Corey Spencer, americký majitel elektromobilu Tesla Model S P85D, překonal dosavadní rekord v dojezdu na jedno nabití. S autem ujel 885,62 km.
Nový rekord v dojezdu na jedno nabití elektromobilu Tesla Model S ční 885,62 km
foto: Tesla Motors
foto: Tesla Motors
Dosavadní rekord v dojezdu elektromobilem Tesla Model S držel norský nadšenec Bjørn Nyland na hodnotě 728,7 km. Corey Spencer jej překonal při 26hodinové cestě za pomoci hypermilingu. Celou cestu udržoval konstatní rychlost kolem 35,4 km/h.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Polovina elektromobilů Tesla Model S se prodá v Kalifornii
Je ale možné, že i tento nový rekord bude brzy překonán. Automobilka Tesla Motors totiž představila možnost upgradu na 90kWh baterii (P90D).
Mít elektromobil s dojezdem
Mít elektromobil s dojezdem 500 km jehož nabití trvá na rychlodobíječce 30 minut, asi už bych nikdy nepotřeboval další auto. To ale hned tak nehrozí.
A DI UŽ DOPR s takovejma
A DI UŽ DOPR s takovejma kecma ČESKEJ PEPÍČKU A NECHTĚJ ABYCHOM TI ŘEKLI CO SEŠ :)))
konzerva pude a hotovo !! :))
auto.cz/video-sef-volkswagenu-omlouva-kauzu-dieselgate-89251
… ta už se porcuje ….
Hele, mohl bys nám
Hele, mohl bys nám prozradit, čím to vlastně jezdíš, že se tu tak profiluješ? Že jsi nezaměstnaný, to už víme.
Hele, nemít elektromobil s
Hele, nemít elektromobil s dojezdem 500 km jehož nabití trvá na rychlodobíječce 30 minut což ti hned tak nehrozí, není zas až tak zlý. No tak jezdíš na kole no a co, to dělá spousta lidí. Mnohem horší jsou ovšem ty tvoje srabský keci! 😉
Kdepak, já jezdím na
Kdepak, já jezdím na tříkolce od Azubu. A kecy se píší s tvrdým Y.
no ale vazne, me by to taky
no ale vazne, me by to taky zajimalo cim jezdis ty, ze jsi tak sprosty?
TEN PUDE PANEČKU TEN PUDE
TEN PUDE PANEČKU TEN PUDE !!
auto.cz/video-sef-volkswagenu-omlouva-kauzu-dieselgate-89251
Sice to nema nic s praxou,
Sice to nema nic s praxou, ale aj tak klobuk dole.S baterkou 90kwh by to malo prejst +6%, teda 938km.
Magicka tisicka sa moze zacat triast 🙂
wow, pekne prekonal rekord
wow, pekne prekonal rekord rovno o viac nez 150km. Tolko neprejdu ani bezne predavane kvazi EV.
Jo, jo, náš malý
Jo, jo, náš malý městský sériový elektromobil Peugeot Ion, aktuálně ježděný 1,5 roku, se jen výjimečně přiblíží papírové spotřebě a dojezdu 150 km na 1 nabití do plna. Většinou míváme kolem 136 km, s topením nebo klimatizací nebo rychlostmi nad 80 km / hod. dojezd dále klesá. Povedlo se mi udělat 144 km, ale to bylo jarní celodenní ploužení se rozkopaným městem 50 a méně km / hod, obvykle v kolonách a bez topení či klimy.
Nicméně jde o městské autíčko pro 4 lidi. Takže pokud se budeme bavit o běžných spalovacích vozech střední třídy pro 5 osob, dožene je elektromobil dojezdově v okamžiku, kdy ujede kolem 500 km na 1 nabití dálniční rychlostí s topením či klimatizací a pak dobije během půl hodiny. Protože i ten spalovák obvykle tuto dobu tráví tankováním nádrže, jídlem a toaletou posádky. Protože 500 km je po dálnicích z Ostravy až kousek za Plzeň a to už rozumný řidič minimálně jednou krátce zastavil.
Ahoj, k té druhé části
Ahoj, k té druhé části tvého komentáře: stále si říkám, kde přišli na to (viz video srovnání výměny baterky Model S a paralelně tankovaného Audi), že doplnění nádrže auta a nějaké běhání kolem trvá 30 min? Vždy si pak slíbím, že až příště budu tankovat Priusových 40-45 l, tak se pěkně kouknu na vteřinovku. Ale vždy na to zapomenu. I když člověku čas plyne různě, troufnu si říct, že toto množství paliva je přečerpáno za 2 minuty, u auta s max 80 l nádrží to může dělat nejvýše 4 minuty. Jediný čas, který jsem k tomuto schopen tolerovat, je cca 5-6 minut v řadě a u pokladny, než znovu nasedám a odjíždím. Zkrátka a dobře, podle mě je výmluva na čas posádky se jít vyčůrat atp., jen aby tam bylo těch v současnosti nutných 30 minut (nabíjení 2C), pouhý alibismus, kterého bychom se mi, fandové e-mobility, měli vystříhat.
Podle mě tak bude e-auto vhodné jako plnohodnotná náhrada spalováků, až bude mít dojezd jak píšeš, ale nabití na rychlonabíječce a následný odjezd nebude trvat déle, než oněch 10 minut (a to ještě díky výhodě, že se bude platit čipově nebo jakkoliv bez nutnosti chodit někam dovnitř do řady). Neříkám, že bych si jej nekoupil už s hodnotami, o kterých píšeš, ale rozhodně těch 30 minut je stále ještě hodně.
Teď jsem tankoval na
Teď jsem tankoval na Globusu svůj spalovák, nějakých 42 L, byl jsem hned na řadě, tak jsem tam strávil 5 minut a 2 minuty placením kartou. Ne že bych to měřil, ale volal mi kolega když jsem zastavoval a telefonovat se tam dle vývěsek nesmí. Já mu volal zpět po 7 minutách.
Ovšem to jsem byl sám, neřešil toaletu ani jídlo a pití. S rodinkou na dlouhé cestě to je něco jiného. Když to vezmu z hlediska předpisů pro profesionální řidiče a povinných přestávek, tak je to obdobné.
30 minut je sice z pohledu
30 minut je sice z pohledu tankovani benzinu hodne, ale jednou za 500km si dat pauzu na zachod a protazeni mi opravdu neprijde hodne. Tak proc to rovnou nespojit s nabijenim? Pochopitelne, nabijecka musi byt na miste vhodnem k protazeni a s toaletou 🙂
Jiste ze 10 minut je lepsich nez 30, ale stejne pak muzu rict, ze 1 minuta je lepsi nez 10. A jeste lepsi je bezdratove nabijeni ve vozovce a uplne idealni je teleport 🙂 Ale proste kazdy je ochotny akceptovat neco jineho a mi by tech 30 minut vubec nevadilo.
tak moment, vymena baterie v
tak moment, vymena baterie v tesle model s vobec netrvala 30 minut ale TRI MINUTY.
problem je, ze sa to neujalo a teda to zrejme nikdy/coskoro nebude k dispozicii.
To se mi strašně líbí,
To se mi strašně líbí, jak je 30 minut strašný problém a v diskuzích se nejeden prezentuje jako superman co nejí, nevylučuje a je schopen řídit v kuse tisíce kilometrů. Místo toho, aby připustil, že ten čas se dá fakt využít na něco co by jinak stejně musel udělat – třeba si vyřídit maily, něco objednat na internetu zajít na hotovku atd… A největší prču mám když pak ten samý člověk stojí 15 minut frontu na ONO, páč tam maj o dvě kačky levnější benzín.
Dojezd 500 km + dobití na
Dojezd 500 km + dobití na dalších 500 km za půl hodiny? Tím chcete říct, že rozumný řidič si udělá jednu půlhodinovou přestávku na 1000 km jízdy?
Musíte to číst celé.
Musíte to číst celé. „Protože 500 km je po dálnicích z Ostravy až kousek za Plzeň a to už rozumný řidič minimálně jednou krátce zastavil.“ Rozumný řidič už min. jednou zastavil v průběhu těch 500 km.
Ok, moje chyba,
Ok, moje chyba, pardon.
Nicméně dobití na 500 km/půl hodiny je zbytečný požadavek, bohatě by stačilo 250 km, což by prakticky neznamenalo žádné omezení (stejně při dojezdu 500 km a možností dobití v místě bydliště a v cílové stanici by externí dobíjení využil průměrný člověk tak 2x za rok).