Autonapůl letos najelo přes milion kilometrů, v roce 2022 plánuje růst

I přes omezení pohybu v první polovině roku obliba carsharingu neklesá. Například vozy prvního českého carsharingu Autonapůl ujely za prvních deset měsíců přes milion kilometrů. U sdílených aut se tak potvrzuje růstový trend, na který letos na jaře, hned po konci restrikcí, poukázal i nadprůměrně vysoký počet registrací nových uživatelů. Jedná se o srovnání s předpandemickým rokem 2019. Autonapůl proto na rok 2022 plánuje další posílení flotily sdílených aut. 

Na příští rok plánujeme růst o 12-15 % jak u počtu vozů, tak počtu uživatelů. Kvůli delším dodacím lhůtám nových aut už jsme v kontaktu s dodavateli a flotilu chceme posílit hlavně v naší vyšší kategorii Comfort a v malých vozech. Objednali jsme plně hybridní Toyoty Corolla combi a menší Dacie Sandero s pohonem na LPG. Tyto modely si vybrali sami sdílníci v anketách na sociálních sítích. Do dominantně benzínové flotily přibudou nové pohonné systémy a my v reálném provozu vyhodnotíme chování a spotřebu úsporných modelů pro náročnější i nenáročné sdílníky. Zajímavé pro nás bude srovnání využití vozů na delší cesty s kratšími jízdami po městě a jeho okolí,“ uvedl ředitel družstva Autonapůl Michal Šimoník. 

Autonapůl předvybralo pro posílení flotily několik úsporných modelů a na Facebooku a Linkedinu vyzvalo své fanoušky a uživatele k diskuzi, o která auta chtějí flotilu posílit. Přes milion kilometrů sdílená auta najezdila nejen po České republice, ale také za hranicemi. Autonapůl cíleně usnadňuje cesty do zahraničí tím, že vybraným vozům pořizuje zahraniční dálniční známky a ekoplakety, cestu do cizího státu navíc sdílníci nemusí předem hlásit. Lidé tak sdílená auta s oblibou využívají k cestám na letní i zimní dovolené či zahraniční služební cesty.

K množství ujetých kilometrů přispěli i lidé a firmy, které odrazují dlouhé dodací lhůty nových vozidel či raketově rostoucí ceny ojetých vozů. „Na současné situaci oceňujeme, že se lidé důkladněji zamýšlejí nad tím, jestli opravdu potřebují vlastnit auto, které však průměrně jezdí pouhých 6 % dne. A naši nově zaregistrovaní uživatelé zjistili, že auto či další auto vlastnit nepotřebují. Naše vozy jsou vytíženy po více než 32 % času a aktivně tak snižují počet aut v ulicích. Slouží přitom často jako jediné nebo druhé auto v rodině, případně jako záložní auta ve chvíli servisu nebo plného vytížení firemních flotil. Ze zkušenosti víme, že naši uživatelé efektivně kombinují sdílená auta s dalšími udržitelnými způsoby dopravy jako pěší, cyklistickou, autobusovou i vlakovou dopravou,“ upřesňuje Šimoník.

Sdílené vozy jsou vhodným a výhodným řešením pro ty, kdo potřebují auto jen občas, zároveň šetří veřejný prostor od aut, která by většinu času jen zabírala parkovací místa. Autonapůl provozuje po celé republice flotilu zhruba osmi desítek sdílených aut různých kategorií, od malých městských vozů, přes úsporná rodinná kombi po osobní dodávky či elektromobily včetně ikonické Tesla Model S. Působí v Praze, Brně, Pardubicích, Hradci Králové, Liberci, Plzni, Ostravě, Olomouci a Českých Budějovicích. Podrobnosti o výhodách a podmínkách prvního českého carsharingu Autonapůl jsou na www.autonapul.cz – například cestující Českých drah mohou své ČD body využít jako slevu na služby tohoto carsharingu.

zdroj: tisková zpráva

4 Comments on “Autonapůl letos najelo přes milion kilometrů, v roce 2022 plánuje růst”

  1. Carsharing za poslední dva roky defakto zkrachoval.
    Naprostá většina carsharing aut byla převedena do režimu operativního leasingu a jezdí s nimi za velmi výhodných podmínek jeden člověk nebo firma. Třeba Oktávky od Car4Way co měli zaplánované do půjčovny byly na operák skoro za hubičku. A byl o ně zájem, protože nová auta momentálně nejsou.
    Z carsharingu zůstal jen název.

    Tak tady nevykládejte nesmysly o oblibě carsharingu.

Napsat komentář