BMW, Samsung a BASF se dohodli na společném projektu těžby kobaltu v Demokratické republice Kongo. Kobalt je spolu s lithiem a grafit klíčovým prvkem při výrobě li-ion baterií.
foto: Alchemist-hp, licence Creative Commons 3.0
Největší světové zásoby kobaltu se nacházejí právě v Demokratické republice Kongo. Tato obří středoafrická země, s 83 miliony obyvatel čtvrtý nejlidnatější v Africe, se sice může chlubit zásobami nerostného bohatství, ale žít byste tam určitě nechtěli.
NEPŘEHLÉDNĚTE Čínská společnost začala s výrobou solid-state baterií
I přesto se nějakým zázračným způsobem podařilo společnostem BMW Group, BASF SE, Samsung SDI a Samsung Electronics dohodnout pilotní projekt, který má prozatím u jednoho kobaltového dolu a v jeho okolí pomoci zlepšit životní i pracovní podmínky.
Projekt má trvat tři roky a ani jedna ze společností nebude samotný důl provozovat. Nejde o průmyslový důl, které tvoří asi 80 % konžské produkce kobaltu, nýbrž důl využívající čistě lidskou sílu. Kongo dnes zajišťuje zhruba 60 % světové produkce Kobaltu. Cena jedné tuny v posledním roce narostla trojnásobně k $80 000.
Podle některých odborníků by se právě kobalt mohl stát achillovou patou elektromobilního boomu. Největším světovým těžařem kobaltu je Glencore. Firma se chystá do roku 2025 rozšířit v Kongu těžbu. Kromě Konga se uvažuje o obnovení těžby také v městečku příznačně pojmenovaném Cobalt v kanadské provincii Ontario.
Číňani už jsou natěšený jak budou sbírat kobaltový
Číňani už jsou natěšený jak budou sbírat kobaltový brambory ze dna moří.
https://youtu.be/SzDEBBd_tu8
No to je zase guláš informací, parta Němců a Korejců
No to je zase guláš informací, parta Němců a Korejců udržitelně lidskou silou neprůmyslově bude težit kobalt v Kongu…?!?!?!? Je to vůbec možné pomocí bandy kopáčů s krumpáčem a ošatkama něco vytěžit z těch děr v zemi? Doufám že tam taky udržitelně nebudou využívat i děti, jak to dělaj na stejným místě Čínský výkupčí v pantoflích.
Tesla do M3 snížila/sníží potřebu kobaltu o 50 % a pracuje na tom, aby se ho zbavila vůbec. A to si ještě vemte, že maj ten kobalt z Filipín, kde se proto nejspíš nevyužívá dětská práce.
Prd kopáčů – kopáčků – ty doly jsou plné dětí…jen
Prd kopáčů – kopáčků – ty doly jsou plné dětí…jen jak jsou baterky krásně fredly..za mě jediná cesta pro funkční elektromobilitu a bateriový svět je zbavit baterky kobaltu
Za a) jsem o dětech psal a za b) doly nejsou plné dětí.
Za a) jsem o dětech psal a za b) doly nejsou plné dětí. Kopáním na černo z děr se získává cca jen 5 % produkce konžského kobaltu a ty děti jsou jen část z těch 5 %.
dôsledok využitia darwinovej teórie AD ABSURDUM, opakovanie
dôsledok využitia darwinovej teórie AD ABSURDUM, opakovanie situácie z počiatku priemyslovej revolúcie v spojenom kráľovstve.
prežijú iba schopní;
„podradným“ tak pomáhali vymrieť!
Připozdívá se a mám něco vypito. Ale stejně tomu
Připozdívá se a mám něco vypito. Ale stejně tomu nerozumím:
Kobalt je spolu s lithiem a grafit klíčovým prvkem…
Nejde o průmyslový důl, které tvoří asi 80 % konžské produkce kobaltu…
Jsem zvědavý, jestli se tahle předpověď ohledně kobaltu
Jsem zvědavý, jestli se tahle předpověď ohledně kobaltu v bateriích splní.
Tesla na tom maká.
Tesla na tom maká.
Klondike 21 století:).
Klondike 21 století:).
Zajímavé je sledovat poslední dobou kauzu Mitsubishi s
Zajímavé je sledovat poslední dobou kauzu Mitsubishi s Outlandery PHEV. Mitsu totiž na mimoamerických trzích slíbilo, že při poklesu kapacity baterie pod 80 % tuto baterii vymění, ale nakonec to nedělají. V Evropě se jedná o hodnotu 70 %. Zdá se, že s tím mají docela velkou potíž.
Mam batérie z búraneho Outlandera v solarnom systéme a
Mam batérie z búraneho Outlandera v solarnom systéme a majú pokles cca 5% kapacity.. V aute boli cca 2 roky a rok sú u mňa v garáži denne nabijane slnkom. Asi záleží ako sa používajú, predsa len v tom aute dostávajú poriadne zabrať.
Ono také záleží na managementu baterie. Tedy jinak, jak
Ono také záleží na managementu baterie. Tedy jinak, jak dobrý to má SW a jak se baterie za provozu dokáže o sebe postarat – čidla, chlazení…
BMS máte původní, nebo jste tam dal nějaký standartní
BMS máte původní, nebo jste tam dal nějaký standartní případě prosím jaký? S jak to máte s vybíjecím proudem jaká to zvládá výkony? O nějakých použitých baterkách tohoto typu uvažuji
Je to zložené v batérii 24V kde sú ešte ďalšie baterky.
Je to zložené v batérii 24V kde sú ešte ďalšie baterky. Celková kapacita cez 7kWh. Baterie z Outlandera su cca 3kWh. Nabíjací prúd max 30A..vyvbijaci 15-20A.Bateria viac ako rok bez BMS zatiaľ sa nerozchadza.. Max rozdiel medzi článkami 0.03V.
Sem myslel, že Mitsubishi má jen záruku na funkčnost, né
Sem myslel, že Mitsubishi má jen záruku na funkčnost, né na kapacitu? Pokud by to dělal jak píšete, bylo by to rozumné.
Otázka jak se to počítá jestli 80% z jmenovité kapacity,nebo z výrobní.
Typicky MIEV na 50Ah článek jmenovité kapacity,ale nová auta ukazují 45-46 Ah, po roce jen 43, za tři roky 41 a to je ještě prakticky bez poklesu dojezdu protože to schová BMS.
Takže jestli Vám na 40 Ah což je 80% dají novou baterku, nebo až když bude dojezd o 20% menší, ale v tu dobu je článek na nějakých 36 AH což je jen něco málo na 60%
No, ono využitelná kapacita je mnohem menší. Na záruku
No, ono využitelná kapacita je mnohem menší. Na záruku prý mění při kapacitě 27 Ah. Nicméně 30 % dole a 5 % nahoře je nevyužitelných a skrytých.
27 Ah píšete u Mievu,nebo Outladerovi? Ten má jen 40 Ah
27 Ah píšete u Mievu,nebo Outladerovi? Ten má jen 40 Ah kapacitu.
Outlanderovi.
Outlanderovi.
To sel mi nezdá, 35% nevyužitých? To je nějak moc.
To sel mi nezdá, 35% nevyužitých? To je nějak moc.
Moc? Ani ne. Celá kapacita baterie je 12 kWh, využitelných
Moc? Ani ne. Celá kapacita baterie je 12 kWh, využitelných by mělo být asi 8 kWh.
Asi to tak bude, zřejmě si u hybridů a PHEV nechávají
Asi to tak bude, zřejmě si u hybridů a PHEV nechávají větší rezervu.
Porovnával jsem to s IONIQem, kde využitelná je 28 a plná 30,5 kWh, tedy rezerva méně než 10%…
narostla trojnásobně k $80 000 ?? a GRAF by byl??????
narostla trojnásobně k $80 000 ?? a GRAF by byl??????
Např. zde.
Např. zde.
Volkswagen dnes oznámila, že do roku 2023 vynaloží
Volkswagen dnes oznámila, že do roku 2023 vynaloží téměř 44 miliard eur na vývoj elektrických automobilů, autonomní jízdy a nové služby mobility a zároveň prozkoumá oblasti spolupráce s americkou automobilkou Ford
finance.yahoo.com/news/volkswagen-planning-north-america-factory-024627122.html
WV poslední dobou navyšuje sliby každý týden. Za chvíli
WV poslední dobou navyšuje sliby každý týden. Za chvíli to bude divočejší než všechny Muskovy plány dohromady.
Pokud po nich nechceš fyzicky kopnout do země,tak udělají
Pokud po nich nechceš fyzicky kopnout do země,tak udělají hubou cokoliv.
zatim za vrchol slibu povazuji ze strany VW to, ze co nejdrive
zatim za vrchol slibu povazuji ze strany VW to, ze co nejdrive zacnou prodavat I.D. a to za polovicni cenu oproti T3. ;o) Tak zoufale se snazi udrzet stavajici majitele VW v napeti, ze dostanou to co chteji (a neutecou k Tesle ci jinam), ze uz si nevidi ani na spicku nosu. Aby pro druhou pulku lidstva hned sef VW dodal, ze zavedeni elektr aut bude stat mnoho pracovnich mist v auto prumyslu. ;o) To si fakt v tom VW mysli jako poslanci ve vlade, ze jsme stado, kteremu staci zamavat slamou pred ksichtem a sezereme uplne vsechno? ;o)
To co dokáže WV slíbit nedokáže nikdo jiný splnit (ani
To co dokáže WV slíbit nedokáže nikdo jiný splnit (ani Musk).
sorry – *VW
sorry – *VW