Francouzský Peugeot představil nový model 308. Hmotnost auta spadla proti předchozí generaci o 140 kg. Odlehčení má příznivý dopad na velikost všech ústrojí vozu a mimo jiné přináší výraznou úsporu paliva.
foto: Peugeot
Designéři a inženýři Peugeotu vytvořili v novém modelu Peugeot 308 odvážný, intuitivní a moderní hatchback elegantního vzhledu. Díky nové modulární platformě EMP2 nabízí nový Peugeot kompaktní rozměry a nižší hmotnost (-140 kg). Poskytuje zcela nové pocity z řízení a emise CO2 na dosud nevídané úrovni (u jedné verze méně než 85 g/km).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Šanghaj: Peugeot představil Onyx i vzduchové hybridy
Elegantní interiér a inovativní místo řidiče (Peugeot i-cockpit) jsou příslibem nových zážitků.Vysoká úroveň kvality, která je výsledkem velmi ambiciózních zadávacích podmínek, má zajistit pozici vozu mezi těmi nejlepšími na trhu, jako důkaz přesunu značky směrem k luxusnějším kategoriím vozů.
Nový Peugeot 308 dodržuje základní charakteristiky segmentu M1, tzn. kompaktní rozměry (délka: 425 cm a výška: 146 cm), prostorný interiér a objemný zavazadlový prostor (470 litrů pod zadním platem). Jde ale ještě dál a nabízí rovněž výrazně rozdílnou alternativu, jejímž cílem je získání nových zákazníků.
Nový Peugeot 308 nabízí výrazný světelný podpis. Vpředu je opatřen novými útlými světlomety Full LED, které jsou expresivní a propracované jako klenotnický šperk a dodávají vozu pohled dravé šelmy. U vyšších verzí jsou součástí sériové výbavy, což je v tomto segmentu světová premiéra.
V zadní části se objevuje motiv zahnutých světel tvořených třemi charakteristickými „drápy“ z LED diod, jež posilují technologický a dynamický vzhled vozu. Nový Peugeot 308 v sobě nese zásadní principy značky.
Peugeot i-cockpit poskytuje zcela nové pocity. Vše směřuje k tomu, aby na posádku čekal nevídaný smyslový a intuitivní zážitek: kompaktní volant pro intenzivní dynamické pocity, vyvýšená přístrojová deska, díky níž může řidič sledovat důležité informace, aniž by opustil očima silnici, vysoko umístěná středová konzola a velký dotykový displej s úhlopříčkou 9,7“ pro intuitivní řízení.
Na displeji je soustředěna řada ovladačů, uspořádaných s velkým smyslem pro ergonomii. Díky tomu mohli designéři vytvořit velmi čistou palubní desku jen s několika tlačítky. Symbolem tohoto nového přístupu, v němž se čistota spojuje s technologií, je zajímavě zpracovaný ovladač hlasitosti.
Zážitek z řízení nového Peugeotu 308, který posiluje i volant malého průměru, se opírá o know-how značky Peugeot v oblasti nápravového systému a vlastnosti nové platformy EMP2. Pro tuto platformu, která představuje technologickou špičku, bylo podáno 116 patentových přihlášek.
Přispívá k vynikajícím dynamickým vlastnostem vozu, dále k vyšší bezpečnosti a komfortu, a to díky řadě podpůrných prvků řízení a výraznému snížení hmotnosti vozu (140 kg oproti předchozí generaci).
Toto odlehčení má příznivý dopad na velikost všech ústrojí vozu a mimo jiné přináší výraznou úsporu paliva a emisí CO2. Nový Peugeot 308 přinese úroveň emisí nižší než 85 g CO2/km, čímž se stane v této oblasti novou referencí.
Nový Peugeot 308 je samotným ztělesněním posunu značky směrem k luxusnějším kategoriím vozů, který probíhá již několik let. Zásadním principem zadávacích podmínek pro výrobu vozu byla vynikající kvalita. Tímto požadavkem se designéři i inženýři řídili již od samého počátku práce na projektu.
Každý prvek exteriéru i interiéru byl zpracován s elegancí a důslednou péčí. Například sdružený přístroj připomíná kvalitní hodinářské dílo, jeho design evokuje technologii a dynamiku. K vnímání kvality přispívá i výběr hodnotných materiálů a chromované nebo černě lesklé ozdobné prvky.
Nový Peugeot 308 se bude vyrábět v továrně v Sochaux. Všechny motory budou dodávat francouzské továrny v Trémery a v Douvrinu. Světová premiéra vozu se odehraje na frankfurtském autosalonu 10. září 2013 a jeho prodej v Evropě bude zahájen na podzim 2013.
Tak tohle fakt zamrzí – PR
Tak tohle fakt zamrzí – PR článek.
Napsat že nová 308 je lehčí o 140kg bez uvedení aktuální váhy. Takhle si to budu muset hledat na internetu sám. Totéž že CO2 je na 85g/km a není uvedeno jestli je to v benzínu, naftě, cng
Bližší informace zatím
Bližší informace zatím nejsou k dispozici, pracujeme zatím pouze s oficiálními informacemi od automobilky.