Autosalon New York 2018: nový Hyundai Tucson také jako 48V mikrohybrid

Hyundai slaví na mezinárodním autosalonu NYIAS 2018 v New Yorku světovou premiéru nového Hyundai Tucson – modernizované verze nejdůležitějšího tahouna prodeje značky Hyundai v globálním měřítku.

Modernizace modelu Tucson zahrnuje významnou aktualizaci designu, nejmodernější vyspělé asistenční systémy a vylepšená poháněcí ústrojí.
foto: Hyundai

TISKOVÁ ZPRÁVA

Hyundai Tucson je od svého uvedení na trh v roce 2015 nejprodávanějším vozem Hyundai v Evropě. Nové kompaktní SUV, navržené v Evropě, vstupuje na trh se svěžím, přitažlivým designem, přepracovanou nabídkou variant poháněcího ústrojí, ještě vyspělejší technikou a komfortní výbavou, aby uspokojilo i náročné požadavky moderních zákazníků.

„Nový Tucson přináší svěží vzhled, který je konzistentní s našimi nejnovějšími modely Hyundai, a také řadu vylepšení pro ještě podmanivější zážitky z jízdy a maximální spokojenost zákazníků,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, zodpovědný za marketing a produkt.

„Díky této významné modernizaci očekáváme, že nový Tucson bude pro naše zákazníky ještě atraktivnější a nadále bude upevňovat pozici našeho nejprodávanějšího modelu.“ Tucson, navržený v Evropě, jehož výroba bude mimo jiné zahájena v Nošovicích, splňuje nejvyšší standardy kvality, čímž vychází vstříc očekáváním evropských zákazníků a navazuje na své úspěchy v tomto regionu.

Přitažlivost vnějšího designu umocňuje kaskádovitá maska chladiče, ještě ušlechtilejší design světlometů LED společně s nově navrženým předním nárazníkem, spodním ochranným panelem a novým designem kol.

Vozidlo je vybaveno také novými koncovými svítilnami, nově navrženým zadním nárazníkem a koncovkou výfukové soustavy. Nový Tucson přesvědčí rovněž ještě vyšší úrovní hospodárnosti a jízdní dynamiky, výjimečnou prostorností, velmi ergonomickým vnitřním designem a širokým výběrem vyspělých systémů pohonu.

Nový Tucson bude k dispozici se dvěma vznětovými a dvěma zážehovými motory. Cílem modernizace bylo snížení zdvihového objemu a emisí CO2. Nový Tucson, nabízený od poloviny roku 2018, bude navíc prvním modelem Hyundai s částečně hybridním pohonem s napětím 48 V.

Nejvýkonnějším motorem v nabídce je dvoulitrový turbodiesel s výkonem 137 kW/186 k. Tento vysokovýkonný motor se dodává s pohonem všech kol a může být kombinován buď s šestistupňovou mechanickou převodovkou (6MT), nebo na přání s nově vyvinutou osmistupňovou samočinnou převodovkou (8AT).

Zákazníci mají alternativně na výběr také nově vyvinutý vznětový motor 1,6 litru, a to ve dvou výkonových verzích: základní verze poskytuje nejvyšší výkon 85 kW/115 k, zatímco výkonnější varianta nabízí 98 kW/133 k. Oba motory jsou k dispozici s šestistupňovou mechanickou převodovkou a pohonem předních kol.

Pro výkonnější verzi nabízí Hyundai sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku (7DCT) a výběr pohonu předních nebo všech kol. Nová převodovka 7DCT z vlastního vývoje společnosti Hyundai se vyznačuje nejmodernější konstrukcí.

V porovnání se samočinnou převodovkou snižuje spotřebu paliva a emise CO2 a optimalizuje jízdní dynamiku při zachování vysoké kvality řazení. Nový Tucson vychází vstříc požadavkům zákazníků také dvěma zážehovými motory.

Jednotka 1.6 GDI s šestistupňovou mechanickou převodovkou a pohonem předních kol poskytuje nejvyšší výkon 97 kW/132 k. Ještě vyšší nároky uspokojí přeplňovaný čtyřválec 1.6 T-GDI, který se vyznačuje vynikajícími výkonovými parametry s nejvyšším výkonem 130 kW/177 k.

Tento motor lze kombinovat s převodovkou 6MT nebo 7DCT. V obou případech jak s pohonem předních, tak i všech kol. Všechny motory pro nový Tucson splňují novou emisní normu Euro 6c a mají nižší spotřebu paliva, mj. také díky minimalizovanému vnitřnímu tření.

Nejmodernější informační a zábavní systémy nového modelu Hyundai Tucson jsou připraveny na požadavky náročných moderních zákazníků také v oblasti konektivity.

Zákazníci mají navíc na výběr nejlepší komfortní a praktickou výbavu ve své třídě, která zahrnuje prémiový audiosystém Krell, bezkabelovou nabíječku mobilních telefonů dle standardu Qi a 7“ informační displej, který podporuje konektivitu systémů Apple CarPlay, Android Auto a Bluetooth.

Efektivní a komfortní jízdu z bodu A do bodu B zajistí navigační systém s 8“ displejem, který nabízí zobrazování mapových podkladů v režimu 3D a sedm let bezplatného využívání služeb LIVE Services včetně získávání aktuálních informací v reálném čase.

Standardní vstup USB poskytuje další možnost pro připojení přenosných zařízení v interiéru nového modelu Tucson. Druhý vstup USB je standardně umístěn vzadu a v případě potřeby umožňuje za jízdy nabíjet přenosná zařízení.

Nejmodernější asistenční systémy a prvky aktivní bezpečnosti Hyundai SmartSense v novém modelu Tucson splňují nejvyšší evropské bezpečnostní standardy.

Mezi ně patří asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision Warning and Forward Collision-Avoidance Assist), asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist), asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) a asistent pro sledování omezení rychlosti ISLW (Intelligent Speed Limit Warning). Bezpečnostní paket navíc zahrnuje prostorový kamerový systém SVM (Surround View Monitor) společnosti Hyundai, který pomocí kamer poskytuje při manévrování obraz okolí vozidla v rozsahu 360°.

Vynikající výhled z vozu za všech provozních podmínek zajišťují světlomety s diodami LED pro tlumená i dálková světla, asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist) a ovládání stěračů senzorem deště.

Vyspělý chytrý tempomat ASCC (Advanced Smart Cruise Control) modelu Tucson používá radarové senzory vpředu k udržování nastavené rychlosti, resp. bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla automatickým zrychlováním nebo zpomalováním, aby byla zaručena hospodárná a bezpečná jízda.

tisková zpráva

8 Comments on “Autosalon New York 2018: nový Hyundai Tucson také jako 48V mikrohybrid”

  1. Přesně tak, jedině DC480V! Nedávno jsem zde zíral na
    Přesně tak, jedině DC480V! Nedávno jsem zde zíral na nový pojem „mikrohybrid“ v článku keců o Škodě X, či jiném blábolu od VW. Vidím, že i Korejec se domluvil s Němcem na cíli výroby fosilů minimálně do roku 2050. V mezidobí budou ovečky krmit podobnými nesmysly a vyvíjet další a další paskvily místo BEV.

Napsat komentář