ABB a Scania zkouší rekordní megawattovou nabíječku!

Elektrické nákladní vozidlo Scania nové generace absolvovalo první zkušební dobíjení pomocí systému Megawatt Charging System (MCS) od firmy ABB.

Scania úspěšně nainstalovala a otestovala pilotní verzi megawattového dobíjecí systému MCS od firmy ABB E-mobility. To představuje další milník ve vývoji efektivního a vysoce výkonného nabíjecího řešení pro těžká nákladní vozidla. Nová technologie umožní zkrátit dobu potřebnou pro nabití těžkého nákladního vozidla na polovinu.

Cílem obou společností je vytvořit podmínky pro dopravu budoucnosti s nulovými emisemi, a tak již dnes udávají směr vývoje technologií pro zítřek. Vývoj řešení pro rychlé nabíjení užitkových elektrických vozidel s dlouhým dojezdem je nezbytným krokem pro zvýšení jejich prodejů.

Úvodní zkoušky, jejichž cílem je prokázat technickou použitelnost nabíjení s vysokými proudy, znamenají první důležitý krok k budoucímu systému MCS od firmy ABB E-mobility. Výsledkem bude postupné nasazení vysoce výkonných dobíjecích stanic, které budou pracovat s vysokými dobíjecími proudy: počínaje 1500 ampéry, až po horní limit systému MCS, 3000 ampérů. Jedná se o dobíjecí standard, do něhož Scania a ABB E-mobility investují a na jehož vývoji se podílejí ve spolupráci s mezinárodní neziskovou organizací CharIN (finální standard MCS se očekává v roce 2024).

Technologie MCS je klíčová pro elektrická nákladní vozidla Scania pro dálkovou přepravu, u kterých je doba jízdy i doba odpočinku regulována zákonem. Vozidlo může jet maximálně 4,5 hodiny, pak si řidič musí dát 45minutovou přestávku a během této doby musí nákladní vozidlo doplnit dostatek energie na další 4,5 hodiny provozu. Vzhledem ke kapacitě akumulátorů je zásadní rychlé a vysoce výkonné nabíjení.

„Sledujeme rostoucí poptávku po elektrické dopravě a naším cílem je, aby do roku 2030 bylo 50 procent všech vozidel, která za rok prodáme, elektrických. Dosažení tohoto cíle bude vyžadovat infrastrukturu a MCS je v tomto směru zásadní,“ říká Fredrik Allard, ředitel pro e-mobilitu, Scania.

Chris Nordh, globální vedoucí oddělení Fleet & Transit v ABB E-mobility, dodal: „Jsme potěšeni, že můžeme spolupracovat se společností Scania na tomto přelomovém pilotním projektu, který vytvoří precedens a představuje jeden ze způsobů, jak společně přistupovat k partnerství mezi výrobci vozidel a dodavateli dobíjecích stanic. Efektivně propojujeme různé technologie, a vytváříme tak skvělý systém pro koncové uživatele. Pilotní test je velice vzrušující moment a těšíme se i na další milníky, které budou postupně přicházet, jak budeme společně postupovat ve vývoji kvalitního, spolehlivého a příjemného dobíjení pro koncové zákazníky.“

Novým dobíjecím standardem budou moci být vybavena nákladní vozidla Scania určená pro regionální dálkovou dopravu. Další generaci své technologie MCS představí společnost ABB E-Mobility na konci roku 2024 nebo začátkem roku 2025.

zdroj: tisková zpráva

One Comment on “ABB a Scania zkouší rekordní megawattovou nabíječku!”

  1. Hodne slov a nula informaci. Jake napeti maji baterky takoveho nakladaku? To by byla asi dulezita informace kdyz se mluvi o megawattovem nabijeni. MCS system ma mit nabijeci napeti az 1250V a proud az 3000A. Ale to jeste neexistuje, zatim to funguje na nizsich hodnotach. Ale na jakych se nedozvime. Ze konektor bude mit trojuhelnikovy tvar je urcite desne dulezita info.
    edit. Pry ma Scania 650VDC baterku.

Napsat komentář