Na konferenci Connecting Europe v estonském Tallinu byla oznámena dohoda dvou velkých evropských prozovovatelů nabíjecích stanic. Chtějí propojit své sítě a vytvořit panevropské pokrytí.
foto: Connecting Europe
Zatímco Tesla už léta buduje svou jednotnou síť nabíječek Supercharger, a to jak doma v USA, tak i Evropě a dalších regionech, v Evropě vznikají nejrůznější konkurenční regionální, národní i nadnárodní sítě nabíječek pro elektroauta.
Není divu, že právě síť Tesla Supercharger, jejíž nejnovější evropská stanice byla mimochodem v sobotu otevřena v Praze, považují mnozí za hlavní konkurenční výhodu proti německým a japonským automobilkám.
Na konferenci Connecting Europe v estonském Tallinu aktuálně oznámily záměr propojit své nabíjecí sítě finské Fortum a nizozemské Allego. Fortum asi zná málokdo, ovšem o Allego jsme psali v souvislosti s budováním evropské sítě ultra-nabíječek a nabíjecích stanicí u benzinek Shell.
I samotný šéf Allego Anja van Niersen k uzavření dohody řekl, že „současná evropská síť nabíječek pro elektroauta je fragmentovaná“. Díky tomu jsou přeshraniční a dálkové cesty pro řidiče obtížné.
Spojením sil dosáhnou Fortum a Allego právě zjednodušení těchto cest a poskytnou jednotné služby v celé Evropě.
Takova průmyslová 3x64A zasuvka muze dodavat 44kW ovšem
Takova průmyslová 3x64A zasuvka muze dodavat 44kW ovšem každý měděný lanko musí mít 6mm !!
A když už si uvědomíš kraviny cos napsal Leodendula!! tak ty příspěvky po sobě alespon smaž!! A ne že je necháš být jak vodpadky v lese co ti vodpadly vod huby, aby obtěžovaly, kazili povědomí a mystifikovaly další návštěvníky !! To ses za tu dobu ješte nenaučil používat klávesu DELETE bo co??
Tak to pridej. Pri dlouhodobejsim pripojeni potrebujes pro 63A
Tak to pridej. Pri dlouhodobejsim pripojeni potrebujes pro 63A aspon 10 mm2.
elektrika.cz/jisteni-kabelu
Tu si to muzes vypocitat.
nj moje chyba zapoměl jsem tam připsat „průměr“ 6mm…
nj moje chyba zapoměl jsem tam připsat „průměr“ 6mm… kerej používám automaticky 😉 Trapný Průřez se prostému občanovi blbě měří i představuje… to používají jen elektrikáři aby mohli zákazníka voblbnout, zahrát si na machry a nenahraditelný a tím měli práci a drbání 😉 Průměr se měří snadno šuplérou ! :))
x-idea.cz/prurez-vodicu-dle-proudu/
… ale mam tady jen dráty, u lanka je potřeba trochu průměru vodvoka přihodit 😉 každopádně dík
Já bych to taky dimenzoval spíš na cyky 5×10.
Já bych to taky dimenzoval spíš na cyky 5×10.
Az vytahnes honiska z vyfuku nejblizsi Tesly, tak si vsimni,
Az vytahnes honiska z vyfuku nejblizsi Tesly, tak si vsimni, ze prispevek, na ktery nekdo odpovedel, se editovat neda…
ale ja nesu tak blbýýý jak ty myslet 🙂 ja vědět že
ale ja nesu tak blbýýý jak ty myslet 🙂 ja vědět že když další příspěvek tak pak už nedat smazat. Ale on uznal chybu v jednom svým příspevku, ale ty další kde psal ty samy kraviny nechal být 🙂 Já být u toho ja sledovat 😉 Každopádně se na titulce nenecháváji kraviny typu 3x63A = 75kW echt v roce 2017!! ;))
Takova 3x63A zasuvka muze dodavat 75kW. Takze 75% za 60 minut.
Takova 3x63A zasuvka muze dodavat 75kW. Takze 75% za 60 minut. Vetsina EV ma baterku pod 40kWh, takze by to uplne stacilo. Kdyz jsem psal o milionech 5-ti koliku, tak se jedna hlavne o 3x16A nebo 3x32A. I tak se da s tim slusne nabijet a jezdit. Porad lepsi nez usmolenych 1x16A.
Edit:mela byt odpoved na prispevek dole.
3x63A zásuvka vám i komukoliv jinému dá nominálně 43kW
3x63A zásuvka vám i komukoliv jinému dá nominálně 43kW nikoliv 75kW. Výkon můžete počítat fázově 3x230Vx63A nebo sdruženě 400Vx63Axodmocnina ze tří.
Jo mate recht, omlouvam se za chybku.
Jo mate recht, omlouvam se za chybku.
Díky elektromobilům se blíží doba lithiová a
Díky elektromobilům se blíží doba lithiová a kobaltová
Tiskové agentury nyní informují, že o dlouhodobé dodávky kobaltu má zájem například jedna z největších automobilových korporací Volkswagen, pod jejíž křídla patří i Škoda Auto
connect.zive.cz/bleskovky/diky-elektromobilum-se-blizi-doba-lithiova-a-kobaltova/sc-321-a-189693/default.aspx
Vsechny spalovaci motory v autech potrebuji platinu do
Vsechny spalovaci motory v autech potrebuji platinu do katalyzatoru. Je zajimave, ze se petrolheadi nestaraji radeji o dostupnost platiny pro ty sve rakoviny. ne, oni radeji prudi proti EV.
Kdyby automobilky mely snahu, tak budou montovat 3-fazove
Kdyby automobilky mely snahu, tak budou montovat 3-fazove nabijeni z bezneho cerveneho 5-ti koliku a je vymalovano. Takova nabijecka je vlastne skoro zadarmo a v Evrope je jich nekolik milionu. Ale asi ta snaha chybi.
Ako dlho by sa nabijala 100 kWh bateria z takej zasuvky napr.
Ako dlho by sa nabijala 100 kWh bateria z takej zasuvky napr. na 80%?
Takova 3x63A zasuvka muze dodavat 75kW. Takze 75% za 60 minut.
Takova 3x63A zasuvka muze dodavat 75kW. Takze 75% za 60 minut. Vetsina EV ma baterku pod 40kWh, takze by to uplne stacilo. Kdyz jsem psal o milionech 5-ti koliku, tak se jedna hlavne o 3x16A nebo 3x32A. I tak se da s tim slusne nabijet a jezdit. Porad lepsi nez usmolenych 1x16A.
Takova 3x64Ax240V zasuvka muze dodavat 44kW ;))
Takova 3x64Ax240V zasuvka muze dodavat 44kW ;))
Prakticky lze jistič trvale přetížit o 10 % a krátkodobě
Prakticky lze jistič trvale přetížit o 10 % a krátkodobě (několik hodin, cca 3) i o 15 %. Při přetížení o 30 % by měl ten jistič vypnout do hodiny. Trvalé přetížení znamená navýšení skoro na 50 kW, to využitelné zhruba tříhodinové asi na 52 kW. Tento jistič určitě stačí pro 50 kW rychlonabíječky.
Celé je to o přístupu automobilek. Buď klasickém
Celé je to o přístupu automobilek. Buď klasickém spalovacím = domácí nabíjení 1f 16A 230V 3,6 kW, doplněném obvykle o rychlonabíjecí zásuvku CHAdeMO či COMBO CCS 50 kW. Jste tedy závislí na rychlé infrastruktuře nebo si holt počkáte. U malého Ionu 4,5 hodiny z 0 do plna oproti CHAdeMO 15-20 minut z 0 na 80%.
Nebo nezávislém elektromobilním, kdy si auto veze v kufru u motoru silnou palubní nabíječku. Pak sice nemá rychlonabíjení, ale zbaští každý červený pětikolík až po ty průmyslové. Od 11 až po 43 kW výkonu. Smart ED 11 nebo 22. Tesla 11 nebo 16,5 nebo 22. Renault ZOE 22 nebo 43, vždy záleží na verzi auta. Pro jejich majitele má smysl uzavřený celoevropský klub poskytovatelů třífázových zásuvek. Jako majitel nemovitosti ji dáte ostatním projíždějícím k dispozici zdarma a užíváte si téhož. Pak se Vám dostane přístupu k jejich mapě. A brázdíte Evropu za cenu, kterou u Vás doma nabijí jiní.
„celoevropský klub poskytovatelů třífázových zásuvek“ –
„celoevropský klub poskytovatelů třífázových zásuvek“ – tak nevím proč, vzpomněl jsem si na FidoNet… :-)))
Uz jsem to psal nahore, sorry, udelal jsem chybicku faktor
Uz jsem to psal nahore, sorry, udelal jsem chybicku faktor 1,73.
U 32A 5ti klacku tak 8 hodin
U 32A 5ti klacku tak 8 hodin
3*32A*400V = 38 kW. 80 kWh mate za 2,x hodiny.
3*32A*400V = 38 kW. 80 kWh mate za 2,x hodiny.
ee
3*32A*240V = 22 kW !! ;))
ee
3*32A*240V = 22 kW !! ;))
kcc-hho.webnode.cz/supercharger/dobijeci-stanice/
kcc-hho.webnode.cz/supercharger/dobijeci-stanice/
Nemyslíte snad:
√3*400V*32A*cosφ (cosφ odhadem asi 0,9
Nemyslíte snad:
√3*400V*32A*cosφ (cosφ odhadem asi 0,9 ??)
√3*400V*32A*0.9=19953,22 W (19,9kW)
U 3f výkonu neze počítat 1f výkon krát 3, ale jako odmocninu ze tří, protože nejdou všechny tři fáze naráz. Jsou vůči sobě o 120° posunuty.
Mate naprostou pravdu. uz jsem to nejmene 2x napsal. Sorry,
Mate naprostou pravdu. uz jsem to nejmene 2x napsal. Sorry, psal jsem hlouposti, i kdyz jsem to mel na VS. Chybicky se vloudi, obzvlast kdyz to je multitasking…
Pro zajímavost
Při Us=400V a I=32A s účiníkem cosφ=0,9
Pro zajímavost
Při Us=400V a I=32A s účiníkem cosφ=0,9 proteče obvodem
Činný výkon P(W):
P=√3*Us*I*cosφ
P=√3*400V*32A*0.9
P=19,9kW
Zdánlivý výkon Ps(VA):
Ps=√3*Us*I
Ps=√3*400V*32A
Ps=22,1kVA
Jalový výkon Pq (VAr):
Pq²=Ps²-P²
Pq²=22,1²-19,6²
Pq=9,6kVAr
Pro výpočet 1f výkonu se sdružené napětí Us=400V, nahradí fázovým napětím Uf=230V. A vynechá se odmocnina √3. Jinak vzorečky platí i zde.
Sorry překlep Pq²=22,1²-19,9² , výpočet sedí.
Sorry překlep Pq²=22,1²-19,9² , výpočet sedí.
Palubni nabijeckou 17kW nabiju z nuly na 90% za necelych 6h.
Palubni nabijeckou 17kW nabiju z nuly na 90% za necelych 6h.
Tesla má palubní nabíječku 22 kW nebo ne?
Tesla má palubní nabíječku 22 kW nebo ne?
To maji jen stare Tesly s dual chargerem. Nove maji vsechny
To maji jen stare Tesly s dual chargerem. Nove maji vsechny 17.5kW pokud se nepletu
Aha, já vycházel z Wiki, škoda nevyužít plných 3x32A,
Aha, já vycházel z Wiki, škoda nevyužít plných 3x32A, někdy se to hodí, ale i 17.5 je OK.
„….it allows charging at up to 19.2 kW in North America and 22 kW in Europe“
tyoe bloumáš tady už dost dlouho a nemáš nastudován
tyoe bloumáš tady už dost dlouho a nemáš nastudován základní manuál elektromobilisty??
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-s
No tak to sou ale pak sváma plky voničem vy amatéři!! Masírujem vám to tady na zlatým kuřata rovnou dohuby a ještě se vodvolávej na wikipédiji ty experte
Máš tam to samé u Tesla S tedy 22 kW což už není úplně
Máš tam to samé u Tesla S tedy 22 kW což už není úplně pravda. Netušil jsem že Tesla downgraduje, tolik se zase o detaily nezajímám. Důvod moc nechápu, ale budiž. Když už jsme u těch stránek, tak Kia Soul EV má max. nabíjecí příkon 90 kW nikoli 100 kW, experte.
Já to chápu. Baráky v Evropě obvykle nemají jističe
Já to chápu. Baráky v Evropě obvykle nemají jističe přesahující 3×32 A. A když byste auto nabíjel plným výkonem jističe, tak by to občas mohlo ten jistič shodit.
Hlavní důvod změny nabíječky byl nástup TMX, do kterého
Hlavní důvod změny nabíječky byl nástup TMX, do kterého se do té doby standardní řešení u TMS v podobě dvou modulů 11kW palubní nabíječky fyzicky nevešlo. Proto byla vyvinuta nová nabíječka v jedné krabici (menší něž dvě 11kW krabice) s výkonem 16,5kW. No a pak po příchodu faceliftu TMS ji už nějaký ten pátek mají oba vozy kvůli sjednocení výroby.
edit: Ještě poznámka k rozdílně udávaným výkonům té nové nabíječky. Ta nabíječka se velmi pravděpodobně skládá uvnitř ze tří 24A jednofázových modulů, které jsou v USA na vstupu připojeny paralelně na jednu fázi, kdežto v EU je každý modul zapojen na jinou fázi. No a jelikož v USA počítají se vstupním napětím 240V tak mají i trochu vyšší výkon 17,2kW než v EU s 230V a 16,5kW.
cože???
cože???
Ups omyl, jasny pisu 32A a pocitam s 16A tedy 11kW. Ty mas
Ups omyl, jasny pisu 32A a pocitam s 16A tedy 11kW. Ty mas neco mezi na Tesle. Tedy na 5i klacku 22kW by to bylo tak za 4 hodky