BMW i3 se poprvé ukázal v České republice

Na uzavřené prezentaci pro zvané (novináře a případné zájemce o koupi) se v ČR tento týden poprvé ukázal elektromobil BMW i3. Malé plně elektrické auto, které lze doplnit o přídavný spalovací generátor, se v ČR bude prodávat za cenu 900 000 Kč.

Elektromobil BMW i3 v pražském hotelu Intercontinental
foto: Jan Horčík

Prezentace elektromobilu BMW i3 byla primárně určena potenciálním zákazníkům – a podle prvních dojmů jich není málo! Auto bylo k dispozici k „prolezení“, ale nikoliv k projetí. Projížďky nejspíš začnou až od 16. listopadu 2013, kdy bude auto oficiálně uvedeno také v ČR do prodeje.

Na BMW i3 ihned zaujmou úzká 19″ kola (podle některých zákazníků „až příliš futuristická“) a především zadní dveře otevírající se na opačnou stranu. Stejně tak je originální i palubní deska a „šaltpáka“ umístěná za volantem. Na ní se pochopitelně nevolí rychlosti, ale jízdní módy.

galerie: BMW i3
BMW i3 BMW i3 BMW i3

Základní cena elektromobilu BMW i3 je 900 000 Kč s DPH. S nějakou tou doplňkovou výbavou a range extenderem (REx) se ale snadno vyšplhá až ke 1,2 milionu. To za malé čtyřmetrové městské auto není zrovna málo, ač se honosí značkou BMW.

18 Comments on “BMW i3 se poprvé ukázal v České republice”

    1. Asi nebudete mať pravdu,
      Asi nebudete mať pravdu, pretože nikto s týchto kritikov nepovedal krivého slova proti dizajnu Tesly. BMW i3 je v tejto fáze dosť nevydarené. Keby bolo riešené prakticky, alebo aspoň aerodynamicky, tak by sa čudný dizajn dal akceptovať. Lenže tu je prístup cez úzke dvere mizerný a nie je tam ani náznak aerodynamického tvaru.

    2. Přesně tak.
      Opět

      Přesně tak.
      Opět porovnávat jablka s hruškami. Nelze srovnávat prémiový sedan s vozem do města. Co se týče aerodynamiky a designu je to tu také samý odborník… Tak za prvé: u vozu do města se aerodynamický odpor zdaleka neprojeví tolik, jako u vozu určenému k rychlému cestování. Dosahované rychlosti budou podstatně nižší. Víme, že roste s druhou mocninou rychlosti.
      Za druhé: Ač se to nezdá, má na svoji délku i3 velmi propracovanou aerodynamiku. I když se uplatňjí aerodynamická řešení mnohem lépe na vozidlech, která mají větší délku a lépe se tvarují do proudnicových tvarů, má i3 koeficient odporu vzduchu Cx 0,29!!!!! Což je pro tak malé vozidlo naprosto skvělá hodnota! VW eUp např. 0,32… Je to lepší hodnota než u Fabie či mnohem delší Octavie…
      Za třetí: vozidlo má i velmi nízké valivé odpory, které budou v městském provozu hrát velkou roli.
      Otázka designu je samozřejmě subjektivní, ale já vidím perfektní genezi designu a techniky od úsporných prototypů BMW. Např. elektromobilu Z11 E1 z roku 91, sportovního Z13 z roku 94,… Je odvážný a určený pro mladé, kreativní lidi, kteří na něj mají a chtějí být vidět např. cílová skupina Mini, VW Beetle, Fiat 500,… Je to imigovka. To, že se zdá českým zastydlým a vystrašeným knedlíkům radikální, zbytek Evropy netrápí…

      1. Cx 0.29 nie je už v
        Cx 0.29 nie je už v dnešnej dobe tak závratná hodnota. Dosahuje jej aj bývalá generácia Toyoty Yaris. Už pred 10 rokmi mala Audi A2 0.25, alebo zo súčasných taký B-čkový Mercedes má 0.26. Nízke valivé odpory – beriem. Ale to nič nemení na tom, že karoséria mohla vyzerať lepšie. Oveľa viac sa mi páčil ten koncept i3, ktorý mal zadné dvere pretiahnuté až k zadnému stĺpiku. Auto z profilu vyzeralo ucelene a dynamicky, nie ako táto zlátanina. Tento výstrelok kazí dojem z celého auta.

Napsat komentář