Vodíkové auto Mercedes-Benz GLC F-Cell Plug-In Hybrid dorazilo k prvním zákazníkům

Jan Horčík - 19 Listopad 2018

Proč dělat věci jednoduše, když to jde složitě! Německý vodíkový plug-in hybrid Mercedes-Benz GLC F-Cell Plug-In Hybrid si i tak umí najít první zákazníky.auto vodíkový plug-in hybrid Mercedes-Benz GLC F-Cell

První zákazníci v Německu si převzali vodíková auta Mercedes-Benz GLC F-Cell Plug-In Hybrid. Auto nabízí dojezd čistě na elektřinu 51 km (NEDC) díky 13,5kWh baterii (9,3 kWh využitelných). Dojezd na vodík je pak 430 km NEDC, spotřeba asi 1 kg/100 km. Do nádrží se vejde 4,4 kg.

Auto pohání 155kW/365Nm elektromotor s max. rychlostí omezenou na 160 km/h. O nabíjení se stará palubní nabíječka 7,4 kW. Auto bude zprvu k dispozici pouze ve vybraných německých městech, kde je k dispozici vodíková čerpací stanice.

Těch je dnes v celém Německu asi 50, do konce příštího roku to má být 100. Vodíkové auto GLC F-Cell navíc není možné si koupit, ale pouze pronajmout. Od jara 2019 pak bude auto dostupné i přes sedm vybraných dealerů pro krátko- a dlouhodobý pronájem.

Vzhledem k tomu jak omezená bude nabídka Mercedesu, připadá nejen nám, že Daimleru jde v tomto případě spíše o marketing a mnohem větší váhu už dnes přikládá elektromobilům a fosilním plug-in hybridům. Je to ostatně vidět i na rozšiřující se nabídce plug-in hybridních Mercedesů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vodíkový mrzák s reálnym dojazdom 250km, maximálkou 160km/hod a jednofázovou nabíjačkou s reálnym výkonom 5kW (nie každý má 32A).
Predpokladám, že to bude bestseller :):):):):):):)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

NEDC se už v EU používá jen u gramů CO2/km, nikde jinde by se nemělo uvádět.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Německu dotace na výzkum ve vodíku v minulosti pobrali od státu hlavně Mercedes, BMW a Linde.
BMW naštěstí nebylo tak blbé, aby to nasazovali i v reálu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hmm. takže jsou tam, kde byla Honda s jejich FX Clarity před 5 lety. Opravdu pokrok.

430 NEDC je méně než 280 EPA, po dálnici pod 250 km a to nevím, jestli bych s tím dojel vůbec k nejbližší další vodíkové stanici :-). Pokud to mělo být jen do města, pak by zase stačila větší baterka. Zdá se mi, že Mercedes chce zopakovat totální propadák B Electric Drive jenom na to jde z jiné strany.
Jinak do článku bych ještě doplnil cenu za pronájem 799 €/měsíc (popravdě jsem čekal víc, tohle asi bude hodně dotované jenom aby nabrali nějaké zkušenosti).

MB salóny majú namontované "nabíjačky", teraz pridajú aj kohútik s vodíkom?

Obrázek uživatele PaRi

Si říkám, proč tam ti kluci nepřidali dřevoplyn?
Tak snad v příští verzi :-/

možná by to hodnotili ako obdiv k RÍŠI.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OT
Poděkování organizátorům e-salonu, moc se nám tam líbilo:). E-salon překvapil rozsahem, nic zásadního ze současné elektromobility tam nechybělo. Možnost sednout si do většiny aut včetně Tesly Model 3 bylo super. Škoda, že se na nás nedostala testovací jízda v Tesle, ale s tím se dalo při tom množství lidí počítat. Příště by tam mohlo být i něco z oblasti autonomní jízdy, třeba od Googlu.

Ona tam byla TM3? Kdy a kde?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla model X, sorry.

Na plose neciho mobilu?

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Že by na srazu Tesel v neděli? Páč ve čtvrtek bych si ji asi všimnul.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Srat Tesel byl v sobotu, tak jedině tam. Já byl v neděli a to už tam jezdila jen jedna Teslla_S.

Sraz byl v sobotu. Ale zadne sroceni davu (ktere by trojka urcite vyvolala) jsem nezaznamenal.

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Joe

OFF: Evropský parlament schválil snížení emisí nákladních aut o 20% k roku 2025 a 35% k 2030....
A navíc v 2025 5% a v 2030 20% nově vyrobených náklaďáků musí mít nulové resp velmi nízké emise. (Netuším co se myslí pod velmi nízké...)

Výrobci už spustili povyk a poplašný kvikot...

http://www.europarl.europa.eu/news/sk/press-room/20181106IPR18331/european-parliament-backs-co2-emissions-cuts-for-trucks

resp:

https://auto.idnes.cz/truck-emise-nakladni-auto-hlasovani-limity-co2-f47-/automoto.aspx?c=A181118_133907_automoto_fdv

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U osobáků jsou velmi nízké emise plug-iny přez 50 km jen na elektřinu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A v diskuzích bečí jejich ovečky....

vo francii to nie je diskusia, blokujú a nie ukážkovo, ale skutočne. ak nasierajú VOLIČOV vyššími daňami a prezentujú to ako boj s klimatickými zmenami, za čistý vzduch A ZA ELEKTROMOBILITU, potom budú útočiť na elektromobily ako taxikári na Uber.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Frantíci mají na svou lenost a rozežranost příliš velké mzdy, a jejikož platy se moc snižovat nemůžou, protože banksteři co je předlužili od nich potřebují neustále vybírat úroky a udržovat iluzi liberální demokracie, tak je nejjednoduší zvedat daně, a s nimi většinu splácet i investovat do klíčové upadající infrastruktury.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak nevidim v tom problem, zdrazi se kamiony.... prilepi se k nim baterka, aby mohli sidit homologacni zkousku, jako vsechny hybridy a realita zustane fosilni.

Mozna trochu te rekuperace z kopce pak pomuze pri jizde do kopce.

Misto aby rozlisovali nakladni dopravu v mestech a transit, tak z toho udelaji jedno pravidlo pro vsechny. Paskvil, paskvil, paskvil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja myslim, ze tomu muzeme rikat hybrid. Proste zobecneni principu vzniku tociveho momentu sice vzdy el.motorem, ale krom baterie to ma nadrz.

Souhlasím. Dokonce není důvod si myslet, že by to nemohlo mít zásuvku jako každý Plug-in hybrid, ostatně, ten Mercedes to má i v názvu - Mercedes-Benz GLC F-Cell Plug-In Hybrid, takže zásuvku to mít bude. :-)

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja myslim, ze tomu muzeme rikat hybrid. Proste zobecneni principu vzniku tociveho momentu sice vzdy el.motorem, ale krom baterie to ma nadrz.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSNabíječky elektromobilů Circontrol