Budoucnost BMW je elektrická, digitální a cirkulární. Koncept BMW Vision Neue Klasse ukazuje, jak to asi bude celé vypadat.
BMW svým nejnovějším koncepčním vozem BMW Vision Neue Klasse ukazuje, jak bude vypadat příští generace vozů její hlavní značky BMW. „BMW Vision Neue Klasse spojuje naši schopnost inovovat v klíčových oblastech elektrifikace, digitalizace a cirkulace,“ říká Oliver Zipse, předseda představenstva BMW AG. „Tímto způsobem jsme schopni být vždy dva kroky před budoucností: Neue Klasse již v roce 2025 přinese na silnice mobilitu příštího desetiletí a povede BMW do nové éry.“
Nový vizionářský vůz se poprvé veřejně představil na mezinárodním autosalonu IAA Mobility 2023 v Mnichově. V interiéru je použita nová generace BMW iDrive. Zvýšené využití druhotných surovin, výroba šetrná ke zdrojům a čistě elektrické hnací ústrojí tvořené šestou generací technologie BMW eDrive snižují uhlíkovou stopu vozů Neue Klasse v celém jejich životním cyklu.
„O 30 % delší dojezd, o 30 % rychlejší nabíjení, o 25 % vyšší účinnost – Neue Klasse představuje velký technologický skok, který posune náš přístup EfficientDynamics do nových výšin. Totéž platí pro její design, který už nemůže být futurističtější,“ říká Frank Weber, člen představenstva BMW AG odpovědný za vývoj.
„S modelem Neue Klasse jsme se pustili do největší investice v historii naší společnosti. Nepíšeme jen další kapitolu BMW, píšeme zcela novou knihu. Proto Neue Klasse zcela jistě ovlivní všechny budoucí generace našich vozů,“ dodal.
Pro výrobu řady prvků se v hojné míře použily druhotné suroviny a současně došlo celkově ke zmenšení rozmanitosti použitých materiálů. Jde o další z ukázek zaměření na oběhové hospodářství a efektivní využívání zdrojů. Pro usnadnění recyklace budou modely Neue Klasse navrženy tak, aby bylo možné jednotlivé díly snadněji demontovat.
Svěží interpretace charakteristických designových prvků BMW v podobě propojené masky ve tvaru ledvinek a dvojitých světlometů proměňuje přední část vozu v jednolitou interaktivní plochu. Světelné efekty s trojrozměrnými animacemi, které se automaticky aktivují po přiblížení, vytvářejí přirozenou interakci mezi člověkem a jeho vozem.
V rámci uvítacího představení se na exteriéru vozu uplatnily také prvky s elektronickým papírem (E Ink) umístěné ve spodní části bočních oken, které směřují pozornost k oblasti senzorů aktivujících automatické otevírání dveří.
Podobně inovativní technologie obdobným způsobem definuje i design zadních světel. Ta jsou tvořená 3D tištěnými světelnými prvky, které jsou umístěné v několika vrstvách tak, že jejich cílenou aktivací vytvářejí jedinečný dojem hloubky.
Ukázka vize: nová generace BMW iDrive.
Analogové ovládací prvky byly v konceptu BMW Vision Neue Klasse omezeny na minimum. Interakce člověka s vozem probíhá prostřednictvím BMW Panoramic Vision, centrálního displeje a multifunkčních tlačítek na volantu.
Možnosti obsluhy doplňuje osvědčené hlasové ovládání s digitálním asistentem BMW Intelligent Personal Assistant. Nová generace BMW iDrive přináší také moderní interpretaci přístupu orientace na řidiče, která je pro značku BMW typická.
Stejně jako v případě zavedení ovladače BMW iDrive na středové konzole a BMW Head-Up Displeje přichází BMW s další inovací: displejem BMW Panoramic Vision, který bude poprvé k dispozici právě v modelech Neue Klasse.
Poskytované informace se promítají v ideální výšce do zorného pole řidiče a poprvé také přes celou šířku čelního skla. Tato inovace v sériových modelech Neue Klasse doplní dále zdokonalený BMW Head-Up Displej.
V nové generaci systému BMW iDrive mohou s informacemi zobrazenými na BMW Panoramic Vision pracovat jak řidič, tak spolujezdec na předním sedadle, čímž vzniká společný uživatelský zážitek. Řidič může požadovaný obsah z centrálního displeje jednoduchým gestem přesunout na BMW Panoramic Vision.
Sladění osvětlení interiéru s grafickými prvky centrálního displeje a lišty BMW Panoramic Vision obohacuje atmosféru vnitřního prostoru, celek lze navíc přizpůsobit volbou některého z režimů My Modes. V režimu Sport dostávají displeje žluté pozadí, které podněcuje k dynamické jízdě.
Nový systém BMW iDrive využívá vysoce integrovanou softwarovou architekturu, jež slučuje data související s jízdou a infotainmentem s informacemi z elektroniky, elektrického systému vozidla a cloudu BMW.
Interakce mezi člověkem a jeho vozem je díky tomu ještě více přizpůsobena konkrétní jízdní situaci a individuálním potřebám. Tento přístup umožňuje zcela nové vnímání interakce s vozem a vytváření nových zážitků z jízdy.
Čalounění světlým kordem (manšestr) vytváří uvnitř BMW Vision Neue Klasse příjemnou atmosféru. Na světlé palubní desce je umístěn volant, který je nahoře a dole zploštělý, nese také centrální displej s matrixovým podsvícením a tvarem rovnoběžníku.
Na středové konzole je připraven prostor pro nabíjení telefonu a skleněná páčka voliče směru jízdy. Přední sedadla jsou k podlaze připevněna jediným držákem, takže vzniká další prostor pro nohy cestujících na zadních samostatných sedadlech. Interiér bez ozdobných chromovaných prvků a kůže pomáhá vylepšovat uhlíkovou stopu ve fázi výroby.
Výroba se sníženou produkcí CO2, šestá generace technologie BMW eDrive.
Modely Neue Klasse se začnou vyrábět v nové továrně v Debrecínu zcela bez potřeby fosilních paliv a s mnohem širším využitím surovin a druhotných materiálů produkovaných se sníženou emisí CO2. Tím budou tyto vozy významným impulzem pro individuální mobilitu šetrnou ke zdrojům.
Vysoká účinnost hospodaření s energiemi ve fázi používání bude kromě jiného zajištěna cíleným snižováním hmotnosti, odporu vzduchu a valivého odporu, jakož i inteligentním řízením teplotních toků a zejména použitím elektrického hnacího ústrojí BMW eDrive šesté generace.
Kromě elektromotorů s mimořádně vysokou účinností patří mezi hlavní pokroky nové technologie BMW eDrive nově vyvinuté cylindrické články baterie, které vykazují o více než 20 % vyšší energetickou hustotu než dosud používané prizmatické články.
Šestá generace technologie BMW eDrive zkrátí dobu nabíjení modelů Neue Klasse až o 30 %, a navíc prodlouží jejich dojezd až o 30 %. V důsledku všech těchto řešení se celková účinnost vozu zvýší až o 25 %.
Inovace přinášejí i do budoucí generace vozů BMW typickou radost z jízdy.
Elektrifikace, digitalizace a cirkularita jsou základními prvky transformace, kterou BMW Group aktivně utváří a která začala elektrifikovanými modely značky BMW i.
Koncept BMW i Vision Circular poukázal na obrovský potenciál, který lze využít systematickým zaváděním principů oběhového hospodářství, jež snižuje spotřebu surovin a emise CO2. Studie BMW i Vision Dee naopak ukázala, jak mohou digitální, na člověka zaměřené technologie obohatit uživatelský zážitek.
zdroj: tisková zpráva
Už včera bolo neskoro. BMW, Mercedes, VW, Renault a spol. zaspali dobu a žiadajú o podporu na účet daňových poplatníkov. Ak už, mali žiadať a presadzovať elektromobilitu pred cca 10 rokmi, keď Čína rozbiehala dotačnú podporu svojich elektromobiliek.
Místo toho pováděli s emisema a v brzdících autokartelech, které bránili nástupu bezemisních aut. Jen ať ryjou držkou v zemi za svoje sviňárny.
V Nemecku zapalila nejaka teroristicka organizace 10-15 zaparkovanych TESLA Y. Presto ze 10 vyhorelo a 5 bylo poskozeno, zadna baterie nehorela! K cinu se priznala nejaka skupina, ktera pry bojuje proti skodlivemu autoprumyslu. Pry jsou fanousci Tesly fanatici. A co je teprve banda spalovacich kriminalniku zac? Ted svinim co zapaluji Tesly a EV by meli usekat ruce a mocove trubice.
To fakt někdo riskuje kriminál, protože nemá rád elektromobilitu, a ještě to dělá pod falešnou vlajkou ,,ochránců životního prostředí“ ??…To je síla….
Ale taky to mohli být fanatický fandové nové Ukrajiny – od té doby co je EM nepřítel Kievského režimu….
Ha, nekdo Ti uzmul fangli, Ostepe? To nase.re….
Pro Dlaždicy… Zkus svoji ,,myšlénku“ trochu rozvinout – začátek máš zajímavý 😃
Ne „pry“, fanousci technicky slabe jsou totalni fanatici. Lze to dolozit I tim, ze zde provareny dedula dendula alias skopcak vali sve obvykle kliny do hlav citatelu/ prispevatelu diskuse na zive.cz aka petr zaloha, de.il pruzracny.
Neukázalo, je to zase jen koncept. Až to vyroběj, bude to zase jen další obyčejná nemastná neslaná dinosaurská plechovka. :)))
Nektere fanousky tlacitek a budiku z toho uz konecne klepne a bude klid. Jeste staci s poslednim nadechem rict: „I Ty, BMW?!“.
Kolotočáře, autodezoláty, pasáky, křupany, mafiány a drogový dýlery a rapery zcela určitě.