Matthias Müller, nový předseda představenstva společnosti Volkswagen, představil pět nejdůležitějších kroků pro novou orientaci koncernu. Jde o reakci na aktuální skandál přezdívaný „dieselgate“.
foto: Volkswagen
TISKOVÁ ZPRÁVA
„Musíme zaměřit pohled nad rámec aktuální situace a vytvořit předpoklady pro to, aby se mohl Volkswagen úspěšně rozvíjet,“ řekl Müller ve středu ve Wolfsburgu.
Představil pětibodový plán, jehož prostřednictvím chce zajistit, aby Volkswagen patřil i v budoucnosti mezi vedoucí výrobce automobilů na světě.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Volkswagen svolává 11 milionů aut
Hodnota Volkswagenu se propadla o třetinu, Winterkorn se omluvil
Müller je přesvědčen, že „Volkswagen vyjde ze současné situace silnější než kdy dřív.“ A dodal, že v příštím roce představí pilíře „Strategie 2025“.
Předseda představenstva koncernu Volkswagen uvedl, že jeho nejdůležitější prioritou je pomoc zákazníkům, kteří jsou dotčeni situací kolem vznětových motorů.
„Kolem našich zákazníků se točí veškerá práce našich 600 000 zaměstnanců po celém světě,“ řekl.
Volkswagen intenzivně pracuje na efektivních technických řešeních. Realizace bude zahájena v součinnosti se Spolkovým úřadem pro silniční provoz KBA (Kraftfahrtbundesamt) v lednu 2016.
Druhou prioritou je nekompromisně důsledné pokračování a dokončení vyšetřování směřujícího k vysvětlení událostí. „Musíme najít pravdu a poučit se z ní,“ prohlásil Müller.
Volkswagen přitom provádí velmi pečlivé analýzy. Proto požádal nad rámec již známých kroků o podporu auditorskou společnost Deloitte. Podle Müllera musejí osoby, zodpovědné za příslušné události, počítat s tvrdými následky.
Třetí prioritou je zavedení nových struktur v koncernu Volkswagen. „Hlavní myšlenkou je více decentralizovat vedení našeho koncernu,“ řekl Müller. Značky a regiony získají větší samostatnost.
Představenstvo se bude starat mimo jiné o strategie společné pro všechny značky, aby bylo možné využívat synergie a efektivně vynakládat koncernové zdroje.
„Důkladně prověříme aktuální portfolio více než 300 modelů, včetně přesného vyčíslení ziskovosti každého jednotlivého modelu.“
Matthias Müller považuje za čtvrtou prioritu novou orientaci koncernové kultury a vedení. Usilování o dokonalost, připravenost zaměstnanců k pracovnímu nasazení a sociální odpovědnost v koncernu Volkswagen, to vše musí zůstat zachováno.
Jsou však nezbytné změny ve stylu komunikace a zacházení s chybami: „Potřebujeme kulturu otevřenosti a spolupráce.“ Müller požaduje po každém ve Volkswagenu také více odvahy, kreativity a podnikavosti. Za pátou prioritu vyhlásil Müller transformaci Strategie 2018 ve Strategii 2025.
„Mnozí mimo společnost Volkswagen, ale částečně i u nás, nepochopili správně, že ve Strategii 2018 jde o mnohem víc než jen o počty vozů. Mnohé bylo podřízeno přístupu ‚výš, rychleji, dál‘, především ziskovost.“
Nejde však o to prodat o 100 000 vozidel více nebo méně než jiný velký konkurent. Jde o kvalitativní růst, řekl Müller. V následujících měsících se bude pracovat na pilířích „Strategie 2025“, kterou koncern představí v polovině příštího roku.
mě se ten chlap prostě
mě se ten chlap prostě nelíbí!
Hm takze ve skodovce nebudem
Hm takze ve skodovce nebudem makat 7 dni v tydnu ? To chci videt ;(
Ale to je přece na vás, a
Ale to je přece na vás, a nikoli na Škodovce! Nejúspěšnější firma v ČR s nadstandartními platy za odvedenou práci, dnes nikoho nenutí aby u ní pracoval. Pokud dnes bude mít nedostatek zaměstnanců zaměstná zahraniční pracovníky a nemusí být pouze ze Syrie. A vy můžete nastoupit do firmy s pětidením pracovním týdnem a odpovídajícím nižším platem. Nežijeme v socialismu.
prý odvedenou práci!? :DDD
prý odvedenou práci!? :DDD tys asi tam nikdy nemakal že 😉
Ale v podobné dvacet let. A
Ale v podobné dvacet let. A v té době i za mnohem menší plat než jsou dnes v ŠkoděAuto, TPCA, nebo Hyundai. Po devadesátém roce jsem si vyzkoušel práci v jiných podmínkách zahraniční firmy jež naší koupila podobně jako VW Škodovku. I u nás se chodí v sobotu i neděli na tři směny. Platy nejsou jako v Kvasinách ale lepší než Libchavách. Ale mám kliku již jsem tři roky v důchodu.
20 rokov som fandil vw
20 rokov som fandil vw group. / a fandím stále /
Lenže sieť koncernových servisov v kvalite bola na úbohej úrovni
na Slovensku.
Koncern nepriznal verejne ani jeden škandál v kvalite a všetko musel zaplatiť zákazník.
Asi tento Váš článok vysvetľuje ,že musel prísť nový človek do vedenia so sebareflexiou a priznaním chýb v minulosti.
Sebereflexe textem
Sebereflexe textem „ziskovost“ se překládá“
Odfláknem to ještě víc, dáme na to pozlátko a vy vypláznete o 100 000 víc.
OPRAVA : DÍZL-VW.GLEJT
OPRAVA : DÍZL-VW.GLEJT
Jediné, co mi není jasné
Jediné, co mi není jasné a na co jsem ještě nepřišel: „Od koho to ten kluk germánskej opsal“. Dal bych ruku do ohně za to, že už jsem to někde četl :-/
nejdůležitější je v
nejdůležitější je v této kauze všech 1.000 ks přeplacených managérů vyházet a aby bylo možno VW zachránit tak konzern ROZDĚLIT !!
Nevím jaké máte anonyme
Nevím jaké máte anonyme vzdělání, ale jinak souhlasím s tím, aby se Seat i Škodovka pokusila osamostatnit a uspět jako samostatné národní firmy. Nakonec Suzuki se to povedlo. PS nejde o platy vedoucích pracovníků, ale o schopnost řídit provoz výroby a použít nepolitické odborné vzdělání!!!
neználku, víš ty vůbec o
neználku, víš ty vůbec o kolik je každá šádepopelnice napálená??
zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/sef-volkswagenu-o-svem-platu-430-milionu-rocne-je-dost-uz-mi-nepridavejte
klidně at krachnou!!
Ano klasické bla bla bla
Ano klasické bla bla bla keci
přeloženo pro našince koukáme jak to na někoho hodit a co nejlevněji z toho vykličkovat aby se na to co nejrychleji zapomnělo.
Zkoušel jsem každý
Zkoušel jsem každý začátek odstavce jestli tam bude ta zázračná věta „.. A zaměříme se na elektromobili…“
Bohužel nee.
Zase jen marketingový kecy starý babičky. Tedy to bych urazil babičku. 🙂
No to jsem se toho
No to jsem se toho dozvěděl pane „Matthias Müller“.