Německý koncern Daimler představil na autosalonu Ženeva 2015 další plug-in hybrid. Mercedes-Benz Concept V-ision e je nový minivan s celkovým výkonem 245 kW a luxusním interiérem.
foto: Daimler
Hybridní pohonný systém minivanu Mercedes-Benz Concept V-ision se skládá z benzinového čtyřválce o výkonu 155 kW (210 koní)/350 Nm, který je doplněn o elektromotor 90 kW/340 Nm. Celkový maximální točivý moment systému je 600 Nm.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Ženeva 2015: MILA Plus – plug-in hybrid z Rakouska
Autosalon Ženeva 2015: Aston Martin DBX – elektromobil pro Bonda
Z 0 na 100 km/h dokáže auto zrychlit během 6,1 vteřiny. Max. rychlost činí 206 km/h. Kromě agregátu a elektromotoru je vůz vybaven také 13,5kWh li-ion baterií, která vystačí na 50 km čistě elektrické jízdy (max. 80 km/h). Průměrná spotřeba podle NEDC 3,0 l/100 km.
Koncept nového MPV je standardně vybaven 220V a 12V zásuvkou, pětilitrovou ledničkou, USB porty, slotem pro SD karty, několika držáky na pití či držáky pro tablety iPad. Zaujme také obří posouvací panoramatická střecha.
Bejt co celý v elektrice,
Bejt co celý v elektrice, byl by to skvělý základ pro obytné, síťově nezávislé obytné auto. Baterie velikosti Tesly lehce pokryje potřebu elektřiny pro domácnost. Čekám kdy se objeví elektrický dodávkový podvozek s takovou baterií.
Pro koho je to určeno?
Pro koho je to určeno? Nějak mě nenapadá cílová skupina zákazníků.
Já bych to viděl na
Já bych to viděl na aktivní německé důchodce. 🙂
Mě nejde do hlavy spojení
Mě nejde do hlavy spojení luxusu a dodávky. Naprostou většinu bohaté klientely to musí odradit… Většina si kupuje SUV a v případě opravdu bohatých pak limuzíny. Buď je cílem střední třída, ale pak asi opravdu jen ta německá, nebo to nechápu. A i pak, dodávka se 4 sedadly… To je mimo.
Tak je to koncept.
Tak je to koncept. Zkoušejí jestli o něj bude zájem. Je pravda, že těch sedadel by mohlo být víc. MPV se 4 sedadly není asi to pravé ořechové. Ale zase v kterém autě si cestující vzadu za jízdy v klidu lehne s nohama ve směru jízdy stisknutím tlačítka. 🙂
V Bentley to asi půjde.
V Bentley to asi půjde. Jenže člověk co má Bentley si tohle rozhodně nepořídí. A normální člověk zamáčkne slzu a koupí si normální auto… Prostě tam ty zákazníky nevidím.
To, co je tady vyjmenováno
To, co je tady vyjmenováno je možné i v příplatkové výbavě standartní V-classe, takže tady nepředvědli nic extra.
Pokud bude možné tuto pohonnou jednotku použít i v normální výbavě, tedy 7+1 (případně 8+1), tak pro hotelové a firemní transfery na letiště a po městech je to jako dělané. Na letištích většinou je zásuvka, u hotelu taky, skákání po městě většinou dieselu nedělá moc dobře (i když dnešní nové motory s ECO módem si s tím taky hravě poradí).
Je to parada, ze sa to takto
Je to parada, ze sa to takto da krasne s elekromotormy zosynchronizovat! vykon je paradny na dodavku, no max. dojazd by som stanovil aspon na tych realnych 100 km.
Potom by som to kupil. Nechcem ziadny hybrid, ktory neprejde viac ako 100km cisto elektrina!
Na druhej strane mi vzdy zvihne tlak myslienka, ze do Ameriky sa srackove motory ako 1.0 ecoboost, alebo 1,2 tsi ani nedostanu, pretoze tieto motory amerika ani nechce vidiet.
Europa tlaci na najmensie emisie, ale Amerika alebo cina, ti si mozu uzivat silnejsie motory a kaslat na zivotne prostredie.
Predaj hybridov bude sice narastat, ale väcsinou iba v europe. Taka amerika serie na nejake zivotne prostredie a riadi sa iba jednou myslienkou-Objem nenahradis, t.j. tiadne srackove motory 0.9, 1.0, 1.2 sa na ich trhu nechytaju. A dobre vedia preco!
Pomaly aby sme jazdili len na elektro-kolobezkach
Do certa s celou europskou uniou, ktora kaze znizovat emisie!
Ake auto si ma clovek kupit? Elekroauta su drahe, a benzin a diesel znecistuju prostredie…Nech sa europa niekam strci.
Mala nariadit aby vsetci vyrobcovia presli na vodikove auta a hotovo. Aky ma zmysel motor 1.0 ecoboost??? alebo nizsie kubatury???