Audi A4, A6 i A8 nejspíš ve spalovací verzi skončí do roku 2030

Audi A4 Allroad

Časopis manager-magazin.de přinesl portrét Markuse Duesmanna, šéfa značky Audi. Píše se v něm mimo jiné i o postupném přechodu na čistě elektrický pohon.

Spalovací motory z modelů Audi A4 (na obrázku verze Allroad), ale také A6 a A8 během následující dekády postupně odejdou. Na letošním autosalonu ve Frankfurtu chce Audi představit koncept zcela nového elektromobilu Artemis, který má pro značku ukázat cestu do elektrické budoucnosti.
foto: Audi

Markus Duesmann je u kormidla Audi zhruba tři čtvrtě roku. Má za úkol převést značku do elektrické budoucnosti a nijak se tím netají. manager-magazin.de zmiňuje, že v roce 2023 přijdou nové verze Audi A4 a A6, které kromě spalovacích verzí nabídnou později také elektrické.

Zároveň ale magazín píše, že čistě spalovací verze těchto modelů, společně s A8, mají skončit zhruba do roku 2030. Audi podle Duesmanna nechce sázet dokonce ani na plug-in hybridy, které podle něj postupně ztratí (v Německu) i politickou podporu.

Cílem Audi je tedy čistě bateriová elektromobilita, po vzoru americké Tesly. Už na konci roku 2024 má v Ingolstadtu začít sériová výroba nového elektromobilu, prozatím označeného kódovým označením Artemis (někdy přezdívaným „A9 e-tron“).

Podle Duesmanna nepůjde ani o velký sedan nad A8, ani o velké SUV nad Q7. Prý půjde o auto ve své vlastní kategorii. Pro magazín Wirtschaftswoche Duesmann řekl, že postupný odklon od spalovacích aut směrem k elektromobilům bude proběhne u Audi během dalších 10-15 let.

14 komentářů u “Audi A4, A6 i A8 nejspíš ve spalovací verzi skončí do roku 2030”

  1. no hlavně aby do toho nenablili teslí voloviny jako
    no hlavně aby do toho nenablili teslí voloviny jako poruchový zbytečně zatahovací kliky, zbytečně debilní chromový voloviny kolem voken co nemají ani rám, povinnou skleněnou střechu vo kterou se navíc povinně na zadních flákáte dopalice S/3, no a bezčudlíkovou palubovku s trčícím tabletem samozřejmě 😉 no a hlavně už aby to bylo že soudluzi 😉

    https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/poruchy/

  2. Audi – Vorsprung durch Technik – čili náskok díky technice.
    Audi – Vorsprung durch Technik – čili náskok díky technice. Nevím, jak se tento slogan značky dá udržet s nadpisem tohoto článku? Kdyby uvedli do roku 2025, pak možná. Ale v roce 2030? To by měl být snad jen termín pro opozdilce?

      1. Pokud si dohledáte jejich reklamu z před dvema lety, měli
        Pokud si dohledáte jejich reklamu z před dvema lety, měli sestavené celé lidské srdce nebo jinde zase krajinu jen z komponent spalovacího motoru.

        Jinak máte pravdu, že detaily tvoří celek, ale tento web i ona zpráva je vedena ve jménu pohonu.

        1. to je šíleně roztáhlý zápatí !! hod to všechno vedle
          to je šíleně roztáhlý zápatí !! hod to všechno vedle sebe, dá to na 2 řádky ze 7dmi a rači nám ze zkušenosti pověz :
          1) jak jezdí TM3LR, výhody/nevýhody
          2) relevantní reportáž jak se ti chytaj protikliky? já je nesnáším 😉
          3) co středový dysplej? vadí/nevadí, nebolí krk??
          4) je to přetáčivý?? primár má zadní pohon že
          5) jak se sedí na zadních, opravdu stehna nahoře?? já osobně tomu furt nechci věřit ale když to vidím na jůtůbku znáš to 😉

    1. Šok, řekli, že když už mají ještě jednu generaci
      Šok, řekli, že když už mají ještě jednu generaci áček technicky hotovou – 2021 jí schválí, 2022 připraví do výroby, tak jí dají na trh 2023… 3,5 roku před faceliftem 3,5 roku po faceliftu – skoro typický životní průběh 23+3,5+3,5=2030.
      Kdyby jste byl za audi zodpovědný ředitel, zařízl by jste technicky hotová auta a odepsal investice do jejich vývoje?

      1. Zdravím. Jen k poslední otázce – určitě ne. O čem je tu
        Zdravím. Jen k poslední otázce – určitě ne. O čem je tu ale řeč, je, že celé sdělení je vedeno v duchu, že tímto rozhodnutím udělají díru do světa. I dle vašeho sdělení však vlastně pouze oznamují, že další sedmiletý vývoj už teda bude v elektru…

        Celá VW Group sledujea sledovala elektromobilitu, včetně hybridů, neustále. Měla i prototypy. A mohla bouchnout do stolu už v 90. letech. Viz GM a projekt EV1. V stejné době, kdy Toyota šla do velkého rizika a investovala do vývoje 1. a 2. generace Priusů, ve Wolfsburgu ladili podvodný SW pro šizení emisí. Toyota musela prodávat designově sporné Priusy II. generace s žabí tlamou a přesvědčovat, že to je ve jménu úspor, VW šila ladné pasáty a hackovala většině motorů SW. A ještě se oháněla, že umí to, co ostatní neumějí. A nyní, s puncem 1.-2. automobilky světa oznámí, že v roce 2030 budou mít elektrickou flotilu A4/A6/A8? Ano, udělat to dobře bude kumšt, ale fakt,že to budou muset udělat, je platný i pro ostatní.

        1. Jen k těm podvodům s emisema – všechna auta, jedno jaký
          Jen k těm podvodům s emisema – všechna auta, jedno jaký mají pohon, jedno, kdo je vyrobil, pokud dosahují průměrně reálné spotřeby energie více než o deset procent více než v měřícím cyklu, tak deklarované emise ani efektivitu neplní a v tu chvíli se cítím jako zákazník podveden.
          A je velmi zajímavé, že čím jsou auta novější a čím jsou měření spotřeby „propracovanější“ tím jsou měřením deklarované hodnoty realitě vzdálenější.

Napsat komentář