Podle automobilky Toyota by se mělo dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2050 prostřednictvím široké škály technologií, z nichž si budou moci vybrat všichni zákazníci.
foto: Toyota
Toyota věří, že rychlejší cestou k dosažení celosvětové uhlíkové neutrality se zahrnutím více zúčastněných subjektů jsou uvážené investice do různorodých technologií. Toyota se zasazuje o uhlíkovou neutralitu pro všechny, nejen pro vybrané skupiny či regiony.
Uhlíková neutralita v automobilovém průmyslu znamená dosažení nulových emisí CO2 ve všech procesech napříč celým životním cyklem výroby, přepravy, provozování, tankování či nabíjení, respektive recyklování nebo likvidace vozidel.
NEPŘEHLÉDNĚTE První vodíkové auto Toyota Mirai přijíždí na český trh, cena začíná na 1,7 mil. Kč
„Toyota se plně zasazuje o dosažení cíle, kterým je do roku 2050 vykazovat celosvětovou uhlíkovou neutralitu, a proto bude i nadále investovat do různých nízkouhlíkových technologií a novátorských řešení, abychom naplnili potřeby našich zákazníků ve všech zemích a regionech,“ vysvětluje strategii Toyoty na poli uhlíkové neutrality ředitel pro digitální technologie TMC James Kuffner.
Investice do produktů a technologií s nízkou uhlíkovou stopou
Vytváření nízkoemisních elektrifikovaných řešení pro široké masy má Toyota v genech. Po celém světě prodala zatím přes 17 milionů elektrifikovaných vozidel – z toho bezmála 2 miliony v roce 2020.
Nyní má Toyota po celém světě ve své nabídce 55 praktických, spolehlivých a cenově dostupných elektrifikovaných vozidel, a dokáže tak naplňovat potřeby zákazníků po celém světě, aniž by se vzdávala snahy nabízet ty nejlepší technologie k minimalizaci uhlíkových emisí.
Do roku 2025 plánuje Toyota rozšířit svoji celosvětovou nabídku elektrifikovaných vozů na 70 modelů včetně 15 elektromobilů s bateriovým pohonem. Ve snaze zajistit maximální dostupnost a hospodárnost těchto produktů bude Toyota i nadále vynakládat značné investice do nových technologií baterií.
Efektivní využívání technologie vodíkových palivových článků
Toyota bude zároveň i nadále významně investovat do své špičkové technologie palivových článků, která dokáže zlepšit ekologickou stopu celosvětového dopravního ekosystému.
Například může napomoci dosáhnout uhlíkové neutrality v případě nákladních vozidel a těžké nákladní dopravy, vlaků, autobusů, vozidel taxi, letecké dopravy, lodní dopravy a průmyslových procesů.
Toyota zaznamenává rostoucí zájem o svoji technologii palivových článků v mnoha různých odvětvích a na mnoha trzích.
Odhaduje se, že po celém světě dnes jezdí přes 1,4 miliard vozidel, přičemž většina z nich je poháněna spalovacím motorem. Toyota v rámci své strategie k urychlení uhlíkové neutrality zkoumá a testuje možné způsoby, jak uhlíkové emise takových vozidel dále snižovat.
K minimalizaci uhlíkových emisí stávajícího světového vozového parku by mohlo napomoci vodíkové palivo, jakožto i další nové alternativy e-paliva vyráběného z vodíku a biopaliv.
Toyota věří, že regulační rámec k uhlíkové neutralitě je lepší ponechat otevřený a neomezovat v předstihu žádná potenciální technologická řešení. Všechna odvětví musejí pracovat na vývoji nových technologií a infrastruktury společně s vědci a akademickým světem, jakožto i místními samosprávami a národními vládami.
Toyota Motor Europe zvyšuje prodejní plány a chce do roku 2025 zvýšit zastoupení elektrifikovaných modelů na 90 %. „Díky širokému portfoliu cenově dostupných elektrifikovaných produktů a důvěryhodné partnerské spolupráci jsme i v těchto náročných časech vykazovali vysokou míru odolnosti. Zatímco trh jako celek klesal o 14 %, naše prodeje se snížily jen o 7 %, a tak jsme v Evropě dosáhli historicky nejvyššího podílu na trhu,“ říká Matt Harrison, prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe.
V odvětví panuje předpoklad, že v příštích 10 letech se v Evropě prodá přes 200 milionů nových vozidel. Očekává se, že z těchto 200 milionů bude přibližně 45 milionů vozidel s nulovými emisemi.
Já spíš vidím zaslepený fanatismus v prosazování
Já spíš vidím zaslepený fanatismus v prosazování něčeho tak komplikovaného, náročného na materiály a technologie, přitom nebezpečného, jako je vodík.
Ono se dá brát i odmítání jako fanatismus.
Kdo tvrdí že
Ono se dá brát i odmítání jako fanatismus.
Kdo tvrdí že nepřijde technologie která to vše zjednoduší? Jen ať si to pilují…
Je odmítání perpetuum mobile fanatismus?
Je odmítání perpetuum mobile fanatismus?
To je trochu extrémní přirovnání.
Každopádně bych se
To je trochu extrémní přirovnání.
Každopádně bych se zeptal zda máte na mysli teoretickou nebo praktickou rovinu ?
Perpetuum mobile v ČR úspěšně funguje už 10 let –
Perpetuum mobile v ČR úspěšně funguje už 10 let – měření po fázích. Všichni to vědí a nikdo to nedokáže zastavit. Zákon o zachování energie se podařilo obelstít.
Bavíme se snad o vodíku, vy tvrdíte, že odmítání
Bavíme se snad o vodíku, vy tvrdíte, že odmítání vodíku je fanatizmus. Já přirovnávám odmítání vodíku jako výhodného zdroje energie k odmítání principu prpetuum mobile a tvrdím, že to fanatizmus není.
A já se bavil jen o tom odmítání :-p
A porovnávat něco
A já se bavil jen o tom odmítání :-p
A porovnávat něco co aspoń funguje s něčím co nefunguje už fanatismus je.
„Očekává se, že z těchto 200 milionů bude přibližně
„Očekává se, že z těchto 200 milionů bude přibližně 45 milionů vozidel s nulovými emisemi.“
Na světě již existuje technologie přeměny primární energie na pohybovou s nulovými emisemi? A můžu ji vidět?
V té větě ale o přeměně nic není…
V té větě ale o přeměně nic není…
Tak co treba slunecni zareni a atmosfericka dynamika. Nebo
Tak co treba slunecni zareni a atmosfericka dynamika. Nebo slunecni zareni-FVE-elektromotor.
Podle mne rozumny pristup. Kazdy zaslepeny fanatismus je
Podle mne rozumny pristup. Kazdy zaslepeny fanatismus je spatny. I ten elektromobilni.
Vivat Toyota!
Tak fanatismus obecně je špatný a je dobré prozkoumat
Tak fanatismus obecně je špatný a je dobré prozkoumat více cest, ale vodík má až moc nevýhod na to, aby byl užitečný pro dopravu. Naposledy jsem se pro vodík nadchnul při sledování dokumentu z roku 2003 „Vodík palivo budoucnosti“ https://www.youtube.com/watch?v=K5JViWTLg58. Od té doby uplynulo mnoho let a nějak se to nikam neposunulo. Tak čas ukáže jak chytré rozhodnutí to pro Toyotu je 🙂
Já se taky nadchnul po seriálu v Technickém magazínu, kde
Já se taky nadchnul po seriálu v Technickém magazínu, kde byla kresba vodíkového auta zaparkovaného u domu a připojeného jako generátor elektřiy/ úložiště. To ale bylo ještě snad před převratem nebo někdy v devadesátkách… Tedy taky nevidím tem pokrok.