Německá značka Audi už letos doma uvede na trh nový hybrid do zásuvky jménem Audi A3 e-tron. Auto, které ujede pár desítek kilometrů čistě na elektřinu se bude prodávat v jednom balíčku právě i s čistou elektřinou.
foto: Audi
Audi A3 Sportback e-tron je plug-in hybrid (hybrid do zásuvky). To znamená, že narozdíl od klasického hybridu jako je třeba Toyota Prius, jej lze dobít elektřinou z rozvodné sítě. Prostě auto připojíte do zásuvky podobně jako třeba toastovač.
Když se 8,8kWh baterie nového Audi nabije do plna, můžete díky ní pak urazit až 50 km zcela bez emisí. Teprve když „štáva“ dojde, tak se k pohonu na elektřinu připojí také benzinový spalovací motor o objemu 1,4 litru a výkonem 110 kW.
Města stále smrdí díky
Města stále smrdí díky hlupákům, kteří si kupují zbytečně výkonná auta. Off road 4×4,velké,zbytečné. Mám prachy, tak se chovám jako debil. Mrzí mne to, právě takový lidé mají prosazovat a kupovat nové technologie. Prius,Leaf,Tesla atd. Realita Audi 3 litry TDI nebo 4,2 litru tdi 6 válec.
To je jen pokračování
To je jen pokračování soutěže z pískoviště kdo ho má většího :-). Pak se na Vás takový myšlením prcek z pískoviště pohrdlivě dívá z výšky okna svého pětimetrového nabušeného SUV na křižovatce. Jako jak s tímhle vůbec můžete vyjet do ulic?! Když máte náladu, můžete mu i s malým městským Peugeotem lehce nabourat sebevědomí. Stačí jen sešlápnout při rozjezdu pedál a naráz Vám kouká na záď. Ale snaží se a po pár set metrech Vás má. To by přece nešlo, aby mi to malé mrně ujelo. S vítězným pohledem v očích. Vy se na něj přes okýnko chápavě usmějete a sešlápnete pedál podruhé. Zrychlení pro předjíždění kolem 50 km /hod. je famózní a prostě nemá šanci. Ano, po pár set metrech Vás ty brutálně řvoucí 2,5 tuny plechu doženou a rychlostí vysoko nad dovoleným rychlostním limitem předjedou, aby ukojily své ego. Ale už to nebude nikdy to, co dřív. Od těchhle typů investice do nových technologií nečekejme. Myšlením dinosaurus.
Škoda, že zde nejdou
Škoda, že zde nejdou dávat příspěvkům plusy a mínusy jako třeba na iDnesu.
Vy, pane Radovane, i pan Martin, na kterého jste reagoval, máte ode mne každý veliké plus.
Děkuji.
Děkuji.
Mno, nevím, jestli si
Mno, nevím, jestli si náhodou tím natíráním si velkým off-roadům elektromobilem neukájíte nějaký druh ega spíš vy 😉
jj a jak mě to baví
jj a jak mě to baví :D(sice jen C-Zero) a nejvíc by mě to bavilo s Teslou, ale to by take muselo ještě zbýt love na nové zadní pneu každých 10-20tis.km :/
Ten pohled a sranda je k nezaplacení 😀
Ani ne, jen přijímám
Ani ne, jen přijímám výzvu 🙂
Pořád jsou to taková
Pořád jsou to taková polovičatá řešení.
Určitě není problém udělat plug-in hybrid s dojezdem aspoň 150 km čistě na elektřinu a přitom s výkonným spalovákem pro daleké cesty. Pokud se nemýlím, tak takový na trhu ještě není.
A nikdy nebude. Nedává to
A nikdy nebude. Nedává to totiž smysl. Na 90 % běžných cest vám dojezd 70 km na elektřinu stačí.
Tak zrovna mě osobně 70 km
Tak zrovna mě osobně 70 km opravdu nestačí ani na 2 % cest, jelikož denně najezdím minimálně 100 km. Jen občas když jedu o víkendu nakoupit, tak by mi to stačilo 😉
OK, holt se smířím s tím, že pro lidi s mými potřebami nikdy neseženu vhodný hybrid 😉
Obávám se, že na
Obávám se, že na vzdálenosti, které jezdíte vy, postrádá hybrid smysl. Buď koupit něco jako Teslu a jezdit na elektřinu i velké vzdálenosti, nebo spalovák. Hybrid dává právě smysl tam, kdy hmotnost a náročnost kombinovaného řešení nepřekročí určitou mez. Jaký dává smysl dělat auto, které ujede na elektřinu 200 km a ještě do něj dávat spalovák? Ta hmotnost by byla ukrutná.
Já si vůbec nemyslím, že
Já si vůbec nemyslím, že to postrádá smysl. 100 km není žádná velká vzdálenost, je to 50 km tam a 50 km zpět. Navíc často popojíždím po Praze. Neboli kdybych začal ráno na elektřinu, tak ji vypotřebuju už cestou a v Praze budu smrdět spalovákem.
A hmotnost by vůbec nebyla ukrutná. Podívejte se na BMW i3 – na baterii ujede nějakých 190 km a s malým spalovákem (tzv. REX), který dobíjí baterii až 340 km. Stačilo by dát jen o trochu výkonnější a dojezd by byl třeba 500 km. Přesto celé auto vážní jen něco přes 1100 kg.
rict o i3 ze ujede 190km je
rict o i3 ze ujede 190km je to same jako rict o Leafovi ze ujede 200km. V beznem provozu proste blbost. Podle EPA to je 130km, tak jako u Modelu S jen 420km a ne 502km.
Např. dle tohoto článku
Např. dle tohoto článku aspoň 150 km není problém:
http://www.auto.cz/bmw-i3-prvni-jizdni-dojmy-77560
Každopádně i těch 150 by mi už na každodenní ježdění stačilo.
A mimochodem jsou i jedinci, kteří už dokázali s Teslou i 600 km, neboli hodně záleží na stylu jízdy 😉
no prave… na stylu jizdy
no prave… na stylu jizdy zalezi, proto je zde EPA, NEDC a podobni, kteri maji zajistit, ze styl jizdy je pokazde stejny pri testovani.
Otázka je jen, jestli ten
Otázka je jen, jestli ten standardizovaný styl EPA je zrovna styl můj 😉
u toho EPA mozna jeste jo,
u toho EPA mozna jeste jo, ale NEDC urcite ne 🙂
Jak to můžete vědět,
Jak to můžete vědět, když neznáte můj jízdní styl? 😉
vychazim ze statistiky
vychazim ze statistiky 😀
ale mozna jste na okraji gaussovky, tak to pak pardon 😉
No nevím, jestli zrovna na
No nevím, jestli zrovna na okraji gaussovky, ale rozhodně průměr nejsem. Jezdím s dost lehkou nohou na plynu 😉
tak si to někdy na
tak si to někdy na křižovatce ve městě dle cyklu NEDC odpočítejte a třeba budete překvapen 😉
1) z 0 na 32km/h se rozjíždějte 11 sec, z toho máte 2sec na řazení z 1čky na 2ku.
2) z 0 na 50km/h se rozjíždějte 25 sec, z toho máte 2+2sec na řazení na dvojku a pak trojku.
Dojezd s REXem můžete mít
Dojezd s REXem můžete mít „nekonečný“, pokud vám nevadí každou chvíli dotankovávat tu malou nádrž.
A ten motor stíhá dobíjet
A ten motor stíhá dobíjet baterii? Nádrž je 8 litrů. Pakliže dojezd s REXem dělá cca 150 km navíc, pak by mi vycházela spotřeba cca 5 litrů na 100 km, což mi na motor ze skútru přijde docela dost. Ale chápu, že i3 váží přeci jen o něco víc než skútr a navíc tam budou nějaké ztráty.
Pokud člověk
Pokud člověk spotřebovává méně než dává REX, tak stíhá udržovat zadanou hodnotu SOC akumulátoru. V opačném případě omezuje výkon. Detailní informace se ale dost špatně hledají. Zatím jsem nenarazil na recenzi, kde by se zaměřovali vyloženě na REX, takže zbývají postřehy lidí na zahraničních fórech.
i tak dík za zajímavé
i tak dík za zajímavé info, ostatně zni to logicky.
Ano, je to ta
Ano, je to ta praktičtější ze dvou logicky se nabízejících variant, které tu byly od začátku propírané. Ještě bych dodal, že úroveň nabití akumulátoru, kterou má REX udržovat, se dá manuálně nastavit, takže člověk vyrazivší na dálnici ho může spustit hned a ušetřenou šťávu v akumulátoru si nechat na následný průjezd městem.
Akorát se mi nepodařilo zjistit, jestli REX dokáže akumulátor kromě udržování i nabíjet, třeba když člověk postává v koloně nebo jede velmi úsporně někde po okrskách.
Zatím, co jsem četl
Zatím, co jsem četl (např. zde: http://www.plugincars.com/8-key-questions-about-bmw-i3-electric-car-129816.htm ), tak to vypadá, že ten REx jede v takovém automatickém módu a vždy jen v takových otáčkách, aby to při aktuální rychlosti stačilo na udržení stavu nabití. Pakliže ale rychlost klesne pod určitou mez, tak se vypne. Asi je to tak dělané schválně, aby BMW nutilo lidi co nejčastěji nabíjet ze sítě.
Hyperloope, do odkazu se
Hyperloope, do odkazu se vloudila chybička,
na konci má být .html nikoliv .htm
Článek rozhodně doporučuji k přečtení, strejda Chrome ochotně přeloží. 🙂
Nějak nechápu, proč tak
Nějak nechápu, proč tak velký vůz nemůže mít třeba 16kW, jako má malý Peugeot Ion. Pak by šlo teoreticky až o 150 km dojezd a to by plug-in hybrid asi jezdil většinu doby na baterky. Tedy opravdu bez emisí.
Toustovač za 38000 € ?
Toustovač za 38000 € ? Vtipné. 😀
Toustovač má taky
Toustovač má taky akumulátor na 50 km?