Uběhl zhruba rok od chvíle, kdy v Ženevě debutoval první sériový elektromobil Audi e-tron, v té době ještě zakrytý maskovací plachtou. Nyní se tam představuje jeho menší brácha.
foto: Audi
Koncept Audi Q4 e-tron je kompaktním, 4,59 metrů dlouhým čtyřdveřovým SUV, jehož spojitost s Audi e-tron je patrná na první pohled. Výkon 225 kW konceptu Q4 e-tron generují dva elektromotory a hnací sílu koncepčního vozu na silnici přenáší pro Audi typický pohon všech kol quattro.
Díky vynikající trakci zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhých 6,3 sekundy a dosahuje maximální, elektricky omezené rychlosti 180 km/h. Velký akumulátor s kapacitou 82 kWh zabírá téměř celý prostor podvozku mezi nápravami. Dojezd více než 450 km – dle metodiky WLTP – stanovuje v daném segmentu nová měřítka.
NEPŘEHLÉDNĚTE Autosalon Ženeva 2019: Audi už pouze s elektroauty, představí čtyři elektromobily a spoustu plug-in hybridů
Technologie konceptu Q4 e-tron je postavena okolo modulární platformy pro elektrifikované vozy MEB, která se v budoucnosti stane základem mnoha elektricky poháněných vozidel koncernu Volkswagen Group, od kompaktních vozů až po prémiové vozy střední třídy.
Koncept Audi Q4 e-tron nabízí detailní pohled na automobil, jenž se v budoucnu stane pátým sériově vyráběným elektromobilem a který výrobce představí na konci roku 2020. Prodeje prvního elektrického Audi e-tron již započaly a první vozy se ke svým majitelům dostanou na konci března 2019.
foto: Audi
V průběhu letošního roku bude představeno Audi e-tron Sportback a z výrobní linky začne sjíždět také speciálně po Čínu navržené Audi Q2L e-tron. Uvedení na trh sériové verze čtyřdveřového vysokovýkonného kupé Audi e-tron GT, které vyvíjí dceřiná společnost Audi Sport GmbH, je naplánováno na druhou polovinu roku 2020.
Ve stejnou dobu si svůj produkční debut odbude také kompaktní Audi Q4 e-tron. S touto nabídkou Audi pokrývá všechny důležité segmenty trhu s elektromobily, od segmentu A po třídu full-size, a to pouhé dva roky po uvedení prvního elektricky poháněného vozu.
Kompaktní zvenku, prostorný uvnitř: rozměry a interiér
4,59 metru dlouhý, 1,90 metru široký, 1,61 metru vysoký: Se svými rozměry zaujímá koncept Audi Q4 e-tron pozici v horní třetině segmentu kompaktních vozů. Jeho nároky na silniční prostor toto elektrické SUV kvalifikují jako agilní univerzál, který se hodí také na jízdu ve městě.
Pokud jde o interiér, tak ten je pravým opakem. S rozvorem 2,77 metru se řadí přinejmenším o kategorii výše. A protože uvnitř vozu chybí tunel převodovky, koncept Q4 e-tron nabízí netušenou prostornost a komfort, zejména pokud jde o prostor pro nohy cestujících vpředu a vzadu.
Pocit prostornosti interiéru umocňuje jeho barevné schéma. Zatímco v horní části kabiny pro cestující převládají světlé, teplé barvy, tmavý koberec na podlaze působí jako kontrastní prvek. Stropnice, okenní sloupky a horní část obložení dveří a přístrojový panel jsou potaženy bílými a béžovými textiliemi z mikrovláken.
foto: Audi
Trvalá udržitelnost je v případě konceptu Audi e-tron prioritou číslo jedna nejen z hlediska elektrického pohonu. Například podlahová krytina je vyrobena z recyklovaných materiálů. Namísto chromovaných kovových dekoračních rámečků jsou povrchy nastříkány několika vrstvami vysoce kvalitní barvy.
Lakované matné plexisklo použité na obložení vytváří intenzivní efekt hloubky. Čtveřice sedadel se zabudovanými opěrkami hlavy je čalouněna příjemným a vysoce kvalitním materiálem Alcantara, který zdobí dvojité prošívání silnou přízí.
Displej virtuálního kokpitu s nejdůležitějšími informacemi týkající se rychlosti, stavu nabití akumulátoru a navigace se nachází za volantem. Zcela novým prvkem je velkoformátový head-up displej s funkcemi rozšířené reality. Zobrazuje důležité grafické informace, například navigační šipky přímo na silnici.
Ovládací panely navržené v podobě dotykových ploch na ramenech volantu lze používat k volbě často využívaných funkcí. Uprostřed středové konzole se nachází 12,3″ displej, pomocí něhož lze ovládat zobrazovaný infotainment a funkce vozu. Displej je pro jednodušší obsluhu natočen směrem k řidiči.
Pod ním se je umístěna řada tlačítek ovládajících klimatizaci. Jelikož na konzoli nejsou funkční prvky, jako například volič převodovky nebo parkovací brzda, je navržena jako prostorný odkládací prostor, jehož součástí je také dok pro nabíjení mobilního telefonu.
K dispozici je také horizontální plocha s vysoce kvalitním designem, jejíž součástí je tlačítko pro volbu jízdního režimu, a která slouží také jako kryt přední části konzole. Dveře kromě běžných odkládacích ploch ve spodní části nyní nabízejí možnost odložit do speciálně tvarované horní části láhev, odkud je snadno dostupná.
Hospodárný hráč: systém pohonu a podvozek
Modulární platforma pro elektrifikované vozy MEB nabízí širokou škálu variant pohonu a úrovní výkonu. V konceptu Audi Q4 e-tron je instalovaná výkonná verze elektrického pohonu. Každou z náprav pohání jeden elektromotor – Q4 je tedy quattro.
foto: Audi
Mezi jednotlivými nápravami neexistuje mechanické spojení. Místo něj zajišťuje optimální rozdělení točivého momentu elektronika, a to ve zlomku sekundy. To umožnuje elektrickému SUV dosahovat optimální trakce za každého počasí a na jakémkoliv povrchu.
Koncept Audi Q4 e-tron využívá pro dosažení co nejvyšší hospodárnosti většinou zadní, trvale nabuzený synchronní elektromotor. Z důvodu hospodárnosti je točivý moment obvykle rozdělován tak, že upřednostňuje zadní nápravu.
Pokud řidič potřebuje více výkonu, než je elektromotor schopen poskytnout, elektrický pohon všech kol připojí přední asynchronní elektromotor a podle potřeby přesune část točivého momentu na přední nápravu. To se děje také prediktivně ještě před tím, než dojde k prokluzu kol na kluzkém povrchu nebo při rychlém průjezdu zatáčkou nebo v případě nedotáčivosti či přetáčivosti vozu.
Zadní elektromotor dosahuje výkonu 150 kW a generuje točivý moment 310 Nm. Přední motor posílá na přední kola 75 kW a 150 Nm. Celkový systémový výkon činí 225 kW. Akumulátor v podlaze vozu má kapacitu 82 kWh, což umožňuje dojezd v cyklu WLTP více jak 450 km. Akumulátor lze nabíjet maximálním příkonem 125 kW. Ve výsledku tak nabití akumulátoru z 80 % celkové kapacity zabere pouhých 30 minut.
Aerodynamický odporu karoserie Cd dosahuje hodnoty 0,28. K efektivitě přispívá i sofistikovaný systém rekuperace kinetické energie. Kompaktní SUV využívá každé příležitosti, jak dojezd prodloužit. K tomu přispívá také komplexní tepelný management pohonu a akumulátoru, který zahrnuje tepelné čerpadlo s chladivem CO2.
Sportovní, precizní řízení
Klíčovým faktorem sportovního charakteru a mimořádného příčného zrychlení jsou nízko a uprostřed vozu umístněné komponenty pohonu. Vysokonapěťový akumulátor je optimálně uzpůsoben rozměrům konceptu Audi Q4 e-tron a v podobě plochého, širokého bloku nachází se mezi nápravami pod kabinou cestujících.
Akumulátor váží 510 kilogramů. Těžiště konceptu Audi Q4 e-tron je tedy podobné, jako v případě sedanu s konvenčním systémem pohonu. Rozložení zatížení náprav je rozděleno v téměř dokonalém poměru 50:50. Přední kola konceptu Q4 e-tron jsou vedena nápravou typu MacPherson s adaptivními tlumiči. Vzadu je použita víceprvková náprava se samostatnými pružinami a adaptivními tlumiči.
Modulární platforma pro elektrifikované modely MEB: základní kámen
MLB, MQB – modulární platforma pro podélně uložené motory a modulární platforma pro příčně uložené motory: Tyto komponentové systémy pro vývoj automobilů představují velký úspěch ve všech segmentech Audi a koncernu Volkswagen Group.
Předchozí platformy byly navrženy především pro použití spalovacích motorů. Co je na modulární platformě pro elektrifikované vozy nové a odlišné: Byla výhradně zkonstruována pro automobily s elektrickými systémy pohonu.
Nápravy, pohon, rozvory a souhra mezi všemi komponenty jsou voleny a adaptovány speciálně s ohledem na e-mobilitu. Umístění velkokapacitních akumulátorů a jejich geometrii lze optimalizovat bez nutnosti činit kompromisy u jiných konceptů pohonu, které je v případě MLB a MQB vždy nutno brát v úvahu.
Platforma MEB současně otevírá obrovský potenciál synergie. MEB slouží primárně jako základ pro masově vyráběni elektromobily segmentu A. Značkám umožňuje společný vývoj nejlepších dostupných technologií a jejich následném použití v mnoha různých elektromobilech. MEB konkrétně pomáhá také rozvoji elektromobility dokonce i na cenu citlivém segmentu kompaktních vozů
Elektrická ofenzíva: dvanáct plně elektrických modelů do roku 2025
Audi zahájilo svou elektrickou ofenzívu v září 2018 světovou premiérou plně elektrického SUV modelu Audi e-tron. Audi do roku 2025 na nejdůležitějších světových trzích nabídne dvanáct automobilů s plně elektrickým pohonem a tyto modely budou tvořit zhruba třetinu všech prodejů.
SUV modely v rámci tohoto portfolia zahrnují e-tron a e-tron Sportback, které si svůj debut odbydou v roce 2019. Kromě toho bude v nabídce řada modelů s klasickými tvary karoserie, jako jsou Avant a Sportback. Nabídka pokryje každý relevantní segment od třídy kompaktních vozů po luxusní automobily.
Audi e-tron GT , koncept vysoce dynamického kupé s nízkou světlou výškou, měl premiéru v roce 2018 na výstavě v Los Angeles. Technologie tohoto vozu byla vyvinuta společně s Porsche, přičemž design a charakter konceptu e-tron GT nese nezaměnitelné stopy DNA Audi. Projekt se v sérový automobil promění na konci roku 2020.
Prémiová platforma pro elektrifikované vozy PPE je speciální společný projekt vývojových oddělení Audi a Porsche. Stane se základem pro řadu modelových rodin Audi s plně elektrickým pohonem, sahajících od velkoobjemových automobilů segmentů B až po D.
To není článek, to jsou přeložený marketingový žvásty.
To není článek, to jsou přeložený marketingový žvásty.
1. Díky vynikající trakci zrychluje z 0 na 100 km/h za
1. Díky vynikající trakci zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhých 6,3 sekundy
2. Dojezd více než 450 km – dle metodiky WLTP – stanovuje
2. Dojezd více než 450 km – dle metodiky WLTP – stanovuje v daném segmentu nová měřítka.
Ta stanovuje jiná firma, určitě ne Audi.
3. Zcela novým prvkem je velkoformátový head-up displej s
3. Zcela novým prvkem je velkoformátový head-up displej s funkcemi rozšířené reality.
Inovace jako Brno. Na brýle s polarizačním filtrem zapomeňte, takže budete mít odlesků z všudypřítomných chromových doplnku interiéru plně přední sklo.
3. Aerodynamický odporu karoserie Cd dosahuje hodnoty 0,28. K
3. Aerodynamický odporu karoserie Cd dosahuje hodnoty 0,28. K efektivitě přispívá i sofistikovaný systém rekuperace kinetické energie.
Takže Cx nic moc a rekuperace už nezachrani tu obrovskou spotřebu, které to auto stejně jako jeho vetsi bráška bude mit.
Když inženýři z Audi rezebrali Model 3, tak jim spadla celist.
4. K dispozici je také horizontální plocha s vysoce
4. K dispozici je také horizontální plocha s vysoce kvalitním designe….
Blee, vysoce kvalitni, design? Kecy, kecy, kecy…
pozor „chymera“ je zas na titulce soudluzi
pozor „chymera“ je zas na titulce soudluzi ;))
seznamzpravy.cz/clanek/unikatni-ceska-baterie-he3da-bude-to-technologicky-prelom-nebo-chimera-67249
Celkem dobře zpracovaná reportáž.
Celkem dobře zpracovaná reportáž.
politici sou zkrmpovaný a podmazaný ropákem tak pindaj že
politici sou zkrmpovaný a podmazaný ropákem tak pindaj že nic nevýýý ;))) bojej se dotoho naplno vobout to je celý soudluzi ;)))))
to je hrozný jak sou ty ropný slačky namnožený 😉
csfd.cz/film/397118-deepwater-horizon-more-v-plamenech
off
Japonci záměrně sestřelený mág Ghosn, se po 100
off
Japonci záměrně sestřelený mág Ghosn, se po 100 dnech konečně dostal z šílené japonské vazby. V Japonsku však musí zůstat.
Ghosn zaplatil kauci kolem 200 milionů korun. Exšéf automobilky Nissan může být brzy na svobodě
https://www.irozhlas.cz/zivotni-styl/auto/carlos-ghosn-nissan-vazba_1903060713_pj
off
Šílenec Vošický to v Hjůndaji
off
Šílenec Vošický to v Hjůndaji zabalil.
http://www.auto.cz/vladimir-vosicky-odchazi-pozice-generalniho-reditele-hyundai-motor-czech-128056
Vykopnutí na hodinu se neříká, že to sám zabalil.
Vykopnutí na hodinu se neříká, že to sám zabalil.
Prodávám jak jsem nakoupil, ty evidentně víš víc, ale
Prodávám jak jsem nakoupil, ty evidentně víš víc, ale vůbec se tím nepochlubíš.
JJ.. ráno normálně šel do kanclu.. a vida – na stole
JJ.. ráno normálně šel do kanclu.. a vida – na stole kartonový krabice.
Tak zabalil svý krámy a ochranka mu s tím pomohla ven …
Začátek týdne jako lusk ..:-)))
tyyyoe… Ghosn je snad už venku zlochu za Milijardu.. do
tyyyoe… Ghosn je snad už venku zlochu za Milijardu.. do rejžákoviny prostě nejedu ;))
e15.cz/zahranicni/nekdejsi-sef-automobilky-nissan-carlos-ghosn-byl-propusten-na-kauci-1356841
Bravo, Audi opět dokázalo že dokáže naroubovat vzhled
Bravo, Audi opět dokázalo že dokáže naroubovat vzhled spalováku i na elektrickou platformu MEB :))))
Bezradní dizajnéři skáčou jak předposraný kravaťáci pískaj. Rozkaz dne: nesmí to být hezčí než současný Audi spalovací popelnice. K tomu masivnímu falešnýmu chladiči bych prosil 4 masivní fejk výfuky s výrobníkem čmoudu, ať je iluze dokonalá.
Náskok díky technice! Zpátky ni vpřed! :)))
njoooo chybí tomu imitace výfuků na který sme zvyklí :)))
njoooo chybí tomu imitace výfuků na který sme zvyklí :))) a to máš fuk hlavně dyž to pojede na baterky. Já bych si demonstrativně na novýho elektromobila ty koncovky sám na vruta domontoval!!! A byl bych na to dílo hrdý!!!!!! :))))))
Hmmm, a třeba Tesla S nevypadá jako klasický sedan se
Hmmm, a třeba Tesla S nevypadá jako klasický sedan se spalovákem pod kapotou? Jak by sis představoval design elektroauta, aby si neprohlásil, že designáři jsou bezradní? Má to mít tvar krychle? Nebo co?
Když někdo představí elektroauto, které vypadá jinak (i3, Leaf 1. gen.), tak všichni nadávají, že to vypadá hnusně a že se snaží odlišit jen proto, aby to dávalo na odiv, že je to elektroauto. Když někdo představí elektroauto, které designově vypadá jako klasické auto (mimo Tesly samozřejmě, že S vypadá jako sedan, X jako SUV a 3 jako hatchback, je naprosto v pořádku, že…), tak se zase kecá o tom, že to vypadá jako auto.
Sám jezdím v „krabici ze sci-fi“ i3, ale chápu lidi, co chtějí klasicky vypadající auto typu eGolf.
A teraz trošku reality.
Využitelná kapacita 90% (tak ako v
A teraz trošku reality.
Využitelná kapacita 90% (tak ako v e-tron) je v skutočnosti 74kWh
Spotreba 30kWh/100km (optimistických)
Výsledný dojazd 250km.
Tých nafúknutých 450km to nedá ani v meste.
Od toho je mezi všemy modely plně porovnatelná norma WLTP,
Od toho je mezi všemy modely plně porovnatelná norma WLTP, aby usvědčila blbečky z vymýšlení lží.
Pořád přešlapujou na jednom místě. Kdyby přišli
Pořád přešlapujou na jednom místě. Kdyby přišli alespoň s nějakou inovací… třeba Polestar s tou dírou na nohy pro zadní cestující v baterkách.. tomu říkám chytré řešení nebo aspoň snaha udělat něco jinak (lépe). Ale stačilo prolézt si aktuální e-tron a všem musí být jasné, že AUDI začíná snad ještě ve větším pravěku než Tesla v roce 2008. Tunely a podobné hovadiny, nesmyslné plýtvání místem, prostě auto jako kráva a přitom užitný prostor taaaak malý – nechápu! Vždyť se tam ani ten průměrnej německej Ginter snad nemůže vejít!
Tu dinosaurskou demenci před sebou pohrnou ještě hodně
Tu dinosaurskou demenci před sebou pohrnou ještě hodně dlouho.
Musí tam dávat maximální baterii. Škodovka, která bude
Musí tam dávat maximální baterii. Škodovka, která bude vyrábět sesterské SUV, naopak musí dávat z nejvyššího rozhodnutí baterii menší, tak snad tam to vykrojení pro lepší posez na zadních sedadlech udělají.
mně by zajímalo, které elektromobily jsou skutečně tiché
mně by zajímalo, které elektromobily jsou skutečně tiché a v kterých třeba nepříjemně píská motor nebo elektronická regulace …
Stav se na nějakém EV srazu a vyzkoušej na vlastní
Stav se na nějakém EV srazu a vyzkoušej na vlastní ucho.
Obecně to prakticky nikdy není slyšet.
To musí ale posuzovat nejlépe přstroje nebo alespoň mladé
To musí ale posuzovat nejlépe přstroje nebo alespoň mladé uši s citlivostí na vysoké tóny a ne vy.
No pristroj zas hure posuzuje „neprijemnost“ zvuku….
No pristroj zas hure posuzuje „neprijemnost“ zvuku….
Všechny auta co jsem s nimi jel nějak pískají,
Všechny auta co jsem s nimi jel nějak pískají, samozřejmě 20ti letý řidič slyší i měniče 20 kHz, po 50ti letech už lidé neslyší ani 14 kHz. Stačí si zapnout auto a pustit na telefonu signal analyzátor a je vidět, jak hned ty frekvence naskočí.
Moje auto píská jak GM EV1, a dá se s tím žít. Jiné
Moje auto píská jak GM EV1, a dá se s tím žít. Jiné auta jsou o 1000% lepší z hlediska (ne)pískání měniče.
rozhodně pískavá kraksna byla šáde eltra 1992 hrála
rozhodně pískavá kraksna byla šáde eltra 1992 hrála podobně jako dánská kára juko ješity :))
youtube.com/watch?v=q7_t8LVYwQQ
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a1992-skoda-eltra-151/
myslim ze bjorn vede tabulku zmerenych dB v aute..v nejakem
myslim ze bjorn vede tabulku zmerenych dB v aute..v nejakem videu jsem to zahledl a myslim ze tam vedli audi etron/jaguar/tesla a egolf 🙂
Model 3 je dle jeho měření hlučnější, ale to neznamená
Model 3 je dle jeho měření hlučnější, ale to neznamená že bude hlučný obecně. Vše závisí na použitých pneumatikách, teplotě a tom zda je povrch vlfký či suchý. Bjorn logický nemá možnast testovat všechna auta za stejných podmínek, ale i tak je jeho snaha velmi přínosná.
No co jsem s elektroauty (tesly, bmw i3) tak to bylo v pohode.
No co jsem s elektroauty (tesly, bmw i3) tak to bylo v pohode. Elektronika sice po seslapnuti plynu slyset je (pri rovnomerne jizde ne), ale neni to nijak neprijemny piskot (je mi pod 30, takze sluch jeste docela vysoke tony bere, s pribyvajicim vekem to bude pocitove „lepsi“).
Koukám jak se dá okecat něco na čem se vůbec, ale vůbec
Koukám jak se dá okecat něco na čem se vůbec, ale vůbec nedá vydělat. Hmmm. Dobře, mluvíme pořád o luxusní třídě. Tam snad i VW vidí nějaký zisk.
No jo, fuj to je, ale žvástů! Jestli to Horčík všechno
No jo, fuj to je, ale žvástů! Jestli to Horčík všechno čte, tak je zralej na 10tiletou zdravotní dovolenou :-)))))))