Volkswagen již odpočítává čas do listopadového zahájení sériové výroby modelu ID.3 ve výrobním závodě Cvikov. V současnosti probíhá instalace posledních robotů a zkušební montáž.
foto: Volkswagen
Elektromobil Volkswagen ID.3 je prvním modelem zcela nové generace elektromobilů na základě modulární platformy Volkswagen pro elektromobily (MEB). ID.3 oslaví světovou premiéru večer 9. září na mezinárodním autosalonu IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) ve Frankfurtu nad Mohanem.
První vozy budou předány zákazníkům v létě příštího roku. Volkswagen zahajuje s modelem ID.3 celosvětově největší elektrickou ofenzivu v automobilovém průmyslu. Jen v nadcházejících třech letech je plánováno zahájení výroby 33 nových modelů na základě platformy MEB u všech koncernových značek s velkým rozsahem výroby.
„Listopadovým zahájením výroby modelu ID.3 začne pro Volkswagen nová éra – porovnatelná s prvním Broukem nebo prvním Golfem. Rekonstrukce výrobních provozů běží podle plánu. Prvních 400 předsériových vozidel ID.3 je již ve zkušebním provozu po celé Evropě. Cvikov se stane s modelem ID.3 opravdovým průkopníkem elektromobility,“ říká Thomas Ulbrich, odpovědný v představenstvu značky Volkswagen za elektromobilitu.
Kompletní rekonstrukce výrobního závodu Cvikov
Volkswagen v Cvikově poprvé postupně transformuje celý výrobní závod z produkce vozidel poháněných výhradně spalovacími motory na výrobu pouze elektromobilů. Rekonstrukce je realizována již od začátku roku 2018 a po třech letech bude kompletně dokončena na konci roku 2020.
Karosárna a lakovna je už dalekosáhle připravena na výrobu modelu ID.3. Kompletně postavena je také první ze dvou linek finální montáže. Na ní bude v listopadu spuštěna výroba modelu ID.3. V areálu výrobního závodu vyrůstá celkem 12 nových budov a částí hal.
Dosavadní lisovna je rozšiřována investicí 75 milionů eur, aby byla připravena na novou éru. Výrobní závod Cvikov si díky tomu bude od roku 2021 vyrábět ve vlastní režii všechny důležité karosářské díly pro vozidla na platformě MEB.
Druhá montážní linka v Cvikově bude rekonstruována od léta 2020 a ještě téhož roku uvedena do provozu. V poslední fázi rozšíření závodu bude v Cvikově od roku 2021 vyráběno šest modelů na základě platformy MEB pro tři koncernové značky.
Kapacita výroby vzroste z 300 000 na 330 000 vozidel ročně. Cvikov se tak stane největším a nejproduktivnějším závodem na výrobu elektromobilů v Evropě. Volkswagen investuje do transformace cvikovského závodu celkem 1,2 miliardy eur. Z toho bylo již proinvestováno 800 milionů eur.
Na cestě k technicky nejmodernější výrobě
V uplynulých měsících bylo instalováno již více než 1600 výrobních robotů nejnovější generace. Zejména při finální montáži budou využívány zcela nové technologie, jako je automatizovaná montáž čalounění stropu.
V rámci rostoucí automatizace se bude v Cvikově výhledově vyrábět o 150 automobilů za den více než před transformací – 1500 místo 1350. Počet zaměstnanců přitom zůstane zachován.
Na vstup do éry elektromobility se v Cvikově připravuje celkem 8000 zaměstnanců. V rámci speciálních školení v oboru vysokonapěťové techniky se v současnosti učí bezpečnému a správnému zacházení s moderními akumulátorovými systémy a silnoproudými vodiči.
Zaměstnanci dosud absolvovali 8000 z celkem 13 000 plánovaných školicích dnů. Více než 2500 zaměstnanců disponuje již kvalifikací pro elektromobilitu.
ID.3 oslaví světovou premiéru na IAA
Na mezinárodním autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu nad Mohanem bude ID.3 poprvé představen světové veřejnosti. Předání prvních vozidel zákazníkům je plánováno na léto 2020. První na řadě budou zákazníci, kteří si v rámci předběžné rezervace zajistili některý z prvních vyrobených vozů „první edice“ ID.3. Volkswagen přijal již více než 30 000 rezervací.
Porsche Taycan Turbo:
Nabijení 50 kW ve standardu
pro
Porsche Taycan Turbo:
Nabijení 50 kW ve standardu
pro využití rychlonabíjecí stanice o příkonu do 150kW je nutno si připlatit.
https://elektrowoz.pl/auta/porsche-taycan-z-_opcjonalnym_-ladowaniem-150-kw-w-standardzie-50-kw-przy-400-v/
Kamení a Písek v převodovce aneb Poslední roky bývá na
Kamení a Písek v převodovce aneb Poslední roky bývá na prvních dnech frankfurtského autosalonu docela veselo… zbrojí totiž ekologičtí aktivisté…. která si říká „Kamení v převodovce“ (“Rocks in Gearbox“ ;)))
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/aktiviste-autosalon-frankfurt-iaa-rocks-in-gearbox-greenpeace.A190904_092732_automoto_fdv
Další ekologičtí aktivisté jiné skupiny nazvané poněkud jemněji „Písek v převodovce“, vyzvaly veřejnost, aby se připojila k protestům ve Frankfurtu 14.září.2019 ;))))))))))))
„za dva týdny Frankfurtský prasata opět zahájí
„za dva týdny Frankfurtský prasata opět zahájí propagandistickou show, kde bude medializován zastaralý dopravní systém poškozující klima a životní prostředí :)))))))))))))))
https://www.youtube.com/watch?v=2C1V_IkL_xg
https://www.youtube.com/watch?v=kQjCluyW8A4
https://www.youtube.com/watch?v=yUbjlmtwMIE
Fcera bylo pozde. Uz aby to virabeli.
Fcera bylo pozde. Uz aby to virabeli.
Jak se zbavit benzinu? Účet za největší revoluci na
Jak se zbavit benzinu? Účet za největší revoluci na silnicích bude hodně drahý
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/jak-se-zbavit-benzinu-ucet-za-nejvetsi-revoluci-na-silnicich-bude-hodne-drahy-78225
off
Primátoř Hřib se projel s nějakým Beránkem v e-Golfu
off
Primátoř Hřib se projel s nějakým Beránkem v e-Golfu a natočili takové popularizujíci video a prdli ho na FB.
Samozřejmě se strhla živá diskuze. Lidé se zajímají a to je jen dobře. :)))
Beránek pak v diskuzi vysvěltluje jak to bude s nabíjením v lampách apod.
https://www.facebook.com/302134090396266/posts/435414050401602?sfns=mo
off
Hjůndaji došlo že jejich IONIQ je až přiliš dobré
off
Hjůndaji došlo že jejich IONIQ je až přiliš dobré auto a tak u nové 38 kWh verze zkriplili nabíjení. :-((
https://youtu.be/GsWq_YrbDhs
Všetky nová baterky od Hyundai/Kia majú skriplený výkon v
Všetky nová baterky od Hyundai/Kia majú skriplený výkon v porovnaní s ioniqom 28kWh
U IONIQa 1 ukázali inženýři z autoprůmyslu co skutečně
U IONIQa 1 ukázali inženýři z autoprůmyslu co skutečně dokážou v elektromobilitě když chtějí, ale hlavounům to nějak uniklo z pod radaru a tak to hned zařízli, aby jim to nekanibalizovalo prodeje spalovácích popelnic. Holt dinosaurské myšlení.
Tady taky souhlasim. Hyundai na tech autech zjevne prodelava a
Tady taky souhlasim. Hyundai na tech autech zjevne prodelava a proto jich prodava schvalne malo. To plati i pro Kony a Souly od Kia.
IONIQ_38 nabíjí při % baterie na chlup stejně jako stará
IONIQ_38 nabíjí při % baterie na chlup stejně jako stará „trojčata“, která také v 50% padla na 35kW. Ta ale uchladila malou baterii klimatizací, což se zde pouze ventilátorem už nedá. Pro IONIQ_28 je to plně dostačující.
IONIQ_28 nabiji na stejné kilometry téměř 2x rychleki, než je nového.
Stejný jako eNiro s menší baterkou, e-citigo, e-up
jako by
Stejný jako eNiro s menší baterkou, e-citigo, e-up
jako by se všichni domluvily, že ty menší baterky budou takle dělat, přitom lze rychleji nabíjet vyrazně menší baterie.
Tak treba ecitigo zvazuju, jestli bude za dobrou cenu, a
Tak treba ecitigo zvazuju, jestli bude za dobrou cenu, a nejaka rychlost nabijeni na DC me docela u toho auta netankuje – jestli to pouziju jednou do roka mozna?
Naopak u auta typu tesla model 3 (ktery je taky pod radarem) je to za me naopak stezejni – takovym autem chci byt schopny dojet i na dovcu, a tam uz clovek potrebuje aby bylo rozumne dost nabijecek a aby autu stacilo treba pul hodky na nabijecce a mohl jet dal, kdyz ty nabijeni budou po ceste treba 4 az 5…
Já to vidím stejně, na skákání kolem baráku auto s
Já to vidím stejně, na skákání kolem baráku auto s baterkou kolem 40 Kwh bohatě stačí s tím že se to dá občas i rychle-pomalejc nabít.
Pokud bych jezdil 5x ročně na dovolenou 1000 km, tak bych
Pokud bych jezdil 5x ročně na dovolenou 1000 km, tak bych uvažoval o autě s dojezdem 500km, ale jinak pro standardní ježdění stačí 250 km s rychlým nabíjením v pohodě. Citigo-e má pomalé nabíjení, škoda. Cena 420 tis. bude, ale bez baterie asi… :)))
Tak 5x rocne na dovolenou 1000km nejezdim, ale tak 2x ano, do
Tak 5x rocne na dovolenou 1000km nejezdim, ale tak 2x ano, do toho nejaka dovca na slovensko, nebo cesta do prahy – uz jen na ty dve dovci si pucovat auto se prodrazi (a efektivne to udela vyznamnou cast najezdu z roku na benzin). Bonus delsiho najezdu je pak treba to, ze na denni dojizdeni ani clovek nemusi denne nabijet….
Spíš jde o to, zda člověk 2-3x ročně překousne
Spíš jde o to, zda člověk 2-3x ročně překousne častější nabíjení na dlouhé trase, nebo místo 800 tis. dá 1,5 mil. Kč.
No zcela uprimne, s cimkoli levnejsim nez je model 3, je za me
No zcela uprimne, s cimkoli levnejsim nez je model 3, je za me jizda 1000km plus mimo realitu, a nejde uz o cestu na dovolenou, ale expedici, kde cilem je dokazat si, ze ten muj vergl tam nejakym zpusobem dojede a tomu zasvetim pulku dovolene….
Zatimco takova cesta po superchargerech je za me jeste takove prijemne „dovlenkove tempo“ s odpocinkovymi zastavkami, tak strachat se podobne cesty leafem, na to opravdu nemam….
Já měl na mysli trasu třeba 500 km, trasy 1000+ je na
Já měl na mysli trasu třeba 500 km, trasy 1000+ je na letadlo a pokud to je cestovní dovolená od místa k místu, pak bych to řešil velkým rodinným fosilním autem, ne sporťákem. Ten finanční rozdíl bych si užil jinak, než to vrazit do plechu s kolama 🙂
Mate pravdu. Bjorn jim to taky docela nandal. Jako sileny
Mate pravdu. Bjorn jim to taky docela nandal. Jako sileny vidim to ze je to i s kapalinovym chlazenim baterky (jesi se nemylim) nabiji pomalejs nez prehratej Leaf 62kW BEZ chlazeni baterky.
Dva krásné prototypy Benzín a Elektro
Brutální novinka
Dva krásné prototypy Benzín a Elektro
Brutální novinka Böhmerland 21 – rozhovor s tvůrcem!
https://www.youtube.com/watch?v=GDCopgXaKsM
Böhmerland prototype ride – world premiere, it’s rollin‘!!! 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=X5ohOoYiOU4
Co je natom pěknýho? V technickém muzeu je ta předloha
Co je natom pěknýho? V technickém muzeu je ta předloha kterou kopírovali. V té době to bylo určitě ojedinělé řešení, alo co zajímavého na tom spatřujete dnes?
Konstruktéři se inspirovali vzhledem
Snažili se vytvořit
Konstruktéři se inspirovali vzhledem
Snažili se vytvořit Retro odkazující na původní motocykl
Böhmerland (Liebisch Motor).
Všechno je jinak
Jiné výrobní postupy ( bylo využito 3d tisku )
Jiné materiály
Jiné technické řešení
Jiné odpružení
Jiné brzdy
Jiný motor používající moderní technologie ( nižší spotřeba motorového oleje díky menším provozním vůlím a kvalitnějším těsnícím prvkům )
Jiný palivový systém ( u produkčni bude vstřikování paliva aby splnovala současné emisní předpisy )
Jiný pohon u jednoho s prototypů Elektro
Podle vašeho komentáře Splnili prvotní záměr na 100%
Protože podle Prostě myslicího člověka je to pořád to samé co před 80lety kdy byla výroba násilně ukončena .
https://www.youtube.com/watch?v=FxK_50ADEqA
No to by mě fakt nenapadlo že to neni to samé co před 80ti
No to by mě fakt nenapadlo že to neni to samé co před 80ti lety (ironie), ale koncept jako takový je okopírovaný. Vznikla z toho navíc opět hnusná nezajímavá motorka nevhodná pro cokoliv. Ani jezdit jim na tom dle videa nejde. Ostatně to je asi odkaz na původní model který byl též znám špatnými jízdními vlastnostmi a nespolehlivostí. Sorry že to píšu tak přímo.
Vy jste z týmu nebo za ně nějak kopete? Chtěl jsem jen vědět co se vám na tom líbí.
Ale jako nic proti tomu. Ať se každej baví jak uzná za vhodné.
Sice jsem původně nechtěl reagovat
Protože je to marný,
Sice jsem původně nechtěl reagovat
Protože je to marný, je to marný,je to marný.
Dle vašeho měřídka hnusná nezajímavá značka Böhmerland jejíž motocykly se cení i na 4 miliony . V jednom Muzeu veteránů, jsem se před mnoha lety ptal majitele, který motocykl je pro nej osobně v jeho mezinárodní zbírce nejcennější a on bez váhaní ukázal a řekl Böhmerland. Přitom tam měl motorky kterých už se dochovalo jen pár kusů .
Jsou lidé kteři še živí výrobou replik motocyklů značky Böhmerland.
Motorka Böhmerland 21 nevhodná pro cokoliv.
Velký kola, široké řidítka, pomaloběžný motor s velkým zdvihem pístu
Prostě kultovní Motorka pro pohodovou jízdu Zádná divočina.
Protože jsem konvertoval k elektropohonu .
Mít ty peníze, tak si jednu tu novodobou elektrickou nechám vyrobit, byla by to dobá investice.
Já o voze, vy o koze. Vážně je to marný. Navíc mám
Já o voze, vy o koze. Vážně je to marný. Navíc mám pocit že to berete nějak osobně. Cena motorky neříká nic o její kvalitě. V podstatě se snažíte vyvrátit můj názor svý názorem a to dost dobře nemůže fungovat. Hezký den.
Zaměstnanci dosud absolvovali 8000 z celkem 13 000
Zaměstnanci dosud absolvovali 8000 z celkem 13 000 plánovaných školicích dnů.
Eeeeee, to je jako skolili 22 let?
Cipis alert!
Cipis alert!
off
Nadšenec vyrobil novej Böhmerland čili Českou lavici a
off
Nadšenec vyrobil novej Böhmerland čili Českou lavici a to jak ve spalováku tak i v elektrice. Akorát že v elektrice to přehrává mp3 původního zvuku motorky a víčko nádrže je knoflík s hlasitostí. :))))
https://www.youtube.com/watch?v=GDCopgXaKsM
VW Cvikov, továrna jak hovado, střech a parkovišt jak
VW Cvikov, továrna jak hovado, střech a parkovišt jak nasr*no a ani jeden solární panel. Soudruzi, takhle ten socialismus nevybudujem. :(((
https://goo.gl/maps/tkAb6pYQAeS3v8Kt6
ropácký prasopsata nejenže „to chtějí natvrdo…“, ale
ropácký prasopsata nejenže „to chtějí natvrdo…“, ale ještě po sobě nechtějí uklidit… 😉
https://www.euro.cz/byznys/casovana-bomba-britove-rozzlobili-nemce-kvuli-starym-ropny-plosinam-v-severnim-mori-1465038
https://www.youtube.com/watch?v=nWsl-6P09eM
Co to je za ligu?
Kde jsou ligový mistri Carlos, Michelin,
Co to je za ligu?
Kde jsou ligový mistri Carlos, Michelin, e_luky, Josef (ten s kiou) Josef s BMW?, spetak?
Spetak here. Snad se někdy taky prokopu 🙂
Spetak here. Snad se někdy taky prokopu 🙂
nooo uvidíme mišelin někam zmizel a zbytek…. je kombo
nooo uvidíme mišelin někam zmizel a zbytek…. je kombo hodnocení přínosnosti hodnotnosti a výkonnosti zahulíme uvidíme soudluzi 😉
Mišelína naštvalo že nejsem runner a neposlal jsem mu
Mišelína naštvalo že nejsem runner a neposlal jsem mu fotku. Asi si dává pauzu.
VW zacina masovou vyrobu elektroaut. Vsichni se jim tu smejou
VW zacina masovou vyrobu elektroaut. Vsichni se jim tu smejou ale zapominate na jedno. Tesla ma sice naskok ale porad pali penize kdezto VW je ziskovej a ma obrovske prostredky kjtere do toho muze investovat.
„uklízecí“ svátek nazývaný umuganda? Rwanda to je
„uklízecí“ svátek nazývaný umuganda? Rwanda to je rachot 😉
https://www.e15.cz/magazin/rwanda-zeme-bez-odpadku-korupce-a-zlocinu-1284875
2019 novým standartem eletrické motorky jako taxi 😉
https://koreni.nova.cz/ 07.09.2019
„Muze“ je velký pán, ale „Chce“ je ešte väčší
„Muze“ je velký pán, ale „Chce“ je ešte väčší 🙂
Otázka je, že či sa tam taký vobec nachádza.
To je pravda, že VW je ziskový, ale ne na EVs. Tam pálí
To je pravda, že VW je ziskový, ale ne na EVs. Tam pálí peníze mnohem více než Tesla. Prakticky všichni klasičtí výrobci přiznávají, že EV je pro ně ztrátový business. Ti šťastnější jako Hyundai mluví o kladné nule. To mluvíme o hrubém zisku. Čistý je ztrátový pro všechny a všechno se financuje z prodejů spalováků. Jedině Tesla má na svých autech 20% hrubý zisk.
Hrubý zisk je zisk před zdaněním. Tesla má ho*** a ne
Hrubý zisk je zisk před zdaněním. Tesla má ho*** a ne hrubý zisk.
Jojo. A třeba tohle
Jojo. A třeba tohle https://qz.com/1703260/teslas-model-3-may-never-catch-up-to-the-nissan-leaf/
Spíš jste asi myslel marži než hrubý zisk.
Spíš jste asi myslel marži než hrubý zisk.
Ano. Gross margin. Díky
Ano. Gross margin. Díky
Já jim to brečení, že nemají zisk nevěřím. Ano,
Já jim to brečení, že nemají zisk nevěřím. Ano, chápu, že když udělají několik miliard investici a podělí to 30 tisíci auty, tak jim to tak vychází 🙂
A dokud to u nich ta výroba bude probíhat jen jako apendix
A dokud to u nich ta výroba bude probíhat jen jako apendix mající za cíl pouze splnit emisní normy, tak to jiné nebude.
off
VW se jako poslední připojil k retro vlně a ukázal
off
VW se jako poslední připojil k retro vlně a ukázal protoyp starýho brouka se střevama z e-Upu.
https://electrek.co/2019/09/05/vw-electric-conversion-classic-beetles-first-prototype/
Ale to je super. A koupite si ho? Me by se docela libil.
Ale to je super. A koupite si ho? Me by se docela libil.
Až skoro za rok? To je děsná doba ještě. To budu tady na
Až skoro za rok? To je děsná doba ještě. To budu tady na fóru k smíchu. A asi právem. Jdu to radši zapít zeleným čajem.
Ale kdepak. V Listopadu spustí továrnu ve Cvikově a v
Ale kdepak. V Listopadu spustí továrnu ve Cvikově a v létě začnou dodávat a pak všechny převálcujou.
Tesla sice spustí továrnu v Číně v Řijnu a v Lednu začnou dodávat a někdy v druhé polovině příštího roku začne tahle globálně nejprodávanější EV automobilka s výrobou SUV, ale jak by tohle mohlo mít vliv?
Já už tomu nerozumím. Pokud ale Tesle nedojdou peníze.
Já už tomu nerozumím. Pokud ale Tesle nedojdou peníze.
Ty nerozumiš ničemu a proto plácáš jen hovadiny.
Ty nerozumiš ničemu a proto plácáš jen hovadiny.
To je legrace co.
To je legrace co.
Naopak je to vopruz.
Naopak je to vopruz.
Tak si to tak neberte.
Tak si to tak neberte.
To řekni ostatním.
To řekni ostatním.
jo přesně jak píše vykuk, co se do toho sreš když tomu
jo přesně jak píše vykuk, co se do toho sreš když tomu ouno rozumíš, plácáš akorát dezinformace, kolik ti vůbec je let? a vzdelání? mělo by to být v záhlaví povině
To říká ten pravej.
To říká ten pravej.
musíš víc studovat, mín kecat víc myslet. pokud máš
musíš víc studovat, mín kecat víc myslet. pokud máš dostatečně výkonný procesor chybí ti ty informace. začni studijem veškerých vydaných článku na hybrid.cz od roku 2012 doted. Pak už zbejva jen vyřešit system zpracování tech informací 😉
Lol, nejvetsi retard na foru tady mele o vzdelani.
Lol, nejvetsi retard na foru tady mele o vzdelani.
Proč by ji docházeli peníze, když mají na kontě 5,5
Proč by ji docházeli peníze, když mají na kontě 5,5 miliardy dolarů cash, což je nejvíce v historii firmy.
Ono je něco jiného Cash at end of period 5,4 mld. a Free
Ono je něco jiného Cash at end of period 5,4 mld. a Free Cash Flow 1.4 mld.
To bylo furt řevu že s nástupem elektroaut přijdou
To bylo furt řevu že s nástupem elektroaut přijdou dělňasové o práci a tady jich má hnedle 8000 práci.
Presne. To se rika vzdycky a je to hloupost.
Presne. To se rika vzdycky a je to hloupost.
Cvikov je celkem malá vesnička u České Lípy. Že by tam
Cvikov je celkem malá vesnička u České Lípy. Že by tam měl VW fabriku?
Nemyslel autor na německé straně Zwickau? A je to pořád ta firmička Lidovývágen co má sídlo na Vlčím Hradě? (dříve Wolfsburg)?…:):)
Co to je za blbost překládat zeměpisné názvy…
Paříži taky říkáž Paris a Vídni Wien?!
Paříži taky říkáž Paris a Vídni Wien?!
Už vidím nějakýho skopčáka jak místo Prag říka Praha
Už vidím nějakýho skopčáka jak místo Prag říka Praha a místo Carls Bad Karlovy Vary. Ha ha ha :))))
Souhlasím s Vámi. Možná kromě těch co se učí česky.
Souhlasím s Vámi. Možná kromě těch co se učí česky.
nemám problém říkat cizincům ať říkají Praha…
nemám problém říkat cizincům ať říkají Praha… nevím proč by to měli komolit… 🙂
Řekněte Italovi, že jedete do Benátek… , tak proč by nemohl říct Ital Praha…:)
Prostě, zeměpisný názvy a jména lidí se nepřekládají.
Jó tady na diskuzi je to samej Ital a cizozemec… :))))
Jó tady na diskuzi je to samej Ital a cizozemec… :))))
tož říkám Vídni Vídeň a Paříži Paříž, ale
tož říkám Vídni Vídeň a Paříži Paříž, ale nepíšu o tom články.
Mj. máme mezinárodní autodopravu a vím jaké problémy jsou když se zeměpisné názvy překládají. Při jednáních používám zásadně originální názvy a třeba v textech je uvedu v závorce, když se jedná třeba o tu Paříž a to snad není žádný problém. Jinak některým překladům byste asi dost zasmál… 🙂 každopádně to vnáší zmatek do komunikace.
99 % lidí nemá autodopravu 🙂
99 % lidí nemá autodopravu 🙂
germánský cvikov normálka asi tam rádi furt cvičí
germánský cvikov normálka asi tam rádi furt cvičí ;))
https://www.google.cz/maps/place/Cvikov,+N%C4%9Bmecko/@50.7272223,12.3470666,11z/data=!4m13!1m7!3m6!1s0x47a72c564a4c3cc3:0x421b1cb4288b3b0!2sCvikov,+N%C4%9Bmecko!3b1!8m2!3d50.7102169!4d12.4733725!3m4!1s0x47a72c564a4c3cc3:0x421b1cb4288b3b0!8m2!3d50.7102169!4d12.4733725
to je odveta za válečnýho napadení čezka germánskem… Liberec (německy Reichenberg)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Liberec
Historicky jsme tak dlouho spolu, že například ve
Historicky jsme tak dlouho spolu, že například ve středověku to bylo běžné, nešlo ale o překlad, ale o ustálené názvosloví. Další zajímavá okolnost je ta, že na území dnešního Německa, hlavně ve východní a severní části, žili Slované (Lužičtí Srbové), takže názvy mohly být původně České (Slovanské) a pak se teprve poněmčovalo. Ergo Cvikov klidně může být původní název. Dresden – Drážďany (čím se tam dráždili?), Rujana – Rügen, Leipzig – Lipsko, Regensburg – Řezno… Je tam toho dost a dost.
P.S. Německá kultura se dost proměňuje, díval jsem se na nové zfilmování Bratří Grimmů a byl jsem překvapený, že v pohádkách hrají slovanské typy, Rom, černoch případně Arab.
tak to máte pravdu. Nic to bohužel neřeší s vypovídací
tak to máte pravdu. Nic to bohužel neřeší s vypovídací a informační hodnotou článku.
Např. dle jiného článku má být ve Svinoústí konference o energetice. Kde to místo najdete? Jak se tam dostanete bez encyklopedie? (je to v PL Swinouscie). Ono přeložit se dá téměř vše, ale v z informační zprávy se stává chaos.
Mj. dělají to i jiné národy, třeba v Německu jedete až k hranicím směr CZ Reichenberg, který se za čárou promění v Liberec. V Hrádku se pak Němec diví a neví kam jet… Jsou takhle s předklady i Google mapy, ale překládají jen něco, něco nechávají v originálech a pak se v tom vyznej…
Pravda. Chtělo by to mít alespoň trochu ohled a uvést na
Pravda. Chtělo by to mít alespoň trochu ohled a uvést na hranicích na cedulích obousměrně oba názvy. V mapách nápodobně.
Dízlblejt…
Dízlblejt…
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/emisni-skandal-volkswagenu.K38056
…zapomenut! jede se dál 🙂 … teda alespon na autokokotfóru ;)))))
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemci-obraci-po-nejnovejsim-testu-tvrdi-ze-diesely-dokonce-vzduch-cisti
Čoveče nedávejte jsem teď pesimistický zprávy. Nebo se z
Čoveče nedávejte jsem teď pesimistický zprávy. Nebo se z toho opravdu pobliju.
Franto, STS Chojkovice Brod, ten článek o čištění
Franto, STS Chojkovice Brod, ten článek o čištění vzduchu je totání je paskvil. Když jsem se v tom smšru na iDnes vyjádřil, tak mě smazali. Přikládám mojí reakci, ale neprošlo mi to:
Dobrý den,
mám na Vás kontakt. Tak se na Vás obracím, protože reakce na smazaný
příspěvek mi délkou nestačila.
Tedy ohledně mého naposledy smazaného příspěvku. Článek, o kterém
tvrdím, že je, pravda poněkud neurvale, výblitek se dá také označit za
podvod a manipulaci. Proč? K objektivní žurnalistice má hodně daleko.
Tvrdit, že naftové motory čistí vzduch je za hranou nejen slušnosti, ale
jde o hrubé lhaní.
Rozpory v článku a v originále:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemci-obraci-po-nejnovejsim-testu-tvrdi-ze-diesely-dokonce-vzduch-cisti/
https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/werkstatt/dieselabgase-partikelmessungen-im-realbetrieb/
1) V celém článku, jeho těle, není zmínka o tom, že se jedná o měření
pevných částic a ničeho jiného, zatímco v originále je toto téma jasně
dané. Jen na konci ve grafech, tam je tato skutečnost zřejmá. Čtenář
tedy celou dobu čte o něčem, a neví o čem. Vlastní text má nulovou
vypovídací hodnotu.
2) V původním článku jsou uvedené hodnoty PN na několik místech a je i
uvedená referenční hodnota 10 000 PN/cm3 – Stuttgart. To se dá považovat
za referenční hodnotu, ale ne za čistý vzduch. Tím městské prostředí
rozhodně není a to ani tehdy, když jsou rozptylové podmínky dobré.
3) Původní článek se zaměřuje na jeden aspekt a vlastně říká, že
problémy se znečištěním jsou v dopravě všude a dělat z dieselů obětního
beránka je trochu nefér. Článek v Českém hodně volném, překladu, vyznívá
ale v konotacích dost jinak.
Už originální článek zavání poněkud manipulací, ale kam to dotáhl váš
kolega Petr Prokopec na Autoforum.cz, to je opravdu asi tak něco, jako
doporučovat lidem s astma, ať se jdou nadýchat čerstvého kyslíku na I.P.
Pavlova, protože tam je na magistrále největší provoz, tam bude vzduch
určitě nejčistší. Nebo tvrdit, že lidé s nemocemi dýchacích cest
nepotřebují ozdravnou léčbu na horách, že stačí žít ve městě, někde kde
je hustý provoz, protože diesely vzduch vyčistí.
Je mi celkem jedno, jestli mi smazaný příspěvek vrátíte nebo ne, ale
prosím domluvte kolegovi. Tohle není žurnalistika, tohle je
dezinformační bulvár.
Děkuji předem…
Docela mě zajímá, jaké budou na to tohle auto ohlasy. Toto
Docela mě zajímá, jaké budou na to tohle auto ohlasy. Toto už není nějaká Potěmkinova vesnice typu 30 000 Golf-E ročně. Došlo na lámání chleba a mě zajímá, jak se to bude vyvíjet.
Takže 4 roky jim bude trvat zvýšit výrobu z 300.000ks na
Takže 4 roky jim bude trvat zvýšit výrobu z 300.000ks na 330.000ks. Podle mě je to pořad ten stejný natahowagen ! Od té doby co vedení Škodovky řeklo že vyrobí jen tolik BEV kolik bude nezbytné nutné jim nevěřím vůbec nic. To bylo pořad řečí jak zaplaví trh elektroautama a oni ještě v roce 2021 budou vyrábět tolik co Tesla zvládne vyrobit ve stanu! VW – u mě si neškrtnou. Bohužel jejich hlavními odběratele jsou korporátní zákazníci a tam to zase bude o tom kolik komu do kapsy.
No já jsem tady předvídal tsunami id3 a koukám že z toho
No já jsem tady předvídal tsunami id3 a koukám že z toho bude prd. Teď se mi tady na fóru budou všichni smát. Ale pořád si myslím že sice to bude chvíli trvat že až to Volkswagen rozjede takže to bude maso.
Kdyby ji vyráběli 300 tis. ročně za cenu 1 mil. tak to
Kdyby ji vyráběli 300 tis. ročně za cenu 1 mil. tak to nejsou schopni prodat, protože příští rok začínají vyrábět všichni. Hladový trh na auta za 1 mil. prostě není, je to krásně vidět na příkladech, kdy bez dotace poklesly prodej až na čtvrtinu. Prostě lidi to chtějí v cenách spalovacích aut, jak to nastavilo Norsko.
Nedávno jsem se bavil s taxikářem o EV, říkal, že by musel mít Teslu (má nájezd 80-90 tis. ročně) a to se nikdy nezaplatí. Takže jezdí taxi s Citroenem C5, modelem, které se vyráběly do roku 2005 (prý držáky). Dá za auto cca 25 tis., udělá na začátku nejzákladnější údržbu, rozvody a olej za 20 tis. a pak jezdí. Po roce to prodá za co koupil, koupí další a tak pořád dokola. V podstatě platí jen výměny oleje a palivo. Pravda rozměrově spolu s rozumnou cenou se auto vhodné pro taxi zatím nedělá.
Ad1 VW možná zaplaví svět svými BEV, ale bude mu to trvat
Ad1 VW možná zaplaví svět svými BEV, ale bude mu to trvat minimálně 10-15 let! Tj. Někdy od roku 2015 ( kdy začlo být jasné, že jim Tesla začala šlapat na kuří oko a navíc problém s emisemi…) až do roku 2030 kdy začnou dodávat ročně na trh 1mil. a víc BEV. Dřív to nebude! V roce 2025 bude výroba tak max na 500tis. ks.
AD2 BEV za cenu spalovaku bude během několika málo let. BEV půjdou postupně dolů a ropaci zdraží. Podobně jako to udělali v Norsku. Pak to půjde docela rychle a z 2% podílu na trhu bude během 2-3 let 20% a během dalších 2-3 let 50%
Všude jinde bude podíl určitě 5x vyšší než u nás.
Všude jinde bude podíl určitě 5x vyšší než u nás. Cena aut bude ještě dlouho vysoká, už to tady kritizujeme několik let a mimo kapacity baterií se nic nezměnilo.
Naše taxi Hyundai Ioniq 28kWh najednou ročně 90 tkm a
Naše taxi Hyundai Ioniq 28kWh najednou ročně 90 tkm a nemají problém s dojezdovou vzdáleností nebo rychlostí nabíjení. Nez řidič vybije po městě baterii, stejně sám potřebuje pauzu a v té si opět nabije. Určitě není na taxi vhodná Tesla, právě naopak. Servis a provozní náklady jsou mnohem vyšší.