V hlavní továrně v Ingolstadtu zprovoznila automobilka Audi novou plug-in hybridní lokomotivu. Po 18 km tratí tam dopravuje komponenty i celá auta.
foto: Audi
Nová plug-in hybridní lokomotiva Audi byla vyvinuta ve spolupráci s francouzským výrobcem Alstom. I přes výkon 1000 koní jí nedělá problém pohybovat se až dvě hodiny pouze čistě na elektřinu.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Siemens dodá 81 elektrických lokomotiv do Německa
První moderní elektrická lokomotiva schválena pro české tratě
Baterie je během přestávek nabíjena bezemisní elektřinou z obnovitelných zdrojů energie, případně doplňována z palubních dieselových motorů. Výsledkem jsou až o 60 tun CO2 nižší emise proti konvenční dieselové lokomotivě.
Cílem Audi je „celková udržitelná logistika“, řekl Johann Schmid, šéf Audi dráhy v továrně Ingolstadt. „Nová technologie umožňuje ekonomičtější, efektivnější a nízkoemisní železniční dopravu,“ dodal.
Klasická diesel/elektrická
Klasická diesel/elektrická lokomotiva jen k ní dodali baterku (není limitována vahou) a kabel do zásuvky. Ale i to se cení.
tech 60 tun je za celou
tech 60 tun je za celou zivotnost lokomotivy anebo za den/tyden/mesic/rok?
za rok, omlouvám se za
za rok, omlouvám se za opomenutí