Apple představil nový Macbook s revoluční baterií

Jan Horčík - 16 Březen 2015

Co dělá tahle zpráva na Hybrid.cz? Dřívější spekulace o tom, že Apple vyvíjí vlastní elektromobil by vám mohly napovědět.auto terasovitá baterie Apple Macbook

Znázornění zaplnění prostoru díky terasovité baterii v novém notebooku Apple Macbook
foto: Apple

Apple představil před pár dny novou generaci počítačů Macbook. Jde svým způsobem o revoluci. Nová verze proslulých notebooků je extrémně malá (v nejširším místě 13,1 mm), ale přitom designově velmi povedená.

To nejzajímavější se ale skrývá uvnitř. Aby mohl být nový Macbook tak výkonný, ale přitom lehký a malý, museli inženýři Apple přijít se zcela novým způsobem výroby li-ion baterií.

Tzv. "terasovité" bateriové články umožňují využít doslova každý dostupný milimetr. Tradiční hranaté baterie nechávají v řadě modelů notebooků nebo jiných přenosných zařízení spoustu nevyužitého místa.

Nový typ baterií Apple je díky inovaci ve výrobním postupu vyroben přesně na míru tomu kterému zařízení, což umožňuje zvýšit kapacitu až o 35 %.

auto terasovitá baterie Apple Macbook

Nové terasovité baterie jsou de-facto jednotlivé různě velké pláty na sobě
foto: Apple

Proč o tom všem píšeme na Hybrid.cz? Spekulace o vývoji elektromobilu Apple jako kdyby de-facto potvrdily, že počítačová firma na svém elektrickém autě skutečně pracuje.

Nejdůležitější součástí každého (čistého) elektromobilu je baterie a její řídící systém. Aktuální inovace v oblasti přenosných baterií pro notebooky jasně naznačuje, že Apple se vývojem baterií vážně zabývá.

Pokud se potvrdí, že Apple skutečně vyvíjí své vlastí auto, dá se očekávat, že podobné inovace využije právě i tam.

Apple
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Apple uz stavia svoju bateriovu linku v Amerike (info priamo od mechanika ktory tam bol)

Tyhle články o Applu že stvořil nový revoluční komponent jsou trošku jednoduché. Je to jako s vlastním čipem za kterým stojí víc firem. Nevím jak v tomto případě ale Apple asi není jediná firma která zatím stoji. Navíc když bude mít každej výrobek vlastní "tvar" baterie asi to nebude moc ekologicke,ekonomické.

Obrázek uživatele Magy

Podla mna prave naopak. Pokial bateria dokaze vyuzit kazdy volny mm3 priestoru, teda ako keby si ju tam "nalial", dizajn vyrobkov fungujucich na taketo baterie bude moct byt podstatne flexibilnejsi, vsetko moze byt omnoho mensie, kompaktnejsie, uspornejsie - a teda mensia spotreba materialov, energie atd.

No nevím, jestli je připlácnutí několika článků různého půdorysu k sobě něco až tak revolučního. Těch 35% navíc znamená, že akorát vyplnili navíc prostor, který by jinak zůstal nevyužitý. Jak by se to dalo využít v elektromobilu mě nenapadá.

Obrázek uživatele Hyperloop

Kdo ty baterie vyrábí?

Obrázek uživatele Magy

Je uplne fuk, kto ich vyraba (dana tovaren len v ramci moznosti vyrobi, co dostane zadane), dolezitejsie je, kto ich takto nadizajnoval a presadil do komercne pouzitelnej podoby.

Obrázek uživatele Hyperloop

Možná vám je to úplně fuk, ale mně to fuk není ;)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Groupe-SalonBUS2BUS

Newsletter