V březnu 2021 uvádí Michelin na trh novou pneumatiku MICHELIN e.Primacy, která má nejnižší valivý odpor ve své kategorii pneumatik.
foto: Michelin
Pneumatika spadá z hlediska energetické účinnosti do klasifikační třídy A a z hlediska přilnavosti na mokrém povrchu do třídy B. Jedná se o jeden z nejlepších výsledků na trhu, protože pneumatiky s třídou valivého odporu A, které mají zároveň třídu přilnavosti A nebo B, tvoří méně než 1 % pneumatik dostupných na trhu.
NEPŘEHLÉDNĚTE Nokian Tyres do roku 2025 představí pneumatiku vyrobenou pouze z ekologicky šetrných materiálů
Výsledkem extrémně nízkého valivého odporu je menší spotřeba paliva u vozidel se spalovacím motorem a delší dojezd u elektrických vozidel. Nízký valivý odpor pneumatiky e.Primacy představuje snížení spotřeby paliva přibližně o 0,2 l/100 km a úsporu okolo 80 eur během celé životnosti pneumatiky.
Pneumatika Michelin e.Primacy rovněž podporuje směřování k elektromobilitě a hybridním pohonům. Výsledky jejího valivého odporu ukazují, že u elektrického vozidla s dojezdem 400 km se jeho energetická účinnost zlepší přibližně o 7 %, tedy o 30 km navíc v porovnání s jinými pneumatikami ve stejné kategorii.
Michelin e.Primacy bude v prodeji od března 2021 v 56 rozměrech od 15 do 20 palců. Bude ji tedy možné montovat na nejoblíbenější modely vozidel se spalovacími, hybridními i elektrickými motory – na městská vozidla, sedany i kompaktní SUV.
Michelin e.Primacy i po ujetí 30 000 km úspěšně prošla evropským standardizovaným testem brzdění na mokrém povrchu, který je stanovený v nařízení EHK OSN č. 117 a který se používá v procesu homologace pneumatik.
Je totaké první řada pneumatik Michelin, při jejímž vývoji byla použita simulace dopadu produktu na životní prostředí. Inženýři společnosti Michelin použili standardizované metody hodnocení životního cyklu pneumatiky a díky těmto výpočtům zoptimalizovali celkový dopad pneumatik nové řady na životní prostředí, od těžby surovin přes výrobu, distribuci a užívání až po recyklaci pneumatik.
Nošovická KONA jezdí na MICHELIN Primacy…. 😉
Nošovická KONA jezdí na MICHELIN Primacy…. 😉
Všechny, nebo právě ta vaše? Co vím, tak automobilky
Všechny, nebo právě ta vaše? Co vím, tak automobilky postaví nové auto na letní gumy značky a typu, kterou zrovna nejlépe vysoutěží.
Všechny a díky těmto gumám mají nošovické delší
Všechny a díky těmto gumám mají nošovické delší dojezd…
Kombinovaná – 484km
Město – 660km
Jo, co jsem koukal tak to sedí – sucho výborné,
Jo, co jsem koukal tak to sedí – sucho výborné, opotřebení výborné, hluk průměrný, ale mokro a brzdy sotva průměr. Jasně pro BEV určuje dojezd, takže tam je tvrdá guma ok, pro bezpečnost jízdy spíše mínus. Za sebe preferuju pneumatiky, lepivé – ano vydrží méně, ano mají větší valivý odpor, ale v zatáčce sedí lépe a 3-4 m kratší brzdná dráha ze 100 km/h je sakra hodně velký rozdíl.
Překvapilo mi, že je guma hodně měkká. Uvidíme kolik
Překvapilo mi, že je guma hodně měkká. Uvidíme kolik vydrží.
Shodou
Shodou okolností:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/test-letnich-gum-pneumatiky-obuti-adac-autoklub.A210225_180435_automoto_fdv/3#space-a
Jasně není to úplně berná mince, ale jako jeden z názorů dobrý 🙂 Za sebe bych zvolil tradičně Continentaly.
OFF: -44%. Meziroční pokles prodejů elektromobilů v ČR za
OFF: -44%. Meziroční pokles prodejů elektromobilů v ČR za únor. Čísla jsou už kompletní. Zá únor se prodalo pouhých 112 elektromobilů a pravděpodobně stejně jako v minulých měsících jich 46-60% půjde na reexport.
Tímto zdravím Vencu.
Je na čase se zamyslet, zda je přípustné, aby polostátní ČEZ vyhazoval peníze za budování infrastruktury pro tuto okrajovou bezvýznamnou zájmovou skupinku.
Mezirocni plus v unoru 20/21 u Tesly v Nemecku 180%.
Mezirocni plus v unoru 20/21 u Tesly v Nemecku 180%.
Tady pořád ještě nejsi v Německu, jestli sis nevšiml.
Tady pořád ještě nejsi v Německu, jestli sis nevšiml.
Cesko je totalne zavisle na Nemecku. Ve vsech ohledech. Kdyz
Cesko je totalne zavisle na Nemecku. Ve vsech ohledech. Kdyz se v DE proda hodne novych aut, tak se v Cesku bude prodavat vic ojetych aut z DE. A kdyz se tam proda vic EV, tak casem se dostanou jako ojetiny do CR. Muzete se vztekat jak chcete, ale to je realita. Takze je dobre sledovat vyvoj trhu v DE.
on je aj rozdiel byť na slovensku – súkromná osoba si
on je aj rozdiel byť na slovensku – súkromná osoba si „legálne“ auto u dýlera nekúpi. lebo korona. podnikateľovi predajú. a niektorí ponúkajú predaj na diaľku, teda mačku/kočku vo vreci.
teda predaje sú fabulácia.
A postihuje to především elektromobily? 😀
A postihuje to především elektromobily? 😀
zrejme nie, pretože tie sú na objednávku, myslím, že
zrejme nie, pretože tie sú na objednávku, myslím, že ich
predaj/objednanie/dodávka je cez dovozcu. z predajne, skladové ako som písal ich nik nemá, na predvádzacie dotácie nie je.
No…ale to není zrovna moc ani vzhledem k tomu, že je tojen
No…ale to není zrovna moc ani vzhledem k tomu, že je tojen jeden měsíc. Já jsem žil v domění, že se Němci do BEV zbláznili…
Ještě jedna zajímavost – počet nových soukromých
Ještě jedna zajímavost – počet nových soukromých vlastníků elektromobilů za únor … 20 😀
Tržní podíl oproti lednu spadl o polovinu na 0,7%. Spalovací auta naproti tomu měla absolutní prodeje stejné jako v lednu.
Být propagátorem elektromobility, po tolika letech a s takovýmto výsledkem, měl bych chuť se na to vys****.
Vaše starosti na mou hlavu…. Za pár let se to otočí a
Vaše starosti na mou hlavu…. Za pár let se to otočí a pak budete křičet, že není kde dobíjet….
A v čem těch pár let bude jiných, než těch pár co
A v čem těch pár let bude jiných, než těch pár co právě uplynulo?
V tom, že vývoj se již tak rozběhl, že bude přibývat
V tom, že vývoj se již tak rozběhl, že bude přibývat elektroaut, která již budou mít dostatečný dojezd a rychlé nabíjení. A až se někdy svezete v takovém lepším elektromobilu, tak pochopíte ten rozdíl. Je to jen otázka ceny, kterou dělá baterie a ta bude rapidně klesat…
Takže nijak, pořád stejná flašinetářská písnička.
Takže nijak, pořád stejná flašinetářská písnička.
Už jsem pochopil vaši osobu na tomto webu. Promiňte, že
Už jsem pochopil vaši osobu na tomto webu. Promiňte, že jsem na vás reagoval, už se to nestane…
A také byste aspoň mohl zveřejnit své jméno….
Jeee děkuji, že na mě tak myslíte. 😀
Vy čtete
Jeee děkuji, že na mě tak myslíte. 😀
Vy čtete statistiky prodejů jako naše vláda statistiky o kovidu. Prostě jak se jí to hodí. 😀
Minulý rok touto dobou byly oproti únoru 2018 víc jak 100% nárůsty prodejů BEV. Doporučoval jste tou dobou násobné zrychlení výstavby infrastruktury? Asi těžko, určitě jste mumlal něco o tom, že z malých čísel se dobře roste.
U dat z ČR, které jsou v podstatě bezvýznamné si s dovolením počkám na pololetí a i přesto budu vědět, že jedno Citigo není jako jeden Enyaq. 🙂
Vašíčku, blbější je, když se jde z malých čísel na
Vašíčku, blbější je, když se jde z malých čísel na čísla ještě nižší 🙂 🙂 Je otázkou, zda někdo s mentální kapacitou nižší, než je kvartální prodej eMrdek v ČEZKU, chápe význam zápisu třeba 20<50?
Výmluvy, omluvy, lhaní si do kapsy.
Elektromobily už z tak
Výmluvy, omluvy, lhaní si do kapsy.
Elektromobily už z tak malých lednových prodejních čísel spadly v únoru na polovinu.
Spalováky z ledna na únor neklesly.
Můžete to omlouvat a vysvětlovat jak chcete, ale jen mlátíte prázdnou slámu.
Ale já to nijak neomlouvám jen mě to vůbec nezajímá.
Ale já to nijak neomlouvám jen mě to vůbec nezajímá. 😀
Celosvětový trend je jasně daný napříč politickými i ekonomickými systémy. Jedna automobilka za druhou ohlašují konec spalováků či jejich vývoje. Největší čistě BEV automobilky rostou o 50 % za rok, ale klidně se dále utěšujte daty z ČR ze dvou měsíců.
Myslíte elektrické sny evropské dluhové unie? To se rychle
Myslíte elektrické sny evropské dluhové unie? To se rychle proberte.
Už to úplně slyším „Ty sliby nebyly zasazeny do reálného ekonomického rámce a dnes v konfrontaci s realitou neobstojí.“
Myslím to co říkám. Celosvětové prodeje BEV od USA přes
Myslím to co říkám. Celosvětové prodeje BEV od USA přes EU až po Čínu tedy napříč politickými i ekonomickými systémy. Nevím proč jste si zase vyzobnul jen EU.
Jako jak dlouho chcete ještě ignorovat realitu? Nebo doufáte v to, že za 5 let se sejde na jednom pódiu Herbert Diess, Ola Källenius a Oliver Zipse a slavnostně zvolají „Aprííííl celou dobu jsme si z vás dělali prdel. Vývoj spalováků běží na všech frontách naplno dále a čekají vás v příštích 5 letech stovky nových modelů spalováků.“ 😀
Venco, s runnerom sa nema cenu hadat. On si zije vlastne
Venco, s runnerom sa nema cenu hadat. On si zije vlastne smrdute dizlove sny a svet sa toci (a bude tocit) po svojom dalej, aj bez neho. EV (ci uz BEV alebO PHEV) pomaly ale nezadrzitelne preberaju zezlo a ICE auta budu za par desiatok rokov na tom podobne, ako dnes parne lokomotivy. Za necele storocie ostanu uz len v zbierkach a muzeach. Runner sa s tym nevie zmierit, a tak kope okolo seba ako zle zrazeny kon.
Tak jednou se to myšlení musí změnit. Doufám, že budu u
Tak jednou se to myšlení musí změnit. Doufám, že budu u toho. 🙂
eNablblíčci, za pár desítek let budou muzea přetékat
eNablblíčci, za pár desítek let budou muzea přetékat eMrdkami, protože jste ještě nevzali v potaz jejich zásadní problém – nikdo je nechce !!! Že si teď nad jejich obrázky mastí péra pár eBuzíků – no co, každý je nějaký 🙂
Tak uvidíme, jak se jí bude dařit v testech v porovnání s
Tak uvidíme, jak se jí bude dařit v testech v porovnání s jinýma pneumatikama Energy saver, taky byla a je úsporná a dlouho vydrží, ale je tvrdá takže grip a brzdná dráha sice v normě, ale je spousta lepších pneumatik
např: http://www.adactest.cz/testy-pneumatik/letni/2017/adac-test-pneumatik-2017-letni-pneumatiky-195-65-r15-v/?dezen=ENERGY+SAVER%2B&producer=michelin
také boli vždy. bol som nadšený, keď som vymanil
také boli vždy. bol som nadšený, keď som vymanil mišeliny za jokohamu a na testovacom zjazde auto držalo stopu, žiadne korekcie neboli potrebné.
Jo tak to je, manželka je má na autě z výroby, já mám
Jo tak to je, manželka je má na autě z výroby, já mám letní Dunlop sportmax a když se občas stane, že jedeme někam za sebou – takže i stejná rychlost a styl jízdy, tak mě napadlo po dojezdu po asi 150 km sáhnout na gumy při okolní teplotě kolem 20°C – Micheliny zcela studené, Dunlopy příjemně teplé. Jak známo studená pneumatika nefunguje, krom nižšího valivého odporu.
Off.
Starship. Umi uz
Off.
Starship. Umi uz pristavat.
https://www.youtube.com/watch?v=ODY6JWzS8WU
Asi jako můj pes umí parkovat.
Taky tvrdě narazí do zdi,
Asi jako můj pes umí parkovat.
Taky tvrdě narazí do zdi, urve u toho zadní nápravu, prorazí nádrž a pak všechno vybouchne.
OFF. Nordstream 2 ma asi obrovsky problem. Firma, ktera mela
OFF. Nordstream 2 ma asi obrovsky problem. Firma, ktera mela na starost certifikaci cele stavby Det Norske Veritas GL se z projektu stahla. Bez certifikace budou na dne Baltu lezet rezave trubky. A bez certifikace to bude sranda. Uz si jdu vychladit sampano 🙂
Moc bych se ještě neradoval, projel jsem řadu serverů a
Moc bych se ještě neradoval, projel jsem řadu serverů a vypadá to, že nakonec k nějaké dohodě dostavby dojde…
Sancta simplicitas…
Sancta simplicitas…
Ja si otevru sampano a vy flasku vodky. Nebo okeny, nebo
Ja si otevru sampano a vy flasku vodky. Nebo okeny, nebo nejakeho rozpoustedla jak se na spravne rusaky patri.
Kdyby jste se dostal na skutečnou ruskou hostinu, tak by jste
Kdyby jste se dostal na skutečnou ruskou hostinu, tak by jste zjistil, že v opulentím obžerství jsou rusové nepřekonatelní. Vodku a podobné samohonky do sebe perou jen mužici
Ne, dekuji. To ruske obzerstvi jsem zazil na dovolene v
Ne, dekuji. To ruske obzerstvi jsem zazil na dovolene v Egypte. Jeste horsi budou asi Cinane. Niz uz to asi klesnout nemuze.
ale to není o chování – ano nazvat rusa u hostiny prasetem
ale to není o chování – ano nazvat rusa u hostiny prasetem po hodině hostiny je urážka toho čistotného zvířete, ale o tom, co je na stolech, to je neskutečný… čína je sama pro sebe, tak dostanete na nejlepší stůl slepici naporcovanou motorovou pilou a sežerou přitom co neuteče a samozřejmě klidně se lechtají příslovečným pavím brkem v krku, aby mohli pokračovat a samozřejmě divokost toho je obecná nižší odolnost asiatů vůči alkoholu (o to radši a víc lejou)
primáci sou výborný gumi jj
primáci sou výborný gumi jj