Značka Tesla Motors pokračuje ve svém úspěšném celosvětovém tažení. Nejnovějším dobytým územím je sousední Slovensko. Tam se právě v uplynulých týdnech objevil první elektromobil Tesla Model S.
foto: YouTube/Autosalón
Slovenští auto-moto-novináři pochopitelně nelenili a pro televizní magazín Autosalón 3/2014 připravili podrobné představení prvního kusu elektromobilu Tesla Model S na Slovensku. Šťastným majitelem je Juraj Medek.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Slovensko má 1. výměnnou stanici baterií pro elektromobily ve střední Evropě
Slovensko: Greenway nabízí elektrickou dodávku s dojezdem až 240 km
IBM buduje mezi Bratislavou a Vídní virtuální dálnici pro elektromobily
První slovenská Tesla je verze Performance 85, tedy nejvyšší dostupná verze elektromobilu Model S.
Převodový remeň som sa
Převodový remeň som sa posral ,a on tiež!!!
Prava tesla model S je v
Prava tesla model S je v Ruzomberoku uz tu jazdy od Novembra 2013
Porovnejte s testem na Prima
Porovnejte s testem na Prima Autosalon.
Tesla Model S P85+ test 2014 Czech Republic
http://www.youtube.com/watch?v=ErF5ZVWUojg&list=HL1390168921&feature=mh_lolz
Tesla Model S P85+ Testing, Review on Supercarmag.com
http://www.youtube.com/watch?v=Ihdo6pXz110
Da sa to auto vobec na
Da sa to auto vobec na Slovensku, alebo v CR homologovat?
ak je homo v eu tak je to
ak je homo v eu tak je to automaticky, len to musis prihlasit ked dovazas, to je trochen drahe. pokial by som hladal problem, bol by v tom ze medzi cielmi nema na ceste ziadnu SC 120kW alebo 135kW. Takze jeho planovana trasa musi vzdy zahrnat dostupny ciel na jedno plne nabitie v zime, bez moznosti medzidobitia cca 40 az 75 minut, a v cieli nabijatelna moznost a dostatocne dlhy naplanovany cas v cieli aby to dokazal nabit do plna /29 hodin/.
kupovat to za danych okolnosti je… neprimerane. nemcom lezie musk do zadku a stavia im, a oni kupuju. tu na nase oblasti s….e lebo sme chudaci co si to nezasluzia 🙁
Ide skor o investiciu. Prva
Ide skor o investiciu. Prva Tesla na Slovensku sa bude casom zhodnocovat a po case bude mat stale vyssiu cenu. Majitel to asi bude pouzivat len na kratsie trasy.
Po case sa tak akurat bude
Po case sa tak akurat bude znizovat zivotnost baterie. Bateria tvori tretinu az polovicu ceny elektromobilu…takze sotva to bude investicia.
baterie tvori mene nez
baterie tvori mene nez ctvrtinu ceny Modelu S. Viz zdroj:
“They’re way less than half, actually,” he says. “Less than a quarter in most cases.” Straubel says more can be done to lower battery costs.
Jak se snizuje kapacita
Jak se snizuje kapacita baterie po ujeti 32.000km se muzete presvedcit na tomto videu, navic se jedna jen o 60kWh, ktera ma v zaruce jen 200.000km (nebo 8 let). Mozna vas to trochu prekvapi… Az najdu nejake video kde bude mit majitel na odometru vic, idealne treba 100.000, tak ho sem taky hodim. Nedavno tady na Hybridu vysel clanek o cloveku co ujel 80.000km.
Kratsie trasy, t.j. radius
Kratsie trasy, t.j. radius 185 km okolo zdroja kde je ochotny prespat 2 dni a pacas tej doby nejazdit, pricom musi mysliet na to ze od najvzdialenejsieho bodu nesmie mat mensiu ako polovicnu kapacitu a v polovicnej vzdialenosti, mensiu ako stvrtinovu kapacitu. Fu.. ked tak nad tym uvazujem ..majitelom Leafu nezavidim :o)
mam dojem, ze vubec nevite o
mam dojem, ze vubec nevite o cem mluvite 😀
Proc by musel nekde 2 dny prespavat??? Ujede 300-400km, 4 hodky nabije a jede dal… dyt sam na tom videu rikal ze s tim dojel z Holandska, ne ze mu to dovezli, ale dojel s tim po vlastni ose…
A kompletne pomijite CHAdeMO rychlodobijeni, ktere Tesla zacne letos taky podporovat diky adapteru.
ale nie vsade ma 3faz 😀
ale nie vsade ma 3faz 😀 ..kalkulujem s 230V. to som sa tiez zamyslel, ako sa sem vlastne dostal? Ale, ten Nor Bjørn Nyland na YT s Teslou a Easybringom, ved tam je vidno ten Realny zivot, ved on chudak prespava v aute ked nema na dosah SC, a alebo cely zniceny po 4 hodinach, ked nasiel 3faz ci co to bolo, sa potom sa vybral dalej. A to je Norsko, ved mne je ho normalne lut ked si to pozeram 😀 hovorim si, ooo chudak, ako tam trpi. Aj ked sa pristavi pri SC, rozmysla co teraz bude robit, tak sa len tlaci hambacmi. Ja si myslim, ze si mal nechat to BMW.
No pripoustim, ze pokud chce
No pripoustim, ze pokud chce jet dal nez 300-400 km, tak si musi zjistit kde ma Mennekes nabijecky nebo aspon 3-fazove zasuvky (z 230V 16A by na ceste nabijel Model S jen idiot nebo clovek v nouzi), ale ze by mi ho bylo lito? Ja z tech videii mel dojem, ze si to naramne uzival. Dokonce pro Teslu natocil propagacni video, ktere ted ma Tesla na svych strankach…
A urobil to zadarmo ? 🙂
A urobil to zadarmo ? 🙂
pokud verite tomu co pise
pokud verite tomu co pise pod videem, tak ano.
Netreba zvlast homologovat,
Netreba zvlast homologovat, to jiz udelala Tesla.
Prosím opravte si to
Prosím opravte si to vyjmenované slovo „dobývat“. Státy se těžko dobíjejí… Vždycky nějaká mrcha zůstane naživu.
Díky 🙂
Díky 🙂
po zhliadnuti videa: povedal
po zhliadnuti videa: povedal ze elektrina do tesly je „zatial“ lacnejsia, a to o 2/3… Ze zatial kokos … 🙂 Asi sa mame na co tesit, zdrazenie elektriny pre EV ?
dufam ze prinuti Muska aby
dufam ze prinuti Muska aby tu postavil aspon jeden 120 kWh Supercharger, inak mi ho bude dost luto, lebo sa nedobije pri tych 20 az 40 /pokial ma dual/ kWh poriadne ani do rana 🙂
Zo zazitkov toho Nora co s Teslov S85P robi Easybring cez vikendy vidim ze ani ta hustota Superchargerov co teraz maju v Norsku /a ze ich je/ nestaci.
Takze, prosim aspon jeden Supercharger na Slovensko, inak to bude o hubu.
Este dodam co myslim tym o
Este dodam co myslim tym o hubu v cislach. Z beznej zasuvky sa auto dobije za 29 hodin. … 😀 …
Inak uvaha.. Tesla buduje zavislost na svojich Superchargeroch, takze ak ich raz spoplatni, nebude sa hlavne vdaka 29 hodinam, bude diktovat cenu, aj Musk je iba clovek a raz zomrie, a ten co pride ? .. Aj Skylink mal reklamu ze bude stale zadarmo, zmenil majitela a trt… 🙂
Je to super, ale nepaci sa mi to. Ten princip, mam zlu predtuchu. Tie bateriove auta, cele to smrdi pruserom. Oni sa svojich primov nebudu chciet vzdat. Stat si tie prijmy vytiahne, a bude to boliet. Ved uz teraz…
Dost těžko. Už dnes se
Dost těžko. Už dnes se můžeš na spotřební daně z vysoka vy***t díky CNG a domácí plničce. A nikdo tě nedonutí nic platit. Nemají jak.
pravda, ale minimalne tu na
pravda, ale minimalne tu na SR sa s CNG, ked ho chces, robia celkom pekne divadelne obstrukcie. Tie tlaky tu su. Myslim ze treba zohladnit, ze ide stale iba o mensinu. Stat treba vnimat ako mafiu, nezijeme v Norsku 🙂
Jestli se domníváte, že v
Jestli se domníváte, že v Norsku se stát nechová jako mafie jen proto, že zrovna podporuje elektromobilitu, tak si zjistěte jak šílené tam lidi platí daně a všelijaké poplatky.
ved prave to bola poita 🙂
ved prave to bola poita 🙂 Asi sa casto zabuda na (skusim po cesky), když ptáčka lapají pěkně mu zpívají, ty vole. /ach tie makcene na e 🙂 /
29 hodin z normalni
29 hodin z normalni zasuvky… ale proc by to prosim nekdo delal, kdyz misto toho muze dobit z 3-fazove zasuvky za 8h (3*16A) nebo za 4h (3*32A)? Nemluve o tom, ze to je jen za predpokladu ze kazdy den jezdi ~400km.
BTW myslim v dohladnej dobe
BTW myslim v dohladnej dobe nebude problem zohnat kutilov z CAN readerom naciat si komunikaciu zasobnika energie . Pripadne to daky dobrak hodi rovno na net.
Co znamena ze priemerny elektrotechnik Vam spravi nabijacku na zelanie 🙂 jedine co Vam staci niekde tu energiu vyrobit. Neaky dobry Off grid to spravi. Mozno budete nabijat dlhsie mozno kratsie podla velkosti off gridu. Ale urcite budete menej viazany ako na benzine kedze ten si doma asi tazko vyrobime ze 🙂
jj, bylo by supr kdyby
jj, bylo by supr kdyby postavili aspon par na Slovensku a v CR a i ostatnich zemich. Bohuzel to ale asi potrva dost dlouho nez se toho dockame 🙁 Priorita jsou velke trhy jako Nizozemi, Nemecko, Norsko atp.
jinak SuperCharger je 120kW (pro Nemecko dokonce chystaji 135kW), zatimco baterie je 85kWh, ale to jen tak na okraj ohledne jednotek vykonu a kapacity 🙂
ok a za aku dobu tych 120kW
ok a za aku dobu tych 120kW doda ake je len 120kW a nie 120kWh ? :o)
120kW je rychlost s jakou
120kW je rychlost s jakou SuperCharger nabiji baterii a 85kWh je mnozstvi el. energie, kterou musi dodat aby naplnil baterii…
Kdyby tedy (teoreticky) dokazal celou hodinu dobijet vykonem 120kW, tak by na konci te hodiny dodal do auta 120kWh (neboli 120kW po dobu 1 hodiny). V praxi se ale vykon dobijeni snizuje a tedy na zacatku je to onech 120kW a v prubeho dobijeni se to snizuje a na uplnem konci je to jen neco kolem 1-2kW. Proto se taky doporucuje dobijet jen do 80% protoze prvnich 80% trva stejnou dobu jako zbyvajich 20%… Ale to uz jsem dost odbocil 🙂
mimochodem, jeste me napada,
mimochodem, jeste me napada, kam by jste na Slovensku umistil takovy SC, aby pokryl co nejvice moznosti cestovani?
Dialnica D1 / D2 … Oo
Dialnica D1 / D2 … Oo Presova vrchom cez tatry a spodom. potom od Ziliny z vrchu a od BB od stredu na dol