Americký start-up Lucid, původně známý jako Atieva, představil specifikace a ceny svých elektromobilů Air.
foto: Lucid
Elektromobil Lucid Air se bude nejprve nabízet v nejvyšších konfiguracích GT a Dream Edition s baterií o kapacitě 113 kWh. Právě ty nabídnou dojezd až 832 km, resp. 810 km. Pouze ale při využití 19″ kol. O dva palce větší kola už dojezd podstatně sníží (cca o 80 km).
NEPŘEHLÉDNĚTE Elektromobil Lucid Air: 113kWh baterie pro dojezd 830 km
Výkon Dream Edition verze bude 805 kW při zrychlení 0-100 km/h za zhruba 2,6 sekundy a max. rychlosti 270 km/h. Rychlonabíjením (CCS) má být možné do baterie dodat až 480 km za 20 minut (platí pro všechny verze).
foto: Lucid
Lucid Air Grand Touring (GT) nabídne výkon 597 kW, zrychlení 0-100 km/h za hruba 3 sekundy, max. rychlost 270 km/h a stejně rychlé nabíjení. Právě tato verze nabídne nejvyšší dojezd až 832 km.
Obě tyto verze mají jít na trh ve druhém čtvrtletí 2021 za cenu $169 000 (Dream Edition), resp. $139 000 (v přepočtu 3,8 mil. Kč, resp. 3,1 mil. Kč). Dojezdy zatím nejsou certifikovány, ale nedávné nezávislé testy podle standardů EPA potvrdily, že nejsou nereálné.
foto: Lucid
Druhá nejlevnější verze Air Touring nabídne dojezd 653 km při výkonu 462 kW a ceně $95 000 (cca 2 mil. Kč). Přijde na trh v posledním čtvrtletí příštího roku.
Nejlevnější verze elektromobilu pojmenovaná prostě Lucid Air bude stát méně než $80 000, ale k dispozici bude až za dva roky. Dojezd a přesné specifikace budou teprve oznámeny.
Minimálně nejvyšší verze elektromobilu budou vybaveny také obousměrnou palubní nabíječkou o výkonu až 19,2 kW, která umožní V2H a V2G funkcionalitu.
foto: Lucid
Technologicky se Lucid chce (a musí) dostat před Teslu. Pracuje proto s napětím 924 V, třífázovými elektromotory a invertorem, který je „zabalen“ do pouze 74 kg vážící jednotky.
Výroba elektromobilů Lucid Air má začít v nové továrně v Arizoně už příští rok. První dodávky začnou na jaře 2021. Auto si lze rezervovat už dnes za vratný poplatek $1000 (dvě nejlevnější varianty) nebo $7500 (dvě nejdražší).
foto: Lucid
Opravdu královský frunk, ale o to problematičtější kurf
Opravdu královský frunk, ale o to problematičtější kurf s úzkým otvorem.
https://www.youtube.com/watch?v=7ZkuJY1GWtE
Konkurence co zoufale dlouho sháněla peníze, zoufale dlouho
Konkurence co zoufale dlouho sháněla peníze, zoufale dlouho bez továrny, bez vyrobených aut, bez servisní sítě s možná domluvenou nabíjecí sítí co míří na jinej dražší segment než Tesla. ???
To není žádná konkurence, to je konkurence pro spalováky, která se zakousne do jejich luxusního segmentu jako jsou S klády a jiné limuzíny.
Držme jim palce.
Naštěstí už připravují i další vozy. Nějaké SUV a ještě něco. Otázka zda budou levnější?
https://www.motortrend.com/cars/lucid/air/2021/lucid-gravity-suv-first-look-photos-details/
https://electrek.co/2020/08/18/lucid-electric-suv-prototype-spotted-ahead-launch/
Ubohá diskuze. Viděli jste parametry toho auta. Třeba
Ubohá diskuze. Viděli jste parametry toho auta. Třeba motor? Lepší než Tesla. Ale tady je zase hejtparty. Tomu nerozumim.
Dokud to nebude na trhu, a někdo neudělá porovnávací
Dokud to nebude na trhu, a někdo neudělá porovnávací test, tak bych netvrdil, že je to lepší než tesla.
Samozřejmě předpokládám že nelžou. A myslím si že
Samozřejmě předpokládám že nelžou. A myslím si že opravdu nelžou. Uvidíme. Samozrejme prima konkurence to zatím není, je to dost drahé.
VW měl také od ledna prodávat ID3 a výsledek znáte, tak
VW měl také od ledna prodávat ID3 a výsledek znáte, tak bych byl opatrný, zvláště u firmy, která zatím nic nevyrobila.
Když nerozumíš tak nefňukej a nekomentuj.
To auto je o
Když nerozumíš tak nefňukej a nekomentuj.
To auto je o hodně drazší a míří na luxusnější segment trhu.
Off. Zato tenhle konkurent je víc než podezřelej. Kdo je
Off. Zato tenhle konkurent je víc než podezřelej. Kdo je Trevor Milton?
Opravdu to stojí za přečtení.
https://hindenburgresearch.com/nikola/
„Tesla má konečne konkurenta“ Tak to ma pobavilo, ale
„Tesla má konečne konkurenta“ Tak to ma pobavilo, ale držím palce aby sa im podarilo rozbehnúť vôbec výrobu a dodržať parametre a cenu, a samozrejme aj +/- rok.
Každé BEV sa počíta ale o konkurencii v tomto prípade nemôže byť reč ani po desiatich pivách.
🙂
Herb Díz vymyslel : ŠÁDE JE TŘEBA VYKUCHAT !!
Herb Díz vymyslel : ŠÁDE JE TŘEBA VYKUCHAT !! :))))))))))))
*výroba Kodiaqu do Německa
*Suberb do Bratislavy
*Seat po 4.letech zas zpátky do Španělska…. (to je eko 😉
Herb Díz sděloval: „Tak konečně to je tak, jak jsi chtěl, se Slovenskem jste skoro jeden stát, do Bratislavy to máte blízko…“ :))) Toš Nestačí jen přesuny, musí se Šáde vykuchat od všeho dobrého excelentního, co v současné době má 😉 Je to jasná degradace a cesta směrem k Dacii a nedej bože pod ní ;))) PS: Enypšouk rovnou do muzea to už je jasný dokud nebudou ID3/4 lítat po stotisících :))))))))))
https://echo24.cz/a/SpNSY/jasna-degradace-acesta-smerem-kdacii-sef-odboru-skody-auto-mluvi-o-tazeni-proti-firme
http://www.odborykovomb.cz/skodovacky-odborar-2020/d-6123/p1=1029
Manenažerstvo plůser dobře ví, ale nemají „odvahu“ to sdělit na rovinu. Ta síla kariéry a převelkých peněz to vždy převáží… (úplatní čecháččci ;))))))))))))))
Schäfer se sešel s premiérem Babišem a „ujistil“ je že Odbory přehánějí a mají zbytečné obavy. Na Twitteru premiér to pak rozmáz
https://twitter.com/andrejbabis/status/1299337578089508865
Dobře si to vystřihněte ŠKODOVÁCI !! dejte si to pod sklo A HLAVNĚ si TO připomeňte V ČASE VOLEB !!!!!! :))))))))
Ať už je Q2 realita či ne , začíná být pomalu jasné ,
Ať už je Q2 realita či ne , začíná být pomalu jasné , ze s bateriemi půjdeme už brzo přes 100 kWh.
jo ale za 4 mega a blíží se podzim, příchod dopadů
jo ale za 4 mega a blíží se podzim, příchod dopadů korouše a konce vládních podpor… 😉
924V – zvládně to alespoň IONITY, není tam maximum 920V?
924V – zvládně to alespoň IONITY, není tam maximum 920V?
Bylo by to pěkné, ale…
Kde to člověk bude nabíjet? Na
Bylo by to pěkné, ale…
Kde to člověk bude nabíjet? Na Ionity za 20Kč/kWh?
A kde to bude člověk servisovat? Už se nám zase chystají zavřít hranice do Německa. Mě se zrovna blíží servis po 180tis.km a tak jsem poprvé rád, že už máme servis i v Praze.
Jak dlouho asi bude trvat než ho tu bude mít i Lucid?
Mimochodem když jsem u toho servisu tak se musím podělit o pokračování ságy Kia eNiro s vadnou palubní nabíječkou.
Když nám konečně téměř po čtyřech měsících od převzetí nového eNira s od začátku vadnou palubní nabíječkou oznámili, že mají naskladněné komponenty k výměně a převzali auto do servisu tak se ukázalo, že ze tří věcí, které měli vyměnit (palubní nabíječka, pojistková skříň a nějaká pojistka) přišla poslední jmenovaná pojistka jiná než tam patří.
Bez toho aby vyměnili vše nám prý nesmějí auto vydat a již dva dny čekáme na vyjádření jak dlouho budeme na dodání té pojistky čekat tentokrát.
Jestli opět 10 týdnů s tím, že auto bude celou dobu stát u nich tak s pánem bohem.
Ukazuje se, že Tesla nemá v oblasti elektromobilů navrch jen co se technologie a nabíjecí infrastruktury týká, ale i co se týká servisního zázemí.
Jak jsem dlouho čekal a vyhlížel nějaké použitelné elektroauto od jiné značky kam bych mohl přesedlat až mě Tesla omrzí nebo dojezdí tak po těchto zkušenostech začínám být čím dál více přesvědčen, že pokud mě okolnosti nedonutí tak nic jiného než zase Teslu už nechci!
v nedávnej neslávnej minulosti strana a vláda rozhodla, že
v nedávnej neslávnej minulosti strana a vláda rozhodla, že síce výroba komponentov pre embéčku bude rovnaká, ale montovať sa bude menej vozidiel, aby sa sčasti pokryl dopyt po náhradných dieloch.
možná to odporučiť južným kórejcom 🙂
Neumějí zkontrolovat pojistku? Buď je dobrá nebo je
Neumějí zkontrolovat pojistku? Buď je dobrá nebo je spálená…
Vůbec netuším co je to za pojistku, ale předpokládám,
Vůbec netuším co je to za pojistku, ale předpokládám, že to nebude nic tak jednoduchého, když kolem toho dělají takovou komedii.
Nejspíš tomu tak jen říkají, ale půjde třeba o nějakou přepěťovou ochranu nebo tak něco…
Amen
Amen
Tak teď jsme se dozvěděli, že nám dají vědět za týden
Tak teď jsme se dozvěděli, že nám dají vědět za týden kdy to bude…
Za týžden dajú vedieť, že to bude za dva týždne 🙂
Za týžden dajú vedieť, že to bude za dva týždne 🙂
Pozadujte nahradni auto.
Pozadujte nahradni auto.
To je docela síla.
To je docela síla.
Zvláštní. Pokladáte si stejné otázky jako nám
Zvláštní. Pokladáte si stejné otázky jako nám průkopníkům Tesly pokládali lidé na začátku. Kde to budeme nabíjet, kde to budeme servisovat? Odpovídali jsme jim že absence servisu a nabíječek nepředstavuje problém.
Jestli myslite, ze se jeste najde dost nadsencu, kteri si to
Jestli myslite, ze se jeste najde dost nadsencu, kteri si to koupi jako v dobach zacatku Tesly i bez tohoto zazemi pak je Lucid v pohode.
Naprostá většina nabíječek rychlejších než 50 kW má
Naprostá většina nabíječek rychlejších než 50 kW má ve specifikacích maximální napětí 920 V (ABB) až 1000 V (Alpitronic). Těch nabíječek je co do hustoty nabíjecích míst více než Superchargerů (ale méně stojanů).
Jinak Ionity opravdu nestojí 20,-/kWh. To je Adhoc cena. Pokud umí auto nabíjet dostatečně rychle – eTron, M3 – tak se s minutovým tarifem pro Ionity dostane člověk na méně než 6 CZK (0,23 €)/kWh (15-70% M3, 8,38 €).
No ja nejak nevim na zaklade ceho bych se mel u Ionity
No ja nejak nevim na zaklade ceho bych se mel u Ionity rozhodnout pro casove nabijeni, kdyz tam nikde nevidim cenu/cas a jeste pisi, ze budou uctovat za cas nebo spotrebovanou energii…?
ehm…kdo má minutový tarif na Ionity ?
ehm…kdo má minutový tarif na Ionity ?
Minutový tarif na Ionity v celé Evropě nabízí třeba
Minutový tarif na Ionity v celé Evropě nabízí třeba Stadtwerke Bruchsal. Stačí stáhnout aplikaci e-laden a zaregistrovat se. Jde to z jakékoliv země. Cena je 0,97€ start a 0,39€ za minutu. Tesla Model 3 nabíjí rychle, takže ta cena je pak velmi výhodná. To samé e-Tron a další.
Před hodinou mi přišlo echo, že Německo jen s testem,
Před hodinou mi přišlo echo, že Německo jen s testem, případně se dá test udělat tam a pak pustí, od prvního října, test v Německu a pak pět dnů karanténa
S tím Nirem to je šílený. Kolegovi u Nira HEV opravovali
S tím Nirem to je šílený. Kolegovi u Nira HEV opravovali klimatizaci měsíc, než přišli na banální prasklý výparník v kabině.Bylo jim teapně tak dostal na celou dobu náhradní auto. Když jinak jsou ty auta super.
Tak to je smutný. To je servis na h. Jinak se to nedá napsat.
Tak to je smutný. To je servis na h. Jinak se to nedá napsat.
nadpis je špatně !!! správně by mělo být =>
Tesla BUDE
nadpis je špatně !!! správně by mělo být =>
Tesla BUDE mít konečně konkurenci
Tesla „možná bude mít“ konkurenci… dokud to nebude v
Tesla „možná bude mít“ konkurenci… dokud to nebude v prodeji alespoň po tisících ks tak už ničemu a nikomu nevěřím…
Jo jo, vlk taky sliboval, a pak to rezlo na odstavnejch
Jo jo, vlk taky sliboval, a pak to rezlo na odstavnejch plochách.
Jojo a budou tam baterky od he3da. Ty panove jsou ze stejneho
Jojo a budou tam baterky od he3da. Ty panove jsou ze stejneho businessu, Unterwassermanni.
Je to dost zajímavé ty jejich parametry. Fakt jsem zvědav
Je to dost zajímavé ty jejich parametry. Fakt jsem zvědav na realitu. Na lupa.cz jsem četl o procesoru Prodigy a to mi přijde ještě víc podivný. Prostě najednou se vynoří něco co parametry zadupává konkurenci. Zní to až moc dobře.
Ten titulek LŽE. Prosím nedělejte ze sebe bulvár. To auto
Ten titulek LŽE. Prosím nedělejte ze sebe bulvár. To auto neexistuje, nemá nabíječky, dojezd je stále neznámý atd., tedy konkurence neexistuje. Hybride Hybride, co si o tobě máme myslet? 🙂
$169 000 (Dream Edition) no tak to je konkurence jako prase,
$169 000 (Dream Edition) no tak to je konkurence jako prase, bez dobíječek…. z toho si teslí akcije dozajista sednou na prdel :)) to nestálo snad ani za titulek ;))
https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/lucid-air/
Musim se smat 🙂
Musim se smat 🙂