Robert Bollinger, šéf Bollinger Motors, si plní sen. Aktuálně představil plně elektrický truck B1 s dojezdem 320 km a výkonem 360 koní.
foto: Bollinger
Bollinger označuje svůj nový elektromobil jako „SUT“ – „sport utility truck“. Terénní nákladní auto nabízí po vymontování zadních sedadel 2690 litrů prostoru, které můžete využít pro náklad.
foto: Bollinger
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla možná bude vyrábět i elektrický pick-up
S 637 Nm točivého momentu a výkonem 360 koní dokáže auto zrychlit 0-100 km/h během 4,5 sekundy. Max. rychlost je omezena 200 km/h. Auto váží celkem 1769 kg, což překvapivě není tolik.
foto: Bollinger
Auto se bude prodávat ve dvou verzích, a to s baterií o kapacitě 60 kWh (dojezd 192 km) a 100 kWh (320 km). Kromě běžného typu dobíjení, což je v USA konektor typu J1772, je auto vybaveno také rychlodobíjením CHAdeMO.
foto: Bollinger
Elektromobil Bollinger B1 nabízí místo pro čtyři cestující, pohon všech čtyř kol a světlou výšku od 25 cm do 51 cm. Naložit lze až 2,7 tuny nákladu, ale s takovou asi jen těžko ujede 320 km.
foto: Bollinger
Rozměry auta jsou 3810 mm délky, 1943 mm šířky a 1867 mm výšky. Rozvor náprav je 2667 mm. Interiér je spartánský, což k takovému typu auta patří.
foto: Bollinger
foto: Bollinger
foto: Bollinger
Motors
Motors Chassis:
youtube.com/watch?v=cBWTALETEh8
Gearbox:
youtube.com/watch?v=g5JNT2fvw1c
Evidentně inspirován Defenderem.
Pokud by to mělo jeho
Evidentně inspirován Defenderem.
Pokud by to mělo jeho vlastnosti, včetně schopnosti brodění (aniž by fungoval jako elektrické křeslo), tak super.
Horší to bude s homologací v EU, jak se píše níže. Defendera přestali vyrábět právě kvůli neplnění bezpečnostních norem.
Pro srážku s chodcem nic moc.
Takže výrobce upřesnil, že auto spadá do kategorie Class
Takže výrobce upřesnil, že auto spadá do kategorie Class 3 a tudíž nemusí mít airbagy.
Pokud to však bude bránit prodeji tak je tam můžou namontovat. Tudíž jsou připraveni i na bezpečnější variantu.
https://en.wikipedia.org/wiki/Truck_classification
Jedna vec, ktera mi prijde docela sporna je, ze „plechy“ jsou
Jedna vec, ktera mi prijde docela sporna je, ze „plechy“ jsou z hliniku, to jde dost proti nejake jednoduchosti oprav tukancu a promacklin…jestli jsem pochopil vyhrady majitelu Tesel vuci dlouhym lhutam na opravu karoserie prave kuvli pouziti hliniku misto plechu.
na tesle nie je ani kúsok „rovnej plochy“, tuná toto nemá
na tesle nie je ani kúsok „rovnej plochy“, tuná toto nemá zasa nič „oblého“. ak niekde premačknú, prerazia, priloží sa kus duralu, prevŕtajú sa otvory pre nity, … možná aj prilepia. nebohý kolegy okolo 1975 opravoval dno karosérie na oktávii kusmi plechu, ktorý nevaril, ale priskrutkoval.
Přesně tak.
Přesně tak.
Konečně alternativa za Jeepa – zajímá mne jen cena a
Konečně alternativa za Jeepa – zajímá mne jen cena a kdy/kde se dá koupit. 🙂
Díky redakci za info.
Tom
Boží. Beru. Super nápad. Pro lesáky a farmáře jak
Boží. Beru. Super nápad. Pro lesáky a farmáře jak dělané.
Jinak minulý týden jsem v Ostravě-Porubě několikrát předjel borce na tomhle. Bez SPZ, bez přilby, džíny, nátělník, šátek na hlavě, zarostlý vousem a s brutálním odpichem na světlech. Koukám tedy na web, a on to elektrický Harley. Oficiálně elektrická koloběžka 🙂
aj vo vyhotovení pre dvoch SEDIACICH
aj vo vyhotovení pre dvoch SEDIACICH kolobežkárov.
rozhodoval som sa medzi crosco a týmto, mám zadarmo ficovlaky, deň za 2.5€ bicykel (kolobežka), akurát ten „air“ má 60kíl.
a ten autiak – chýba mi foto ako trčia vpredu hranoly (v popise je to „predný kufor“), a tie sedadlá by mali byť iba plátno napnuté na rúrkovej konštrukcii …
Prodejna je i v Praze – ceny na stránce v Kč
Prodejna je i v Praze – ceny na stránce v Kč
Taky už jsem to jednou někde zahlídnul. Je třeba ho pozvat
Taky už jsem to jednou někde zahlídnul. Je třeba ho pozvat na sraz 🙂
Jsem mile překvapen. To auto má něco do sebe. Na první
Jsem mile překvapen. To auto má něco do sebe. Na první pohled nic moc, ale aby pak z toho nebyl nakonec trhák!
Moc jim přeju aby to dotáhli až do sériové výroby. Celá řada jednoduchých, ale chytrých řešení. Palec nahoru!
Podle mne je to ideální řešení, nemá se tam moc co
Podle mne je to ideální řešení, nemá se tam moc co podělat (hádám že nejvýkonnější počítač je nějaký 16 bitový mikrokontrolér, který má pod palcem všechno od signálu pro PWM až po battery managemment), účelu to poslouží a dojezd je celkem dobrý, tak co řešit?
https://www.cnet.com/uk/videos/the-bollinger-b1-truck-looks-to-
https://www.cnet.com/uk/videos/the-bollinger-b1-truck-looks-to-electrify-the-dirt-world/
https://www.youtube.com/watch?v=DmhNY92JpYg
https://www.youtube.com/watch?v=E4f-ogepkug
Tak mě napadá, že by se mi moc líbilo takhle jednoduše a
Tak mě napadá, že by se mi moc líbilo takhle jednoduše a spartánsky vyrobený obyčejný osobní elektro auto. To by sakra snížilo výrobní cenu i cenu za opravy. Asi by se prodražilo o náležitosti nutné pro homologaci a tudíž by nesmělo být tak hranaté a neaerodynamické, ale byl by to stejnej hit jako slavná kačena 😀
Nádhera a to mě offroady nevzrušujou.
Funkčnost, dizajn,
Nádhera a to mě offroady nevzrušujou.
Funkčnost, dizajn, palubka, tunel krz, kufr vepředu.
Výroba jednoduchá, žádná potřeba spešl dílů z plastů, odlitků apod. Vyrobitelný a opravitelný v dílně.
Nemá to ani stahovací vokýnka.
Todle auto vypadá jako když ho navrhovali uživatelé offroadů a ne dizajnéři a kravaťáci z marketingu a obchodního.
Prej to ve finále nemusí bejt ani tak drahý. Amíci odhadujou něco kolem 50 000 $, ale klidně to asi prodaj i za víc.
Ideální pro majitelé farem, pozemků, lesníky, armádu, energetiku, vodohospodáře, geodety, ekology, důlní průmysl, prospektory, radiokomunikace, záchranáře, odloučené lokace, ostrovy, kde si můžou nainstalovat vlastní FV, větrnou, vodní elektrárnu s baterkovým úložištěm a už nemusej dovážet benzín ani naftu.
Doufejme, že je nebude žalovat majitel patentu na tvar cihly 😀
– Akorát ten odpor vzduchu bude nemalý, pro majitele možná nepodstatný detail.
– Airbagy – to by mělo jít zařidit výměnou volantu, nevim jak u řidiče?
– Crashtesty?
– Bude hódně široký
– Kolik vydrží sloupky karoserie když se to převrátí na střechu, na bok??? Vypadaj dost subtilně. Spodek auta bude super těžkej! Tudle jsem viděl vpáčenej A sloupek u Nissan Patrola, kterej šel v malý rychlosti přes boudu, že byl zatlačanej až tam kde má spolujezdec hlavu tak mi bylo šoufl. Naštěsti tam nikdo neseděl, ale moc dobře se na to nekoukalo. Dojem z bezpečnosti auta byl fuč :-(((
– Co se stane když to bude dlouho stát na letním slunci a vy si sednete dovnitř a šáhnete si na ten rozpálenou černou plechovou děrovanou rouru vod ventilace? Spálíte si ošklivě pazouru?!?
Mne se to auto libi, a to nejsem fanousek SUV. Ale mel bych
Mne se to auto libi, a to nejsem fanousek SUV. Ale mel bych strach s tim brodit 1m hlubokou vodou. Nekam do hor, kde je sice dotazena elektrika, ale nejblizsi benzinka je X vyskovych km, je to asi celkem vhodny stroj. Pry jsou ruzne po interieru rozmistene 110V (americke sitove napeti) zasuvky, aby slo napajet vselijake pracovni nastroje..
Jo v tom jejich videu si vodvezou cirgulárku i řezivem na
Jo v tom jejich videu si vodvezou cirgulárku i řezivem na louku a tam řežou 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=DmhNY92JpYg
Dovedu si ho představit i v postapokalyptických filmech kdy
Dovedu si ho představit i v postapokalyptických filmech kdy bude válka o zbytky FV panelů :)) .
Jako jednoduchý člověk mám rád jednoduché věci 😉 Asi
Jako jednoduchý člověk mám rád jednoduché věci 😉 Asi proto mě oslovil mě ten spartánský interiér a lišácké řešení převozu trámků.
Tady je link na fotogalerii, opravdu auto dle mého gusta, tj. pokud chce něco opravit, odšroubuji to. Žádné click-clack blbinky, krytky, koberečky, tapicírung apod. Pro farmáře dokonalé.
Galerie
Mě se ten novodobej přepychovej Gazík prostě líbí. Kdyby
Mě se ten novodobej přepychovej Gazík prostě líbí. Kdyby tak stál s 60kW 700tis s DPH asi by mě to zlákalo. Jenže asi nemá airbag,měření tlaku v pneu…prostě věci asi nutné k homologaci v Evropě. A ta cena bude taky u nás jinde. Pro mě ideální jako transportní a servisní vozidlo.
No možná by to prošlo jako pracovní stroj, nevím, třeba
No možná by to prošlo jako pracovní stroj, nevím, třeba to půjde deklarovat jako traktor, nebo tak něco. Ten poměr hmotnosti a ložné hmotnosti.
Airbag by možná nutný pro homologaci být musel, ale nemyslím že by k tomu musel být i senzor tlaku v pneumatikách. Dokonce si nejsem jistý jestli pak takové vozidlo nepodléhá náhodou příslušným regulacím na vojenský materiál a materiál dvojího určení (auta s dofukováním za jízdy tam totiž spadají)
Docela mi to připomíná ten „elektromobil“, co stvořili v
Docela mi to připomíná ten „elektromobil“, co stvořili v Top gearu 😀
Myslíte že k tomu dodávají tu centrálu na trávení
Myslíte že k tomu dodávají tu centrálu na trávení zeleného Stiga? 🙂
Me to teda moc nesedi – hmotnost 1,7t a uveze 2,7t? Neni to
Me to teda moc nesedi – hmotnost 1,7t a uveze 2,7t? Neni to naopak?
„Towing capacity and load capacity are both 6,100 lb (2,767
„Towing capacity and load capacity are both 6,100 lb (2,767 kg) for a peak vehicle gross weight of 10,001 lb (4,536 kg).“
Takze utahne/lze do nej nalozit 2767 kg, coz pak znamena celkovou hmotnost 4563 kg. Hmmm…
krásna ukážka amíckej nácie – točivý moment a jeho
krásna ukážka amíckej nácie – točivý moment a jeho jednotky!
2767 kg je zjevně hmotnost přívěsu.
2767 kg je zjevně hmotnost přívěsu.
A cena? Na pohled velký car, ale TTD velké auto
A cena? Na pohled velký car, ale TTD velké auto nepotvrzují. Ideál do velkého města, kde ťukanec sem-tam autu dodá sexepýlu. Nasadit úspornější pneu tak to i 333km dá.
Bollinger
Bollinger
Paráda! Moc dobře se na to kouká. 😀
Konečně nějaký
Paráda! Moc dobře se na to kouká. 😀
Konečně nějaký auto co není jen zkurvená dizajnérská hříčka!
1*
1*
+1
+1