Audi Q6 e-tron offroad je drsný elektromobil do nepohody

Ikonický prototyp ilustruje potenciál platformy PPE. Nově vyvinuté portálové nápravy překonají až 100% stoupání; nevšední vzhled umocňuje rozšířený rozchod kol a vyšší světlá výška.

Značka Audi se na letošním podniku Světového poháru v alpském lyžování v Kitzbühelu prezentovala off-road konceptem elektromobilu Audi Q6 e-tron.

Nově vyvinutý prototyp elektromobilu Audi Q6 e-tron offroad concept disponuje dvěma elektromotory s celkovým nejvyšším výkonem 380 kW a díky nově zkonstruovaným portálovým nápravám dokáže překonávat stoupání se sklonem až 100 %.

Static photo, Colour: Mythos black metallic, specific wrapping

Představená verze modelu Q6 je výhledem na možný vůz v progresivním offroadovém segmentu. K nevšednímu vzhledu přispívá zvýšení světlé výšky o 160 mm a rozšíření rozchodu kol na přední a zadní nápravě o 250 mm.

Předseda představenstva společnosti Audi Gernot Döllner neskrýval po první zkušební jízdě nadšení: „Q6 e-tron offroad concept je novou interpretací pojmu quattro. Tento model ukazuje potenciál, který již dnes vězí v naší platformě pro čistě elektrické vozy. S tímto vozidlem lze dobývat nový terén. S napětím se těšíme na reakce našich zákazníků na tento mimořádně emocionální automobil.“

Static photo, Colour: Mythos black metallic, specific wrapping

Zatímco normální portálové nápravy přenášejí na kola o 20 až 30 % vyšší točivý moment, zvyšuje značkou Audi zvolený převod v nově vyvinutých portálových nápravách točivý moment na kolech o 50 %.

Nejvyšší rychlost vozidla se tím snížila na 175 km/h, což je pro terénní modely postačující hodnota. Vítanou kompenzací je však u tohoto vozu schopnost překonávat stoupání se sklonem až 45 °.

Inovace začínají vždy správně položenou otázkou. Ta v případě modelu Q6 zněla: Jakou podobu by mohl mít emocionální vůz s elektrickým pohonem? Nově vytvořené vozidlo je vybaveno čtyřmi zcela nově vyvinutými portálovými převodovkami, které jsou integrovány do nábojů kol přední a zadní nápravy.

Static Photo, Colour: Mythos black metallic, specific wrapping

Za tím účelem byla částečně upravena ramena závěsů kol. Díky portálovým nápravám vzrostl celkový točivý moment působící na kolech o 4400 N.m na 13 440 N.m (nejvyšší točivý moment dostupný po dobu 10 sekund). Řidič si tak může užívat „náskok díky technice“ – i mimo zpevněné silnice.

Výchozí vůz, Audi Q6 e-tron, je prvním sériově vyráběným modelem na základě platformy PPE (Premium Platform Electric) pro prémiové elektromobily. Prototyp Q6 e-tron offroad concept bude možné sledovat při dynamické jízdě 1. února 2025 v rámci podniku F.A.T. Ice Race.

zdroj: tisková zpráva, foto: Audi

6 Comments on “Audi Q6 e-tron offroad je drsný elektromobil do nepohody”

Napsat komentář