BMW řady 5 Touring, ztělesnění radosti z jízdy a moderní funkčnosti v prémiovém segmentu vyšší střední třídy vstupuje do nové éry díky BMW i5 Touring.
S celou řadou digitálních inovací a vůbec poprvé s čistě elektrickým pohonem v podobě BMW i5 Touring představuje tento nový model pokrok v klíčových oblastech budoucnosti BMW Group v dalších automobilových kategoriích.
Udržitelnost v celém životním cyklu automobilu je posílena elektrifikací nabídky pohonů a výrobním procesem, který je zaměřen na ochranu zdrojů a recyklaci. Technologickou vyspělost BMW Group v novém BMW řady 5 Touring podtrhuje také nejnovější generace zobrazovacího a ovládacího systému BMW iDrive, nové digitální služby a průkopnické systémy pro automatizovanou jízdu a parkování.
SOUVISEJÍCÍ: Audi A6 Avant e-tron concept: plně elektrický kombík, jehož světlomety promítají videohry
Vnější rozměry nového BMW řady 5 Touring jsou nepatrně větší než u jeho předchůdce, což zdůrazňuje jeho dynamicky protažené proporce a zvyšuje využitelný prostor v obou řadách sedadel. Ve srovnání se svým předchůdcem je nové BMW řady 5 Touring o 97 milimetrů delší (5060 mm) a o 32 milimetrů širší (1900 mm). Výška vozu vzrostla o 17 mm na 1515 milimetrů.
Nové BMW řady 5 Touring má nejdelší rozvor ve své třídě, prodloužil se o 20 mm na celkových 2995 milimetrů. Výsledné proporce spolu s moderně tvarovanými plochami působí elegantně a reprezentativně.
Plně elektrická verze BMW i5 Touring staví na 400V architektuře. Je vybavena 81,2kWh baterií (), 7,4kW palubní nabíječkou a až 205kW DC rychlonabíjením. Max. výkon je 230 kW nebo 250 kW ve sportovním módu. WLTP dojezd se pohybuje mezi 483 km až 560 km. Uvedené platí pro verzi BMW i5 eDrive40 Touring, v nabídce je také výkonnější BMW i5 M60 xDrive Touring.
Koncept vozu BMW řady 5 Touring s jeho praktickou karoserií je speciálně navržen podle požadavků cílových skupin v Evropě a na japonském trhu, kde je kombinace sportovní elegance a velkého vnitřního prostoru již dlouho velmi ceněna.
Nejnovější generace tohoto modelu se v Evropě začne prodávat v květnu 2024, ostatní trhy budou následovat v červnu 2024. Zdaleka nejdůležitějším prodejním trhem nového BMW řady 5 Touring je domácí německý trh, následovaný Velkou Británií, Itálií, Švédskem, Belgií a Japonskem.
Stejně jako nové BMW řady 5 Sedan je i model Touring postaven na flexibilní architektuře. Díky ní může být nové BMW řady 5 Touring vybaveno efektivními zážehovými a vznětovými motory se 48V mild hybridní technikou, plug-in hybridními systémy a jako první model svého druhu v prémiovém segmentu vyšší střední třídy také čistě elektrickým pohonem. Všechny modelové varianty se vyrábějí na společné výrobní lince v továrně BMW Group v Dingolfingu.
V souladu s moderním designovým stylem nového BMW řady 5 se provedení Touring vyznačuje velkými a jasně definovanými plochami. Ty jsou strukturovány několika pečlivě navrženými prolisy.
Dvouprostorová koncepce karoserie se projevuje především v dlouhé linii střechy, mírně se svažující zádi a dynamicky protaženým tvarem bočních oken. Výrazné horizontální členění zadní části a dynamicky se svažující linie střechy navíc dodávají novému BMW řady 5 Touring sportovnější vzhled, než tomu bylo u předchozí generace.
Stejně jako nové BMW řady 5 Sedan má model Touring výraznou přední část s moderní interpretací typické BMW masky ve tvaru ledvinek a dvojitými světlomety. Téměř kolmá maska chladiče může být volitelně vybavena osvětlením BMW Iconic Glow.
LED světlomety BMW i5 Touring se vyznačují pro svoji značku charakteristickou „čtyřokou“ tváří, ovšem v moderní a redukované podobě. Dva téměř vertikální LED segmenty umístěné na vnějším okraji zajišťují funkci denního svícení a směrových světel. Precizně sladěná souhra mezi světlomety, BMW osvětlenou maskou ve tvaru ledvinek a světelným kobercem promítaným z prahů na zem vytváří efektní uvítací a rozlučková představení.
Adaptivní LED světlomety s modrými designovými prvky (v Evropě standardní výbava) jsou dostupné jako volitelná výbava. Mezi funkce matrixových dálkových světel patří neoslňující asistent dálkových světel BMW Selective Beam.
Jako další volitelná výbava jsou k dispozici světlomety M Shadow Line s černými vnitřními částmi. Volitelný paket osvětlení exteriéru BMW Iconic Glow zahrnuje osvětlený rámeček BMW masky ve tvaru ledvinek a dynamický světelný koberec osvětlující nástupní prostor do nového BMW řady 5 Touring.
Eleganci nového BMW i5 Touring při pohledu z boku podtrhují nízká boční okna, tenké D-sloupky a dlouhý střešní spoiler. Široké boky v zadní části vozu při pohledu zezadu podtrhují stylizované otvory na krajích zadního nárazníku.
Spolu s ostatními horizontálními liniemi a nízkým zadním oknem zdůrazňují širokou a robustní siluetu vozu. Jedinečným tvarem se vyznačují také zadní světla, která výrazně zasahují do boků. Jejich horizontální LED prvky jsou rozděleny chromovanou lištou ve tvaru písmene L.
zdroj: tisková zpráva
Zvenku fajn. Uvnitř navrhoval Homer Simpson, takže fiasko, které překonává pouze bizarní interiér jejich nového Mini, který navrhoval očividně duševně nemocný člověk.
Elektromobilní verze oproti dieslu o půl milionu dražší, takže samozřejmě naprostý nesmysl.
dle preview videotestu se u i5 moc nepovedlo nabijeni a na DC nabijeni a nabijeci krivku si vesmes stezuji snad vsichni co to mohli testovat, skoda skoda a jeste jednou skoda, no jsem zvedavej s cim prijde ta elektricka Audi 6, ktera ma mit 800V a nabijeni az 320kW
Kapota přes půl auta. To se tam zase elektromotor bude bát.
Možná tam mají prostor pro dlouhány-řidiče, aby si tam mohli natáhnout nohy 😀
No hurá! Konečně budou na trhu i zajímavé a hlavně praktické elektro-kombíky. Nebo teda vůbec nějaké kombíky 😁 A ne pořád jenom ta zpropadená SUV. Doba elektrická JE TU v plné parádě! Super 👏
youtube.com/watch?v=b-Kdzk-D7bo
Pro ty mene chapave, Tesla to nebyla ani jine EV.