Audi Q4 e-tron: vyšší nabíjecí výkon a rozšířené funkce

Elektromobily Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron obdrží řadu nových prvků výbavy, které zrychlí nabíjení a rozšíří konektivitu na cestách. Zákazníci se mohou těšit na kratší dobu nabíjení u variant s velkou sadou akumulátorů. Navíc bude rozšířena nabídka funkcí Audi connect a aplikace myAudi App.

Elektromobily řady Audi Q4 e-tron vstupují do roku 2022 s kratší dobou nabíjení díky aktualizaci softwaru. Z uvedeného vylepšení profitují varianty s velkou sadou akumulátorů, jež disponuje využitelnou kapacitou 76,6 kWh (z celkové kapacity 82 kWh). Jedná se tedy o modely Audi Q4 40 e-tron, Audi Q4 45 e-tron quattro a Audi Q4 50 e-tron quattro a jejich karosářské verze Sportback. Jejich akumulátory lze nyní nabíjet výkonem až 135 kW. V ideálním případě se tím u modelů Q40 40 e-tron a Q4 Sportback 40 e-tron zkrátila doba nabíjení z 5 na 80 % na 29 minut, u modelů Q4 50 e-tron quattro a Q4 Sportback 50 e-tron quattro na 36 minut.

Uvedených vylepšení bylo dosaženo optimalizovaným softwarem systému řízení provozní teploty a kompletního akumulátorového systému. Pro všechny modely i nadále platí, že nabízejí cestování s nulovými lokálními emisemi CO2, dojezd využitelný i pro překonávání dlouhých vzdáleností a na přání komfortní nabíjení z 320 000 nabíjecích přípojek v 26 evropských zemích díky službě Audi e-tron Charging Service.

Rozšířený Audi connect

Portfolio programu Audi connect rozšiřují rovněž osobní uživatelské profily ve vozidle, možnost navigace na posledním úseku cesty do cíle a rozšířené funkce aplikace týkající se stavu vozidla a polohy zaparkovaného vozu.

Prostřednictvím služby Audi connect Nouzové volání a servis lze uskutečnit soukromé nouzové volání, které řidiče dovede na správné místo v příslušném jazyce dané země. Rychlou a kompetentní pomoc nabízí On-line volání při poruše prostřednictvím tlačítka pro spojení se servisem na stropním modulu. Datové a hlasové spojení probíhá nezávisle na telefonech zákazníka prostřednictvím samostatného bezdrátového telefonního modulu s pevně integrovanou kartou SIM, který je uložen uvnitř vozu na místě chráněném před následky nehody.

Nabídku informačních a zábavních systémů doplňuje dosud největší displej v portfoliu značky Audi. Na přání dodávaný dotykový displej MMI má při úhlopříčce 11,6 palce rozlišení 1764 x 824 pixelů a je součástí paketů MMI pro a MMI plus.

Nové funkce pro nabíjení v aplikaci myAudi App

Nové funkce nabízí také bezplatná aplikace myAudi App. Předem naplánované trasy lze nyní komfortně přenést do vozidla prostřednictvím aplikace myAudi App. Plánovač tras e-tron přitom do trasy automaticky začlení zastávky pro nabíjení na základě aktuální dopravní situace a při výpočtu zohlední také individuální spotřebu elektrické energie uživatele. Prostřednictvím aplikace lze kromě toho nastavit cíl pro nabíjení. Chytrý telefon na přání informuje uživatele krátkým oznámením, že bylo dosaženo požadovaného stavu nabití.

Černý designový paket plus umocňuje dynamický charakter

Černý designový paket plus mimořádným způsobem umocní dynamický vzhled modelu Audi Q4 e-tron a umožní jeho další individualizaci. Příď vozu zvýrazňují černé ozdobné prvky v oblasti masky chladiče Singleframe, černé jsou i kruhy Audi a ozdobná lišta. Černou barvu obdržely rovněž nárazníky vpředu a vzadu a ozdobné lišty na bočních oknech. Pro všechny varianty modelu Q4 e-tron lze nyní objednávat také černé označení modelu, které bylo dosud k dispozici pouze pro speciální edici „edition one“.

zdroj: tisková zpráva

8 Comments on “Audi Q4 e-tron: vyšší nabíjecí výkon a rozšířené funkce”

      1. Úspech sa neodpúšťa, ani Tesle a ani Muskovi osobne. Musk má navyše fenomenálny úspech aj so SpaceX, kde začal tiež od nuly – takže je to vážne na nevydržanie. Odporúčam životopisnú knihu od Ashleeho Vancea, na ktorej ako na jedinej Musk spolupracoval (ELON MUSK Tesla, SpaceX a hľadanie fantastickej budúcnosti)
        a možno uznáte, že tie úspechy sú zaslúžené.

    1. Není podstatné nabíjecí maximum, které vydrží jen pár rminut. Až budou k dispozici nabíjecí křivky, pak lze hodnotit, co je lepší. Pokud bude mezi nimi rozdíl v řádu jednotek minut, tak to majitelům Audin může být jedno. Na rychlonabíječkách se zas tak často nenabíjí…

Napsat komentář