Walmart a další společnosti už si rezervují elektrický truck Tesla Semi

Jan Horčík - 20 Listopad 2017

Velkolepé odhalení elektrického tahače Tesla Semi nese první ovoce. Americký obchodní řetězec Walmart oznámil, že podal rezervaci na 15 kusů. A další se přidávají.auto elektrický tahač truck elektromobil Tesla Semi

Elon Musk a jeho Tesla předčili s elektrickým tahačem Tesla Semi veškerá očekávání. S plným nákladem 36 tun má dokázat ujet až 800 km a zrychlit 0-100 km/h během asi 20 sekund.
foto: Tesla

Walmart je největší americký maloobchodní řetězec. Jako ostatní americké korporace, i Walmart se snaží prezentovat ekologicky a šetrně k životnímu prostředí.

Už před odhalením Tesla Semi se spekulovalo, že právě pro řetězce typu Walmart by šlo o ideální řešení. Walmart si to zjevně uvědomuje a objednávkou prvních 15 kusů chce zjistit, jak dobře bude elektrické nákladní auto v jeho flotile fungovat.

Tesla Semi: specifikace

Dojezd: 800 km nebo 480 km
Zrychlení 0-100 km/h: asi 5 sekund
Počet elektromotorů: 4
Dobíjení: 640 km během 30 minut

Walmart se o ekologizaci své flotily nákladních aut snaží dlouhodobě. Už před lety například představil hybridní a aerodynamické tahače.

Pět rezervovaných Tesla Semi chce využít v USA, 10 v Kanadě. Právě z Kanady pochází 25 dalších rezervací Tesla Semi, a to od zelinářského gigantu Loblaws. Dalšími zájemci jsou Meijer, zelináři z Chicaga (4 kusy), J.B. Hunt Transport Services a fleetová společnost Ryder Systems.

Z velké části jde samozřejmě o marketingový tah. Firmy se chtějí svézt na popularitě značky Tesla a spojit své jméno se značkou Elona Muska. Vůbec navíc zatím není jisté, zda podaří Tesle výrobu trucků v roce 2019 skutečně rozjet - vzhledem k současným problémům s výrobou Tesla Model 3.

InsideEVs, Electrek.co
Zpět na HybridPřidat komentář

Vnitřek tahače + exteriér
https://youtu.be/BsE4MPp1Cfc

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vůbec zádná lůžková úprava, palubovka jak na hraní levný plošinovky... hrůza. Ta Tesla prezentace vypadá jak párty notně sjetejch metrosexuálů ;) Jak kdyby Elonoj povolovaly opratě z ruky ;(

Co se ti děje, styděl by ses tam vokázat se svým panděrem? :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Anonym keca...
Nevim co to je za firmu jak tvrdite, ale znam co obnasi jesterka na naftu a uz bych to nechtel, to samy jesterka na plyn.
Sou firmy , kde mate v elektrice Labute a Goliase a neni s tim problem, vydrzi to ve 2 smenym provozu, tedy 16hodin v akci a tech kilometru co to najezdi po hale. To samy rucne vedeny elepumpiky a pumpiky rizeny ve stoje a rucni vysokozdvih...kolik Tun to odvozi a uzvedne do regalu.
Jenom pripomenu, kdyz k takove hale nacouva kamion s navesem a zacadi tou naftou halu, hned vi celej sklad vod kud to vane.
Tyhle hejty nemaj cenu Anonyme, tohle funguje a bude to fungovat i s nakladakama.
Tesla prijela s funkcnim prototypem a to se pocita, a ne jako jiny co vystavujou neco na co nemaj ani zaklad, Tesla ma, ma motor.
BYD taky stavi nakladaky, BUSy, a dalsi a funguje, akorat se to nechce priznat.protoze to je Asiat.

Pravdu má Radovan, že to jde. Dělám v automotive fabrice, přes 1000lidí, všechny VZV a dva čistící stroje, cca polovina Stihl,většina NiCd, pár starších asi i Pb. Po kraji skladu u stěny řada nabíječek a na nich trvale baterky, vedle barel s úpravnou demi vody. Jezdí v hale, ve skladu i po dvoře, nepřetržitý provoz. Nikde nevidím problém. A určitě by tam nejezdily, kdyby provoz spalováků na propan byl levnější... a ani v Hyundai, Brose, Continentalu, Varrocu, Donghee, Plakoru, atd. jsem spalováka na hale neviděl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

byl jsem na náboru v automobilce na servismena ještěrek a všechny elektro Stihl. Naftu a plyn dnes čuchají už jen nuzáci.

Kupoval jesm si řezivo ten prodejce tam pojížděl s brůtálně kouřící dízlješterkou a ještě si idiot při každém parkování načadil do buňky. Naprostej humus velbnosti.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Osobne se docela divim, ze ještě nejsou ve vetsim v provozu tezke elektronakladaky na kratsi trasy - obzvláště v automotive je takovzch hromada, co cely den jen jezdi kolecka od subdodavatele do automobilky, často jen par desitek km... Takovému by stacila i relativne mala baterka, dobijeni by mohlo byt primo na nakladaci rampe, fabrika ma pripojku dostatecne dimenzovanou...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sám jste si odpověděl. Bylo by to supr, když by se to furt nabíjelo.

Obrázek uživatele Josef

Ono to bude dané i tím, že auta se v přepravních firmách nepořizují na jednu věc, je často potřeba, aby šlo o univerzální věci. Nikdy nevíte, kdy bude potřeba, aby ten náklaďák jel místo 50km trasy najednou 5000km trasu.

Obrázek uživatele Radovan

To je jasné, že nájemní služba si tohle pořizovat nebude, když má takový rozptyl zakázek. Ale ono ježdění pro 1 fabriku či v rámci ní denně stejně smysl dává.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Naše EV taxi Soul najezdí denně v průměru 477km a to je jeho reálný dojezd na nabití na 80 procent v zimě pouhých 135km.
A prý že to nejde s malým EV.

---

Elektrokolo
2x Kia Soul EV
Elektrokoloběžka

Obrázek uživatele Radovan

Dokud jsem ještě měl čip ČEZu a využíval občas 2 rychlonabíječek v Ostravě, tak jsem i s Peugeotem Ion 16 kWh baterka najezdil 300 a více km po okolí denně s přehledem. Ráno s plnou baterkou výjezd, kolem svačinky rychlonabíjení 15-20 minut, pak třeba běžná zásuvka při obědě (z 0 do plna 4,5 hodiny, ale prázdný jsem nikdy nedojížděl), pak zase cestou kolem rychlonabíječka, někdy v rámci jednání i zásuvka u partnera (čistě proto, aby viděl, že to jde, nvíc každých 20 minut je 10 km dojezdu navrch). Prostě i s malým BEV to jde.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Radovan

Protože a) elektromobilitě nevěří z principu, b) jsou to celoživotní spalováci a přece nebudou ukazovat, že součástky na výrobu spalováků mohou levně, rychle, čistě a ekonomicky vozit elektriky. Nebudou si řezat pod sebou vlastní větev. Tolik konspirační teorie.
Praxe - vůbec je nic takového nenapadlo. I vysokozdvižné vozíky uznávají jen plynové se spalovacím motorem. Ne elektrické. To viděli naposledy v mládí na nádraží jako rikšu, od té doby jezdí spalovacími vozy. Bohužel.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hmm, za 15 let jsem dělal ve třech storjírenských firmách a všude měli elektrocký "forklift", ALE jeden a odstavený, že potřebovali nájezd a jaksi neměli čas čekat na nabíjení a reálná zkušenost proi jejich potřeby se ukázala pro ně hlavní narozdíl od fanatismu radovana...

Hele, teď dělám ve firmě s pracovním oblečením a nájezd denní je právě to co brzdí, že to koupí... Takže už prosím nech těch keců jak si chytrej a přitom zde plácáš samé fanatické žvásty...

Ještě jsi ztapomněl napsat, jak nekdo kdo bydlí v paneláku je blbej že nemá na ježdění po městě elektromobil, pak by jsi to završil dokonala...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

15 let rikate, tak to mate zkusenosti s olovem. Dnesni eVZV maji Li baterky a jezdi spolehlive. Vyrobce still.de vam asi moc nerika. Navic zkusenosti z CR jsou casto na nic. V De jsou mnohem dal a vsude jezdi na elektrinu, kdyz jezdi v hale.

Obrázek uživatele Radovan

Tak proč si to kupovali?! Snad si k tomu koupím 2 sady baterek, jedna jezdí a druhá se nabíjí, ne, když už dělám na 3 směny 7 dní v týdnu?! A kdo je tady fanatik Anonyme, že? Bože Ty to vidíš a necháváš to žít.....

Když máte denní nájezd vyšší než je stávající možnost elektromobilů mimo Tesly, tak máte holt smůlu. když někdo jezdí denně mezi body A-B a v obou může nabíjet při nakládce, tak to pro něj může dávat smysl. Pochopil Anonyme?

A můžeš mi vysvětlit Anonyme, jak panelák souvisí s fabrikou a nákladními elektromobily?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Panebože, kolik vy jste těch baterií v ještěrkách vyměnil? Prej "2 sady baterek, jedna jezdí a druhá se nabíjí"? Nemáte ani páru, co k tomu potřebujete a jak to celé funguje, protože jinak byste se nedivil, že cenově i prakticky to nakonec vychází líp mít 2 ještěrky z nichž jedna stojí, jakkoli je to absurdní.
Toto je reálná zkušenost z reálného provozu, jak tak rádi tady všichni zdůrazňují, pokud chci za každou cenu jezdit na elektřinu.

Obrázek uživatele Ourel

Radovan má pravdu, když se chce, tak to jde. Zrovna ted´ vyšel v listopadovém čísle Techmagazínu článek o plzeňské automotive firmě, která jede na 3 směny. Myslím, že vyrábějí koberce do aut. Koupili 88 elektrických vysokozdvyžných vozíků a používají rotační dobíjení, které má svůj system. Takže: 1.Když se chce, tak to jde 2.Jsou už i firmy, které vyrábějí pro ropáky, ale využívaji elektro.

Peníze vše přitlačí - náklad na km rozhoduje, nic jineho. Tohle byl dobrý tah od Tesly. Hodně dobrý.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hezky vystižně napsano.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter


185.66.36.26