Audi e-tron: EPA dojezd pouze 328 km, problémové první kusy

Jan Horčík - 06 Duben 2019

První výrobní kusy elektromobilu Audi e-tron potvrzují to, čeho se mnozí obávali. Auto trpí vysokou spotřebou, díky čemuž je i EPA dojezd pouze 328 km. Čerstvě vyrobené kusy navíc trpí dětskými nemocemi.auto elektromobil Audi e-tron

Že s maximálním dojezdem na jedno nabití to u elektromobilu Audi e-tron nebude žádná sláva potvrdilo nedávno přímé srovnání při jízdě po dálnici s Tesla Model X a Jaguar I-Pace.
foto: Audi

Certifikovaný dojezd elektromobilu Audi e-tron dle americké EPA je 328 km při průměrné spotřebě 283 Wh/km. To je nejhorší výsledek na americkém trhu, dokonce i za Jaguar I-Pace (277 Wh/km). Pro srovnání, Tesla Model X Long Range nabízí průměrnou spotřebu 242 Wh/km.

Dojezd elektromobilu Audi e-tron je do značné míry poznamenán i tím, že z 95 kWh celkové kapacity je využitelných pouze 83,6 kWh, tedy 88 %. Audi e-tron tedy sice nabízí vynikající křivku rychlonabíjení, ale je to vykoupeno právě nižší využitelnou kapacitou.

Americká EPA je ve svém hodnocení dojezdu elektrických aut poměrně přísná, ale většinou její čísla víceméně odpovídají realitě. Pro srovnání, dle WLTP má elektromobil Audi e-tron dojezd 417 km.

První norští majitelé elektromobilů Audi e-tron navíc hlasí i první potíže. Podle tohoto článku (norsky) nelze auto nabíjet déle než 12 hodin. Tomuto uživateli zase po ujetí 450 km auto "kleklo" a v Audi si s tím zatím pořádně nevědí rady.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Tomáš

Snad se jim to podaří vychytat. Škodo toho dojezdu ale jinak to vypadá fakt dobře.

---

Prius PHV (2012)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Londýn brojí proti špatnému ovzduší

ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/219411000100407/video/686835

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

100Ł za autobus/nákladák týbrdo to bude rejžo ! tam bude vodbyt !! :)))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejpřísnější rádobypupek světa fexitu :
dízlpopelnice do 2015 EURO5 VČETNĚ !! :)))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

smrádek fdíře londýnské kde deted jezdí jakomunistifrauši je srovnatelný s pekingem nebo dillí, pěkný madam tusónaselsi :))))

Obrázek uživatele Kuk

off

Fiat Chryler zaplatí Tesle stovky milonů eur za emisní povolenky/kredity za svoje spalovací polpelnice. To elektromobilům bodne.

Fiat Chrysler to pay Tesla hundreds of millions of euros to pool fleet
https://www.reuters.com/article/us-fiat-chrysler-tesla-eu-idUSKCN1RJ03I

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

Na iDnes k tomu vymysleli neuvěřitelně hloupý titulek: Fiat-Chrysler naoko zařadí do své flotily Tesly, aby splnil emisní limity

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Náhodou to je docela geniální titulek popisující rozdíl situace v EU proti USA kreditům.

Obrázek uživatele ozana

Koupit si kredit a zařadit do flotily vozy Tesla je absolutně něco jiného.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Však na to upozorňuji, v EU žádné takové kredity neexistují :)

Obrázek uživatele Radovan

Taky jsem na to na Iděsu koukal, že jako Fiat bude prodávat Tesly. No originál je zjevně jiný. Babišovi presstituti už neumí požívat ani Google translator……

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1* jj :)))

Obrázek uživatele Kuk

Té slušná banda demnetů na iDěsu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to jako že souhlasím (jj) a děkuju za perfektně napsaný (1*) příspěvek který mě pobavil :))) "presstituti" to si musím už konečně zapamatovat, dost dobrý slovo do slovníku ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Volkswagen si prý od Číňanů zajistil dodávky lithia na 10 let

e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/volkswagen-si-od-cinanu-zajistil-dodavky-lithia-pro-elektromobily-na-deset-let-1357826

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pamatujete Oltcita? O něm se říkalo benzínový ochmelka a hele máme tady Etrona, to bude asi takový eltrónový ochmelka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dneska jsem byl po letech s kamarádem. Dělá na vysoké pozici v čezu. Ptám se ho jak to bude s elektromobily. Řekl že elektřiny je dost, ale rozvodná síť není absolutně v takovém stavu aby se hromadně dalo uvažovat o provozu ev. Maji prý problém modernizovat rozvodny pro města. Táhne se do mnoho let a většina oprav a modernizací se nakonec nekoná. V současném stavu by to prý trvalo tak 30 let.Říká, že jde o naprosto nerealistický scénář a zřejmě s námi jen hrají komedii, aby ze státního rozpočtu šlo vytáhnout v rámci ekologie více peněz, třeba jako při solárním tunelu.

A nejmenuje se náhodou Tomáš Chmelík? Jen, že tady:
https://autobible.euro.cz/rozhovor-kvuli-elektromobilum-se-nova-elektrarna-stavet-nemusi/

Mluvil ČEZ úplně jinak.

A správně, protože milion elektromobilů se tu neobjeví jen tak přes noc mávnutím kouzelného proutku. Ale bude to trvat minimálně 20-50 let.

Obrázek uživatele Kuk

Kdo s náma hraje komedii? Automobilky?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Rekni svymu kamosi at hne prdeli a nevymysli vymluvy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak jestli v CEZu zaměstnávají na vysokých pozicích takové odborníky tak potěš koště. Doplňte mu znalosti a ať si nastuduje rezervovaný příkon v případě jističe a co to znamená.
To, že někdo dělá na vysoké pozici neznamená záruku kvality.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vidím ze kazdy zde v diskuzi je odborníkem na stav elektricke site i byrokracii spojenou s vystavbou neceho noveho. Ted uz abystw to kluci vzali do ruky a do roka to všechno bude.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi jo, když ti distributor sítě povolí jistič 3x25A tak na toto musí mít dimenzované trafo a vedení, protože nikdy neví jak budeš těch 25A využívat. Navíc HDO a cena nízkého tarifu bude lidi motivovat využívat k nabíjení tuto dobu.

Obrázek uživatele Kuk

Na tomhle principu je postavenej SpaceX a Tesla, dělají věci o kterej všichni a hlavně odborníci říkaj že nejdou. Oni taky nevědi co s tím, ale podívaj se na to rozeberou možnosti a pak se dopracujou k výsledku. Zřejmě slušnej oddíl. Většinou to končí tím že pak nějakou firmu s potenciálem koupí, nebo si to naopak začnou dělat sami. Viz transport jejich obřích lisů na plech během pár dnů z Michiganu do Kalifornie, vlastní řešeni mechanismu falkon dveŕí u Xka, permanentně provizorní výrobní autolinka ve stanu, (ve stanu vyráběli i uhlíkový nádrže pro rakety a teď toho posledního BFR hoppra), dále vlastní in da house výroba sedaček, vlastní výroba tlakových nádrží pro rakety po té co jedinej tradiční výrobce selhal a ještě se flákal, přistávaní a znovupoužitelnost raket, robotické stabilizované lodní drony čili přistávací plošiny do vlnobití atd. atd. Teď jdou do čipů a do vlastních autopilotů, ale to je zatím pro ně trochu větší sousto. Vrtání tunelů a návrh vlastního vrtacího kombajnu už maj asi jen jako takovou bokovku. A ač nechtěli tak se nakonec vrhaj i do hyperloopu. Voni totiž původně nechtěli dělat ani tu Tezlu :))) Jsou to magoři, ale posunuj se o dost rychlejc než konkurence.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

v škodovke plzeň tak učili mladých absolventov - zistiť prečo sa nedá a na tom základe postaviť riešenie. tých, čo to vedeli presťahovali do trenčína a na tom základe fungovala konštrukta. keď niekto nevedel ako ďalej, prišiel tam. nemožné na počkanie, zázraky do troch dní! nanešťastie po prevrate ju dostala sns ako trafiku a skončil výskum a vývoj. výroba si udržala kredit.

Obrázek uživatele Michelin

Takze to nabijeni prumerneho denniho najezdu, ktere spravi 3h prikonem 10A/230V ma byt nejaky problem pro rozvodnou soustavu?
Kdyz z toho odecteme cca tretinu, ktera se odehraje rychlonabijenim na rychlych nabijeckach mezi mesty, ktere se budou stejne jako superchargery pripojovat na VN, tak ten zbytek uz je fakt k smichu. To by musela sit zkolabovat, kazdy vecer kdyz si lide pusti mikrovlnku, varne konvice nebo fritak.
Tyhle uvahy od lidi, kteri v ev dlouhodobe nikdy nejezdili a maji tedy predstavu, ze kazde auto bude sosat celou noc nejmene 3x32A me fakt bavi.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přeně tak bežný člověk nemá vůbec ani páru kolik bere elektrouto ani kolik platí za elektřinu a jaký má jistič.

Zaměňují okamžitý příkon při rychlodobíjení se spotřebou.

Důležitý je kolik je třeba té elektřiny.

Např. při nájezdu 15 tis. Km ročně a spotřebě 16 kWh na 100 Km.

Je trvalý příkon elektrouta 300 W to přece nen nic, dá se řící že když má někdo na vesnici dva staré mrazáky na prase a jednu trvale rozvícenou žárovku někde ve chlívě, tak vezme za rok tolik proudu, že by na to mohl jezdit autem.

A řeší tu někdy ty odběry lednic, TV, počítačů a trvale zapnutých projetorů ?

Třeba elektrický bojler je plně srovnatelný s elektromobilem jak okamžitým, tak množstvím proudu s elektomobilem.

Obrázek uživatele Kuk

Nájezd 15 tis. Km ročně je moc, ve skutečnosti každé auto v ČR najede v průměru jen 6880 km ročně. Na Slovensku je to ještě míň 4870 km/rok. V EU 9850 km.
ČR autopark čítá 5,8 milionů aut bez motorek, autobusů, náklaďáků a traktorů.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan Horčík

Říkáme to už delší dobu: hlavní problém elektromobility není v technice nebo ekonomice. Je to nevědomost, nevzdělanost a často přímo zabedněnost.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Michelin

Jen pro zajimavost.
Vcera jsem nacital data pres OBD. Auto mam plus minus nejaky den dva roky. A najeto 118.400km.
https://postimg.cc/zLJcT663

Je z nich patrne, ze palubni nabijeckou jsem za celou dobu nabil 25.324kWh. Neco z toho bylo na Typ2 nabijeckach venku, ale rekneme, ze to hodne zjednodusim, takze jako bych to nabil vsechno doma.
Kdyz vezmu v uvahu, ze vetsinou prijizdim z prace v pul seste a odjizdim v osm rano tedy mohu nabijet 14,5h kazdy pracovni den. Vikendy do toho tahat nebudu nebot vetsinou auto stoji nebo je mimo na dlouhych trasach, kde sice take casto nabijim acckem, ale cert to vem. Tak mi vyjde, ze mi staci nabijet prikonem 6,7kW. Tedy 9,7A na jednu fazi.

A to jezdim po e-Tronu druhym nejzravejsim autem na trhu a muj rocni najezd 59tis.km rozhodne nepatri k prumeru.
Kdyz vezmu prumerny cesky rocni najezd 15.000km tak to i se spotrebou TMX dela 1x7,4A. Kdyz pak vezmu treba Ioniqa s (o proti Tesle) polovicni prumernou spotrebou 14,4kWh/100km tak by to spravilo 1x3,7A coz je 850W...
Tedy i temi 1x10A jsem se jeste tezce seknul.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Mohol by tu niekto spocitat pre Cesku republiku ekvivalent rocnej spotreby nafty a benzinu v porovnani s elektrinou tak ako som to urobil pre Slovensko?

- Spotreba elektriny na Slovensku rocne je cca 30 000 GWh
t.j. 30 000 000 000 kWh
- Spotreba nafty/benzinu na Slovensku rocne je cca 2 miliony ton
t.j. 2 000 000 000 kg
- Pre vozidla je 30kWh elektrickej energie cca ekvivalentom 10kg benzinu alebo nafty. t.j. 3kwh su cca ekvivalentom 1kg benzinu alebo nafty.
cize 2 000 000 000 kg predstavuje 6 000 000 000 kWh elektrickej energie, co je 20% rocnej spotreby elektrickej energie.
Velku cast spotreby nafty a benzinu nemozno v dohladnej dobe nahradit elektrinou - lietadla, lode, nakladne vozidla a autobusy na dlhe vzdialenosti, polnohospodarske stroje, elektricke zdrojove agregaty (generatory)
Predpokladam, ze stvrtina spotreby dopravnych prostriedkov a inych strojov, ktore funguju na naftu/benzin by sa dala nahradit elektrickou energiou v horizonte 20 rokov, co by sposobilo narast spotreby elektriny cca o 5% za 20 rokov, teda stvrtinu percenta rocne. To nemoze byt problem zdrojov ani distribucie. Pritom som nezaratal spotrebu elektriny na vyrobu a distribuciu nafty a benzinu.

Obrázek uživatele Kuk

K čemu jsou ti nějaký ekvivalenty?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Treba to tam zaratať, kedže vieme, že na výrobu, distribúciu ... 1kg benzinu je treba 1,3kWh el. energie, tak to nebude 20% ale iba necelých 12% ročnej spotreby.
To by bol určite blackaut ako prasa :)))

Obrázek uživatele Radovan

Zatím jsme na to šli z jiné strany, tedy kolik máme nadvýrobu a kolik z ní ukrojí milion elektromobilů https://www.asep.cz/proc

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

A vazne veris, ze v pripade masovejsiho rozsireni bude "Bezny Franta Uzivatel" resit nejake omezeni proudu? Nebo spis jen zapichne kabel a tim to skonci?
Navic, ono se 10A zda malo, ale treba u nas je pres 100 garazovych stani, to by pak docela naskocilo.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Ja teda u manzelky auta (viz. text nize) zadne omezovani neresil.

Predpokladam, ze k tem 100 garazim je v ulici i 100 bytu resp. 100 domacnosti, takze proc by prikon pro vasi ulici nemel stacit?
Jedine co bude treba udelat je zavest ke kazde zasuvce pro auto HDOcko, aby si distributor ridil kdy pusti nabijeni aut a zabranil tak tomu, ze se sejdou s temi mikrovlnkami a varnymi konvicemi.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

To neni jedna ulice, ale jeden barak.
Asi by se to nejak zaridit dalo (s urcitymi problemy, jako, ze ty spolecne prostory jsou v tuhle chvili jisteny 3x25A a tak). Ale o to nejde, chtel jsem proste rict, ze 10A se zda malo, ale na nejakem CEZackem kabelu se z toho celkem snadno muzou stat tisice A.
A muze to byt v mistech, kde se s tim nepocitalo, protoze se tam vari/topi plynem.
Ty konvice/mikrovlnky jsou podle me spatny argument, protoze bezi kratkou dobu (jednotky minut), takze sance na soubeh je celkem mala. To auto bude 10A sosat nekolik hodinn.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Jasne, ze na sidlisti kde ma kazda domacnost 1x20A a dve auta se to asi bez uprav neobejde, ale jak napsal pan Horcik. Ten nastup bude velmi pozvolny a je tedy na to spousta casu.
Navic treba na tech sidlistich jsem si jisty, ze se toho chopi soukromi investori, vznikne konkurencni prostredi a budou se predhanet kdo tam k tem parkovacim mistum ty zasuvky s novymi rozvody postavi.

PS: Ono kdyby se to jeste zkombinovalo s tim, ze bude mit kazdy panelak na strese FVE a v kocarkarne uloziste tak to minimalne 8 mesicu v roce te siti take ulevi. V zime by se pak to uloziste nabijelo pres den kdy jsou lidi v praci a vecerni spicku by to take otupylo.
Pri dnesni cene baterek se to zda jako utopie, ale v tomhle smeru stran vyvoje ceny baterii jsem take optimista.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To bych chtěl vidět, kdo by v kočárkárně paneláku dovolil vybudovat bateriové úložiště elektrické energie.
A neplácej nesmysly - víš vůbec co to je selektivita jištění?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdo bydlí v králíkárně tak by měl mít garáž na nabíjení. Jinak ať jezdí sockou.

No těch místností je tam víc a když se domluvili někde na Tepelném čerpadle, tak by to šlo i na té FVE a baterii.

No a právě ta FVE a baterie by tomu selektivnímu jištění a hlavně špičkovému odběru hóóódně pomohla.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Obrázek uživatele Michelin

Na pivu jsme spolu nebyli, tak si laskave nech to tykani pane odborniku.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Radovan

V podstatě znám z poslední doby jen jediný problém s přetížením sítě za normálních podmínek. Je z Velké Británie, vždy tam měli problém s přetížením při sportovních zápasech a jejich přenosu v TV. O přestávce nebo reklamě si všichni zašli uvařit čaj nebo kávu, po ukončení v podvečerní hodině začali vařit na elektrice. Tak vysledovali, čím to je a připravili se na to z hlediska zdrojů, rozvody tam problém nebyly.
I vodárny vysledovaly, že z ničeho nic poklesává tlak v síti vodovodů. Lidé si prostě hromadně odskočili ve stejný čas a spláchli. :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Michelin

Jj.
Mame to do mesta 8km, takze pod 20km denne manzelka nenajede. A nekdy tam jede i dvakrat za den, jindy zase jede do sousedniho Nemeckeho mesta kam to ma 16km. Jezdi Leafem, kterej fakt zere a rekl jsem ji at to pripoji jen kdyz prijede vecer s mene nez 50%. Jeji kabel jsem pichl do roztrojky spolu s bojlerem, ktery ma na sobe tepelne cerpadlo. Mel by brat do 600W. A co by jste rekli. Auto pripoji jednou za 4dny, bere to asi 9A, takze ta roztrojka se ani neovlazi a proste pohoda.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Jan Horčík

30 let je tak akorát, než se i u nás elektromobilita slušně rozšíří. Je to normální vývoj, auta se obměňují, energetika vyvíjí. Lusknutím prstu všichni zítra v elektromobilech jezdit nebudeme. Tak v čem je problém?

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jenže některé mozky chápou pouze 3d a čas už je nad jejich kapacitu... Pokud se dnes začnou prodávat pouze elektromobily tak bude trvat min 40let než se to vymění...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Presne tak.

Vyresi se to casem a postupne.

Obrázek uživatele Radovan

V hlavách manažerů průmyslových a politických. Jako obvykle.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Manažer uklizeček.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

propaganda anonyma!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co vlastně propaguju Fando?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

propaguješ politiku natahovágn, jak elektromobily nemužou vlastně přijít a jak na ně sít není připravena, pěkný keci ftáku ;)

Obrázek uživatele Radovan

Negativismus. Že to nejde. To je ta nejhorší propaganda, která existuje.
Naštěstí se najde dost lidí, kteří nevědí, že to nejde, nikdo jim to neřekl. A ti ukáží, jak to jde. Říká se tomu pokrok.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bud pozitivní. Pak se ti rychlonabijecka postavi sama. Je to tu jak v sekte vy volové.

Obrázek uživatele Radovan

I Ty bejku! :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Alien5

Spravne , sef skoda energo si take stezoval na jedne akci jak jim skodovka kvuli ev dava cocku a bum behem 1 roku 55 rychlejch a asi 300 pomalejch nabijecek.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Má pravdu v tom že elektrická síť není připravená na celorepublikovou výměnu vozidel. Na druhou stranu neviděl bych to nijak černě. Tam kde budou elektromobily přibývat nejrychleji, se bude nejdříve modernizovat. ČEZ a EON budou sice plakat jak je to náročně, ale nakonec si vyškemrají tučný příspěvek od státu za to že zaspali dobu.
Ve výsledku tak doufejme nevznikne moc problémů pokud neproběhne kompletní výměna vozidel do 10 let. A to se nestane.

Obrázek uživatele Radovan

Jenže tu svoji pravdu klasicky opírá o demagogii vše se změní ze dne na den mávnutím kouzelného proutku. Nemá pravdu, používá obyčejný mluvnický faul.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nelžete, nikde jsem ani slůvkem nenapsal že se vše změní ze dne na den. Jak si lhář jako vy dovoluje obviňovat mne z nějakého faulu?

Obrázek uživatele Radovan

Tak si to po sobě přečtěte: "Dneska jsem byl po letech s kamarádem. Dělá na vysoké pozici v čezu. Ptám se ho jak to bude s elektromobily. Řekl že elektřiny je dost, ale rozvodná síť není absolutně v takovém stavu aby se hromadně dalo uvažovat o provozu ev. Maji prý problém modernizovat rozvodny pro města. Táhne se do mnoho let a většina oprav a modernizací se nakonec nekoná. V současném stavu by to prý trvalo tak 30 let.Říká, že jde o naprosto nerealistický scénář a zřejmě s námi jen hrají komedii, aby ze státního rozpočtu šlo vytáhnout v rámci ekologie více peněz, třeba jako při solárním tunelu."
Včetně toho, že tvrdíte, že elektromobilita je tunel.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

:D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já sem žádnou demagogii neslyšel, jen že příliš EV by teď udělalo problémy... To tady funguje jak červený hadr na býka.
Hned je problém že nesouzni s mistni skupinou osvícených.

Naštěstí jak jste řekl, není to problém ev zatím nejsou pro všechny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V zimě nabíjím EV 6 hodin na celodenní ježdění proudem 8.5 A tedy cca 2kW. Akumulační kamna nabíjím s přívodem 3x32A celkovým příkonem 14kW, tedy EV ve srovnání s topením je jako porovnávat ponorný vařič s výkonným sporákem. Že by díky rozvoji BEV se hroutila síť, je nesmysl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zadny, krome toho ze proto aby jste dostal tarif na nabijeni tak potrebujete HDO, ktery muzete a nemusite dostat. Taky se topi kdyz spravce site uzna za vhodne... logicky pro kazdou domacnost jinak, aby nebyla pretizena sit. Taky se vam muze stat ze vecer prijedete pripojite ale HDO provas sepne az za dalsi 4 hodiny, takze nenabijete do plne.

Zadnou tragedii nevidim, ale nevidim to jako vzdy 100% bezproblemove.

Obrázek uživatele Kuk

A jak dlouho se ty kamna "nabíjej" těma 14 kW?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Maximálně se nabíjejí 8 hodin, většinou to ale není plný výkon (mají ne 14 kW ale 16 kW, špatně jsem to napsal), pokud tedy není pod -5 stupňů, pak se nabíjí na plno. Za celých 7 let se nestalo, že by HDO seplo jinak, než ve stanovené časy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A to se pak těch zhruba 120kWh jak využije? Připadá mi to brutálně nehospodárné. Tepelným čerpadlem by se tolik tepla vytvořilo za pouhých 30kWh elektřiny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel je to nehospodárné, s tím nic neudělám. Jezdil bych na to jednodenní nabití akumulaček asi 12 dní. Napsal jsem to jen jako příklad, že provoz EV je v mém případě to nejmenší zatížení sítě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektromobilita muže být prospěšná pro centralizovanou síť jen v první fázi ( roste spotřeba). Na trh ale zároveň přicházejí tisíce potencionalních bateriových úložišť , které samozřejmě povedou k decentralizaci sítě. Vznikne také mnoho nových energetických firem -Tesla například. Státní ČEZ se buď přizpůsobí nebo nakonec půjde tam kam si zaslouží. Už teď je ČEZ spíše monopolní brzdou rozvoje v područí politické mafie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Státní čez se nemusí ničemu přizpůsobovat. Má monopol. Tesla tu postaví elektrárnu? Nebuď blázen.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Až dostanou solar na 0,05 euro a méně v našich podmínkách a bateriove úložiště lehce pod 1 CZK za kWh , není důvod proč by třeba Tesla nestavela elektrárny i u nás.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla nemusí elektřinu vůbec vyrábět klasicky (když opomenu fotovoltaiku), jen ji akumulovat a prodávat v energetické špičce. Nakupovat může od klasických výrobců v době energetického přebytku. Jsou i časy, kdy se silová elektřina prodává za zápornou cenu.

Obrázek uživatele Radovan

Monopol znamená, že neexistuje nikdo další na trhu s daným výrobkem/službou. ČEZ nemá monopol, má dominantní postavení. To je něco zcela jiného. Tesla tu může postavit elektrárny. Fotovoltaiky na střechách, panely nebo tašky, včetně bateriového úložiště, nabíječek a elektromobilů. Volných střech na nemovitostech je tu nadbytek. To umí, vyrábí a prodává už dnes. Kapacita střech je v ČR - a teď se odhady liší, protože si s tím ještě nikdo nedal seriózní práci - kolem 3 TWh ročně. JE Temelín udělá, když je poptávka a nemá pravidelné či nepravidelné odstávky, kolem 16 TWh.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak jestli je to akce na 30 let, tak je to docela v pohodě ne? Plná elektrifikace dopravy zabere minimálně dvakrát tak dlouho....

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Je tu trh s palivy cca 200 miliard ročně (100 miliard nákup ropy a 100 miliard daně a zisk čerpaček) a je tu potenciál, že značnou část peněz, které jsou lidi zvyklí utrácet za soukromou mobilitu mohou být v rukách elektrárenských společností a vy chcete tvrdit, že někdo na vysoké pozici tvrdí, že o tyto peníze nemá zájem, protože by se muselo trochu máknout v modernizaci rozvodné sítě?
Kdyby ČEZ chtěl, tak si snadno za drobné peníze (s ohledem na každoroční zisk) může vybudovat téměř monopol v nabíječkách a mít příjem od celého národa 10 Kč/kWh při nabíjení "venku" nebo i v tom nejhorším případě, že budou všichni nabíjet doma tak 2,5 Kč/kWh, což dělá příjem minimálně 50 miliard ročně a když počítáme loňský čistý zisk 7 % výnosů, tak je to přes 3,5 miliardy čistý zisk a tedy i velmi štědré odměny lidem na "vysoké pozici v ČEZu".
Dále tu máme ČEPS též s vysokými zisky (cca 3 mld. ročně) - i zde by došlo k navýšení příjmů, tak snad by mohli do té přenosové soustavy trochu investovat, když už to mají v názvu.
A kdyby nedělal nikdo vůbec nic, stačí jednoduše zdražit denní tarif za 7 Kč/kWh a uvidíte, jak všichni rázem budou nabíjet jenom přes noc (za 10 let tu budou běžně auta se 700+ km dojezdem, takže no problem) a rozvodná síť bude nejstabilnější co kdy byla.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To on přesně říkal. Blázni ti řeknou že se bude nabíjet přes noc, žádnej problém. To že na to musí být nejdřív udělaná infrastruktura je nezajímá. To že ty stojany není kam nacpat je nezajímá, tváří se že každý na sídlišti má vlastní garáž a místo na dobíjení. To že řízení na nějakou modernizaci trvá roky a ve finále z toho sejde je nezajímá.

Takže co mu vlastně vadí? To, že přenosová soustava nedokáže pokrýt hromadu současně nabíjejících ev, nebo to, že na parkovištích nebudou dobíjecí místa, takže vlastně žádné dobíjející ev nebudou?

Tohle mi připadá jako negativistický postoj. Nic nejde, nic nefunguje. Hlavně, abych si udržel své teplé místečko a nemusel dělat nic, za co jsem placený.

A to je bohužel zhouba ČR. Funkce se nedávají za schopnosti, ale za politickou knížku, řiťolezectví apod...

Obrázek uživatele Kuk

Jo proto je potřeba začít makat už teď, včera bylo pozdě ;-D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud v americe mohou stát u každého vozidla parkovací hodiny, tak není technický problém aby v česku na parkovištích u sídliště stály sloupky s obyčejnou zásuvkou 230V případně několika zásuvkami. K tomu platební systém a měření odběru. Je to jen na libovůli měst jak se k danému problému postaví a jak moc chtějí udržet smog ve městech. Samozřejmě náklady na zřízení zde budou nemalé a prostor pro tunel veliký.

Obrázek uživatele Radovan

A nechuť cokoliv změnit obrovská. Diskuse s provozovateli parkovacích systému je jak s demnenty. Přestože jde opět o primitivní využití stávající infrastruktury k dalšímu účelu, ze i jednoduše zpoplatnitelné. Ano, příkon tam je. Ano, minimálně pomalou zásuvku 230V 16A bychom tam dát mohli, klidně i dvě. Ale proč?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Radovan

Infrastruktura pro noční nabíjení je už dnes. Jmenuje se domácí zásuvka s 10A nebo 16A jističem. V nočním tarifu za polovic ceny nabije do auta 17 nebo 28 kWh elektřiny. A odběr má podobný jako bojler, mikrovlnka, rychlovarná konvice, trouba atd. Navíc v noci obvykle žádný odběr v objektu, mimo ustálený celodenní mrazák a lednici, není. Takže se manažer opět mýlí a blázni mají pravdu. Já blázen už to tak dělám 5 let, moje žena blázen 3 roky.
A mohou to tak dělat všichni s rodinnými domky a s garážovým stáním nebo parkovacím domem, když už jsme u těch sídlišť. Zásuvka může být rovněž v každé lampě veřejného osvětlení, když už jsme u těch sídlišť, ovšem tady drtivá většina lidí kupuje auta z druhé ruky, takže než k nim doputují elektromobily masivně, tipuji spíše 20-30 let. Stávající rozvody to díky použití úsporných světel lehce zvládnou. To za předpokladu, že lidi nezačnou volit normální politiky, kteří konečně zajistí obsluhu sídlišť funkční MHD, ne těmi parodiemi, co tam jsou dnes.
Prostě jde to, manažer kecá.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

co to tady meleš?! že infrastruktura NENÍ připravena na to že si v garáži zapnu cigulárku 3F400V/16A a budu řezat dřevo?? ale jistě že je připravena a normálně si kdy chci řežu dřevo stejně tak soused si sváří a tomu třetímu v řadě baráků jede soustruh ;) A u všech je infrastruktura připravena!! a přesně tuhle infrastrukturu použijeme a činnosti zaměníme za nabíjení elektromobilu stejnejma kiloprdama ftáku ;)

Tak ono je to vpodstatě pravda, před několika měsícema jsem mluvil s kamarádem co pracuje už asi 40 let na rozvodně a když se rozšířily rychlovarky, mikrovlnky atd. byl to problém a občas se pěkně zapojily, stejně tak fotovoltaniky a v součastnosti mají problém z nárůstem TČ a co z toho plyne? Ano je to problém, ale né náš, ale lidí co jsou placený, aby problém vyřešili a tak stejně jako byl problém rychlovarky, mikrovlnky atd. bude stejný problém i EV, nicméně krom občasných povzdechů si toho běžný občan vůbec nevšimne.

Obrázek uživatele Kuk

No von to ČEZ nebo PRE do lidí cpali na svý výstavce elktrickejch spotřebičů pro domácnost ve svým paláci v Jungmanově ulici aby si radši vařili vodu rychlovarkou než to mordovali na plynovým sporáku. Plus tam měli elektrický kotle, indukce a kdesi cosi a že prej ušetříme životní prostředí a tak. A já si řikal co to blbnou vždyť ti chtěj aby lidi naopak odebírali co nejvíc proudu. A taky že jo oni chtěli, aby jsme na všeno začali používat elektriku od nich :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Líbí se mi váš komentář. Přijde mi dost logický. Bohužel řada manažerů se logikou neřídí. A sedí v každé firmě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Musí se holt nabíjet hlavně v noci, až půjde většina lidí spát.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A kde se to bude dělat?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

fgaráži každýho baráku na 400V/16A zásuvce co tam 60 let trčí ftáku :)) podivej se kolik lidi mají baráků!!

mapy.cz

a dokonce mají volný střechy :))) ne všichni jsou králikárna

Obrázek uživatele Radovan

Ona ta 40 metrů vysoká, plus minus čtvercová králíkárna, má obvykle brutální nevyužitou plochu stěny na jih, východ i západ, kam se dá nacpat přehršle FVE a do baráku do sklepa baterky. Střecha u deskových paneláků je taky rozlehlá a dlouhá, obvykle bývají dlouhými hranami orientovány východ/západ, takže ideál, na ploché střeše si navíc mohu zvolit optimální sklon panelů, dokonce i natáčecí panely nebo naklápěcí s proměnným úhlem. Což někteří neví nebo nechtějí vědět a poslouchají různé manažery.

No a přesně s těmi zásuvkami je to tak, jak píšete. My elektromobilisté využíváme přednostně stávající strukturu. A pokud by automobilky vybavovaly elektromobily pořádnými palubními nabíječkami 22 kW standard, tak i síť rychlonabíječek je pro osobní auta v podstatě hovadina. 22 kWh je na 100 km dojezdu u velké Tesly a 150-200 km u menších elektromobilů. Když budou mít auta baterii 50 kWh+, není v podstatě důvod pro rychlonabíječky, stačí ony velké zásuvky jako dnes. Ale chápu, že to by nebyl pro spoustu firem kšeft a ropáci v dnešních automobilkách přeci nebudou podporovat nezávislost řidiče.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyby byli v prdeli ryby...

Obrázek uživatele Radovan

Tak se na ty ryby v prdeli můžete dojet do těchto míst podívat https://www.tzb-info.cz/4149-solarni-soustavy-v-panelovych-domech-priklady-z-ceske-praxe, a to se jedná jen o solární ohřev vody už z roku 2007 včetně fasádních systémů. ten máme v Ostravě. my si tady na tom docela zakládáme https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/20080515_alternativni_energie_ostrava_solarni.html.
Jak se to dělá u paneláků v praxi různými způsoby se můžete taky dozvědět, když budete chtít http://panelovedomy.ekowatt.cz/katalogy/27-usporna-opatreni/69-fotovoltaika-pro-panelove-domy.html nebo podobně s nákresy https://oze.tzb-info.cz/fotovoltaika/6840-lze-vyuzit-fotovoltaicke-panely-pro-panelovy-dum.
Podobnou realizaci jako je v Brně https://www.ac-heating.cz/-rozhodli-jsme-se-spravne-konstatuje-predseda-svj-ing-josef-vales-po-zkusenostech-s-tepelnym-cerpadlem-v-kombinaci-s-fotovoltaickou-elektrarnou/ můžete vidět i v Ostravě na rohu ulic 17.listopadu a Zdeňka Štěpánka, 4 dlouhé řady fotovoltaik, zateplení, zasklené pavlačové balkony a tepelné čerpadla na severní straně objektu. Stačí se mrknout přes mapy.cz pohled z letadla.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zase špatně!

Kdyby byly ... [ty!] ryby

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

přesně tak! já stále doufám že tý ropný drogový závislosti udělá eu nějakým nařízením přítrž, přeci jenom řežeme si větev podpldelí a zlatíme arábákoj kohoutky a zbývá už jen 11let/50% a 31let/0% CO2 ;)

Obrázek uživatele Radovan

A už Vám kamarád z ČEZu (mimochodem asi myslíte ČEZ Distribuce, páč ta má na starosti rozvody) řekl, jak to bude vypadat s elektromobily a rozvody za 20 let?
Protože průměrné stáří osobního auta v ČR je 15 let, takže i kdyby se zítra přestaly prodávat spalováky (což naopak se chrlí sračkometů jako kdyby měl přijít konec světa), tak plná náhrada nejdříve v roce 2034.
Co tam má kamarád na vysoké pozici (tedy zřejmě manažer, co jezdí spalovákem a ničemu z technických věcí nerozumí) dalšího?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radovane já mám zájem o slušnou a věcnou diskuzi bez zbytečných emocí a domněnek. Takže na vás nebudu reagovat. Děkuji za pochopení.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pošlete to svému kamarádovi na té vysoké židli, možá o tom ještě neví oenergetice.cz/prenos-elektriny/ceps-planuje-nasledujicich-10-letech-investovat-rozvoje-obnovy-prenosove-soustavy-46-mld

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radovan je debil !!! Dycky Most !!!!
Ok Radovane ty ostravská přechytralá nicko co furt do někoho ryješ ?

Obrázek uživatele Radovan

Děkuji za Vaši upřímnost. Podle sebe soudím Tebe, říká známé přísloví....

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Radovane rej do nich, přináší to výsledky, už jsou naštvaný :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Tak to jsme dva. Nicméně emoce a domněnky vyslovil právě Váš kamarád z ČEZu a Vy jste je tu vepsal s tím, že asi čekáte reakci na ně. Staří aut u nás je fakt, obměna vozového parku u nás je fakt, délka změny 15 let založená na nereálném předpokladu zítřejšího zákazu prodeje spalováků je fakt. Takže Váš kamarád o tom buď vůbec nic neví, ale to se dá dohnat, nebo je to jeden z těch, co tady elektromobilitu brzdí. Přitom by na ni mohl nádherně vydělávat, ČEZ má k tomu všechny předpoklady, ale zřejmě ne ochotu, znalosti a schopnosti. Což je škoda pro nás všechny.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dočkáme se i článku o technickych problémech tesel s?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

O tom jsme četli posledních 10 let. Teď je čas, přečíst si, jak se povedl německý prémiový elektromobil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Fakt takove clanky vychazeli na hybridu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

noo ja bych taky ty problémy všech elektromobilů uvítal v přehledný chronoligický tabulce ;) aby bylo jasno bez zajce fpytli :) protože to pak nasele soudluzi....

Obrázek uživatele Anonym123

toto vyšlo minulý týžždeň a malo vcelku odozvu na inom diskusnom fóre - mňa zaujal prvý odsek, kde autor píše o svojej premene.
https://www.mojelektromobil.sk/jazdeny-nissan-leaf-24kwh-trefa-do-cierneho-alebo-chybne-rozhodnutie/

nie je to o chybách božstva TM, je to o majiteľmi kritizovanom leafe.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj díkas, četl jsem, to je parádní článek, borec

Obrázek uživatele Kuk

Tak je začni sbírat a zapisovat ty lenochu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

noo tak na to nemám kapacity ani kvalifikaci proto somruju spolupráci ;)

Obrázek uživatele Kuk

Chudinko. Copy + paste, jo to je strašně složitý a bolej po tom prstíky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

cožé?? tomu se muší věnovat spoustu času se ftom internetovým bordelu vyznat, vyselektovat, zověřovat, setřídit, tabuli vyprojektovat, to je moc na jedince, spíš nějaká kominuta/banda nadšenců/redaktorů prostě víc lidí co se tomu už delší dobu věnují a sepisují to do jednoho webovýho míst kde by to bylo veřejně přístupný

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už jsi na Etrona složil nevratnou zálohu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já složil nevratnou zálohu na Elona.

Pavel F. asi e-trona nakonec kupovat nebude co :) Aspon se ted se mnou uz nebude hadat ze bude mit u etrona dojezd jak u TMX 100D :) Nekteri lide sou proste beznadejni joudove :)

Obrázek uživatele honza.t

Lightning Strike Změní svět ?
https://www.motorkari.cz/clanky/elektro/zmeni-lightning-strike-svet-nejen-elektrickych-motorek-41255.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A to je teprve začátek. Podobným fiaskem nakonec skončí všechny těžké elektormobilní trakary, včetně posvátné tesly.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

So, 2019-04-06 14:04 - tento příspěvek jsem já nepsal.
Lze to poznat dle některých detailů, např. nepíšu "tesla", ale vždy TESLA.
Takže si tu na mě nějaký jiný pisálek hraje.

A k věci:
Já nejsem nepřítel elektromobilu či ortodoxní zastánce spalováku.
Jen znám fyzikální zákony a vím, že akumulátory jsou limitovány energetickou hustotou materiálu a proto musí být elektromobil lehký, používaný pro malý akční rádius.
Naprostý nesmysl je akumulátorový tahač těžkých nákladů, zemědělský traktor či těžký osobní vůz pro dlouhé cesty.

Obvykle proti tomuto NEPOSTAVÍ zarytí elektromobilisté žádný argument, jen se snaží vytahovat nesmysly o rekuperaci, dobíjení z troleje a podobně.

Obrázek uživatele Anonym123

op limitoch energie - o energetickej hustote, presnejšie HUSTOTE ENERGETICKÉHO TOKU som čítal okolo 1987 - ročenka technického magazínu, nadpis "zázraky sa nekonají", ing jan túma (1930). na konferencii 11/86 v kán (cannes) 4000 energetikov NEHOVORILO o nových zdrojoch, o slnečných elektrárňach, využití morských vĺn, VEĽKÁ ENERGETIKA musí stavať na KLASICKÝCH zdrojoch, uhlí, rope, zemnom plyne,a využití jadernej energie! a najmä uhlIE, uhLIE, UHLIE! OPEC nečakane znížil cenu ropy na 1/4nu! zemným plynom sa bude preferovať do konca storočia (20.), náhradné zdroje energie sa ŠKRTAJÚ, odkladajú, spomaľujú.
desať strán AKO SA NEDÁ, lebo fyzika (ruský fyzik Umov 1870; j.h. poynting).a ako je všetko slepá cesta!tridsať rokov a svet je celkom inde, už nie je prvoradé, že uhlia je na pol tisícročia. ani sa netreba vytešovať, že ropa nie je zďaleka vyčerpaná.
stačí sa postaviť na zástavku MHD a netreba, aby bola špička. a treba ekoteroristom otĺkať o hlavu ich "eko benzíny", lebo smrdia násobne viac ako tie s tetraetylolovom!

Obrázek uživatele Radovan

Těžký vůz pro dlouhé cesty je dnes Tesla se sítí Sueprachargers. Na zemědělských traktorech se pracuje, s výměnnými akumulátory a ty současně slouží jako zátěž, kterou sebou traktory dnes běžně kvůli pracovním nástavbám tahají. Podobně se dělá na elektrických bagrech a jeřábech, které používají podobný systém. Tahač těžkých nákladů se řeší trolejově nebo viz Tesla Semi. To není o argumentech, to je o změně myšlení. Elektrifikované metro, tramvaje, trolejbusy, lanovky, linky, dopravníky, schodiště, chodníky a vlaky (včetně parciálních s možností krátkých jízd mimo trvalé napájení) dnes nikdo nerozporuje. Nebo ano?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radovan:
1.
TESLA je markteingem podepřený extrém, nepohodlný a nepraktický pro dlouhé cesty, s nízkou životností poloos a dalších důležitých částí.

2.
Traktory na akumulátory jsou nevhodné, výměny po cca 2-3 hodinách práce je nepřijatelný parametr.

3.
Bagry a jeřáby = kabel, nikoli akumulátory.
Jakožto samojízdné pracovné stroje pak samozřejmě klasický pohon, protože akumulátory nevydrží ani šichtu.

4.
Trolej pro náklaďáky = nesmysl, viz obsluha sběrače. Naivní pseudoargument, že situace lze předpokládat dopředu a rychle sběrač stahovat a shazovat HV atd., to nezkoušej ani vytahovat.
Pokud chceš vést na tohle téma debatu, podívej se na dráhu, tam jsou značky jako "Připrav se stáhnout sběrače" a podobně.

5.
Cokoli napájeného z troleje funguje hodně přes sto let a samozřejmě to nerozporuju, jsem realista.
Ale akumulátory mají omezenou energetickou hustotu - ta závisí na vlastnostech chemických prvků a ty jsou neměnné.
Pokud bys chtěl oponovat v tomto bodě, musel bys něco konkrétního předložit. Výkřiky o koních a neexistenci ptáků rovnou vynech...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

realisto, jen tak ze zvědavosti, se vším tím óbrvěděním co máš, řekl bys tehdy v roce 2009, že v roce 2019 bude musk posílat do vesmíru rakety a s prvníma stupněma přistávat zpátky na zemi?

Obrázek uživatele Anonym123

realista - o nepohodlnosti a nevhodnosti tesly es povedz pani Kubišovej - bola skeptická a zmenilo sa to na prvej "dovolenkovej ceste" naprieč európou. uznala, že to bola dobrá kúpa. viď blogy ing Kubiša o elektromobilite, fotovoltaike, ...
elektrický traktor je registrovaný v okrese Piešťany :-)
trať 201 v Ba jazdí naftový trolejbus - nik na prepriahacej stanici nevyskakuje, nik neštartuje ani nevypína dýzel.
o hustote toku som napísal extra.
nájdi si niečo iné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

společnost Volvo CE oznámila, že do poloviny roku 2020 začne vyrábět řadu elektrických kompaktních rypadel (EC15 až EC27) a kolových nakladačů (L20 až L28) a současně zastaví vývoj nových dieselových motorů těchto modelů

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Plná elektrifikace prototypu EX2 spočívá v nahrazení spalovacího motoru dvěma lithium-iontovými bateriemi o celkové kapacitě 38 kWh, která stačí k uložení elektrické energie na osm hodin provozu stroje pod intenzivním zatížením, například výkopovými pracemi v terénu s kompaktní zeminou. Kromě toho byla hydraulická architektura nahrazena architekturou elektrickou, jejíž elektromechanické lineární aktuátory pomáhají optimalizovat celý převodový řetězec. Eliminace hydraulického systému a spalovacího motoru a související menší potřeba chlazení vedly k podstatně nižším hladinám hluku.

Obrázek uživatele Kuk

Hezky pěkně.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1) ne-Performance verze nemají s životností poloos žádný problém a žádné další důležité části také ne
2) podle tebe už nelze žádná nová technická řešení současných problémů vymyslet = jsi extremémní pesimista a ne realista

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hele ftáku ale ted už nechutně ty poloosy překrucuješ ;) problem měla určitá serie performance X ano ale zbytek X je snad gůůt a nový roky 2019+ má zdá se už inovovanou verzi poloos ;) ano chtělo by to omluvu a svolávačku ale hlavně klid a brambo fteple :))

youtu.be/Ny39CHjEs7A?t=826

Obrázek uživatele Radovan

Váš názor, který Vám byl na těchto stránkách mnohými opakovaně vyvrácen. Ale mějte si ho.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale hovno. Ty tady furt meles o tom jak je to vlastne super jet 500km s 10 pulhodinovejma prestavkama tri dny. A rodina co ma napr tri deti si ma koupit Model X za ctyri mega ze jo... Protoze za par let se ji to vrati... Si fakt mimo realitu.

Obrázek uživatele Radovan

To miluji, když mi vložíte do úst svoje nesmysly, které následně negujete a vynadáte mi za ně. Za kterou politickou stranu kandidujete? Ať vím, koho nevolit. :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Je vožralej a ještě leze na internet.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj nějakej rusák se sem asi nakvedlal, normálka, už mě taky alternovali ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale nesejčkuj prosimtě podivej se jakou mají z elektroauta radost

youtube.com/watch?v=3gsS-Q3j_Pk

to je konečně pořádný auto ne jako spalovací popelnice furt fservise :)))

youtu.be/Ny39CHjEs7A?t=826

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj soudluzi, vychytáváme dětský nemoci prvního roku Audinky :) to nííííc TMX jich taky mělo to se vyladí ;) Každopádně nám kapánek žerou že by spotřebiče?? ale EPA to je spolehlivá norma takže 300 km to dá to je fpoho ;))

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-audi-e-tron/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1) automobilkám krom Tesly se nedá věřit, záměrně nekvalitní motory i baterie zničí hodnotu vozů na nulu po čase, tím si buď jist dle zkušeností
2) záměrně nevytvoří rychlo nabíječky, nebo jejich dostatek
3) auto pro blbečky, co s autem za 2 mega budou jezdit jen kolem baráku na nákupy :-)
4) nechtějí, aby EV bylo chápáno jako dostačující auto na vše

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rychlonabíječky ničí baterie a bez rychlonabíjení s tím nikam nedojedete. Tohle je auto pro bohaté ekofanatiky aby se mohli chlubit jak jsou lepší než ostatní. Spíš bych pochopil kdyby nabízeli slevy na plynová auta výměnou za staré křumply. Já mám třeba 17 let starý diesel a hrozně mě baví šlápnout na plyn, když se na mě někdo lepí a pořádně ho očoudit sazemi ! Není nic krásnějšího !

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

lžeš, jsen jsi snadno ovlivnitelný fosilními teroristy (VW a pod.), Tesla s rychlonabíjením udrží kvalitní úroveň i po 1 mil. km, ostatní "automobilky" samozřejmě záměrně ne ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo já mám taky 17 let starý diesel octa TDI, jezdí skvěle. Mohl bych si koupit EV, ale až přijde její čas koupím si další 10 letý diesel a za ty ušetřené peníze s ním mohu dalších 10 let jezdit na dovolenou i s celou rodinou k moři a dojedu dříve než pánové v EV co budou přejíždět od nabíječky k nabíječce.Pokud stát dovoluje pálit tuhá paliva bez jakékoli úpravy kouře jako hlavní zdroj vytápění budov a ještě to dotuje, pak nehodlám investovat jedinou korunu do nějakého lepšího auta naopak čím více moje auto smrdí tím více jsem spokojený - blbce ze mě nikdo dělat nebude.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

netřeba, už jsi... prostě nemáš peníze na to, abys ušetřil, přiznej si to, nám jsi to už přiznal :)
s Teslou ujedeš i 500 km, s Roadsterem II to bude 1000 km

kdo nemá na Teslu, nemusí se zajímat o EV vůbec, natož sem psát příspěvky, protože všechny ostatní EV jsou jen parodie pro blbečky, jak vyodit peníze za něco, co jezdí jen kolem baráku :)

Obrázek uživatele Radovan

Pánbůh Vám to oplať na dětech.....

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Typické české hobby posílat děti na onkologii... :-/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

A jeste vetsi pokrytectvi je namlouvat si, ze tim, ze 2 tisice ze 7 milionu si koupi "hracku" za 1/2/3/... mega, spasi zdravi kohokoliv... Troufnu si rict, ze efekt takoveho nakupu na zdravi je pod hranici statisticke chyby - na 99.98% ten kdokoliv porad bude cuchat neci vyfuk (EDIT: treba ten tvuj, kdyz uz se tu tak spravedlive rozhorcujes).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

A proč asi biju na poplach už teď ty bambulo? Asi abych na nějaký to EV auto už dosáh co nejdřív a ne až za 20 let kdy už sotva udržim myšlenku, moč a stolici. To už mi to bude trochu k prdu. Protože si jako cca 60 % lidí v týdle republice kupuju starý volítanosti, tak čím dřív se teď dostane do oběhu hodně novejch EV aut tím dřív ho pak budu mít někdy v budoucnosti logicky i já. Otázka je zda mi pak v tom důchodu ještě k nečemu bude. Nejspíš časem skončím u sdílenejch aut a žádný pak už nebudu muset vlastnit. To bych se k EV autům moh propracovat i dřív. Do tý doby se budu k tý budoucnosti kodrcat v nějakým spalováku s vejfukem. Dívat se na ty vzdálený termíny kdy se možná kterej fistupnější elektrickej koncept dostane do prodeje není moc povzbudivé.

Blbců co mi celej život říkali, že něco nemá smysl dělat už jsem potkal za svůj život tolik, že by se by se s nima dalo topit ve vysoký peci a furt by byl fajrung.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Začátek je vždycky těžký. Skočte si do historie, jak města bojovala se záplavou koňského trusu v ulicích a jakým požehnáním byla elektrická tramvaj a automobil, prvotně elektrický, pak spalovací. Než se ten spalovací dostal na úroveň koňského trusu v ulicích, což řešíme dnes. Tehdy se taky dost lidí smálo tramvaji a vyzdvihovalo fiakry a omnibusy tahané koňmi.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

A stejne tak diky te jedne tramvaji na mesto hnoje neubylo. Az bude v nejakem nasem velkem (kde jsou problemy se zprodinami) meste jezdit 10-20% EV, tak se muzem bavit o tom, jestli to ma nejaky meritelny vliv na zdravi obyvatel. Do te doby je to jen poplacavani po svem vlastnim rameni, jak jsem malem buh, co prave spasil svoji rodinu.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Jistě, klidně seďte a počkejte, až někdo jiný něco udělá....

A kde presne tvrdim, ze se nema nic delat? Diky.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Ano, jedna vlaštovka jaro nedělá. Tak proč je střílet, což je to, co aktuálně odpůrci čisté mobility dělají. A masírují s nesmysly - jako kamarád z ČEZ veřejnost - dnes a denně.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

A proc strilet/nesmysly? Ja bych mu klidne veril, ze ve spouste mist ty rozvody opravdu stoji za prd a vyrazne navyseni spotreby by neunesly.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pst, to je ošklivé, upozorňovat na možné problémy je zpátečnické a brání to státní podpoře a rychlému šíření EV.

Obrázek uživatele Radovan

Jestli v daném místě je vše v hliníku a v keramických pojistkách, tak to není problém elektromobility, protože tam mají problém dlouhodobě i s tou mikrovlnkou. Jinými slovy zaspali 30 let. Takže je to upozornění na špatnou práci ČEZ Distribuce (EON a PRE distribuční taktéž).

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil