíleného smíchu s motorem vytočeným na 6000 o/min vrazí do šourůmu Tesly…

Napsat komentář