Berlín si objednal vodíkové vlaky Siemens

Společnost Siemens Mobility získala od společnosti Niederbarnimer Eisenbahn zakázku na dodávku sedmi dvouvozových jednotek Mireo Plus H pro síť Heidekrautbahn (RB27) v metropolitní oblasti Berlín-Brandenburg. Vodíkové vlaky vyjedou v roce 2024.

Tato vozidla druhé generace nabízející přepravu zcela bez emisí CO2 jsou vybavena elektrickým trakčním pohonem napájeným z vodíkových palivovových článků a z vyrovnávací lithium-iontové akumulátorové baterie.

„Cestování vlakem je dnes zdaleka klimaticky nejšetrnějším způsobem dopravy. Jsme velmi hrdí na to, že díky naší první zakázce na flotilu vodíkových vlaků zavádíme bezemisní železniční dopravu i na neelektrifikovaných tratích,“ říká Michael Peter, generální ředitel společnosti Siemens Mobility. „Naše Mireo Plus H je vodíková jednotka nové generace, která spojuje inovace s udržitelností. Díky svému dlouhému dojezdu, vysokému zrychlení a nejmodernějším technologiím stanoví nová měřítka v bezemisní osobní dopravě.“

„Jsme hrdí na to, že můžeme provozovat Heidekrautbahn, první síť v regionu Berlín-Braniborsko, ve které se budou používat vlaky na vodíkové palivové články,“ říká Detlef Bröcker, generální ředitel společnosti Niederbarnimer Eisenbahn (NEB). „Se společností Siemens Mobility má Niederbarnimer Eisenbahn po boku zkušeného a spolehlivého partnera. Vysoce inovativní vodíková vozidla jsou nejen šetrná k životnímu prostředí, ale nabízejí také moderní výbavu přizpůsobenou potřebám cestujících. Zapojení výrobce do údržby vozidel navíc zajišťuje vysokou úroveň bezpečnosti z hlediska dostupnosti vozidel. Technologicky a ekologicky obnovenou železnicí chceme aktivně podpořit obrat v energetice a dopravě a také zvýšit atraktivitu regionální osobní dopravy pro dojíždění do práce a cestovní ruch.“

Mireo Plus H je nejmodernější vodíková jednotka druhé generace vybavená vysoce výkonným trakčním systémem H2 o výkonu 1,7 MW, se zrychlením až 1,1 m/s² a maximální provozní rychlostí 160 km/h. Vozidla mají také nejnižší náklady na životní cyklus na trhu a nabízejí rychlé doplnění paliva za 15 minut. Mireo je navrženo tak, aby bylo energeticky úsporné a šetrné k životnímu prostředí. Základem je samonosná, svařovaná, lehká, integrální hliníková vozová skříň. Ke snížení spotřeby zdrojů a emisí přispívá také vylepšená aerodynamika, energetická účinnost komponentů a inteligentní řízení palubního napájení.

Dvouvozové jednotky se vyznačují komfortně navrženým, prostorným interiérem. Cestující mají k dispozici bezplatné Wi-Fi, obrazovky s dynamickými informacemi pro cestující zobrazovanými v reálném čase, speciálně vyhrazený prostor pro rodiny a dva víceúčelové prostory s dostatečným místem pro kočárky, invalidní vozíky a až dvanáct jízdních kol. Vozy jsou vybaveny třemi dveřmi na každé straně, což umožňuje snadný nástup a výstup cestujících na invalidních vozících nebo s kočárky, a to i na nižších nástupištích. Nový typ informačního systému ve vozidle zajišťuje také rychlou, snadnou a především bezbariérovou výměnu cestujících.

Součástí smlouvy se společností Siemens Mobility je také smlouva o poskytování servisu a náhradních dílů po dobu 10 let do roku 2034. Siemens Mobility zajišťuje dostupnost jednotek po celou dobu trvání přepravní smlouvy. Součástí této servisní smlouvy je nejen zajištění všech potřebných údržbových, servisních a opravárenských činností, ale také jejich průběžný další rozvoj, přizpůsobený specifickému využití vozidel na Heidekrautbahn.

Používání vodíkových vozidel na dráze Heidekrautbahn je součástí vědecky doprovázeného pilotního projektu financovaného spolkovou vládou a spolkovými zeměmi Berlín a Braniborsko, jehož cílem je vybudovat regionální udržitelnou vodíkovou infrastrukturu, která zahrnuje také hybridní elektrárnu a tankovací zařízení. Celý provoz vlaků RB27 a RB28 bude probíhat výhradně na regionálně vyráběnou energii z obnovitelných zdrojů. Přechodem z nafty na vodík dojde na lince Heidekrautbahn ke snížení emisí CO2 přibližně o tři miliony kilogramů ročně a úspoře 1,1 milionu litrů nafty.

zdroj: tisková zpráva

2 Comments on “Berlín si objednal vodíkové vlaky Siemens”

Napsat komentář