Ikonický prototyp ilustruje potenciál platformy PPE. Nově vyvinuté portálové nápravy překonají až 100% stoupání; nevšední vzhled umocňuje rozšířený rozchod kol a vyšší světlá výška.
Značka Audi se na letošním podniku Světového poháru v alpském lyžování v Kitzbühelu prezentovala off-road konceptem elektromobilu Audi Q6 e-tron.
Nově vyvinutý prototyp elektromobilu Audi Q6 e-tron offroad concept disponuje dvěma elektromotory s celkovým nejvyšším výkonem 380 kW a díky nově zkonstruovaným portálovým nápravám dokáže překonávat stoupání se sklonem až 100 %.

Představená verze modelu Q6 je výhledem na možný vůz v progresivním offroadovém segmentu. K nevšednímu vzhledu přispívá zvýšení světlé výšky o 160 mm a rozšíření rozchodu kol na přední a zadní nápravě o 250 mm.
Předseda představenstva společnosti Audi Gernot Döllner neskrýval po první zkušební jízdě nadšení: „Q6 e-tron offroad concept je novou interpretací pojmu quattro. Tento model ukazuje potenciál, který již dnes vězí v naší platformě pro čistě elektrické vozy. S tímto vozidlem lze dobývat nový terén. S napětím se těšíme na reakce našich zákazníků na tento mimořádně emocionální automobil.“

Zatímco normální portálové nápravy přenášejí na kola o 20 až 30 % vyšší točivý moment, zvyšuje značkou Audi zvolený převod v nově vyvinutých portálových nápravách točivý moment na kolech o 50 %.
Nejvyšší rychlost vozidla se tím snížila na 175 km/h, což je pro terénní modely postačující hodnota. Vítanou kompenzací je však u tohoto vozu schopnost překonávat stoupání se sklonem až 45 °.
Inovace začínají vždy správně položenou otázkou. Ta v případě modelu Q6 zněla: Jakou podobu by mohl mít emocionální vůz s elektrickým pohonem? Nově vytvořené vozidlo je vybaveno čtyřmi zcela nově vyvinutými portálovými převodovkami, které jsou integrovány do nábojů kol přední a zadní nápravy.

Za tím účelem byla částečně upravena ramena závěsů kol. Díky portálovým nápravám vzrostl celkový točivý moment působící na kolech o 4400 N.m na 13 440 N.m (nejvyšší točivý moment dostupný po dobu 10 sekund). Řidič si tak může užívat „náskok díky technice“ – i mimo zpevněné silnice.
Výchozí vůz, Audi Q6 e-tron, je prvním sériově vyráběným modelem na základě platformy PPE (Premium Platform Electric) pro prémiové elektromobily. Prototyp Q6 e-tron offroad concept bude možné sledovat při dynamické jízdě 1. února 2025 v rámci podniku F.A.T. Ice Race.
zdroj: tisková zpráva, foto: Audi
ZÁSADNÍ: USA vrátily emisní limity a brána pro plnohodnotný rozvoj spalovacích motorů a celého spalovacího portfolia automobilek se otevřela.
hxxps://www.nytimes.com/2025/01/28/us/politics/trump-fuel-economy-standards-rollback.html
USA zrušily dotace pro elektromobily a Volkswagen reaguje – „Plánovaný vstup ID.7 na americký trh rušíme, protože bez dotací si tam tu naši elektrickou sračku nikdo nekoupí.“
Volkswagen Finally Killed The ID.7 In The U.S.
hxxps://www.topspeed.com/volkswagen-killed-id7-in-usa/
VW ani s dotacema 👎
Kdo má rozum tak od toho utíká, vypadá to že Hyundai ukončuje výrobu elektroaut v Nošovicích
Blbecku, kolik se prodava spalovacich Passatu v USA. Ani jeden, prodej skoncil 2022 a uz je tam nikdo nechce. US trh je jiny nez v Evrope, takova auta jsou tam exoti.
Asi 70 tisíc kusů. Přesněji, název Passat nahradil název Jetta A7. Je to klasický Passat montovaný v Mexiku, MQB plaforma, benzíny včetně EA888, DSG… Víš o autech kulový, jako vždy.
No prave, z Nemecka tam Passaty uz nevozej, neni to rentabilni. A to same potkalo ted ID.7.