V kokpitu hybridní studie Škoda Vision X, která má v Ženevě světovou premiéru, představuje automobilka aktuální služby a vize budoucnosti v oblastech konektivity a mobility.
V „inovačním tunelu“, který je jádrem ženevského stánku Škoda Auto v hale 2, se mohou návštěvníci interaktivní formou seznámit s technologiemi, materiály, nároky na kvalitu a novými Simply Clever prvky vozů Škoda. Prostřednictvím obrazovek a tabletů dostanou návštěvníci podrobné informace o nové studii Škoda Vision X.
„Škoda Auto už digitální budoucností žije. Mnohé z inovačních konceptů mobility, které automobilka prezentuje v Ženevě, jsou již skutečností,“ říká Andre Wehner, Chief Digital Officer Škoda Auto. „Projekty Škoda Auto DigiLab jasně ukazují, jak se Škoda Auto vyvinula z výrobce aut k poskytovateli komplexních služeb v oblasti mobility.“
Vedoucí Škoda Auto DigiLab, Jarmila Plachá, k tomu dodává: ,em>„V našem inovačním centru pracujeme dennodenně na nových, pokročilých řešeních, s nimiž děláme individuální mobilitu ještě pohodlnější a jednodušší. V Ženevě mohou návštěvníci autosalonu na vlastní kůži zažít, jak inovace Škoda Auto DigiLabu usnadňují každodenní život.“
Novou platformu pro prezentaci vizí mobility v Ženevě nabízí nová studie Škoda Vision X a také „inovační tunel“. Zde se mohou návštěvníci pomocí dotykové obrazovky detailně informovat o mnohých technických a designových inovacích studie.
Kromě toho se mohou do Vision X posadit a na barevném displeji vozu shlédnout informativní videa k digitálním řešením mobility Škoda Auto. Filmy prezentují čtyři aktuální projekty Škoda Auto DigiLab, mezi nimi jsou také dvě již existující služby.
Pod názvem HoppyGo uvedla Škoda Auto DigiLab jednu z největších platforem pro sdílení automobilů v České republice. Přes aplikaci lze rezervovat auto i vyúčtovat jízdu. Platforma roste měsíčně o 250 uživatelů. Měsíčně se přidává na 30 nových automobilů. Momentálně je k půjčení skoro 400 vozů.
V Mnichově inicioval Škoda Auto DigiLab službu v oblasti mobility a sociálních služeb CareDriver. Speciálně vyškolení CareProfs doprovázejí osoby, které potřebují pomoc (starší lidé a děti cestující bez svých rodičů) v každodenním životě i ve volném čase. Škoda Auto stojí po boku tohoto start-upu prostřednictvím svého digitálního inovačního centra jako rádce, investor a spolutvůrce celého konceptu.
Třetí projekt se věnuje chytrému parkování v centrech měst: Společně se svými partnery a samotnou Škoda Auto, vyvíjí Škoda Auto DigiLab novou službu, která řidiče za využití nového algoritmu dovede přímo k volnému parkovacímu místu a umožní za parkování přes mobilní telefon rovnou i zaplatit.
Kromě toho pracuje Škoda Auto DigiLab na speciální aplikaci pro ride sharing. Usnadňuje domlouvání spolujízdy a ukazuje uživatelům nejlepší příležitost ke spolujízdě na jejich konkrétní trase. Na základě aktuálních dopravních informací v reálném čase propočítá aplikace také ideální trasu a přesnou dobu příjezdu.
Vozy Škoda již brzy s hlasovým asistentem Alexa Škoda Connect Skill at Home Škoda Auto pracuje na integraci funkce Amazon Alexa do vozů se službou Škoda Connect. Alexa je inteligentní hlasový ovládací systém, který umožňuji uživateli pokládat jeho autu dotazy přímo z obývacího pokoje.
Alexa bude umět odpovědět na otázky na ujetou vzdálenost, dojezd podle paliva v nádrži a na další služby z portfolia Škoda Connect. V expozici Škoda Auto na ženevském autosalonu je k vidění animované video a panel ukazující na příkladech funkce služby Alexa.
CAR-TO-X Tým Škoda Connectivity pracuje na uvedení nových funkcionalit CAR-TO-X do vozů Škoda v blízké budoucnosti. Integrace inteligentních kooperativních dopravních systémů umožňuje komunikaci mezi vozidly, infrastrukturou a řidiči navzájem.
Dosáhne se tím větší bezpečnosti na silnicích, větší plynulosti provozu a většího jízdního komfortu. Řidiči to pak pomůže se správně rozhodovat a přizpůsobovat jízdu aktuální dopravní situaci.
Projekt Škoda Connect CAR-TO-X má rozhodující význam pro bezpečnost budoucích autonomních vozidel. Umožní to jejich plnou integraci do běžného provozu. Samostatná prezentační zeď na stánku Škoda Auto v Ženevě atraktivní formou ukazuje vizi fungování takových systémů v blízké budoucnosti.
Škoda Auto DigiLab v Praze
V rámci své Strategie 2025 definovala Škoda Auto digitalizaci a vytváření digitálních služeb mobility jako hlavní pilíř budoucího vývoje firmy. Centrální roli přitom hraje Škoda Auto DigiLab v Praze, který má dodávat inovační energii a schopnosti v oblasti digitálního vývoje české automobilky.
Škoda Auto DigiLab ukazuje firmě možnosti a předpoklady digitalizace. Toto inovativní centrum, koncipované jako rychle reagující IT-Start-up, zkoumá a vyvíjí nové obchodní modely, řešení a produkty.
Digitální laboratoř hledá nepřetržitě nové digitální vize a vytváří moderní služby mobility pro zákazníky společnosti Škoda Auto. K týmu patří více než 20 specialistů. Aktuálně pracují na zhruba 40 projektech.
K úkolům Škoda Auto DigiLab patří také kooperace s externími inovátory, start-upy a partnery. Nedávno zahájila činnost pobočka Škoda Auto DigiLab v izraelské metropoli Tel Aviv. Toto město je uznáváno jako jeden z nejdynamičtějších hotspotů pro IT-start-upy na světě.
Na autosalóne v Ženeve 2018 už nie sú hostesky.
Zato tá
Na autosalóne v Ženeve 2018 už nie sú hostesky.
Zato tá Škoda VisionX je naozaj šťavnatá! 🙂
Recesia féjzlift Fábie na začiatku tohto video náhľadu ako bonus.
youtube.com/watch?v=slX9OGkK5H0
Jedinou realnou vizi shade má v malých baterkách nejlíp
Jedinou realnou vizi shade má v malých baterkách nejlíp ještě 15let s vejfukem.
Škodovka začne prodávat plně elektrické auto pod svou
Škodovka začne prodávat plně elektrické auto pod svou značkou už příští rok 2019.
e-Citigo = e-UP z roku 2015?
e-Citigo = e-UP z roku 2015?
Ano. Vývojáři Škodofky po 4 letech bádání přišli na
Ano. Vývojáři Škodofky po 4 letech bádání přišli na to, jak na eUP namontovat místo VW indiánka 🙂
Někde jsem četl o dojezdu 300km. Že by jiné baterky?
Někde jsem četl o dojezdu 300km. Že by jiné baterky?
e-UP
e-UP pohon:
netcarshow.com/volkswagen/2014-e-up/1280×960/wallpaper_23.htm
Na zenevskem autosalonu 2018 jsou vubec nejaka realna auta. To
Na zenevskem autosalonu 2018 jsou vubec nejaka realna auta. To je furt sama vizze apod. To mohli udelat webinar a vyslo by zp vystavovatele levneji.
Navic se mi libi vizze na hydrida, ten uz tu mel aspon 8 let jezdit. Aaach joo.
Autošoustalón ?? tak víč co, posledních pár let se na
Autošoustalón ?? tak víč co, posledních pár let se na Ženevu jezdilo hlavně vočumovat holky 🙂 páč smysluplný káry se na tom upadající autošoustalónu už dekádu nevyskytují 😉 Jelikož papaláši mají černý vocasový svědomí a příliš dají na bůlvární plátky mítůvole, vypleskli novinku že letos už navíc bez bab 😉 Takže máš recht, do švajcu za čerstvým vzduche a na poslední lyže než staje díky ropákům poslední ledovec 😉
mňa dorazili tie inovatívne zelenkavé ovály, zhmotňujúce
mňa dorazili tie inovatívne zelenkavé ovály, zhmotňujúce trendy budúcich desaťročí …
ps – posledná „škodovka“, ktorá ešte nezaostávala a neponúkala bežné veci za príplatok ol prvý spartak š440.
dnes v ponuke LÍDROV automobilového priemyslu ponúkajú ako príslušenstvo ZA PRÍPLATOK také veci, ktoré mali povojnové ruské autá (zim, gaz, Zavod Imeni Molotova) v základe. zapaľovač, zásuvka, ručný plyn (tempomat), rádio, textilné koberce, vlnené poťahy, …
Tak se taky přidám, v čem sere Škoda mě – v tom
Tak se taky přidám, v čem sere Škoda mě – v tom plýtvaném zaměřování vývoje na zbytečný luxus, který dělá dávno hafo jiných upadajících značek.
Přitom je známo, že VW neumí navzdory svému názvu vyrábět levná lidová auta.
A nejmenší auta teď vyrábí blbě VW i pro Škodu předraženou verzi CitiGo, a o elektroverzi se proslýchá, že v tom budou stejěn pokračovat.
Takže podle mě by měla Škoda teď prioritně napřít snahu na vybudování další továrny třeba někde u Ostravy, a tam se zaměřit na statisícovou výrobu co nejlevnějších malých elektrovozítek na krátké dojíždění, možná i v nejlehčí kategorii od 15.
Přitom je velká obchodní šance, když se teď díky
Přitom je velká obchodní šance, když se teď díky neumětelství byrokratů EU bude hroutit bazarový trh automobilů, takže použitelná levná auta pro města se začnou kriticky nedostávat.
Souhlasím, i my v Ově potřebujeme potáhnout platy na
Souhlasím, i my v Ově potřebujeme potáhnout platy na nějaký reál 😉 Furt si tu podnikavci myslí, že spravedlivá odměna za lidský čas je 85 v českých/hodinu…….. S tou cenou ať jdou podnikat na Ukrajinu či na Balkán.
no ta Ostrava odpadá šéfe, díky prasáckýmu polsku tam za
no ta Ostrava odpadá šéfe, díky prasáckýmu polsku tam za chvíli nebude mít kdo žít natož pracovat a víš přeci jak je na tom šáde s roboty kuka 😉
pr-asu.chmi.cz:8080/IskoPollutionMapView/faces/viewMapImages.xhtml
Šáde a už zase Vižn?! :)))) K smíchu! …anebo k
Šáde a už zase Vižn?! :)))) K smíchu! …anebo k pláči?? to záleží jakýho ste nacionálního smýšlení ;))
AT ŽIJE JEDINÝ ČESKÝ SUPERB ELEKTRIK 2011
stream.cz/nejnovejsi/meziplyn/10001914-elektro-superb
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2012-super-el-ii/
já si jako poctivá blocka myslím, že už dokonale čistý
já si jako poctivá blocka myslím, že už dokonale čistý diesel EURO 6 naprosto splňuje požadavky současného zákazníka a to nejméně na příštích 10 let. Ropy je dost, továrny jsou rozjeté takže není potřeba v současné době vyrábět nějaké nové elektrické automobily a už vůbec ne autonomní automobily protože každý správný chlap chce kroutit volantem
A já si myslím, že do roku 21 nebo 22 zvládne donutit
A já si myslím, že do roku 21 nebo 22 zvládne donutit někdo byrokracii EU už konečně k nějaké poctivé EURO 7, a po 2025 hodně evropských měst pustí do svého širšího centra jen elektra nebo ty 7ky.
Asi Vás budem musieť sklamať. Pri EURO 6 sa uvádza
Asi Vás budem musieť sklamať. Pri EURO 6 sa uvádza súhrnný limit na CO2 130g/km. Pri plánovanej norme EURO 7 v roku 2020 to bude 95 g/km CO2 a to už teraz automobilky kričia, že je to nereálne (proti fyzikálnym zákonom), ale napr. Toyota Hybrid už 20 rokov spĺňa budúcu normu EURO 7 (limit do 95g/km CO2) – samozrejme papierovo, realita nie je nikdy taká optimistická.
zpravodajstvi24.cz/euro7/
Ano, potreby zakaznika urcite splnuje.
Ale obavam sa, ze
Ano, potreby zakaznika urcite splnuje.
Ale obavam sa, ze nesplnuje potreby zivotneho prostredia. Najma v mestach. Aku motivaciu by potom malo zavadzanie bezemisnych a nizkoemisnych zon v mestach ?
Aku motivaciu ma zavadzanie zakonov na znizenie emisii CO2 ?
Ze nekdo vubec resite dalsi cipisovo alter ego… Proste ma
Ze nekdo vubec resite dalsi cipisovo alter ego… Proste ma ted zenske obdobi, vcera tu byla Babiskova nebo tak neco.
rozviň diskuzi a neremcat 😉
rozviň diskuzi a neremcat 😉