Na jihu Německa aktuálně proběhla první ostrá zkouška robotického kamionu na veřejné silnici. Vůz Mercedes-Benz Actros ujel na dálnici A8 samostatně 14 km.
foto: Mercedes-Benz
Podle dostupného popisu to vypadá, že za robotický kamion zatím Daimler označuje vůz, který je víceméně schopen držet se ve svém pruhu (tj. využívat systém Lane Assist) a používat adaptivní tempomat. I tak jde ale o slušný výsledek.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Daimler představil futuristické robotické auto Mercedes-Benz F 015
Kamiony budoucnosti: roboticky řízené, aerodynamické a šetrné
Daimler tvrdí, že auto je navíc schopné i samo zatáčet, ale tato funkce na dostupném videu vidět není. Ačkoliv je funkce „Highway Pilot“ zcela autonomní, inženýři Daimleru zdůrazňují nutnost přítomnosti řidiče v kabině. Ten musí neustále monitorovat situaci kolem sebe a v případě potřeby řízení převzít.
Nákladní vůz o výkonu 430 koní (motor 12,8 l) je vybaven radary, kamerami a dalšími senzory, které mu pomáhají číst okolí a bezpečně přepravit posádku i náklad. Daimler tuto technologii představil už před časem v Nevadě pod názvem SuperTruck.
Pokud PET flašky s močí
Pokud PET flašky s močí rozhazované nyní některými kamioňáky do pangejtů a kolem cest nebudou nahrazeny flaškami s vymočeným olejem nebo elektrolytem, bude to pokrok…
Ještě raději bych ale byl, kdyby zejména tranzitní zboží, které se může přesouvat po železnici, nebylo po dálnici v kamionech, ať už je bude řídit kdokoliv/cokoliv, vůbec převáženo.
Tak teď to ještě spojit s
Tak teď to ještě spojit s těmi již kdysi slibovanými trolejemi. Nemyslím že by byl problém pro takový stroj, který jse schopen držet směr, byl problém udržet kontakt dvou pantografů, s pomocnou baterií by bylo možné jezdit i částečně mimo tuto infrastrukturu. Proti tomu co známe od trolejbusů jsou takové elektrické kamiony vybaveny pantografem.
Celkem by mne zajímalo srovnání nákladů a dopadů mezi převozem zboží tímto kamionem, vlakem, elektrokamionem s řidičem a bze řidiče.
tak tak
tak tak 🙂
hybrid.cz/siemens-zkousi-elektrickou-dalnici-kamiony-s-pantografem
Video na YouTube jsem
Video na YouTube jsem viděl.Už asi před rokem, sice na polygonu, ale byla to zajímavá reklama. Čas se blíží, tehdy praktické uvedení bylo stanoveno na počátek roku 2017. Souhlasím s tím, že by robotický systém měl být zkoušen i v krizových situacích zaviněných druhými účastníky silničního provozu, u železničních přejezdů je to o sjednocení celoevropských signálů, to samé u světelných křižovatek. Nic z toho zatím předvedeno firmou Daimler nebylo. A to je to podstatné aby robotická vozidla měla světovou budoucnost.
Taky by měli zkusit jak to
Taky by měli zkusit jak to bude reagovat na agresivní řidiče, tupé řidiče a vybržďovače.
Nejlepším možným
Nejlepším možným způsobem. Rozmajzne je to po krajnici.
Hned mne napadla vtipná
Hned mne napadla vtipná reklama na robotický kamion, který projede rodinným domkem, zcela ho zdemoluje a zastaví v zahradě u bazénu. Z rozbité kabiny vyleze humanoidní robot a s úsměvem do kamery prohlásí: „Číslo 5 žije!“
😀
😀
náhodou robot místo
náhodou robot místo řidiče je skoro záchrana!! víš kolik peněz spolyká léčení současný generace dízlčuchalů co každej den brázděj silnice?? Víš co už mají za sebou? a to nemluvě že mladý se do tý mizerný debilní práce nehrnou ani za 40mešíčně a jen v čr chybí 2.000 řidičů :))))