Nové verze elektromobilu Tesla Model S umí zrychlovat z 0 na 100 km/h pod tři vteřiny. Elon Musk, šéf automobilky, aktuálně řekl, že díky updatu softwaru se tento čas ještě sníží asi o 0,1 vteřiny.
foto: Tesla Motors
Elon Musk v krátkém tweetu upřesnil, že zrychlení umožní vylepšený algoritmus pro invertor. Automobilka Tesla Motors tímhle opět ukazuje o kolik světelných let je dnes před konkurencí.
V době, kdy si elektromobil Kia Soul EV musí jezdit pro udate map do servisu, dokáže Tesla vylepšit výkonové parametry svého auta vzdáleně, přes internet.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla Model S jako nejrychlejší hotel světa
Tesla Model S – autopilot, závody dragsterů i ženské nadšení
Mimochodem, od ledna 2015 se elektromobily Tesla prodávají také v Indonésii. Prodej tam budou zajišťovat dealeři luxusních značek, mezi jinými také Prestige Image Motorcars. Otázkou je jak to bude s infrastrukturou – Indonésie je stát rozdrobený na 17 058 ostrovech a elektromobilita tam zatím není na pořadu dne.
je zajimave, jak dlouho
je zajimave, jak dlouho trva, nez se uplne bezna vec v jednom odvetvi prumyslu dostane do jineho odvetvi.
Nemyslim si, ze je vhodne
Nemyslim si, ze je vhodne mit auto online stale, napr. umoznit automatickou aktualizaci sw, coz je treba bezne u vsech chytrych tv. A to zvlaste z duvodu bezpecnosti. Asi by nebylo uplne prijemne, kdyby se vam nekdo zacal hrabat v softwaru pri jizde na dalnici.
Dobrý den, tak sice nemám
Dobrý den, tak sice nemám praktické zkušenosti, ale předpokládám softwarovou ochranu proti zásahu do softwaru během používání automobilu. Představa, že se mi začne během jízdy kdekoliv updatovat firmware, je neakceptovatelná a myslím, že žádný vývojář by tuto možnost nepřipustil.
Předpokládám že se daná aktualizace začne provádět se souhlasem „řidiče“ nebo uživatele a dočasně odstaví (pro jistotu) systémy automobilu.
Hezký den.
samozřejmě, k a
samozřejmě, k a aktualizaci firmware je zapotřebí ruční potvrzení, do tý doby se neděje nic. Jako u ovladačů NVIDIA, jen vykřičníček na ikonce a jede se dál 😉
No jasne to chapu, ale tady
No jasne to chapu, ale tady se vubec nebavime o situaci, ze si aktualizaci vyzadate. Ja mam na mysli situaci, kdy vam to nekdo hackne. To asi tezko budete mackat tlacitko „Povolit hackerovi pristu“ ANO/NE :)))
To by museli cracknut nielen
To by museli cracknut nielen softver ale aj ten firmver a zatial sa nikomu nepodarilo prelomit ani ten softver. Dokonca niektore zname pripady kradezi tesiel, boli len vdaka ukradnutym klucom.
To nikdo nerozporuje.
To nikdo nerozporuje. Uprimne, cim dyl bude auto na siti, tim vice sanci to dava potencialnimu utoku na uspech.
Tak aktualizace většinou
Tak aktualizace většinou probíhá v několika krocích. Nejdříve se soubor s novou verzí na pozadí stáhne do auta – to se může udělat kdykoliv. Aktualizace firmware určite vyžaduje restart, takže se pravděpodobně musí dělat při stojícím autě. Pokud jsou schopni ten stav auta detekovat dálkově, pak souhlas majitele auta není nutný. Nastaví se příznak jen aktualizace firmare, vynuté restart a na začátku se díky příznaku provede přepsaní firmware novým a teprve pak se nabootuje už nová verze. Bude to trvat jen pár sekund. Já bych to třeba prováděl v okamžiku, kdy je auto zamčené, což znamená že se majitel s klíčem vzdálil na určitou vzdálenost od auta. Nejpíš tam bude i možnost vynutit update ručně, pokud je nová verze k dispozici.
Tak na to si musím dávat
Tak na to si musím dávat pozor, až budu plánovat vykradení bankovního tresoru. Nechci, aby mne chytili při pokusu odjet z místa činu, protože se auto odmítlo rozjet z důvodu instalace aktualisace FW a restartu systémů :-D.
V prvom rade, treba
V prvom rade, treba rozlisovat pojmy. Tesla poskytuje OTA updaty (nadialku) len pre softver auta. Alebo ak chcete, operacny system. Ktory nijako nesuvisi s riadenim auta. Upgrade softveru sa robi vzdy po suhlase majitela. (Pri dostupnosti novej verzie sa Vas auto opyta, ci to chcete urobit hned alebo odlozit na iny cas. Napr. na noc.)
Ale mozete ho bez problemov aktualizovat aj pocas jazdy. Ano, po ukonceni aktualizacie co je cca 30 minut, nasleduje restart ale to tiez nie je problem aj pocas jazdy. Robi sa to niekedy aj rucne. Akurat, pocas aktualizacie a restartu, nebudete vidiet akou rychlostou idete, nemozte si zapnut klimu, atd… Nema to ziadny vplyv na riadenie, pohon, menazment baterie, … O tieto klucove veci sa stara firmware. A ten sa da aktualizovat len v servisnom stredisku Tesly. Tie ale nevychadzaju tak casto ako aktualizacie softverove.
Zní to fantasticky, ale
Zní to fantasticky, ale nemělo by se to přehánět, ale dát do kontextu -> i nejlevnější Nokii lze dnes aktualizovat na dálku stažením přes GPRS nového firmwarového balíku a následnou instalací.
V čem je krok Tesly zajímavý je spíše než ona desetina sekundy ve zrychlení onen způsob, jak a že vůbec to dělají. Kia zve kvůli prkotinám do servisu (a počet aktualizací mapových podkladů ročně zdarma je na každý vůz omezen), ostatní značky by mapy možná nahrály na dálku, ale vylepšení pohonu nechají pro faceliftované verze celého vozidla s tím, že nebudou měnit tabulkové hodnoty u již prodaných a zhomologovaných výrobků.
Presne tak. To je na tom to
Presne tak. To je na tom to obdivuhodne.