AAA AUTO díky AI pokořilo měsíční hranici 20 000 zobchodovaných aut

Mezinárodní síť autocenter AAA AUTO a Mototechna za prvních osm měsíců prodala 73 941 automobilů, meziročně o 10 % více. Výkupy dosáhly 75 159 vozů.

Skupina AURES Holdings, která provozuje mezinárodní síť autocenter AAA AUTO a Mototechna, v srpnu poprvé překonala hranici 10 000 prodaných a 10 000 vykoupených automobilů za jeden měsíc.

Jde tak o vůbec nejsilnější prodejní měsíc ve dva a třicetileté historii společnosti. Letos tak skupina prodala v České republice, Polsku a na Slovensku za osm měsíců roku už celkem 73 941 automobilů při 75 159 vykoupených, meziročně celkově o deset procent více, což je opět absolutní rekord. Nejprodávanější jsou i nadále škodovky, které tvoří na tuzemském trhu 30 % prodejů. 

„Srpnových 10 077 prodaných a 10 129 vykoupených aut je vůbec nejsilnějším měsíčním obchodním výsledkem v naší dva a třicetileté historii. Ve dvou po sobě jdoucích rekordních prázdninových měsících se tak po předešlém testovacím období naplno projevilo nasazení generativní AI na výkupu, prodeji i v marketingu. Vzhledem k tomu, že jsme z hlediska využití generativní AI teprve na začátku plného provozu, do budoucna očekávám další exponenciální nárůst prodejů,“ zdůraznila Karolína Topolová, co-CEO skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

„Nárůst prodejů pozitivně ovlivňuje i zvyšující se důvěra zákazníků, která se projevuje neustálým růstem hodnoty Net Promoter Score (NPS), kterou na sekundárním automotive trhu měříme jako jediní. Důvěru zákazníků zvyšuje i spolupráce se společností Cebia, největší českou nezávislou společností prověřující automobily. Naši zákazníci tak na našem webu mohou ke každému vozu zdarma získat nezávislé prověření. Obdobnou spolupráci máme i na Slovensku s Iris Ident a v Polsku s CarVertical. To vše se projevuje i stále rychleji rostoucím pozitivním hodnocením zákazníků v rámci vyhledávače Google, který je pro nás důležitým indikátorem jejich spokojenosti,“ doplňuje Karolína Topolová.

Struktura prodávaných automobilů v AAA AUTO v červenci a srpnu zahýbala českými stereotypy. Nejprodávanější jsou stále hatchbacky, které tvořily 26,9 % prodejů, ale jen pár kusů za nimi zůstaly kombíky (27,6 %).

Na třetím místě jsou již s 25,3 % SUV, která jsou každým rokem oblíbenější. Vždyť u sousedních Poláků je již druhý nejprodávanější typ automobilu. 48,6 % Čechů si pořizuje benzínové vozy, 44 % dieselové.

„Pokles prodejů dieselů je důsledkem rostoucí poptávky po alternativních palivech. Čistě elektrických aut jsme jen v létě prodali na sto osmdesát, od začátku roku pak více než pět set. Vloni se přitom prodalo čtyři sta elektromobilů za celý rok. Rostoucí důvěra je nejvýraznější u Čechů i díky stále se rozšiřující síti dobíjecích bodů, Slováci a Poláci jsou zatím velmi opatrní,“ upřesňuje Petr Vaněček, co-CEO AURES Holdings.

Pro Čechy jsou stále nejoblíbenější Škodovky, proto se i v létě nejlépe prodávaly právě modely této značky – Octavia (10,7 %), Fabia (6,2 %) a Superb (3,4 %). Stejné modely zaujaly první tři místa na Slovensku, jen v Poláci nedají dopustit na Opel Astra zaujaly i V Polsku vedl Opel Astra a Kia Sportage. Škoda Octavia byla v Polsku až třetí nejprodávanější. Automat si pořídilo 33 % Čechů, 34 % Slováků a 29 % Poláků.

zdroj: tisková zpráva

6 Comments on “AAA AUTO díky AI pokořilo měsíční hranici 20 000 zobchodovaných aut”

      1. Rychlý vývoj je klasický lživý argument. Rychlý vývoj neovlivňuje cenu na sekundárním trhu. Platilo by to v situaci, kdyby nově vyvinuté substituty původních produktů byly výrazným způsobem levnější. A to opravdu výrazným. Mohl bych je prosím vidět? Můžeš mi ukázat, o kolik zlevnila Tesla Model 3 SR za čtyři roky, kdy ji leasingovka chce vyřadit z fleetu?

        Pravda je naprosto jiná – prodeje byly podporovány různými stimuly – dotace, daňová zvýhodnění, povinnost redukovat kolektivní emise, greenwashing….

        Tyto stimuly však na sekundárním trhu neplatí. Tam platí pouze poptávka na základě ceny a užitné hodnoty. A to posílá elektromobily do takové cenové hladiny, že ztráta hodnoty je pro první majitele doslova krvavá.

        Upozorňoval jsem tady na to roky, že toto nevyhnutelně nastane.

Napsat komentář