Audi e-tron: EPA dojezd pouze 328 km, problémové první kusy

První výrobní kusy elektromobilu Audi e-tron potvrzují to, čeho se mnozí obávali. Auto trpí vysokou spotřebou, díky čemuž je i EPA dojezd pouze 328 km. Čerstvě vyrobené kusy navíc trpí dětskými nemocemi.

Že s maximálním dojezdem na jedno nabití to u elektromobilu Audi e-tron nebude žádná sláva potvrdilo nedávno přímé srovnání při jízdě po dálnici s Tesla Model X a Jaguar I-Pace.
foto: Audi

Certifikovaný dojezd elektromobilu Audi e-tron dle americké EPA je 328 km při průměrné spotřebě 283 Wh/km. To je nejhorší výsledek na americkém trhu, dokonce i za Jaguar I-Pace (277 Wh/km). Pro srovnání, Tesla Model X Long Range nabízí průměrnou spotřebu 242 Wh/km.

Dojezd elektromobilu Audi e-tron je do značné míry poznamenán i tím, že z 95 kWh celkové kapacity je využitelných pouze 83,6 kWh, tedy 88 %. Audi e-tron tedy sice nabízí vynikající křivku rychlonabíjení, ale je to vykoupeno právě nižší využitelnou kapacitou.

Americká EPA je ve svém hodnocení dojezdu elektrických aut poměrně přísná, ale většinou její čísla víceméně odpovídají realitě. Pro srovnání, dle WLTP má elektromobil Audi e-tron dojezd 417 km.

První norští majitelé elektromobilů Audi e-tron navíc hlasí i první potíže. Podle tohoto článku (norsky) nelze auto nabíjet déle než 12 hodin. Tomuto uživateli zase po ujetí 450 km auto „kleklo“ a v Audi si s tím zatím pořádně nevědí rady.

232 Comments on “Audi e-tron: EPA dojezd pouze 328 km, problémové první kusy”

  1. Dneska jsem byl po letech s kamarádem. Dělá na vysoké
    Dneska jsem byl po letech s kamarádem. Dělá na vysoké pozici v čezu. Ptám se ho jak to bude s elektromobily. Řekl že elektřiny je dost, ale rozvodná síť není absolutně v takovém stavu aby se hromadně dalo uvažovat o provozu ev. Maji prý problém modernizovat rozvodny pro města. Táhne se do mnoho let a většina oprav a modernizací se nakonec nekoná. V současném stavu by to prý trvalo tak 30 let.Říká, že jde o naprosto nerealistický scénář a zřejmě s námi jen hrají komedii, aby ze státního rozpočtu šlo vytáhnout v rámci ekologie více peněz, třeba jako při solárním tunelu.

    1. A už Vám kamarád z ČEZu (mimochodem asi myslíte ČEZ
      A už Vám kamarád z ČEZu (mimochodem asi myslíte ČEZ Distribuce, páč ta má na starosti rozvody) řekl, jak to bude vypadat s elektromobily a rozvody za 20 let?
      Protože průměrné stáří osobního auta v ČR je 15 let, takže i kdyby se zítra přestaly prodávat spalováky (což naopak se chrlí sračkometů jako kdyby měl přijít konec světa), tak plná náhrada nejdříve v roce 2034.
      Co tam má kamarád na vysoké pozici (tedy zřejmě manažer, co jezdí spalovákem a ničemu z technických věcí nerozumí) dalšího?

        1. Tak to jsme dva. Nicméně emoce a domněnky vyslovil právě
          Tak to jsme dva. Nicméně emoce a domněnky vyslovil právě Váš kamarád z ČEZu a Vy jste je tu vepsal s tím, že asi čekáte reakci na ně. Staří aut u nás je fakt, obměna vozového parku u nás je fakt, délka změny 15 let založená na nereálném předpokladu zítřejšího zákazu prodeje spalováků je fakt. Takže Váš kamarád o tom buď vůbec nic neví, ale to se dá dohnat, nebo je to jeden z těch, co tady elektromobilitu brzdí. Přitom by na ni mohl nádherně vydělávat, ČEZ má k tomu všechny předpoklady, ale zřejmě ne ochotu, znalosti a schopnosti. Což je škoda pro nás všechny.

          1. Ona ta 40 metrů vysoká, plus minus čtvercová
            Ona ta 40 metrů vysoká, plus minus čtvercová králíkárna, má obvykle brutální nevyužitou plochu stěny na jih, východ i západ, kam se dá nacpat přehršle FVE a do baráku do sklepa baterky. Střecha u deskových paneláků je taky rozlehlá a dlouhá, obvykle bývají dlouhými hranami orientovány východ/západ, takže ideál, na ploché střeše si navíc mohu zvolit optimální sklon panelů, dokonce i natáčecí panely nebo naklápěcí s proměnným úhlem. Což někteří neví nebo nechtějí vědět a poslouchají různé manažery.

            No a přesně s těmi zásuvkami je to tak, jak píšete. My elektromobilisté využíváme přednostně stávající strukturu. A pokud by automobilky vybavovaly elektromobily pořádnými palubními nabíječkami 22 kW standard, tak i síť rychlonabíječek je pro osobní auta v podstatě hovadina. 22 kWh je na 100 km dojezdu u velké Tesly a 150-200 km u menších elektromobilů. Když budou mít auta baterii 50 kWh+, není v podstatě důvod pro rychlonabíječky, stačí ony velké zásuvky jako dnes. Ale chápu, že to by nebyl pro spoustu firem kšeft a ropáci v dnešních automobilkách přeci nebudou podporovat nezávislost řidiče.

              1. Tak se na ty ryby v prdeli můžete dojet do těchto míst
                Tak se na ty ryby v prdeli můžete dojet do těchto míst podívat https://www.tzb-info.cz/4149-solarni-soustavy-v-panelovych-domech-priklady-z-ceske-praxe, a to se jedná jen o solární ohřev vody už z roku 2007 včetně fasádních systémů. ten máme v Ostravě. my si tady na tom docela zakládáme https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/20080515_alternativni_energie_ostrava_solarni.html.
                Jak se to dělá u paneláků v praxi různými způsoby se můžete taky dozvědět, když budete chtít http://panelovedomy.ekowatt.cz/katalogy/27-usporna-opatreni/69-fotovoltaika-pro-panelove-domy.html nebo podobně s nákresy https://oze.tzb-info.cz/fotovoltaika/6840-lze-vyuzit-fotovoltaicke-panely-pro-panelovy-dum.
                Podobnou realizaci jako je v Brně https://www.ac-heating.cz/-rozhodli-jsme-se-spravne-konstatuje-predseda-svj-ing-josef-vales-po-zkusenostech-s-tepelnym-cerpadlem-v-kombinaci-s-fotovoltaickou-elektrarnou/ můžete vidět i v Ostravě na rohu ulic 17.listopadu a Zdeňka Štěpánka, 4 dlouhé řady fotovoltaik, zateplení, zasklené pavlačové balkony a tepelné čerpadla na severní straně objektu. Stačí se mrknout přes mapy.cz pohled z letadla.

    2. Je tu trh s palivy cca 200 miliard ročně (100 miliard nákup
      Je tu trh s palivy cca 200 miliard ročně (100 miliard nákup ropy a 100 miliard daně a zisk čerpaček) a je tu potenciál, že značnou část peněz, které jsou lidi zvyklí utrácet za soukromou mobilitu mohou být v rukách elektrárenských společností a vy chcete tvrdit, že někdo na vysoké pozici tvrdí, že o tyto peníze nemá zájem, protože by se muselo trochu máknout v modernizaci rozvodné sítě?
      Kdyby ČEZ chtěl, tak si snadno za drobné peníze (s ohledem na každoroční zisk) může vybudovat téměř monopol v nabíječkách a mít příjem od celého národa 10 Kč/kWh při nabíjení „venku“ nebo i v tom nejhorším případě, že budou všichni nabíjet doma tak 2,5 Kč/kWh, což dělá příjem minimálně 50 miliard ročně a když počítáme loňský čistý zisk 7 % výnosů, tak je to přes 3,5 miliardy čistý zisk a tedy i velmi štědré odměny lidem na „vysoké pozici v ČEZu“.
      Dále tu máme ČEPS též s vysokými zisky (cca 3 mld. ročně) – i zde by došlo k navýšení příjmů, tak snad by mohli do té přenosové soustavy trochu investovat, když už to mají v názvu.
      A kdyby nedělal nikdo vůbec nic, stačí jednoduše zdražit denní tarif za 7 Kč/kWh a uvidíte, jak všichni rázem budou nabíjet jenom přes noc (za 10 let tu budou běžně auta se 700+ km dojezdem, takže no problem) a rozvodná síť bude nejstabilnější co kdy byla.

      1. To on přesně říkal. Blázni ti řeknou že se bude
        To on přesně říkal. Blázni ti řeknou že se bude nabíjet přes noc, žádnej problém. To že na to musí být nejdřív udělaná infrastruktura je nezajímá. To že ty stojany není kam nacpat je nezajímá, tváří se že každý na sídlišti má vlastní garáž a místo na dobíjení. To že řízení na nějakou modernizaci trvá roky a ve finále z toho sejde je nezajímá.

        1. co to tady meleš?! že infrastruktura NENÍ připravena na to
          co to tady meleš?! že infrastruktura NENÍ připravena na to že si v garáži zapnu cigulárku 3F400V/16A a budu řezat dřevo?? ale jistě že je připravena a normálně si kdy chci řežu dřevo stejně tak soused si sváří a tomu třetímu v řadě baráků jede soustruh 😉 A u všech je infrastruktura připravena!! a přesně tuhle infrastrukturu použijeme a činnosti zaměníme za nabíjení elektromobilu stejnejma kiloprdama ftáku 😉

          1. Tak ono je to vpodstatě pravda, před několika měsícema
            Tak ono je to vpodstatě pravda, před několika měsícema jsem mluvil s kamarádem co pracuje už asi 40 let na rozvodně a když se rozšířily rychlovarky, mikrovlnky atd. byl to problém a občas se pěkně zapojily, stejně tak fotovoltaniky a v součastnosti mají problém z nárůstem TČ a co z toho plyne? Ano je to problém, ale né náš, ale lidí co jsou placený, aby problém vyřešili a tak stejně jako byl problém rychlovarky, mikrovlnky atd. bude stejný problém i EV, nicméně krom občasných povzdechů si toho běžný občan vůbec nevšimne.

            1. No von to ČEZ nebo PRE do lidí cpali na svý výstavce
              No von to ČEZ nebo PRE do lidí cpali na svý výstavce elktrickejch spotřebičů pro domácnost ve svým paláci v Jungmanově ulici aby si radši vařili vodu rychlovarkou než to mordovali na plynovým sporáku. Plus tam měli elektrický kotle, indukce a kdesi cosi a že prej ušetříme životní prostředí a tak. A já si řikal co to blbnou vždyť ti chtěj aby lidi naopak odebírali co nejvíc proudu. A taky že jo oni chtěli, aby jsme na všeno začali používat elektriku od nich 😀

        2. Infrastruktura pro noční nabíjení je už dnes. Jmenuje se
          Infrastruktura pro noční nabíjení je už dnes. Jmenuje se domácí zásuvka s 10A nebo 16A jističem. V nočním tarifu za polovic ceny nabije do auta 17 nebo 28 kWh elektřiny. A odběr má podobný jako bojler, mikrovlnka, rychlovarná konvice, trouba atd. Navíc v noci obvykle žádný odběr v objektu, mimo ustálený celodenní mrazák a lednici, není. Takže se manažer opět mýlí a blázni mají pravdu. Já blázen už to tak dělám 5 let, moje žena blázen 3 roky.
          A mohou to tak dělat všichni s rodinnými domky a s garážovým stáním nebo parkovacím domem, když už jsme u těch sídlišť. Zásuvka může být rovněž v každé lampě veřejného osvětlení, když už jsme u těch sídlišť, ovšem tady drtivá většina lidí kupuje auta z druhé ruky, takže než k nim doputují elektromobily masivně, tipuji spíše 20-30 let. Stávající rozvody to díky použití úsporných světel lehce zvládnou. To za předpokladu, že lidi nezačnou volit normální politiky, kteří konečně zajistí obsluhu sídlišť funkční MHD, ne těmi parodiemi, co tam jsou dnes.
          Prostě jde to, manažer kecá.

        3. Pokud v americe mohou stát u každého vozidla parkovací
          Pokud v americe mohou stát u každého vozidla parkovací hodiny, tak není technický problém aby v česku na parkovištích u sídliště stály sloupky s obyčejnou zásuvkou 230V případně několika zásuvkami. K tomu platební systém a měření odběru. Je to jen na libovůli měst jak se k danému problému postaví a jak moc chtějí udržet smog ve městech. Samozřejmě náklady na zřízení zde budou nemalé a prostor pro tunel veliký.

          1. A nechuť cokoliv změnit obrovská. Diskuse s provozovateli
            A nechuť cokoliv změnit obrovská. Diskuse s provozovateli parkovacích systému je jak s demnenty. Přestože jde opět o primitivní využití stávající infrastruktury k dalšímu účelu, ze i jednoduše zpoplatnitelné. Ano, příkon tam je. Ano, minimálně pomalou zásuvku 230V 16A bychom tam dát mohli, klidně i dvě. Ale proč?

        4. Takže co mu vlastně vadí? To, že přenosová soustava
          Takže co mu vlastně vadí? To, že přenosová soustava nedokáže pokrýt hromadu současně nabíjejících ev, nebo to, že na parkovištích nebudou dobíjecí místa, takže vlastně žádné dobíjející ev nebudou?

          Tohle mi připadá jako negativistický postoj. Nic nejde, nic nefunguje. Hlavně, abych si udržel své teplé místečko a nemusel dělat nic, za co jsem placený.

          A to je bohužel zhouba ČR. Funkce se nedávají za schopnosti, ale za politickou knížku, řiťolezectví apod…

    3. Elektromobilita muže být prospěšná pro centralizovanou
      Elektromobilita muže být prospěšná pro centralizovanou síť jen v první fázi ( roste spotřeba). Na trh ale zároveň přicházejí tisíce potencionalních bateriových úložišť , které samozřejmě povedou k decentralizaci sítě. Vznikne také mnoho nových energetických firem -Tesla například. Státní ČEZ se buď přizpůsobí nebo nakonec půjde tam kam si zaslouží. Už teď je ČEZ spíše monopolní brzdou rozvoje v područí politické mafie.

        1. Monopol znamená, že neexistuje nikdo další na trhu s
          Monopol znamená, že neexistuje nikdo další na trhu s daným výrobkem/službou. ČEZ nemá monopol, má dominantní postavení. To je něco zcela jiného. Tesla tu může postavit elektrárny. Fotovoltaiky na střechách, panely nebo tašky, včetně bateriového úložiště, nabíječek a elektromobilů. Volných střech na nemovitostech je tu nadbytek. To umí, vyrábí a prodává už dnes. Kapacita střech je v ČR – a teď se odhady liší, protože si s tím ještě nikdo nedal seriózní práci – kolem 3 TWh ročně. JE Temelín udělá, když je poptávka a nemá pravidelné či nepravidelné odstávky, kolem 16 TWh.

        2. Tesla nemusí elektřinu vůbec vyrábět klasicky (když
          Tesla nemusí elektřinu vůbec vyrábět klasicky (když opomenu fotovoltaiku), jen ji akumulovat a prodávat v energetické špičce. Nakupovat může od klasických výrobců v době energetického přebytku. Jsou i časy, kdy se silová elektřina prodává za zápornou cenu.

          1. Má pravdu v tom že elektrická síť není připravená na
            Má pravdu v tom že elektrická síť není připravená na celorepublikovou výměnu vozidel. Na druhou stranu neviděl bych to nijak černě. Tam kde budou elektromobily přibývat nejrychleji, se bude nejdříve modernizovat. ČEZ a EON budou sice plakat jak je to náročně, ale nakonec si vyškemrají tučný příspěvek od státu za to že zaspali dobu.
            Ve výsledku tak doufejme nevznikne moc problémů pokud neproběhne kompletní výměna vozidel do 10 let. A to se nestane.

              1. Já sem žádnou demagogii neslyšel, jen že příliš EV by
                Já sem žádnou demagogii neslyšel, jen že příliš EV by teď udělalo problémy… To tady funguje jak červený hadr na býka.
                Hned je problém že nesouzni s mistni skupinou osvícených.

                Naštěstí jak jste řekl, není to problém ev zatím nejsou pro všechny.

                1. V zimě nabíjím EV 6 hodin na celodenní ježdění proudem
                  V zimě nabíjím EV 6 hodin na celodenní ježdění proudem 8.5 A tedy cca 2kW. Akumulační kamna nabíjím s přívodem 3x32A celkovým příkonem 14kW, tedy EV ve srovnání s topením je jako porovnávat ponorný vařič s výkonným sporákem. Že by díky rozvoji BEV se hroutila síť, je nesmysl.

                2. A jak dlouho se ty kamna „nabíjej“ těma 14 kW?
                  A jak dlouho se ty kamna „nabíjej“ těma 14 kW?

                3. Maximálně se nabíjejí 8 hodin, většinou to ale není
                  Maximálně se nabíjejí 8 hodin, většinou to ale není plný výkon (mají ne 14 kW ale 16 kW, špatně jsem to napsal), pokud tedy není pod -5 stupňů, pak se nabíjí na plno. Za celých 7 let se nestalo, že by HDO seplo jinak, než ve stanovené časy.

                4. A to se pak těch zhruba 120kWh jak využije? Připadá mi to
                  A to se pak těch zhruba 120kWh jak využije? Připadá mi to brutálně nehospodárné. Tepelným čerpadlem by se tolik tepla vytvořilo za pouhých 30kWh elektřiny.

                5. Bohužel je to nehospodárné, s tím nic neudělám. Jezdil
                  Bohužel je to nehospodárné, s tím nic neudělám. Jezdil bych na to jednodenní nabití akumulaček asi 12 dní. Napsal jsem to jen jako příklad, že provoz EV je v mém případě to nejmenší zatížení sítě.

                6. Zadny, krome toho ze proto aby jste dostal tarif na nabijeni
                  Zadny, krome toho ze proto aby jste dostal tarif na nabijeni tak potrebujete HDO, ktery muzete a nemusite dostat. Taky se topi kdyz spravce site uzna za vhodne… logicky pro kazdou domacnost jinak, aby nebyla pretizena sit. Taky se vam muze stat ze vecer prijedete pripojite ale HDO provas sepne az za dalsi 4 hodiny, takze nenabijete do plne.

                  Zadnou tragedii nevidim, ale nevidim to jako vzdy 100% bezproblemove.

                1. Tak si to po sobě přečtěte: „Dneska jsem byl po letech s
                  Tak si to po sobě přečtěte: „Dneska jsem byl po letech s kamarádem. Dělá na vysoké pozici v čezu. Ptám se ho jak to bude s elektromobily. Řekl že elektřiny je dost, ale rozvodná síť není absolutně v takovém stavu aby se hromadně dalo uvažovat o provozu ev. Maji prý problém modernizovat rozvodny pro města. Táhne se do mnoho let a většina oprav a modernizací se nakonec nekoná. V současném stavu by to prý trvalo tak 30 let.Říká, že jde o naprosto nerealistický scénář a zřejmě s námi jen hrají komedii, aby ze státního rozpočtu šlo vytáhnout v rámci ekologie více peněz, třeba jako při solárním tunelu.“
                  Včetně toho, že tvrdíte, že elektromobilita je tunel.

    4. 30 let je tak akorát, než se i u nás elektromobilita
      30 let je tak akorát, než se i u nás elektromobilita slušně rozšíří. Je to normální vývoj, auta se obměňují, energetika vyvíjí. Lusknutím prstu všichni zítra v elektromobilech jezdit nebudeme. Tak v čem je problém?

    5. Takze to nabijeni prumerneho denniho najezdu, ktere spravi 3h
      Takze to nabijeni prumerneho denniho najezdu, ktere spravi 3h prikonem 10A/230V ma byt nejaky problem pro rozvodnou soustavu?
      Kdyz z toho odecteme cca tretinu, ktera se odehraje rychlonabijenim na rychlych nabijeckach mezi mesty, ktere se budou stejne jako superchargery pripojovat na VN, tak ten zbytek uz je fakt k smichu. To by musela sit zkolabovat, kazdy vecer kdyz si lide pusti mikrovlnku, varne konvice nebo fritak.
      Tyhle uvahy od lidi, kteri v ev dlouhodobe nikdy nejezdili a maji tedy predstavu, ze kazde auto bude sosat celou noc nejmene 3x32A me fakt bavi.

      1. V podstatě znám z poslední doby jen jediný problém s
        V podstatě znám z poslední doby jen jediný problém s přetížením sítě za normálních podmínek. Je z Velké Británie, vždy tam měli problém s přetížením při sportovních zápasech a jejich přenosu v TV. O přestávce nebo reklamě si všichni zašli uvařit čaj nebo kávu, po ukončení v podvečerní hodině začali vařit na elektrice. Tak vysledovali, čím to je a připravili se na to z hlediska zdrojů, rozvody tam problém nebyly.
        I vodárny vysledovaly, že z ničeho nic poklesává tlak v síti vodovodů. Lidé si prostě hromadně odskočili ve stejný čas a spláchli. 🙂

        1. Jj.
          Mame to do mesta 8km, takze pod 20km denne manzelka

          Jj.
          Mame to do mesta 8km, takze pod 20km denne manzelka nenajede. A nekdy tam jede i dvakrat za den, jindy zase jede do sousedniho Nemeckeho mesta kam to ma 16km. Jezdi Leafem, kterej fakt zere a rekl jsem ji at to pripoji jen kdyz prijede vecer s mene nez 50%. Jeji kabel jsem pichl do roztrojky spolu s bojlerem, ktery ma na sobe tepelne cerpadlo. Mel by brat do 600W. A co by jste rekli. Auto pripoji jednou za 4dny, bere to asi 9A, takze ta roztrojka se ani neovlazi a proste pohoda.

      2. A vazne veris, ze v pripade masovejsiho rozsireni bude „Bezny
        A vazne veris, ze v pripade masovejsiho rozsireni bude „Bezny Franta Uzivatel“ resit nejake omezeni proudu? Nebo spis jen zapichne kabel a tim to skonci?
        Navic, ono se 10A zda malo, ale treba u nas je pres 100 garazovych stani, to by pak docela naskocilo.

        1. Ja teda u manzelky auta (viz. text nize) zadne omezovani
          Ja teda u manzelky auta (viz. text nize) zadne omezovani neresil.

          Predpokladam, ze k tem 100 garazim je v ulici i 100 bytu resp. 100 domacnosti, takze proc by prikon pro vasi ulici nemel stacit?
          Jedine co bude treba udelat je zavest ke kazde zasuvce pro auto HDOcko, aby si distributor ridil kdy pusti nabijeni aut a zabranil tak tomu, ze se sejdou s temi mikrovlnkami a varnymi konvicemi.

          1. To neni jedna ulice, ale jeden barak.
            Asi by se to nejak

            To neni jedna ulice, ale jeden barak.
            Asi by se to nejak zaridit dalo (s urcitymi problemy, jako, ze ty spolecne prostory jsou v tuhle chvili jisteny 3x25A a tak). Ale o to nejde, chtel jsem proste rict, ze 10A se zda malo, ale na nejakem CEZackem kabelu se z toho celkem snadno muzou stat tisice A.
            A muze to byt v mistech, kde se s tim nepocitalo, protoze se tam vari/topi plynem.
            Ty konvice/mikrovlnky jsou podle me spatny argument, protoze bezi kratkou dobu (jednotky minut), takze sance na soubeh je celkem mala. To auto bude 10A sosat nekolik hodinn.

            1. Jasne, ze na sidlisti kde ma kazda domacnost 1x20A a dve auta
              Jasne, ze na sidlisti kde ma kazda domacnost 1x20A a dve auta se to asi bez uprav neobejde, ale jak napsal pan Horcik. Ten nastup bude velmi pozvolny a je tedy na to spousta casu.
              Navic treba na tech sidlistich jsem si jisty, ze se toho chopi soukromi investori, vznikne konkurencni prostredi a budou se predhanet kdo tam k tem parkovacim mistum ty zasuvky s novymi rozvody postavi.

              PS: Ono kdyby se to jeste zkombinovalo s tim, ze bude mit kazdy panelak na strese FVE a v kocarkarne uloziste tak to minimalne 8 mesicu v roce te siti take ulevi. V zime by se pak to uloziste nabijelo pres den kdy jsou lidi v praci a vecerni spicku by to take otupylo.
              Pri dnesni cene baterek se to zda jako utopie, ale v tomhle smeru stran vyvoje ceny baterii jsem take optimista.

                1. Na pivu jsme spolu nebyli, tak si laskave nech to tykani pane
                  Na pivu jsme spolu nebyli, tak si laskave nech to tykani pane odborniku.

                2. No těch místností je tam víc a když se domluvili někde
                  No těch místností je tam víc a když se domluvili někde na Tepelném čerpadle, tak by to šlo i na té FVE a baterii.

                  No a právě ta FVE a baterie by tomu selektivnímu jištění a hlavně špičkovému odběru hóóódně pomohla.

                3. Kdo bydlí v králíkárně tak by měl mít garáž na
                  Kdo bydlí v králíkárně tak by měl mít garáž na nabíjení. Jinak ať jezdí sockou.

      3. Přeně tak bežný člověk nemá vůbec ani páru kolik bere
        Přeně tak bežný člověk nemá vůbec ani páru kolik bere elektrouto ani kolik platí za elektřinu a jaký má jistič.

        Zaměňují okamžitý příkon při rychlodobíjení se spotřebou.

        Důležitý je kolik je třeba té elektřiny.

        Např. při nájezdu 15 tis. Km ročně a spotřebě 16 kWh na 100 Km.

        Je trvalý příkon elektrouta 300 W to přece nen nic, dá se řící že když má někdo na vesnici dva staré mrazáky na prase a jednu trvale rozvícenou žárovku někde ve chlívě, tak vezme za rok tolik proudu, že by na to mohl jezdit autem.

        A řeší tu někdy ty odběry lednic, TV, počítačů a trvale zapnutých projetorů ?

        Třeba elektrický bojler je plně srovnatelný s elektromobilem jak okamžitým, tak množstvím proudu s elektomobilem.

          1. Mohol by tu niekto spocitat pre Cesku republiku ekvivalent
            Mohol by tu niekto spocitat pre Cesku republiku ekvivalent rocnej spotreby nafty a benzinu v porovnani s elektrinou tak ako som to urobil pre Slovensko?

            – Spotreba elektriny na Slovensku rocne je cca 30 000 GWh
            t.j. 30 000 000 000 kWh
            – Spotreba nafty/benzinu na Slovensku rocne je cca 2 miliony ton
            t.j. 2 000 000 000 kg
            – Pre vozidla je 30kWh elektrickej energie cca ekvivalentom 10kg benzinu alebo nafty. t.j. 3kwh su cca ekvivalentom 1kg benzinu alebo nafty.
            cize 2 000 000 000 kg predstavuje 6 000 000 000 kWh elektrickej energie, co je 20% rocnej spotreby elektrickej energie.
            Velku cast spotreby nafty a benzinu nemozno v dohladnej dobe nahradit elektrinou – lietadla, lode, nakladne vozidla a autobusy na dlhe vzdialenosti, polnohospodarske stroje, elektricke zdrojove agregaty (generatory)
            Predpokladam, ze stvrtina spotreby dopravnych prostriedkov a inych strojov, ktore funguju na naftu/benzin by sa dala nahradit elektrickou energiou v horizonte 20 rokov, co by sposobilo narast spotreby elektriny cca o 5% za 20 rokov, teda stvrtinu percenta rocne. To nemoze byt problem zdrojov ani distribucie. Pritom som nezaratal spotrebu elektriny na vyrobu a distribuciu nafty a benzinu.

          2. Jen pro zajimavost.
            Vcera jsem nacital data pres OBD. Auto mam

            Jen pro zajimavost.
            Vcera jsem nacital data pres OBD. Auto mam plus minus nejaky den dva roky. A najeto 118.400km.
            https://postimg.cc/zLJcT663

            Je z nich patrne, ze palubni nabijeckou jsem za celou dobu nabil 25.324kWh. Neco z toho bylo na Typ2 nabijeckach venku, ale rekneme, ze to hodne zjednodusim, takze jako bych to nabil vsechno doma.
            Kdyz vezmu v uvahu, ze vetsinou prijizdim z prace v pul seste a odjizdim v osm rano tedy mohu nabijet 14,5h kazdy pracovni den. Vikendy do toho tahat nebudu nebot vetsinou auto stoji nebo je mimo na dlouhych trasach, kde sice take casto nabijim acckem, ale cert to vem. Tak mi vyjde, ze mi staci nabijet prikonem 6,7kW. Tedy 9,7A na jednu fazi.

            A to jezdim po e-Tronu druhym nejzravejsim autem na trhu a muj rocni najezd 59tis.km rozhodne nepatri k prumeru.
            Kdyz vezmu prumerny cesky rocni najezd 15.000km tak to i se spotrebou TMX dela 1×7,4A. Kdyz pak vezmu treba Ioniqa s (o proti Tesle) polovicni prumernou spotrebou 14,4kWh/100km tak by to spravilo 1×3,7A coz je 850W…
            Tedy i temi 1x10A jsem se jeste tezce seknul.

        1. Nájezd 15 tis. Km ročně je moc, ve skutečnosti každé
          Nájezd 15 tis. Km ročně je moc, ve skutečnosti každé auto v ČR najede v průměru jen 6880 km ročně. Na Slovensku je to ještě míň 4870 km/rok. V EU 9850 km.
          ČR autopark čítá 5,8 milionů aut bez motorek, autobusů, náklaďáků a traktorů.

    6. Tak jestli v CEZu zaměstnávají na vysokých pozicích
      Tak jestli v CEZu zaměstnávají na vysokých pozicích takové odborníky tak potěš koště. Doplňte mu znalosti a ať si nastuduje rezervovaný příkon v případě jističe a co to znamená.
      To, že někdo dělá na vysoké pozici neznamená záruku kvality.

        1. Na tomhle principu je postavenej SpaceX a Tesla, dělají
          Na tomhle principu je postavenej SpaceX a Tesla, dělají věci o kterej všichni a hlavně odborníci říkaj že nejdou. Oni taky nevědi co s tím, ale podívaj se na to rozeberou možnosti a pak se dopracujou k výsledku. Zřejmě slušnej oddíl. Většinou to končí tím že pak nějakou firmu s potenciálem koupí, nebo si to naopak začnou dělat sami. Viz transport jejich obřích lisů na plech během pár dnů z Michiganu do Kalifornie, vlastní řešeni mechanismu falkon dveŕí u Xka, permanentně provizorní výrobní autolinka ve stanu, (ve stanu vyráběli i uhlíkový nádrže pro rakety a teď toho posledního BFR hoppra), dále vlastní in da house výroba sedaček, vlastní výroba tlakových nádrží pro rakety po té co jedinej tradiční výrobce selhal a ještě se flákal, přistávaní a znovupoužitelnost raket, robotické stabilizované lodní drony čili přistávací plošiny do vlnobití atd. atd. Teď jdou do čipů a do vlastních autopilotů, ale to je zatím pro ně trochu větší sousto. Vrtání tunelů a návrh vlastního vrtacího kombajnu už maj asi jen jako takovou bokovku. A ač nechtěli tak se nakonec vrhaj i do hyperloopu. Voni totiž původně nechtěli dělat ani tu Tezlu :))) Jsou to magoři, ale posunuj se o dost rychlejc než konkurence.

          1. v škodovke plzeň tak učili mladých absolventov – zistiť
            v škodovke plzeň tak učili mladých absolventov – zistiť prečo sa nedá a na tom základe postaviť riešenie. tých, čo to vedeli presťahovali do trenčína a na tom základe fungovala konštrukta. keď niekto nevedel ako ďalej, prišiel tam. nemožné na počkanie, zázraky do troch dní! nanešťastie po prevrate ju dostala sns ako trafiku a skončil výskum a vývoj. výroba si udržala kredit.

        2. Asi jo, když ti distributor sítě povolí jistič 3x25A tak
          Asi jo, když ti distributor sítě povolí jistič 3x25A tak na toto musí mít dimenzované trafo a vedení, protože nikdy neví jak budeš těch 25A využívat. Navíc HDO a cena nízkého tarifu bude lidi motivovat využívat k nabíjení tuto dobu.

                1. cožé?? tomu se muší věnovat spoustu času se ftom
                  cožé?? tomu se muší věnovat spoustu času se ftom internetovým bordelu vyznat, vyselektovat, zověřovat, setřídit, tabuli vyprojektovat, to je moc na jedince, spíš nějaká kominuta/banda nadšenců/redaktorů prostě víc lidí co se tomu už delší dobu věnují a sepisují to do jednoho webovýho míst kde by to bylo veřejně přístupný

    1. So, 2019-04-06 14:04 – tento příspěvek jsem já nepsal.
      Lze

      So, 2019-04-06 14:04 – tento příspěvek jsem já nepsal.
      Lze to poznat dle některých detailů, např. nepíšu „tesla“, ale vždy TESLA.
      Takže si tu na mě nějaký jiný pisálek hraje.

      A k věci:
      Já nejsem nepřítel elektromobilu či ortodoxní zastánce spalováku.
      Jen znám fyzikální zákony a vím, že akumulátory jsou limitovány energetickou hustotou materiálu a proto musí být elektromobil lehký, používaný pro malý akční rádius.
      Naprostý nesmysl je akumulátorový tahač těžkých nákladů, zemědělský traktor či těžký osobní vůz pro dlouhé cesty.

      Obvykle proti tomuto NEPOSTAVÍ zarytí elektromobilisté žádný argument, jen se snaží vytahovat nesmysly o rekuperaci, dobíjení z troleje a podobně.

      1. Těžký vůz pro dlouhé cesty je dnes Tesla se sítí
        Těžký vůz pro dlouhé cesty je dnes Tesla se sítí Sueprachargers. Na zemědělských traktorech se pracuje, s výměnnými akumulátory a ty současně slouží jako zátěž, kterou sebou traktory dnes běžně kvůli pracovním nástavbám tahají. Podobně se dělá na elektrických bagrech a jeřábech, které používají podobný systém. Tahač těžkých nákladů se řeší trolejově nebo viz Tesla Semi. To není o argumentech, to je o změně myšlení. Elektrifikované metro, tramvaje, trolejbusy, lanovky, linky, dopravníky, schodiště, chodníky a vlaky (včetně parciálních s možností krátkých jízd mimo trvalé napájení) dnes nikdo nerozporuje. Nebo ano?

        1. Radovan:
          1.
          TESLA je markteingem podepřený extrém,

          Radovan:
          1.
          TESLA je markteingem podepřený extrém, nepohodlný a nepraktický pro dlouhé cesty, s nízkou životností poloos a dalších důležitých částí.

          2.
          Traktory na akumulátory jsou nevhodné, výměny po cca 2-3 hodinách práce je nepřijatelný parametr.

          3.
          Bagry a jeřáby = kabel, nikoli akumulátory.
          Jakožto samojízdné pracovné stroje pak samozřejmě klasický pohon, protože akumulátory nevydrží ani šichtu.

          4.
          Trolej pro náklaďáky = nesmysl, viz obsluha sběrače. Naivní pseudoargument, že situace lze předpokládat dopředu a rychle sběrač stahovat a shazovat HV atd., to nezkoušej ani vytahovat.
          Pokud chceš vést na tohle téma debatu, podívej se na dráhu, tam jsou značky jako „Připrav se stáhnout sběrače“ a podobně.

          5.
          Cokoli napájeného z troleje funguje hodně přes sto let a samozřejmě to nerozporuju, jsem realista.
          Ale akumulátory mají omezenou energetickou hustotu – ta závisí na vlastnostech chemických prvků a ty jsou neměnné.
          Pokud bys chtěl oponovat v tomto bodě, musel bys něco konkrétního předložit. Výkřiky o koních a neexistenci ptáků rovnou vynech…

            1. Ale hovno. Ty tady furt meles o tom jak je to vlastne super
              Ale hovno. Ty tady furt meles o tom jak je to vlastne super jet 500km s 10 pulhodinovejma prestavkama tri dny. A rodina co ma napr tri deti si ma koupit Model X za ctyri mega ze jo… Protoze za par let se ji to vrati… Si fakt mimo realitu.

                1. Je vožralej a ještě leze na internet.
                  Je vožralej a ještě leze na internet.

          1. 1) ne-Performance verze nemají s životností poloos žádný
            1) ne-Performance verze nemají s životností poloos žádný problém a žádné další důležité části také ne
            2) podle tebe už nelze žádná nová technická řešení současných problémů vymyslet = jsi extremémní pesimista a ne realista

            1. hele ftáku ale ted už nechutně ty poloosy překrucuješ 😉
              hele ftáku ale ted už nechutně ty poloosy překrucuješ 😉 problem měla určitá serie performance X ano ale zbytek X je snad gůůt a nový roky 2019+ má zdá se už inovovanou verzi poloos 😉 ano chtělo by to omluvu a svolávačku ale hlavně klid a brambo fteple :))

              youtu.be/Ny39CHjEs7A?t=826

          2. Plná elektrifikace prototypu EX2 spočívá v nahrazení
            Plná elektrifikace prototypu EX2 spočívá v nahrazení spalovacího motoru dvěma lithium-iontovými bateriemi o celkové kapacitě 38 kWh, která stačí k uložení elektrické energie na osm hodin provozu stroje pod intenzivním zatížením, například výkopovými pracemi v terénu s kompaktní zeminou. Kromě toho byla hydraulická architektura nahrazena architekturou elektrickou, jejíž elektromechanické lineární aktuátory pomáhají optimalizovat celý převodový řetězec. Eliminace hydraulického systému a spalovacího motoru a související menší potřeba chlazení vedly k podstatně nižším hladinám hluku.

          3. společnost Volvo CE oznámila, že do poloviny roku 2020
            společnost Volvo CE oznámila, že do poloviny roku 2020 začne vyrábět řadu elektrických kompaktních rypadel (EC15 až EC27) a kolových nakladačů (L20 až L28) a současně zastaví vývoj nových dieselových motorů těchto modelů

          4. realista – o nepohodlnosti a nevhodnosti tesly es povedz pani
            realista – o nepohodlnosti a nevhodnosti tesly es povedz pani Kubišovej – bola skeptická a zmenilo sa to na prvej „dovolenkovej ceste“ naprieč európou. uznala, že to bola dobrá kúpa. viď blogy ing Kubiša o elektromobilite, fotovoltaike, …
            elektrický traktor je registrovaný v okrese Piešťany 🙂
            trať 201 v Ba jazdí naftový trolejbus – nik na prepriahacej stanici nevyskakuje, nik neštartuje ani nevypína dýzel.
            o hustote toku som napísal extra.
            nájdi si niečo iné.

      2. op limitoch energie – o energetickej hustote, presnejšie
        op limitoch energie – o energetickej hustote, presnejšie HUSTOTE ENERGETICKÉHO TOKU som čítal okolo 1987 – ročenka technického magazínu, nadpis „zázraky sa nekonají“, ing jan túma (1930). na konferencii 11/86 v kán (cannes) 4000 energetikov NEHOVORILO o nových zdrojoch, o slnečných elektrárňach, využití morských vĺn, VEĽKÁ ENERGETIKA musí stavať na KLASICKÝCH zdrojoch, uhlí, rope, zemnom plyne,a využití jadernej energie! a najmä uhlIE, uhLIE, UHLIE! OPEC nečakane znížil cenu ropy na 1/4nu! zemným plynom sa bude preferovať do konca storočia (20.), náhradné zdroje energie sa ŠKRTAJÚ, odkladajú, spomaľujú.
        desať strán AKO SA NEDÁ, lebo fyzika (ruský fyzik Umov 1870; j.h. poynting).a ako je všetko slepá cesta!tridsať rokov a svet je celkom inde, už nie je prvoradé, že uhlia je na pol tisícročia. ani sa netreba vytešovať, že ropa nie je zďaleka vyčerpaná.
        stačí sa postaviť na zástavku MHD a netreba, aby bola špička. a treba ekoteroristom otĺkať o hlavu ich „eko benzíny“, lebo smrdia násobne viac ako tie s tetraetylolovom!

  2. nj soudluzi, vychytáváme dětský nemoci prvního roku
    nj soudluzi, vychytáváme dětský nemoci prvního roku Audinky 🙂 to nííííc TMX jich taky mělo to se vyladí 😉 Každopádně nám kapánek žerou že by spotřebiče?? ale EPA to je spolehlivá norma takže 300 km to dá to je fpoho ;))

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-audi-e-tron/

  3. 1) automobilkám krom Tesly se nedá věřit, záměrně
    1) automobilkám krom Tesly se nedá věřit, záměrně nekvalitní motory i baterie zničí hodnotu vozů na nulu po čase, tím si buď jist dle zkušeností
    2) záměrně nevytvoří rychlo nabíječky, nebo jejich dostatek
    3) auto pro blbečky, co s autem za 2 mega budou jezdit jen kolem baráku na nákupy 🙂
    4) nechtějí, aby EV bylo chápáno jako dostačující auto na vše

    1. 1) E-tron je za 2,7 MEGA v normální výbavě takže za 3 top
      1) E-tron je za 2,7 MEGA v normální výbavě takže za 3 top 😉
      a za 2) se jim samozřejmě primárně nedá věřit, porát ropně drogujou ale v kombinaci s fungující Teslou to bude gůůt 😉 ta je donutí :))
      za 3) krom těch blběčků nemáš v zásobě i nějaký údernější výrazy? furt se vopakuješ je to slabý jak čajček nudavole, snaž se trochu, tady nejseš na dovolený!!! :))
      a 4) naval taky nějaký podložený moudra, samý rozumový blafy vod chocholouška a žádný podložený linky, houby kredit mladej ta za 4- 😉

    2. Rychlonabíječky ničí baterie a bez rychlonabíjení s tím
      Rychlonabíječky ničí baterie a bez rychlonabíjení s tím nikam nedojedete. Tohle je auto pro bohaté ekofanatiky aby se mohli chlubit jak jsou lepší než ostatní. Spíš bych pochopil kdyby nabízeli slevy na plynová auta výměnou za staré křumply. Já mám třeba 17 let starý diesel a hrozně mě baví šlápnout na plyn, když se na mě někdo lepí a pořádně ho očoudit sazemi ! Není nic krásnějšího !

        1. Místo toho, aby jsi byl rád, že na tebe místo
          Místo toho, aby jsi byl rád, že na tebe místo zabijáckých nanosazí (produkovaných i modernějšími benzíny) posílá tradiční velké chuchvalce sazí, co se ti poměrně neškodně zastaví už v nose, tak tady trapně udavačsky vymýšlíš hrozby, styď se 🙂

            1. vadí jen ten z řepky, ten způsobuje rakovinu, bo to tělo
              vadí jen ten z řepky, ten způsobuje rakovinu, bo to tělo nedokáže odbourat, moc malé částice = EU dotace…. EU = masový vrah nejen lidí, ale i včelstev = také kvůli řepce (GMO prakticky všechna řepka) s nutnými tunami pesticidů

              hošíku, jsi tu za nevzdělanýho šášu, tak jdi za doktorem, jsi evidentně nešťastný hoch plný depresí ze své nevzdělanosti, čti knížky, to ti pomůže 🙂

      1. Jo já mám taky 17 let starý diesel octa TDI, jezdí
        Jo já mám taky 17 let starý diesel octa TDI, jezdí skvěle. Mohl bych si koupit EV, ale až přijde její čas koupím si další 10 letý diesel a za ty ušetřené peníze s ním mohu dalších 10 let jezdit na dovolenou i s celou rodinou k moři a dojedu dříve než pánové v EV co budou přejíždět od nabíječky k nabíječce.Pokud stát dovoluje pálit tuhá paliva bez jakékoli úpravy kouře jako hlavní zdroj vytápění budov a ještě to dotuje, pak nehodlám investovat jedinou korunu do nějakého lepšího auta naopak čím více moje auto smrdí tím více jsem spokojený – blbce ze mě nikdo dělat nebude.

            1. A jeste vetsi pokrytectvi je namlouvat si, ze tim, ze 2 tisice
              A jeste vetsi pokrytectvi je namlouvat si, ze tim, ze 2 tisice ze 7 milionu si koupi „hracku“ za 1/2/3/… mega, spasi zdravi kohokoliv… Troufnu si rict, ze efekt takoveho nakupu na zdravi je pod hranici statisticke chyby – na 99.98% ten kdokoliv porad bude cuchat neci vyfuk (EDIT: treba ten tvuj, kdyz uz se tu tak spravedlive rozhorcujes).

              1. Začátek je vždycky těžký. Skočte si do historie, jak
                Začátek je vždycky těžký. Skočte si do historie, jak města bojovala se záplavou koňského trusu v ulicích a jakým požehnáním byla elektrická tramvaj a automobil, prvotně elektrický, pak spalovací. Než se ten spalovací dostal na úroveň koňského trusu v ulicích, což řešíme dnes. Tehdy se taky dost lidí smálo tramvaji a vyzdvihovalo fiakry a omnibusy tahané koňmi.

                1. A stejne tak diky te jedne tramvaji na mesto hnoje neubylo. Az
                  A stejne tak diky te jedne tramvaji na mesto hnoje neubylo. Az bude v nejakem nasem velkem (kde jsou problemy se zprodinami) meste jezdit 10-20% EV, tak se muzem bavit o tom, jestli to ma nejaky meritelny vliv na zdravi obyvatel. Do te doby je to jen poplacavani po svem vlastnim rameni, jak jsem malem buh, co prave spasil svoji rodinu.

                2. Ano, jedna vlaštovka jaro nedělá. Tak proč je střílet,
                  Ano, jedna vlaštovka jaro nedělá. Tak proč je střílet, což je to, co aktuálně odpůrci čisté mobility dělají. A masírují s nesmysly – jako kamarád z ČEZ veřejnost – dnes a denně.

                3. A proc strilet/nesmysly? Ja bych mu klidne veril, ze ve
                  A proc strilet/nesmysly? Ja bych mu klidne veril, ze ve spouste mist ty rozvody opravdu stoji za prd a vyrazne navyseni spotreby by neunesly.

                4. Pst, to je ošklivé, upozorňovat na možné problémy je
                  Pst, to je ošklivé, upozorňovat na možné problémy je zpátečnické a brání to státní podpoře a rychlému šíření EV.

                5. Jestli v daném místě je vše v hliníku a v keramických
                  Jestli v daném místě je vše v hliníku a v keramických pojistkách, tak to není problém elektromobility, protože tam mají problém dlouhodobě i s tou mikrovlnkou. Jinými slovy zaspali 30 let. Takže je to upozornění na špatnou práci ČEZ Distribuce (EON a PRE distribuční taktéž).

                6. Jistě, klidně seďte a počkejte, až někdo jiný něco
                  Jistě, klidně seďte a počkejte, až někdo jiný něco udělá….

                7. A kde presne tvrdim, ze se nema nic delat? Diky.
                  A kde presne tvrdim, ze se nema nic delat? Diky.

              2. A proč asi biju na poplach už teď ty bambulo? Asi abych na
                A proč asi biju na poplach už teď ty bambulo? Asi abych na nějaký to EV auto už dosáh co nejdřív a ne až za 20 let kdy už sotva udržim myšlenku, moč a stolici. To už mi to bude trochu k prdu. Protože si jako cca 60 % lidí v týdle republice kupuju starý volítanosti, tak čím dřív se teď dostane do oběhu hodně novejch EV aut tím dřív ho pak budu mít někdy v budoucnosti logicky i já. Otázka je zda mi pak v tom důchodu ještě k nečemu bude. Nejspíš časem skončím u sdílenejch aut a žádný pak už nebudu muset vlastnit. To bych se k EV autům moh propracovat i dřív. Do tý doby se budu k tý budoucnosti kodrcat v nějakým spalováku s vejfukem. Dívat se na ty vzdálený termíny kdy se možná kterej fistupnější elektrickej koncept dostane do prodeje není moc povzbudivé.

                Blbců co mi celej život říkali, že něco nemá smysl dělat už jsem potkal za svůj život tolik, že by se by se s nima dalo topit ve vysoký peci a furt by byl fajrung.

        1. netřeba, už jsi… prostě nemáš peníze na to, abys
          netřeba, už jsi… prostě nemáš peníze na to, abys ušetřil, přiznej si to, nám jsi to už přiznal 🙂
          s Teslou ujedeš i 500 km, s Roadsterem II to bude 1000 km

          kdo nemá na Teslu, nemusí se zajímat o EV vůbec, natož sem psát příspěvky, protože všechny ostatní EV jsou jen parodie pro blbečky, jak vyodit peníze za něco, co jezdí jen kolem baráku 🙂

    1. Bohužel u spalováku se spotřeba nemusí tolik řešit ve
      Bohužel u spalováku se spotřeba nemusí tolik řešit ve smyslu dojezdu díky rychlosti tankování a množství čerpadel i když se taky řeší. Ovšem eTron se nemůže používat jako běžné auto, spotřeba ve 150 km/h bude šílená a v mrazech by skoro nedal ani Praha-Brno, což je tragický. Druhá věc je, že rychlonabíjení na cestách zvláště v Německu je klidně 12 Kč/kWh a se spotřebou 35 kWh/100 km je 4 Kč za km poněkud hodně. Když to někdo koupí maminê do města, pak to bude OK, ale nevím zda je tohle cílová skupina.

          1. ted koukám že v unoru už to testovali Průměrná rychlost
            ted koukám že v unoru už to testovali Průměrná rychlost činila 120 km/h, maximální rychlost byla nastavena na 130, jelo se 87 km po dálnici z Mnichova do Landshutu a zpět 😉

            E-Tron dojezd 274km to jde 😉

            hybrid.cz/i/auto/3_Range_EN-Audi-etron-Tesla-Model-X-Jaguar-I-PACE-Range-Consumption-Test-nextmove.jpg

            hybrid.cz/audi-i-jaguar-jeste-maji-co-dohanet-tesla-model-x-jejich-elektromobily-zaslapal-ve-spotrebe-do-zeme

    2. A jste si opravu jistý, že zákazník Audi e-Trona za 2,1+
      A jste si opravu jistý, že zákazník Audi e-Trona za 2,1+ milionu není těch 5 % možných uživatelů a neočekává trošku víc, než třeba zákazník Hyundai Kony za 1,1 milionu?
      Třeba nejlepší dojezd ve své třídě? Nebo vůz, na který se mohou kdykoli spolehnout a ne jenom prvních 449 km?
      Není lepší jet s lehkou nohou Praha-Brno-Praha a nabít si jen doma s Hyundaiem, než trávit zbytečně čas u nabíječky a je jedno jak rychlé?

      1. za 2,1MEGA to je nesmyslná vodrbaná chudinka 😉 když si ji
        za 2,1MEGA to je nesmyslná vodrbaná chudinka 😉 když si ji nakonfigurujete
        audi.cz/e-tron
        rozumná startovní je pak na 2,7 a když už vysolím takový prachy nákejch 300 litrů za fíčovinky jsou drobný takže za 3 MEGA soudluzi 😉

          1. a na kvalitně lícovaný plechy sééélu mm sem mm tam to
            a na kvalitně lícovaný plechy sééélu mm sem mm tam to trápí jen debily 🙂 já nevím že čeký póvl vopakuje co mu novinářská pakáž nakecala 🙂 máme svůj rozum hej 😉 50kW taky dobrý a bude ionity Ale ty vadný teslí poloosy a pozáruční servis to je problééém

            hybrid.cz/tesla-model-3-bere-evropu-zteci-je-nejprodavanejsi-v-norsku-i-nizozemsku#comment-188325

            Na adině je fajn evropský rozumný interiér s palubovkou, chybí tedy 17″ naštorc ;( ale kompenzuje ho HUD ;)) Nevíš kdy bude mít tesla konečně vodvětrávaný ty americky kožený sedačky prý se ftom strašně potíprdel? 🙂

                1. kdyby v něm byly relevantní informace o poruchovosti takl by
                  kdyby v něm byly relevantní informace o poruchovosti takl by mě to zajmalo. Ale ta debilní hudba v debilní tabulce tech parametrů kterou si ani nestihnu přečíst je pro mě ztrááta času soudluzi

              1. nedívám, na co? k čemu? dyt jsou tam stejnak furt stejný
                nedívám, na co? k čemu? dyt jsou tam stejnak furt stejný vokecávání fosilů. Vyjíměčně když je tam elektromobil ale to na něj musím kápnout. A primasalon má tak mizernou reklamu že ho přebije spousta jiných zpráv daného dne :)) Dybys mě dneska nepřipoměl autosalon tak už ani nevim že existuje, naposled sem ho viděl tak před půlrokem :)))))))))

  4. Nad tím nabíjením bych zatím moc nejásal.
    Rvát to auta

    Nad tím nabíjením bych zatím moc nejásal.
    Rvát to auta 150kw po plochou křivkou umí každý.
    Největší umění je udělat to tak, aby po několika cyklech nebyl usmažený akumulátor na výměnu.
    Jelikož audi nabízí pouze průměrné asijské baterie a nic moc výkonné chlazení, raději bych se rychlonabíjení nad 100Kw vyhnul.
    Bylo by nepříjemné měnit komponentu v hodně stovek tisíc pár měsíců po uplynutí záruky.
    Ale samozřejmě – vše ukáže až čas.

    1. Záruka je dostatečně dlouhá, aby jste si mohl dovolit
      Záruka je dostatečně dlouhá, aby jste si mohl dovolit dělat všechno legální podle reklam, a jestli to podle vás skutečně nevydrží víc než několik cyklů, tak vám místo tak častých neustálých oprav podle zákona vrátí prachy zpátky.

          1. Omlouvám se za nadsázku. Více než 100 rychlonabíjení to
            Omlouvám se za nadsázku. Více než 100 rychlonabíjení to auto určitě dá. Přes 97% nabízení bývá přes noc, tak je vysoká šance, že auto celou záruku přežije.
            Jen říkám, že pokud neznáme data o degradaci baterie v delším časovém horizontu, tak nemůžeme říci, jestli audi vyvinulo spolehlivé 150kW nabíjení.
            Pokud ne, tak je to jen loterie, jest-li novou baterku zaplatí výrobce, zákazník, 2. vlastník nebo auto skončí na vrakovišti.
            A protože thermal management baterie není moc dobrý, bojím se, že se vyplní 2. možnost.
            Ale ukáže až čas…

              1. Určitě máte pravdu. Tesla je ale jiná liga.
                Disponují

                Určitě máte pravdu. Tesla je ale jiná liga.
                Disponují nejlépe vybalancovanými akumulátory, nejlepším chlazením baterie, nejlepším řízením nabíjení.
                Mají k dispozici tuny dat o každém autě a podle toho upravují technologie.
                Snaží se za každou cenu zvýšit životnost baterie, nyní cílí na 18 let. Boří mýty, že se akumulátor musí každé 2 roky měnit jako u mobilu.
                A přesto všechno nepovolují vyšší nabíjecí výkon než 120kW.

                Proto moc nevěřím, že nějaký narychlo splácaný elektromobil od audi zvládne bez významnější degradace 150kW.
                Ale třeba mě příjemně překvapí…

                1. Tak jasně, mají náskok díky technice :-)))))
                  Tak jasně, mají náskok díky technice :-)))))

        1. Lepší design je otázka vkusu. Já výrazně preferuji
          Lepší design je otázka vkusu. Já výrazně preferuji spartánský interiér Tesel a kvalitně udělaný software. Když vidím virtual cocpit Audi, na který je tak hrdé, a středem je hnusná tyrkysová navigace s vzhledem deset let zpátky, tak děkuju, nechci.

              1. Jenze on ma pravdu – nedodelky (at uz od Tesly nebo Audi) jsou
                Jenze on ma pravdu – nedodelky (at uz od Tesly nebo Audi) jsou to, co dela povest elektromobilu u laicke verejnosti – ktera sice vidi EV poprve v zivote, zato „vi“, ze to nikam nedojede, kazdou chvili je to rozbite a (u tech informovanejsich), ze to obcas samo zabije ridice.

                1. A já mám pravdu, že to je troll.
                  A já mám pravdu, že to je troll.

                2. Zatimco spalovaky sou dokonale 😀 Prober se proboha
                  Zatimco spalovaky sou dokonale 😀 Prober se proboha

      1. Tesla 75D (72,6 kWh) Cx 0,24, EPA dojezd 383 km
        Audi e-tron

        Tesla 75D (72,6 kWh) Cx 0,24, EPA dojezd 383 km
        Audi e-tron (83,6 kWh) Cx 0,28, EPA dojezd 327 km

        383 km – 327 km = 56 km

        Náskok díky technice se nekoná. Americkej nedodělek vítězí nad německou technikou a důkladností. Sorry jako…

        Audi ani po 10ti letech snažení není schopné prokázat svůj „Náskok díky technice“ a hraje 3. housle někde za indickým Jaguárem.

        6. 10. 2009
        WATCH OUT, TESLA, AUDI’S E-TRON IS COMING
        https://www.wired.com/2009/10/audi-etron/

      2. Nevim jak to delaji ti co dokazali stovkovou Teslu podojit az
        Nevim jak to delaji ti co dokazali stovkovou Teslu podojit az temer na 98kWh, ale me to ani s novou baterkou nedalo vic nez 92kWh ackoli kapacitu mi to pres OBD port ukazalo tech 98kWh nicmene vyuzitelnou jen 91,x. Kolega s Skem to mel/ma stejne.
        Ty 4kWh na 102 to pry ma uplne skryte, ze to neukaze ani pres OBD port. K tem se da dopocitat jen rozborkou baterky a souctem kapacity vsech clanku.

        1. Mne na trojrocnej/60tis km XP90DL ukazuje BMS cez
          „scan my

          Mne na trojrocnej/60tis km XP90DL ukazuje BMS cez
          „scan my tesla“:
          nominal full pack 80.3 kWh
          usable full pack 76,3 kWh
          energy buffer 4 kWh

          myslel som, ze: nominal-usable = buffer
          je to nejak inak?

          videl som vypis z 100vky
          nominal full pack 98.2 kWh
          usable full pack 94.2 kWh
          energy buffer 4 kWh

          Vyzera to tak, akoby tie 4kWh buffre boli dva.
          je mozne, ze „usable“ z bms (cez scan my tesla) je nieco ine ako „usable“ Jason-a Hughes-a.

          kolko ukazuje BMS teraz vam?

          1. Kouknu zitra a napisu. Jsem mimo domov.
            Ten buffer si treba

            Kouknu zitra a napisu. Jsem mimo domov.

            Ten buffer si treba vubec nepamatuju kolik mi to ukazovalo.
            Kazdopadne u nove jsem byl s nominal tesne pod 98kWh a usable 91,8kWh. Vypoctem mi to pak sedelo, ze mohu vycerpat resp. 0% nastane po vycerpani tech 91,8kWh.
            Kdyz jsem se dival naposledy asi pred mesicem nebo dvema mel jsem myslim nominal 93,9kWh a usable 89,9kWh.
            Mam ji presne dva roky a najeto 118tis.km.

              1. Tak si to mozna spatne pamatuju. Nejstarsi fotka co jsem nasel
                Tak si to mozna spatne pamatuju. Nejstarsi fotka co jsem nasel je z rijna 2017, tedy auto bylo 7mesicu v provozu, to byla asi jeste nejaka starsi verze ScanMyTesla neb tam jeste ani nevidim usable full pack:
                https://postimg.cc/jwF17rSw
                Mozna jsem to tedy ze zacatku nejak dopocitaval.

                Pak tu mam z listopadu 2018:
                https://postimg.cc/t7swH7Bh

                1. Takze buffer co zobrazuje ScanMyTesla je zrejme vzdy 4kWh a
                  Takze buffer co zobrazuje ScanMyTesla je zrejme vzdy 4kWh a Usable full pack v SMT je vzdy o 4kWh menej ako Nominal full pack v SMT.
                  Cize pri 14MWh nabijania ste mali nominal 96,6 a pri 37MWh 94,2.
                  Z toho vyplyva, ze pri novom aute bol nominal skutocne niekde okolo 98 (to sedi s tym, co ste napisali) a teda usable mal byt niekde okolo 94kWh (toto ale nesedi s tym, ked ste tvrdili, ze pri novom aute ste mali usable 91.X)
                  Ked mate viacero merani SMT, skuste urobit graf, mozno sa vam podari interpolaciou zistit ako to vlastne bolo na zaciatku s usable.

                2. Ona asi ta starsi verze scanmytesla neukazovala vubec usable a
                  Ona asi ta starsi verze scanmytesla neukazovala vubec usable a k tem 91,9kWh jsem se ze zacatku dopocital podle spotrebovanych kWh a procent. Coz teda nesedi k tem 98kWh pri bufferu 4kWh. Tezko po tech dvou letech rict, kde se stala chyba. Tech mereni jsem zase tolik nedelal, na graf by to nebylo.

                3. K vasim udajom som doplnil meranie ScanMyTesla na inej takmer
                  K vasim udajom som doplnil meranie ScanMyTesla na inej takmer novej 100vkovej baterii, co som nasiel na internete a urobil som graf.
                  https://postimg.cc/9DLM5dkt

                4. Jeste jsem nasel jeden odecet ze srpna
                  Jeste jsem nasel jeden odecet ze srpna 2018:
                  https://postimg.cc/9D22dB6D
                  Zajimave je, ze je na nem horsi vysledek nez ten dnesni. Resp. mezi srpnem a listopadem mi stoupla kapacita o 0,6kWh. Patrne se na baterce podepsali letni vedra, ze kterych se nasledne oklepala. 🙂

                  A co z toho jinak plyne? Ze za dva roky a 118tis.km cca 4% ubytek asi neni uplne spatny vysledek ne?

                5. Aj ja si myslim, ze je to dobre. Zmena priebehu kapacity
                  Aj ja si myslim, ze je to dobre. Zmena priebehu kapacity udavana BMS je bezna, aj u i-MiEV-a som mal nelogicky narast kapacity. Pocita to nejaky algorytmus v BMS, na ktory ma vplyv kadeco. Hovoria, ze na kalibraciu BMS treba vybit bateriu kludnou jazdou takmer na nulu a potom AC nabijanim na 100%.

                  Jedina vec mi stale nie je jasna: Preco Jason Hughes nazyva Usable +-hodnotu, ktoru ScanMyTesla nazyva Nominal.
                  Hughes:
                  „Tesla usually rounds up the capacity of its packs, the “100 kWh” is the exception. Hughes says that the BMS indicates 98.4 kWh of usable capacity plus a 4 kWh buffer for a total of 102.4 kWh.“

                  SMT tvrdi pri takmer novej 100vkovej baterii:
                  Nominal=98,2kWh a Usable=94.2kWh.

                  Tak kde je ten 4kWh buffer? Alebo su tie 4kWh buffre dva?
                  A BMS vidi len jeden?

                6. Vyborne ste ma nasmerovali.
                  Mozno tomu konecne rozumiem.
                  Jason

                  Vyborne ste ma nasmerovali.
                  Mozno tomu konecne rozumiem.
                  Jason Hughes zrejme uvadza hodnotu pri nejakom laboratornom vybijacom cykle – zrejme 20-hodinovom.
                  Pri tak malom vykone moze mat bateria kludne o niekolko kWh vecsiu kapacitu – to je normalne spravanie baterii.
                  Podobne sa kapacita malych gelovych baterii udava v 20 hodinovom vybijacom cykle.
                  BMS zrejme pocita realnu kapacitu pri realnom vykone, cize telelne straty v baterii a ostatnych komponentoch sposobuju nizsiu kapacitu.
                  Keby ste jazdili 27 hodin 25milovou rychlostou na uzkych nizkospotrebovych a prehustenych pneumatikach bez klimy v 30stupnovej vonkajsej teplote, potom aj vam by BMS vypocitalo podstatne vecsiu kapacitu. Bateria by dodavala maly vykon extremne dlhy cas a vtedy by poskytla viac energie. Idealne vybijacie podmienky a vybijanie extremne dlhy cas stabilnym prudom moze kludne znamenat zvysenie kapacity baterie o tie cca 4kWh. Takze ten druhy „buffer“ je zrejme schovany v stratach sposobenych vnutornym odporom baterie. Ked ma bateria idealnu teplotu a vybija sa minimalnym vykonom velmi dlhy cas, tak poskytne ovela viac energie ako ked sa vybija kratkodobo a narazovo.

                7. To má logiku. Nieco podobné som si vsimol, ked idem s
                  To má logiku. Nieco podobné som si vsimol, ked idem s „lahkou nohou“ a „ťažkou nohou“ Vždy je rozdiel kolko kWh pripadá na jedno %.

    1. Bohužel zrovna Audi má dnes z celého koncerku VW kvalitu ve
      Bohužel zrovna Audi má dnes z celého koncerku VW kvalitu ve smyslu dlouhé výdrže bez poruch jasně nejnižší.
      Nechápu, že tam VW ještě stále neprovedl manažerský masakr a masové nahrazování lidmi z Porsche, VW a klidně i Škody, než aby mu míto toho ze Škodovky lidé odcházeli řídit konkurenční Rolls Royce.

Napsat komentář