Koncept značky CUPRA je poháněn dvěma elektromotory – jedním vpředu a jedním vzadu – o celkovém nejvyšším výkonu 225 kW. Staví na platformě MEB koncernu Volkswagen.
foto: CUPRA
Po představení studie CUPRA Formentor Concept v první polovině letošního roku činí CUPRA další krok k realizaci své vize elektrifikovaných sportovních výkonů. Nová studie nese označení CUPRA Tavascan Concept.
CUPRA Tavascan Concept je prvním silničním modelem značky CUPRA se 100% elektrickým pohonem. Ve svých tvarech kombinuje siluetu čtyřdveřového crossoveru s robustním vzhledem SUV a elegancí sportovního kupé. Odvážné proporce jsou umocněny elektrickým srdcem s nulovými emisemi.
foto: Cupra
CUPRA Tavascan Concept přebírá své označení od obce v Pyrenejích, která je jedinečná svou polohou v ohromující krajině s překrásnou okolní přírodou. „Kromě modelu CUPRA Formentor, který bude uveden na trh v roce 2020 společně s dvěma dalšími vysokovýkonnými externě nabíjitelnými hybridními modely, jsme již prokázali naše technické know-how vývojem prvního 100% elektricky poháněného závodního cestovního vozu na světě, jímž je CUPRA e-Racer. Představením koncepčního elektromobilu CUPRA Tavascan přenášíme tuto vizi na silnice a dokazujeme, že sportovní výkony mohou být elektrifikovány,“ řekl předseda představenstva značky CUPRA Wayne Griffiths.
Design přídě zvýrazňuje elektrický charakter. Nízko umístěné, osvětlené logo CUPRA je naprosto výjimečným prvkem, který přitahuje pozornost. Všechny otvory pro přívod vzduchu a aerodynamické prvky důsledně plní svou funkci, ať se jedná o zvyšování hospodárnosti, usměrňování proudícího vzduchu kolem karoserie nebo chlazení sady akumulátorů.
foto: Cupra
Aerodynamika je zásadní součástí designu nového koncepčního vozu CUPRA. Podběhy kol vyplňují 22“ kola z lehké slitiny v turbínovém designu, který optimalizuje proudění vzduchu. SUV ve stylu kupé může díky tomu jezdit s minimálními odpory.
Difuzor na zádi je dalším funkčním aerodynamickým komponentem. Zároveň však vyvolává emoce, spojené s mimořádnými sportovními výkony. Celkový dojem umocňují elegantní zadní svítilny v celé šířce karoserie s integrovaným logem CUPRA.
foto: Cupra
CUPRA Tavascan Electric Concept zaujme také svým lakem s efektem roztaveného kovu. Speciálně namíchaný odstín zvýrazňuje vnější design. Expresivní vzhled završují detaily z uhlíkového kompozitu a mědi.
Tichý interiér
Dekorační osvětlení LED s rozptýleným světlem přivítá cestující při každém otevření dveří. Po usednutí obklopuje cestující emocionálně nabitý interiér s kontrastem mezi kůží, uhlíkovými kompozity a umělou kůží Alcantara.
Výrazně prostorově tvarovaná anatomická sedadla čalouněná kůží spojují skvělý estetický dojem s vynikající funkčností, komfortem i bezpečností. Přístrojová deska s motivem křídla se vznáší nad přední částí interiéru.
foto: Cupra
Svým řešením usnadňuje řidiči soustředit se na řízení a zároveň zesiluje pocit mimořádné prostornosti. Středem pozornosti je osoba za volantem. Veškeré potřebné informace jí poskytuje digitální panel sdružených přístrojů s 12,3“ displejem, doplněný 13“ displejem informačního a zábavního systému.
Interiér studie se dokáže přizpůsobovat měnícím se požadavkům a situacím. Větší displej se může v případě potřeby natočit směrem ke spolujezdci vpředu. Cestující mohou maximálně využívat vnitřní prostor vozidla i díky důmyslnému rozmístění reproduktorů a konektivitě pro chytré telefony.
Mimořádné sportovní výkony
Čtyřdveřový crossover ve stylu kupé kombinuje vzhled SUV s elegancí sportovního kupé. Vytříbené estetice se však vyrovná také provozními vlastnostmi. CUPRA Tavascan Electric Concept poskytuje sportovní výkony, dynamiku a snadnou ovladatelnost, kterou zákazníci požadují.
Za atraktivním vnějším designem se skrývá vyspělý elektrický pohon, který je zdrojem potěšení z jízdy, po němž touží každý řidič, doprovázeným mimořádně tichým a hospodárným provozem.
Dva elektromotory – jeden na přední nápravě, druhý na zadní nápravě – přenášejí na všechna kola nejvyšší celkový výkon 225 kW. CUPRA Tavascan Electric Concept zrychlí z klidu na 100 km/h za méně než 6,5 sekundy.
Avšak rychlost při jízdě přímým směrem je jen jedním aspektem tohoto výjimečného automobilu. Koncepční vůz je vybaven sadou lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 77 kWh, která postačuje k ujetí až 450 kilometrů na jedno nabití podle přísné zkušební metodiky WLTP.
Konstrukce vozidla vychází z platformy MEB koncernu Volkswagen. Uložení akumulátorů pod podlahou koncepčního vozu zaručuje nízké těžiště, které umožňuje opravdu dynamickou jízdu.
CUPRA Tavascan Electric Concept je ztělesněním budoucnosti značky CUPRA. Studie bude představena ve světové premiéře na letošním mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.
No fuj, to je hnus.
Takže průměrně krásný elektromobil
No fuj, to je hnus.
Takže průměrně krásný elektromobil 😀
To je nějaká soutěž mezi automobilkami? Že to musí uživatele co nejvíc sr*t a co nejhnusněji vypadat?
Středový tunel se prý dělá z důvodů bezpečnosti, je to
Středový tunel se prý dělá z důvodů bezpečnosti, je to prostor pro deformační zónu.
Cim vice konkurence, tim lepe pro zakazniky. Go, VW go!
Cim vice konkurence, tim lepe pro zakazniky. Go, VW go!
je to sice brutální offtopic, ale nemohl jsem si pomoci:
je to sice brutální offtopic, ale nemohl jsem si pomoci: Bjorn právě uskutečnil několik testů nového Leafu e+ s 62kWh baterií a skutečně se jen potvrdilo jací břídilové u Nissanu velí. I s takto velkou baterií vůz stále trpí rapidgate, ne tak brutální jako 40kWh verze, ale stále je to hodně znát. Bjorn měl během testování smůlu, že u propagovaných 100kW CHAdeMO stanic (bylo to ABB a Delta) narazil pouze na 125A konektory, takže nemohl změřit maximální rychlost dobíjení. Nicméně další youtuber otestoval, že maximální nabíjecí výkon je pouze 55kW a tento se drží zhruba do 50% SoC než začne klesat. Samozřejmě se musí začít se studenou baterií, při zahřáté baterii nad 45°C už jede pouze 25kW a méně. Nebýt toho Bjorn vůz velmi chválí.
Máte absolutně pravdu. Ale je pravda že se to více začne
Máte absolutně pravdu. Ale je pravda že se to více začne projevovat až po 400km. Ale chybějící TMS je hloupost.
Nechápu, proč neudělali jednoduché chlazení, když s tím
Nechápu, proč neudělali jednoduché chlazení, když s tím mají pozitivní zkušenosti v e-NV200. Všichni výrobci se shodli na marketingových cenách, tedy běžné auto s 60+ kWh baterií stojí od 1.2 mil, s menší baterií stojí 1.1 mil., tak se alespoň nemusíme rozhodovat podle ceny 🙂 Dříve byly za ty ceny luxusní auta, to nás ta elektromobilita posunula vpřed.
Odpověď je jasná, protože nechtěli. Jde o spotřební
Odpověď je jasná, protože nechtěli. Jde o spotřební zboží a to má fungovat po dobu záruky. Pak si zákazník koupí další nové :))
Ano stačí jen ventilátorek a je to v pohodě (např. Ioniq).
Jednoduché, ale max. účinné je použití klimatizace vozu pro chlazení baterii, které mají trojčata MiEV, iOn, Zero (jen se přepne asi klapkou klima z kabiny na baterie a chladí to super – vyzkoušeno několikrát na 900km při 130(135)km/hod. a rychlonabíjení co 50km.
Tak to mas i Prius Plugin, aspon tedy prvni generace.
Tak to mas i Prius Plugin, aspon tedy prvni generace.
Tak první co mě napadlo, nešlo by si tam to chlazení
Tak první co mě napadlo, nešlo by si tam to chlazení dodělat? To už někoho muselo napadnout přede mnou a napdlo 🙂 Tedy v Čechách bych se nebál, že se toho nějaká firma nechytne a ani to nebudete muset dělat sami.
A předpokládám, že by šlo ten hack ještě trochu
A předpokládám, že by šlo ten hack ještě trochu posunout a poslat tam ten studený vzduch nějakou hadící napojenou rovnou na klimatizaci, aby si kvůli tomu člověk nemusel přechladit celé auto…
Jezisi, to jsou takovy marketingovy blitky.
Jezisi, to jsou takovy marketingovy blitky.
Ne. Jsou to plody tvrde driny inzenyru, i tech z VW. A ja jsem
Ne. Jsou to plody tvrde driny inzenyru, i tech z VW. A ja jsem moc rad ze dochazi na ma slova.
Na rozdil od id3 je dle mne takove sympaticke. Dovedl bych si
Na rozdil od id3 je dle mne takove sympaticke. Dovedl bych si ho predstavit prohanet/pouzivat. Cena bude jiste pobliz ítronu.
Ale ten big stredovy tunel fakt nechapu, i kdyz ho v L. mam ťaky 🙁
Ohromnej středovej tunel do kterého mi naráží pravé
Ohromnej středovej tunel do kterého mi naráží pravé koleno je i v malé Koně. Taky to nechápu.
K nepochopení je toho tolik.
K nepochopení je toho tolik.
Protoze ho maji i v Teslach tak je to jedine spravne reseni a
Protoze ho maji i v Teslach tak je to jedine spravne reseni a tak to musi byt, ne? /s
Jasně do malýho auta dám tunel jako kráva protože ho má
Jasně do malýho auta dám tunel jako kráva protože ho má taky prostorná Tezla. Jo ta tvoje pošahaná zamnidrákovaná logika nikdy nezklame.
Nadech, vydech a az ti prestane stoupat para z usi, tak koukni
Nadech, vydech a az ti prestane stoupat para z usi, tak koukni na posledni dva znaky…
EDIT: jinak souhlas, v te Kone je to naprosto zhovadile (a to nejsem nijak dlouhonohy).
V poho. Poslední 2 znaky mi vůbec nic neříkaj. Nejsem ani
V poho. Poslední 2 znaky mi vůbec nic neříkaj. Nejsem ani IT guru, ani geek od dálnopisu.
iD3 maketa má teda solidní středovej
iD3 maketa má teda solidní středovej tunel.
https://www.youtube.com/watch?v=br6oseC_7a0&feature=youtu.be&t=80