Německý Bosch patří mezi největší výrobce automobilových komponent na světě. Není divu, že firemní analytici se snaží předpovědět jak bude vypadat nejbližší budoucnost automobilového průmyslu. A předpověd zní skvěle!
foto: Bosch
Každé páté prodané auto v Japonsku je dnes hybrid. V USA jsou to zatím pouze 3 % a v Evropě méně než 2 %.
Boch očekává, že v roce 2020 se celosvětově prodá 113 mil. nových aut. Z toho 6,5 milionu budou podle studie Bosch plné hybridy, 3 miliony budou plug-in hybridy a 2,5 milionu elektromobily.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
OPEC: Elektromobily spotřebu ropy nesníží
Prodej elektrických aut v Evropě: dvojnásobný růst
Auta do zásuvky se v USA blíží podílu 1 % na celkových prodejích
Zásadní růst zažije dieselový pohon ve Spojených státech, a to až na 10 % celkového podílu. Z toho budou zásadně profitovat zejména evropské automobilky jako Volkswagen a Daimler, což je ostatně vidět už dnes. Diesel poroste také v Jižní Koreji.
V Evropě se naopak začíná od dieselu v osobních automobilech upouštět. Aktuálně například francouzský ministerský předseda prohlásil, že dieselová auta byla omyl. Zásadní růst už dnes zažívá CNG a bude růst i nadále.
Bosch se samozřejmě musí novým trendům přizpůsobit. Už dnes například nabízí kompletní systémy pro CNG a vyvíjí hybridní systémy pro plug-in hybridy a pohonné systémy pro elektromobily. Navíc pracuje také na „levných“ hybridních systémech založených na 48V systémech.
Nedávno oznámil Bosch, že s japonskou společností GS Yuasa pracuje na vývoji nových li-ion baterií.
Rozvoj úsporných
Rozvoj úsporných technologií a alternativ k ropě je limitován cenou ropy a růstem světového HDP , pokud bude silný růst světového HDP , pak budou ceny ropy vyšší bude po ropě vyšší poptávka a bude i silný rozvoj alternativ k ropě , podíl ropy na světovém energetickém mixu se bude citelně snižovat. Pokud bude růst světové ekonomiky pomalý cena ropy poklesne , tím se zadusí rozvoj alternativ , ropa bude jen pomalu ztrácet podíl na energetickém mixu.
Budoucnost tedy leží velmi pravděpodobně někde mezi těmito mantinely.
Už jsem psal jinde.
Už jsem psal jinde. Myslím, že se elektromobilita bude prosazovat mnohem rychleji. Pokud chce Tesla vyrábět v roce 2020 500000 elektrických aut ročně (pokud se nepletu), tak by tu boschovskou „kvótu“ o pár let později by hravě zvládl Nissan + Tesla dohromady. Osobně se domnívám, že pokud přijde očekávaná vlna zvýšeného zájmu, tak se v roce 2020 prodá jen EV minimálně 4x tolik. Kdesi jsem uvedl, že čekám kolem roku 2035 (za 20 let) podíl elektrických vozů na trhu někde úrovni 50-70%. 🙂
Předpokládám dle té
Předpokládám dle té Brazílie, že pod pojmem „Flex fuel“ mají na mysli auta na ethanol/ E85
Cituji: „Bosch očekává,
Cituji: „Bosch očekává, že v roce 2020 se celosvětově prodá 113 nových aut.“ Zřejmě má být 113 milionu, že?
Bezesporu, díky :).
Bezesporu, díky :).
Ví někdo, co jsou ty 4%
Ví někdo, co jsou ty 4% podle legendy other / undefined bílou barvu v Jižní Koreji, prosim? Jde o větší podíl než elektrickych aut všude jinde. Děkuji.
mozna manualni pohon 😀
mozna manualni pohon 😀
todle je bosh propaganda, to
todle je bosh propaganda, to je kravina. Každopádně všimněte si rekordního počtu dieselu v evropě, nejvíc na světě, blázni
Tak Bosch je jistě
Tak Bosch je jistě majoritní dodavatel commmonrailu, takže se nelze divit že to pro sebe vidí optimisticky.